Kant-Vangstberichten Maart 2011

E-mail:  [email protected]

----------------------------------------------------------------

27-03-2011, Dintelhaven Europoort

Vandaag de 4e bekerwedstrijd van de Zeenaald competitie en dit moest gaan gebeuren in de Dintelhaven. Veel verwachte ik er niet van omdat de vis niet echt dik zit in deze maanden maar toch kan het veranderen en zeker met het zonnetje op het water wat al de gehele week het geval was. In ieder geval moesten we vroeg verzamelen en met het uur voorruit was het ff doorduwen en om 06.45 was ik in de pionier. Ik was niet de eerste en het was aan de koppies te zien dat uur tijdsverschil. Kaarten ophalen en een bakkie doen. En iedereen druppelde binnen. We hadden vandaag 36 man in totaal en dat gaat steeds beter zo. Leuke aantallen om de competitie mee aan te gaan. Rond 8 uur stond iedereen klaar aan het smalle stuk van de Dintelhaven tussen de windmolens. Steknummer 8 had ik en ik had daar al eerder gestaan tijdens competitiewedstrijden van de Zeenaald. Teammaat Marcel IJzenbrandt stond naast me op nr. 7 en das altijd gezellig. Vrolijk tokkelend gooiden we in en na de eerste draai hadden we nog niets terwijl er al een aantal vissen boven water kwamen. Ik gooide ver weg met de nieuwe Shimano en besloot nu in het midden te gaan liggen en dat leverde 2 grondels op van boven de 10 cm. Met regelmaat kwam er een visje uit en het begon een gezellige spannend wedstrijdje onderling te worden tussen Marcel en mij. In totaal na de wedstrijd had ik 6 vissen en Marcel had in de laatste draai nog 15 cm nodig om mij te verslaan. Komt Marcel in de laatste draai nog met een trek van 3. Dat is vissen en dat is mazzel hebben en ik bleef op 86 cm steken en Marcel op 1 meter 14 cm. Toch hebben we lekker staan hengelen want het weer was goed en er kwam een visje uit. Welliswaar geen grote maar toch vis en daar doe je het voor. Na afloop alles weer in orde gemaakt voor aanstaande zaterdag wanneer de ONI vervist wordt in Terneuzen. Ik zat met de 6 vissen zo rond de 11e plaats van de 36 en dat was nog nakeuvelend nog niet zo verkeerd. OP naar de volgende ronde zou ik zo zeggen.

Groetjes Herbert vd Vlugt, Team Cordes Travel

Meer fotos>>>

Beste zeevisvrienden

Afgelopen zaterdag 26/03 het busje volgeladen om de schrale vangsten van afgelopen weken te trotseren.

Gevist 2 uur voor- en na laag water bij het kustlicht van zoutelande.

Aangekomen op de strijdplaats bleken er niet veel mensen onder de indruk van het goede weer die dag.

Bij een enkele visser in de omgeving zagen we de toppen flink richting de neus van de schoen buigen, maar dan vooral om hun lood door de kleilaag ,terug op het strand te trekken.

Van grote vangsten was geen sprake. Het water wist ook deze dag de strijd tegen de visser te winnen.

Aan aas geen gebrek aangezien mijn vismaatje christian alles uit de kast had gehaald ter voorbereiding van het selectievissen van volgende week.

Zeepieren, kweekzagers, mesheften en slikzagertjes, ��.de toppen bleven bijna versteend  naar de horizon staren.

Pas bij opkomend water wisten we onze versteende toppen in beweging te krijgen, maar dat was helaas van korte duur.

Eindstand was bedroevend. Met drie hengels slechts 4 scholletjes en 1 verdwaald wees-schar. (waarvan 2 scholletjes nog benedenmaats ook)

Wel een prachtige dag aan het strand gehad. Nog een maandje en dan kunnen we weer gaan hopen op betere vangsten hoop ik.

Ik ben wel benieuwd wat de huidige vangsten zijn op de ooster- en westerschelde.

Zou iemand daar een vangstberichtje over kunnen insturen via de bootvangstberichten op zeevisland?

Er zijn vast nog wel mensen die ondanks de mindere vangsten toch een poging wagen om de emmers te vullen met onze platte vrienden.

Verder allemaal de vangstelijke groeten van �DE LAPPERS�

Maurice van Boeckholtz (De Boekels)

Christian Zweere (Webby)

Waterweg 29-03-2011

Vandaag het laatste restje pieren opgemaakt in competitie met mesheften

Mijn zoon begon gelijk goed, hij maakte de pieren op, de eerste ingooi op beide hengels een gul, de eerste was 52 cm de andere hengel leverde een gul van 51 cm op.

Ik moest helaas wat langer wachten, maar na een uurtje pakte ik er ook 1 van 49 cm.

Heb na een half uurtje nog wel een mooie beet gemist, maar ja het kan niet altijd prijs zijn( kwam goed uit , want als zware roker was ik van dat ene gulletje alweer versleten). We hebben wederom geprobeerd de gul terug te zetten, had geen zin ze kwamen weer boven drijven, dus toch maar weer opgevist en geslacht, snap er niets van, de kleine gulletjes van 30 cm zwemmen altijd netjes weg, maar die grotere hebben zware problemen.

Nadat bij mijn zoon de pieren op waren heeft hij verder gevist met de mesheften, dat leverde nog 2 mooie aanbeten op echter die verspeelde hij onderweg.

Al met al weer een heerlijk dagje in de zon aan het viswater, wat wil een mens nog meer.

Groetjes ies en ies

Meer fotos>>>

=== Zaterdag 25 Maart 2011 ===

Beste sportvissers,

Vandaag vrijdag gaan vissen in Zoutelande, gevist van 10 tot 3 uur, laag rond 12 uur.
Gevist met bezemdraad afhouders en dwarrellijnen, haken nr 2 en 4.
Als aas zagers, pieren en ingevroren tappen.
En dan de vangst 15 scharren en 1 bot, de scharren waren op enkele na behoorlijk
aan de maat, het waren eigenlijk de grootste die ik dit seizoen gevangen heb in Zoutelande.
In het begin bij aftrekkend water was het rustig, het eerste uur 1 schar gevangen, maar het
ongelofelijk goed weer maakte veel goed, er was geen zuchtje wind en volop zon.
Het warmtepak hing vlug aan het statief.  Daarna kwam de beet erin, de stroming was wel
heel sterk met 190 gram ankerlood gevist en dat werd nog regelmatig weggespoeld,
alleen bij de kering van het tij was het een half uurtje rustig, tussen 1 en 2 uur
de meeste vissen gevangen toen regelmatig doubletten eruit gedraaid.
De bezemdraad afhouders waren vandaag het succesvolst, dus de dwarrellijn snel
vervangen.  Men moet de vis wel van ver halen als men geen 100 meter ver kan werpen
kan men het vergeten daar kan mijn buurman van mee spreken die niet al te ver
werpte en ook geen enkele vis wist te vangen, hij dacht dat het aan mijn aas lag
maar we waren wel met hetzelfde aas aan het vissen.
Dus men kan besluiten dat de schar er nog steeds zit en dat einde maart.
Wie had ooit gedacht dat men goed verbrand door de zon nog met een lading schar
naar huis kan gaan.

De groetjes

DirkD.

=== Donderdag 24 Maart 2011 ===

Stormvloedkering.
Deze week nog een avond met Joahn op pad geweest om de laatste aas-krantjes leeg te maken. Plaats van handeling was de buitenzijde van de Stormvloedkering. We visten rond laag water met zagers en pieren op lange dwarrellijnen. De vangerij was maar spaarzaam, Johan kwam tot een handvol minigulletjes, zo tussen de 15 en 30 centimeters. Bij mij bleef de vangst beperkt tot een handvol krabben.
Zo rond middernacht hebben we de krantjes leegeschud boven het water en werd het weer tijd om op te krassen. Hopelijk komt de zomervis snel te voorschijn, de wintervis is duidelijk op zijn retour.

Niek Romijn HSV Dreoschor en Team Cordes Travel

=== Woensdag 23 Maart 2011 ===

Goeie dag,

Maandag onder zomerse omstandigheden gevist aan de oosterschelde.

Gevist van laag naar hoog water en gelukkig weinig wier e.d. aan de lijnen.

Als aas nog wat restjes  zagers en mosselen.

De vangst was redelijk paar botten van rond de 35cm en een aantalzeedonderpadden (zelfs eentje van 4cm die aan zn staart gehaakt zat).

De krabben waren ook weer goed vertegenwoordigd want het aas was er ondank goed bindwerk snel van af.

Helaas lag er overal nog troep van vorige vissers dus nog een klein beetje opgeruimd en straks even de verzamelde bierflessen inleveren..

Vorige week nog voor de grap nog op zeebaars gevist. Heel de middag staan werpen en het is waar dat de aanhouder wint, uiteindelijk 1 zeebaars (40cm) weten te verzilveren.

Groeten Loodje

=== Woensdag 23 Maart 2011 ===

Dit weekend was het zo"n mooi weer (en ik had nog wat "borsteore" van Denemarken over) dus zonder twijfel richting Zeeland getrokken.
Zaterdag op 2 stekken op het Veerse meer geprobeerd en dan ook nog aan de Noordkant van de kering. Geen ene beet - helemaal niets.
Zondag terug gaan vissen, maar dan met een vriend erbij. Deze keer tegen Zierikzee aan (de lange dam voor de Val). Na een uurtje had mijn vriend een beet (op de stok die ik voor hem had voorbereid) en hij haalde er een kleine bot uit (30cm). Vele uren later kreeg hij nog een beet - maar deze vis bleef niet hangen. Ikzelf had van de hele dag weer geen enkele beet gehad... maar bezig was ik wel: dankzij de krabben moest voortdurend het aas nagekeken en vervangen worden.
Triestig weekendje zou je kunnen zeggen, na 2 volledige visdagen zonder ��n beet - maar dat is dan buiten het prachtig weer uitgerekend, want met dit lentezonnetje kon ik me geen betere plek bedenken dan langs de waterkant en de fijne ontmoetingen met andere vissers (en zelfs met de politie die de vispas op het Veerse meer kwam nakijken).
Hopelijk snel weer beter vis(weer). En anders over 2 weken in Itali� proberen.
Tips voor goeie visstekken op dit moment, of voor specifieke informatie voor Itali�? Graag doormailen naar [email protected]

Labrax 2011 Project
Henri-Joe Dieryck

=== Dinsdag 22 Maart 2011 ===

Zaterdag 19 maart

Eindelijk!

De eerste lentezon laat zich voelen! De lange winter loopt langzaam op zijn einde.

Regen, wind, sneeuw en de koude vriestemperaturen hebben ons met de regelmaat van de klok het vissen belemmerd. Ook de slechte vangsten van 2011 gaven de mens niet veel moed om de verre verplaatsing te maken, om dan te bevriezen of in te sneeuwen, en op de koop toe geen vis te vangen.

Woensdag 16 maart waren de weersvooruitzichten prachtig! NO wind aan 2 a 3 beaufort, droog en ZON!!!Onmiddellijk besloten om het weekend aan zee door te brengen, en dat betekend dus ook dat er gevist word! Lode zou ook van de partij zijn. Zaterdag ochtend om 07.15 uur was het laag water en het moment om pieren (Franse tappen) te trekken. Vanwege de sterke maan (supermaan) staat dit jaar regelmatig het water extreem laag. Op 30 minuten tijd had ik meer dan 40 tappen in de emmer, meer dan genoeg om een avond te vissen.

0m 17.30 uur stapte ik op de breker, laag water om 19.30 uur, dus netjes 2 uur voor laag water.

Ik had aan Lode gemeld dat de verwachtingen om vis te vangen niet erg hoog zijn, en dat hij zelf moest beslissen of hij �even� van Limburg naar de kust kwam.

Rond 18.15 uur was ook Lode ter plaatse om het lood richting Engeland te lanceren.

Ik had ondertussen mijn eerste Surfleader opgebouwd en het lood een flink eind tegen de wind naar het eiland gestuurd. Je kent dat h�, handjes schudden, wat vertellen en babbelen, ondertussen mijn 2de surfleader opgebouwd, Lode zijn Aero technium �aanvalsklaar� gemaakt, en vissen maar!

Terwijl ik nog eens herhaalde dat de oosten wind niet erg gunstig is om vis te vangen, ging ik het aas even verversen. Zwaar draaien!! Vuil in het water? De bloei er al in?

Neenneen! Snok-snok, vis aan de haak! Een dikke vette bot van 36 cm! Haken beazen en terug zo ver mogelijk gooien!

Lode zijn werpkunsten zijn nog niet op pijl, maar dat komt wel! Oefening baart kunst, en Rome is ook niet op ��n dag gebouwd!

Rond het keren van het tij viel de wind volledig weg! Zalig op die breker! Een super grote en heldere maan! Ik ben vergeten er een foto van te maken!

Ondertussen had ik nog een platzak gevangen van 37 cm, Lode had nog niks! Kwam er bij mij nog een bot boven van een kleine 30 cm Bleek nu dat; als je (heel) ver gooit (rond de 130 meter en verder) er vis aan de kant kwam! Lode had koude handen, zijn vizier (werptechniek) nog niet op punt, of ik zijn lood eens een heel eind wil inwerpen. Tuurlijk, waarom niet!

En ja, ook bij Lode kwam een bot van rond de 30 cm boven! Haken beazen en hopla!

Ik zag mijn hengel lichtjes bewegen, maar was het beet of,,,,,

Even ophalen,,, Ging dat zwaar zeg, heb thans een Technium 10 000 molen!

Een platte van 42 cm!!!

Maar, welke vis was het nu? Een bot? Schar? Schol? Kleine vissen herken je onmiddellijk, maar van die volwassen schoenzolen?? Ogen links, ogen rechts, 3 tot 7 knobbels, bult op de rug, en een afwijkende lijn op de rug? Laat ons er van uit gaan dat ik 6 botten heb gevangen! 2 van rond de 30 cm, een van 36, een van 37 cm, een van 41 cm en een van 42 cm.

Lode had een bot van rond de 30 cm, een ondermaatse en een van 37 cm.

Buiten de verwachtingen vind ik dit een zeer geslaagde avond! Heerlijk genoten van de zee, de prachtige maan en van Lode zijn gezelschap! Hebben een gezellige babbel gehad en weer wat van elkaar kunnen leren! Een avondje om in te kaderen!

Groetjes Patrick

=== Dinsdag 22 Maart 2011 ===

HOI

Van dag 21 Maart weer eens gaan vissen met verse pieren in de Westerschelde bij Terneuzen 3 uur voor laag en 1 uur met opkomend water.
1 hengel met een gul haak en de andere  met kleine haakjes voor de platvis .
Het weer was fantastisch  nu de vangst geen beetje gezien volgende keer beter misschien
gr Imar

Beste collega vissers!

Ik ben met mijn oom en mijn broertje zaterdag gaan vissen. Eerst hebben we (kleine) pieren, kweek- en slik- zagers opgehaald bij M. Brouwers hengelsport in Bergen op Zoom. Prima aas! Vervolgens zijn we doorgereden naar een aantal stekken langs de oosterschelde. Omdat het water verder wegzakte dan normaal kon je de hoogwater stekken nog eens goed bekijken :)

Aanvankelijk wilde we proberen om wat platvis te vangen op het slik, maar aangezien niet iedereen zin had om nog enkele uren te wachten voordat het water weer op voldoende niveau was gekomen zijn we doorgereden naar Neeltje Jans. Rond 11:30 lagen onze onderlijnen, gewapend met kleine piertjes en een variteit aan zagers in het water. Zolang het water naar binnen stroomde moest de vis van redelijk ver komen. Aangezien niet iedereen deze afstand haalde, bleven de beetjes beperkt tot mij en mijn broertje. Hij had 3 torretjes te pakken en ik had 1 torretje, 1 gulletje (c.a. 46 cm, zie foto) en eentje in de categorie rariteiten, welke op de overige foto's te zien is. Heeft iemand een idee wat dit voor een soort is?

Zodra de stroming was gedraaid, waren verre worpen niet meer noodzakelijk. De beet kwam er toen ook beter in, maar door vele missers is de eindstand niet spectaculair te noemen:
Wat mij is opgevallen, was dat de torretjes uitsluitend aan paternosters werden gevangen. Kleur afhouders, haaklijn en de hoeveelheid kraaltjes maakten geen verschil. Het gulletje en de onbekende werden gevangen aan een jojo-onderlijn. Op deze onderlijn heb ik verder ook geen beetjes gehad. Wat mij verder ook was opgevallen, was dat de torretjes van erg diep kwamen. Het gulletje heb ik op een gedeelte gevangen wat circa half zo diep was als waar de overige vissen gevangen zijn. Deze was waarschijnlijk tussen het steenstort aan het azen, aangezien deze nog 3 kleine krabjes op de kant had uitgespuugd. Eentje ervan leefde zelfs nog!

Verder hebben we erg genoten van het zonnetje. We zaten uit de wind en hebben een heerlijke dag gehad.

Met vriendelijke groet,
Bob Stanneveld

20 maart 2011,
Vanmiddag nog eens opnieuw gevist bij de Noordbout na een teleurstellende 0 van zaterdagmiddag. Net als gisteren ook vandaag prachtig weer en bijna geen wind. Gevist met 2 hengels en pieren/kweekzagers van 14:00 tot 17:00. 1 keer beet, 1 bot van 35cm. De man die links van mij aan het begin van de pier zat, had regelmatig beet en verzilverde 4 mooie botten.
groeten, jan willem

beste zeevislanders en zeevislanderessen,

na een lange tijd er weer eens op uitgetrokken met mijn maatje Henry, dit keer hadden we gekozen voor de panoramaweg in Breskens.
Door dat mijn maat nog steeds herstellende is van zijn knieoperatie was dit een betere stek omdat hij dan niet zo ver moest lopen om op de stek te komen.

rond 5 uur ariveerden we op onze stek en el gauw vlogen de eerste lijnen richting Vlissingen.
Althans dat was de bedoeling maar mijn tuigje dacht er anders over, 40m verder belandde het met lood en al in het zilte sop.
het water was toch nog afgaand en dan kon ik mijn tuigje wel oprapen.
Dus vlug een ander tuigje der op, beazen en gooien maar.
Na een kwartiertje kreeg ik beet maar helaas zonder resultaat.
Henry had ook geregeld beweging op zijn toppen maar na het binnenhalen bleken er alleen maar krabben aan te zitten.
We hadden een schitterende avond met een mooie zonsondergang, maar vooral een mooie maansopkomst. de maan stond heel dicht bij de aarde van deze keer en het was dan ook de moeite om te zien hoe deze van oranje naar wit overging.naar mate het later werd en het water wegtrok kwam dan eindelijk mijn tuigje boven.
Wat een verrassing was dit er hing een krab aan en een heuse kabeljauw van formaat om u tegen te zeggen.
Hij was maar liefst 25cm groot en dusdanig veel te klein op te zwemmen in de goeie boter,daarom kreeg hij van mij de vrijheid weer om uit te groeien naar een gul van formaat (als hij niet in de bek van een zeehond beland tenminste).
Inmiddels stond het water al vrij laag en konden we dichter bij de waterlijn gaan staan, maar het strand ging over in een slikplaat en zakten we tot aan ons enkels in de modder.
Toen Henry zijn lijn ophaalde bleek er meer apenhaar op zijn lijn te zitten dan dat een aap werkelijk haar heeft.
Aldus was dit bij mij ook het geval.

Henry stelde voor om te verhuizen naar een andere plek, ik ging er mee akkoord en we begonnen onze spullen op te ruimen om naar een andere stek te rijden.
Echter aan de auto toegekomen bleek dat mijn maatje wel nog zin had maar zijn knie protesteerde zo hard dat we gelijk onze sessie maar gestopt zijn.
Dan maar huiswaarts gekeerd met onderwegen nog stop om de hongerige magen te spijzen.

Nu op naar 28 maart waarbij we geboekt hebben op de boot bij een goede vriend van ons.
En uiteraard lees je hierover meer.

Met visvriendelijke vissergroeten
Henry en Kris

2e wedstrijd ZHC De Makreel

Zaterdag was de 2e wedstrijd van De Makreel uit Sint-Philipsland bij Zijpe

Met prachtig weer werden er direct enkele mooie botten gevangen door jeugdleden (dicht onder de kant dus)

Iedereen ging direct kort onder de kant vissen,en er kwamen in totaal 11 botten boven water tijdens de 3 uren dat we visten.

Aantal deelnemers 23 incl jeugd.

Iets beter dus dan 2 weken geleden.........laten we hopen dat de watertemperatuur snel omhoog gaat...........dan komen de botten misschien wat verder de zandplaten op!

Groetjes................ en draai ze eruit!

Kiske

=== Zondag 20 Maart 2011 ===

Het was de bedoeling om vrijdagavond te gaan vissen, maar omdat het de gehele avond regende ben ik gisterenavond maar gegaan.
Aangezien dat ze het Nollestrand aan het opspuiten zijn, gekozen voor het strand bij De Zilvermeeuw (Dishoek).
Begonnen om 6 uur en gestopt om 10 uur. Het was een geweldig visweertje (windstil en toen ik aankwam zelfs nog een lekker zonnetje en later volle maan).
Na eerst mijn hengels te hebben geinstalleerd, genoten van de prachtige zonsondergang.
De vangstverwachting was niet erg hoog gespannen, maar je weet maar nooit.
Als aas had ik versgestoken pieren en nog wat zoute zagers. Gevist met de bekende zelfgeknoopte dwarrellijnen met gele kralen en haakjes no. 4.
Ik had nu weer mijn "oude" breeklichtjes, de andere kon ik zonder problemen omruilen bij Hengelsport Jan Peter.
Het eerste uur geen beet gezien, maar toen het ging schemeren mijn eerste beet, en had ik 2 scharminkels tegelijk.
Na deze te hebben teruggezet, kreeg ik een mooie beet en ving ik een schar van 25 cm. Even later ving ik ook nog een mooie bot van 34 cm.
Dat gaf de burger moed, ook al omdat ik geen hoge verwachtingen had. Toen was het een halfuurtje stil, maar toen de vloed er in kwam, kreeg ik weer regelmatig beet.
Dan was om 10 uur mijn aas op en was het resultaat : 6 scharren van 24cm, 1 schar van 28 cm , 1 schar van 32 cm en dus de bot.
Tevens nog een stuk of 8 visjes teruggezet (inclusief de bot) Voor deze tijd van het jaar voor mij een goede vangst.
Dus weer een leuke visavond gehad. (wel waren de ruiten van de auto al bevroren). Tot een volgend bericht.

Groeten Jan B.

=== Zondag 20 Maart 2011 ===

Goede start 1e competitie wedstrijd.

De Noord Bevelandse Hengelsport Vereniging viste haar 1e competitie wedstrijd voor het clubkampioenschap van 2011 op zaterdag 19 maart jl. aan de Oostzeedijk bij Colijnsplaat.

Ondanks dat vooraf 4 senioren en 2 jeugdleden zich hadden afgemeld mochten we toch 23 senioren en 4 jeugdleden inschrijven voor deze wedstrijd.

We visten deze wedstrijd op een nieuw parcours aan de Oosterschelde in wat dieper water met de hoop hier toch wel een paar visjes te kunnen gaan vangen.

Het aas was voor iedere deelnemer gelijk, bestaande uit pieren en zagers, verzorgt door �t Piertje uit Colijnsplaat.

Zonnig weer, kraakhelder, weinig tot geen wind uit noordwestelijke richting, goed vertoeven aan de dijk dus.

De vangst op deze stek was voor Oosterschelde begrippen gewoon goed te noemen, de vis was over het algemeen nog wel aan de kleine kant maar 18 deelnemers wisten toch 37 vissen te vangen wat goed was voor 842cm vis. De gevangen vis bestond voornamelijk uit platvis (bot), zeedonderpad en een puitaal.

De grootste platvis een bot van 34cm werd gevangen door Kevin versluis en Jan Clement, de grootste rondvis werd gevangen door Gebert de Waard een puitaal van 21cm.

Ikzelf zat achteraf gezien op het slechtste deel van het parcours en mocht na eerst de onderlijn met vis van mijn buurman binnengehaald te hebben, bij de laatste draai nog een botje van 18cm landen, ook mijn nul was verdwenen maar dit leverde toch 16 wedstrijd punten van de 16e plek op.

Uitslag Senioren:

1)      Marcel Warren                 4 vissen               92cm.

2)      Flip Leendertse               3 vissen               88cm.

3)      Bert Vink                            3 vissen               80cm.

4)       Peter Huibregtse           4 vissen               79cm.

5)      Cees Fens                          3 vissen               77cm.

6)      Edwin van de Vreugde 3 vissen               66cm.

Uitslag Jeugd:

Het lukte de jeugd helaas niet een visje te vangen, volgende keer meer succes jongens.

De volgende de 2e competitie wedstrijd wordt gevist op 4 april as. aan de Schorren bij Kats.

Inschrijven in Caf� Juliana te Colijnsplaat van 14.00-14.30 uur, vissen van 15.00-17.30uur, hoogwater 16.22uur.

Willem Westerweele

�Noord-Bevelandse Hengelsport Vereniging�

[email protected]

www.noordbevelandsehengelsportvereniging.nl

Hallo zeevislanders

19-03-2011

Wsv reimerswaal hield 2e wedstrijd van dit jaar, wederom aan Waarde 14. Prachtig mooi weer , redelijke vangst . jaja, wat bijna nooit gebeurd is nu waarheid , iedereen wist vis te vangen , De ��n wat meer dan de ander maar dat is altijd zo.

De nr. 1 wist 125 cm. te vangen. Wat opviel vandaag was dat de vis beduidend groter was dan 2 weken geleden. Toen was er 1 bot van 26 cm. en de rest allemaal postzegels. Vandaag waren er verschillende botten van 25- 30 cm. En bijna geen postzegels.

Dus al met al geslaagd dagje. Oh  ja , aantal deelnemers ��.21 senioren en 7 junioren . Totaal aantal vissen�.68.

Gr, E. de Rooij

Volgende wedstrijd over 2 weken bij Waarde 12, oftewel Den Inkel.

=== Zondag 20 Maart 2011 ===

Vandaag na zeer lange tijd de hengels weer maar eens onder het stof vandaan gehaald. Ik ben samen met mijn neef gaan vissen bij de oude vertrouwde stek van Waarde (radartoren). Als aas hadden we gekochte pieren en slikzagertjes. De verwachtingen waren niet erg hoog omdat het nogal vroeg in het jaar was om al lekker bot te vangen. Maar ik vond het eigenlijk niet echt tegenvallen. Zelf had ik, na 4 uur vissen met een hengel 3 botten waarvan 1 van +- 25cm, een van 27 cm en een postzegeltje van zo'n 10 cm. Geen geweldige aantallen, maar toch lekker gevist. Het weer was heerlijk. Mijn neef had van de keer niets.
groeten, Marnix

Vrijdag avond  18 Maart.
Wedstrijd van hengelsport Eef Hoek.

De derde wedstrijd werd gevist aan de Nieuwe-Waterweg voor de kering.
Eerst teammaat johan Rombouts opgehaald die stond al klaar met een tas vol nieuwe kleren
die onze nieuwe sponsor Raffie en Linda heeft opgestuurd.
Koud zullen we het niet meer krijgen. Een dik vispak, fleece en windjack en nog meer kwam tevoorschijn.
Trots in onze nieuwe kleren snel naar de waterkant want er moest natuurlijk gevist worden.
Met afgaand tij 7 visjes gevangen hoofdzakelijk kleine botjes met als aas kleine piertjes en slikzagers.
Johan ving 5 botjes, deze vangsten waren niet genoeg voor een goede klassering. Maar de competitie
is nog lang toch?
Winnaar deze avond is Leon van Westen met maar liefst 17 vissen gefeliciteerd.

Raffie en Linda bedankt voor de mooie sponsoring en we zien jullie op de Visma.

Marcel IJzenbrandt     Team Cordes Travel

Beste Zeevislanders,

De derde wedstrijd van Hoek Zeehengelsport is gevist op 18 maart in de Nieuwe Waterweg.
Tevens is de uitslag te vinden op www.hoekzeehengelsport.nl en www.hoekzeehengelsport.com

Uitslag Nieuwe waterweg - 3e Wedstrijd 2011
20 Adrie Verwest 30 2 20
21 Leo Stoutjesdijk  19 1 21

VRIJDAG 18-03-2011  OUWERKERK

Ik ben wezen vissen bij de noordbout  vanaf 12:30 tot 16:30 uur  het was 14:45 uur hoogwater gevist met 2 hengels met korte wapperlijntjes 25 tot 35 cm
Haakjes 6 en 4  beaast met pieren en kweekzagers 160 gram lood  4 botten gevangen van 40cm , 37cm , 36cm en 30cm
Eindelijk ze zijn er weer de platvissen in de oosterschelde   6x mooie beet gehad waarvan ik er 4 kon verzilveren
Hele middag regen gehad maar dat kon de pret niet drukken  ik ga morgen weer maar dan de wedstrijd van HSV Oosterschelde

Vangse Chrisvis

=== Vrijdag 18 Maart 2011 ===

Berichtje van 16-03-2011

Wederom de hengels uitgeprobeerd aan de waterweg voorbij maassluis, het zonnetje liet wat lang op zich wachten, maar middags  was het er heerlijk vertoeven.

We hebben weer gevist met mesheften, was bij nader inzien iets te weinig, maar ja wie rekent er nu al op dat de krab er weer in grotere getale aanwezig zijn.

Over de vangst, regelmatig beet doch veel missers en een paar onderweg verspeeld, de vangst 1 bot goed aan de maat, maar ja daar zitten we niet op, het eerste zeebaarsje 33 cm en gulletjuh 42 cm kwam bij mijn zoon binnen en ik mocht bij het opruimen nog een wijtinkje binnen draaien, deze laatste 2 hebben we meegenomen, daar terugzetten geen zin had. Het zeebaarsje en de bot zwemmen weer

Groetjes ies en ies

=== Vrijdag 18 Maart 2011 ===

aange moedigt door het goede weer  naar westerschouwen gereden op woensdag
de wind was gunstig lekker in de rug dus makkelijk ingooien
het aas waren zelfgestoken zeepieren
met afgaand water alleen maar zeesterren gevangen
er zat een zeemeeuw al de tijd naast mij en hij heeft al de zeesterren op
geslokt
na het keren van het getij nog 2 botten gevangen
alleen jammer dat ik de aanbeten niet gezien heb
het moet nog een beetje warmer worden denk ik
iedereen nog veel vis fun toegewenst

de eenzame visser

=== Woensdag 16 Maart 2011 ===

Nog geen botten op het slik.
Gisteravond nog een paar uurtjes met de hengels op pad geweest om de laaste zagers op te vissen die ik had overgehouden aan de Grevelingenbootsessie van vorige week. Deze keer kozen we voor een dichtbij stek aan het "K" bord bij de Stelweg te Ouwerkerk. Gevist van half negen tot half twaalf met opkomend en hoog water. De vangst bestond voor Johan uit 1 puitaaltje bij de eerste draai en 1 puitaaltje bij de laatste draai. Ikzelf bleef zonder vis. Opvallend was nog dat de halen weer eens ouderwets leeg waren en dat er regelmatig krabben op de haken zaten. Volgende keer een andere stek met hopelijk weer meer vis, want er zitten duidelijk nog geen botten op het Schouwse slik.

Niek Romijn HSV Dreischor en Team Cordes Travel

=== Dinsdag 15 Maart 2011 ===

Maandag 14 maart 2011,
Vanmorgen van 09:30 tot 12:30 met het overgebleven aas van vrijdagavond  wezen vissen met broer Peter in de Nieuwe Waterweg net rechts van de havenmond van Maassluis. Prima plekje met de auto zowat ernaast. Door de file's iets later dan gepland begonnen. Het was al hoog water toen de eerste zagers te water gingen. Het weer was fantastisch en ik stond al vrij snel in het shirtje te vissen. De beet zat er al direct in. Binnen 5 minuten stond de stok al flink te klapperen en een wat grotere vis gehaakt. Helaas voor ons wist deze zich vast te zwemmen op de rand en hebben hem niet binnen kunnen halen. Vrij snel daarna kwamen 2 gulletjes van 40 en 35 cm wel op de kant. De volgende viel op het laatste moment net voor de kant eraf. Door de opstaande rand van de vaargeul redelijk wat onderlijnen verspeeld ondanks het in hoge snelheid binnendraaien van de lijn. Ook was er 2 uur na hoogtij vrij veel vuil in het water en ging de beet eruit.
groeten, Jan Willem

=== Maandag 14 Maart 2011 ===

Vandaag , zondag onze wedstrijd vervist van �t Schietertje uit de Fijnaart aan de Amazone haven.

14 deelnemers, 5 man die een visje konden laten meten.

Dus niet echt goed.

Wel lekker weer, maar je wilt toch dat iedereen een visje vangt.

Benieuwd hoelang men hier nog kan vissen, men is echt wel alles aan het veranderen.

Volgende keer aan de waterweg, benieuwd wat dat zal brengen.

Gr ger

zat 12/03
cadzand van 10utot21u
gevist 4hengels 2 man zagers,pieren,verse tappen
vangst 7 x bot alles zwemt weer vrolijk rond
alles gevangen met afgaand tij

alain

Hallo,

Zondagmiddag nog eens richting Zeeland getogen; aanvankelijk zin in een dag Zoutelande, maar omwille van de tegenvallende berichten op deze website gekozen voor dieper water aan een dam van Neeltje Jans. Gulletjes vangen was de bedoeling, en dus werden lange wapperlijnen en jojo systemen rijkelijk beaast met zeepieren richting horizon gelanceerd. Begonnen omstreeks laag tij en doorgevist tot hoog water. Het werd een slechte sessie, na zeer veel moeite en zeer ver te gooien in een welbepaalde stroomgeul, kwamen er 5 piepkleine gulletjes boven. Deze visjes zaten dan nog eens gegroepeerd in een klein stroomgeultje, combineer dat met zeer veel materiaal verlies, en je mag gerust praten over een slechte sessie. Enkele weken wachten tot de vis is afgepaaid denk ik.

Greetz,

Tim

hallo vissers!

vandaag zaterdag 12 maart wezen vissen aan zijpe!
na donderdag een prachtige spro s10 hengel gekocht te hebben bij JURGERS in bergen op zoom!
prima kwaliteit zo een hengel gooit geweldig lekker!!

ben ik vandaag wezen vissen met mijn broer bram op zijpe!
ik was al begonnen met vissen en toen kwam mijn broer!
ik had zelf net daarvoor al een bot gevangen van 28cm!
mijn broer had zijn hengels er ook in liggen en ging de eerste keer draaien en had meteen al een botje van 18cm!
kort daarna ving hij nog een mooie bot van 38cm!
was weer paar mooie uurtjes!
en het was lekker weer dus in 1 woord Geweldig!

succes aan de waterkant! en SLEEP ze er uit!!

Lennard Noorthoek!

=== Zondag 13 Maart 2011 ===

zaterdag 12 maart wezen vissen te dishoek ter hoogte van paviljoen de zilvermeeuw stralend goed weer gevist va 10.30 tot 15.45 de vangst 1 schar van 26 en 5 bot 28 ,27,25 20 en12 alles onder de maat zwemt terug

erik

VRIJDAG  11-03-2011  ZOUTELANDE

Ik ben weer eens  wezen vissen bij het kustlicht  van 9:30 - 14:30 uur  het was om 11:30 uur laagwater  met 2 hengels gevist met pieren
Gevangen  2x bot 27 en 34cm , 2x wijting 24 en 30cm , 1x gulletje 37cm , 1x scholletje 26cm , 5x scharretje 20,21,22,24,26cm
De wijting en het gulletje voor in de pan en de rest zwemt weer rond  niet zo veel gevangen  als 2 weken terug maar weer een mooie visdag
En nu maar hopen dat de bot loskomt op de oosterschelde met dit mooie weer  volgende week maar eens proberen

Vangse Chrisvis

Beste sportvissers,

Vandaag zaterdag gaan vissen op de Brouwersdam,
gevist van 1 tot 5 uur met zagers en pieren de vangst
1 meeuw en drie zeesterren.  Geen enkele beet gehad.
Het aas kon je gerust een uur aan de haak laten het
zag er nog uit als nieuw, de volgende keer toch maar
eens ergens anders gaan proberen.

De groetjes DirkD.

Met de neefjes op pad.
Gisterenmiddag nog maar eens een paar snipperuren geregeld, voldoende aas en warme chocomel gebunkerd, en gaan vissen. Deze keer gewoon overdag met mijn twee neefjes en een vriendje. Plaats van handeling was natuurlijk het strandje van de Amazonehaven. We kwamen er aan rond vijf uur met hoogwater, het water stond tot onderaan het duin, dus visten we vanaf het balkon. Tussen de visserij door was er nog tijd om boten en containers te kijken. Vismaat Johan kon geen vrij krijgen dus die kwam wat later aan met zijn zoon. Ik had de jongens al voorbereid dat we tijdens daglicht niet zo veel zouden vangen. Toen rond zes uur de schaduwen langer werden en zon achter de containers zakte had ik ze nog even willen aansporen maar dat was niet meer nodig. De top van een 30 grams telescoopje begon als een gek te rammelen, de aktie was begonnen!!. Met vereende krachten wist Lex 2 grote botten tegen het talud op te trekken. Het waren botten van ouderwets Brouwersdam formaat. De ene een ruime 30'er de andere was goed voor 39 centimeter op de meetlat. Tijdens de fotosessie zag ik uit mijn ooghoek ook actie op mijn eigen K2. Die draai bracht 2 stuks 25+ bolken op de kant. Later op de avond viel er nog een kleinere bot op het korte hengeltje en nog 3 bolken op mijn lange lat. De laatste draai van de avond bracht nog een mooie bot voor Sten. Alleen Demian bleef zonder vis. Intussen hadden ook Johan en Lars hun visjes op de kant. Zo rond acht uur gestopt met vissen, de spullen in de auto gepakt en spoorslags richting de Kwalitaria Oostvoorne voor patat en frikandel. Zo tegen de tijd dat we weer terug op Schouwse bodem waren sliepen ze achterin de auto. Het was weer een mooie vissessie met de neefjes, binnenkort doen we het nog eens dunnetjes over.

Niek Romijn HSV Dreischor en Team Cordes Travel

Eerste Wedstrijd HSV Dreischor
Zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd voor HSV Dreischor op de kalender. Bij Dreischor vissen we 8 competitiewedstrijden per jaar, waarvan 6 an de zeediken van de Oosterschelde, eentje op het strand en een verrewegwedstrijd in het Europoortgebied. Op de ondiepe Schouwse slikken is nog niets te vangen dus kozen we voor een andere stek. We visten met opkomend en hoog water in wat dieper water aan de Oosterscheldezijde van de Roompothaven op de Stormvloedkering. Het visweer was goed, zo nu en dan een waterig zonnetje, noordenwind in de rug en het bleef tot na het eindsignaal droog. We hadden een aardige opkomst, behalve de vaste leden hadden we ook wat nieuwe leden en her-intredende leden zodat we in totaal met 20 deelnemers rond 14.00 van start gingen. Ik viste met lange dwarrellijnen met kleine haken nummer 6. Als aas wat kleine piertjes, aangevuld met oude slikjes, witjes en tap. Er was een aardige vreterij, de haken werden weer eens ouderwets kaal gevreten. De vangst van de dag bestond uit krabben, er kwam geen visje aan de kant. Hopelijk kunnen we bij onze volgende wedstrijd op 16 april meer vis vangen.

Niek Romijn HSV Dreischor en Team Cordes Travel.

=== Donderdag 10 Maart 2011 ===

hallo iedereen dit is mijn 1ste berichtb na veel te lezen eindlijk  zelf besloten een mailtje te sturen

8/3/11
cadzand strand van 14u30tot20u00
pieren mestheften diepvries tappen
gevangen 2scharren 2gullekes ales zwemt weer
gezellig weer wind schuin in de rug gevist met 2hengels 1kort bij 2de ver weg
metalen afhouders en wapperlijn

hopelijk volgende keer meer beet
gr  alain

=== Woensdag 09 Maart 2011 ===

hallo vissers,

gister toch de hengels weer maar gepakt!
en nog even wezen vissen aan zijpe nabij sint-philipsland.
ik heb maar met 1 hengel gevist en met een onderlijn met haakje nummer 8.
ik heb gevist met een dwarrel onderlijn.
ik was net aan het vissen ik denk dat het de 3e worp was toen ving ik een botje van 14cm
ik ving hem op een cocktail van zager en pier.
derest trouwens ook!
ik ving nog 3 botjes 1 van 18cm 1 van 16cm en nog 1 van 13cm
dus in totaal 4 stuks maar allemaal postzegels!
weer een paar uurtjes kunnen genieten van het zonnetje!!
en weer een paar visjes weten te verschalken!

succes aan de waterkan en sleep ze eruit!!

lennard noorthoek!  Z.H.C. De Makreel.

=== Woensdag 09 Maart 2011 ===

Hoi Raffie en collega's,

bij deze een kantvisberichtje.

Samen met mijn vriendin vertrokken naar de Amazone haven Maasvlakte.
Rond 1 uur in de middag aangekomen, bleek dat we niet alleen waren 2 andere vissers wilden ook
hier hun geluk beproeven. Er stond een frisse oosten wind wat het ook niet aangenamer maakte.
Een eind verder op zagen we ook nog een paar hengels bij de stenen staan nog meer vissers dus.

Gewapend met de de shimano Aero Technium strandhengel met daarop een Aero Technium XT 10000 molen
wilden we het gaan proberen. Mijn aas uit de winkel pieren, zagers en slikjes zouden het moeten gaan doen.
Diverse onderlijnen geprobeerd o.a. specialiteit van Sjaak de Jack Secrets en diverse andere onderlijnen met afhouders etc.

Helaas was de vangst niet wild, toe te geven dat ik geen wedstrijdvisser ben, heb ik toch geprobeerd om te varieren met onderlijnen,lood haakmaatjes,
lood, ver weg vissen en dichtbij en op tijd te vissen.

Terwijl de andere vissers hun spullen aan het om ruimen waren, kregen we beet, een duidelijke aanbeet en Lana wist een mooie bot te lanseren,die overgins weer
lekker rond zwemt in het sop.

Na ruim 3 uurtjes te hebben gevist , vonden we het welletjes en zijn we gaan inpakken om huis waarts te keren en even langs de haven van Stellendam te rijden,
om even bij pa aanboord te kijken van de Valkyrie.

Groeten, Kees en Lana , www.hoekzeehengelsport.com en www.hoekzeehengelsport.nl

=== Dinsdag 08 Maart 2011 ===

Hoi Zeevislanders,

Da's een tijd geleden; bijna 5 weken sinds laatste sessie. Berichten waren ook niet goed. Gisterenavond, maandag 7 maart, toch maar eens 2,5 uur opkomend gepakt. Gekozen voor het Kustlicht bij Zoutelande gezien een nog redelijk positief bericht aldaar derde/vierde week februari. Begonnen om 21.15 uur; LW ca 21.30 uur, wind NO 2/3, gevist met zelfgestoken pieren. Gestopt om 23.45 uur. De vangst ..... het is, jammer genoeg, waar! Je vangt nog wel een visje maar een maaltijd haal ik er voor z'n vijven niet meer uit. De vangst bestond uit 11x schar waarvan er maar 5 zijn meegegaan. Dichtbij is garantie voor postzegels. Op ��n hengel een esca gezet; bracht niet meer maar wel drie maatse exemplaren. Nee, de wintervis is echt hard op z'n retour. Maar niet getreurd: We kunnen, aan de Walcherse stranden, terugkijken op werkelijk fantastische vangsten van eind oktober tot begin januari. Het was zo'n 2,5 maand top!
Maar ja, nu begint het wachten ......... Maart/april gaan de hengels bij mij nu "met de kippen op stok". En dan in mei hopelijk, naast de zeebaars, de TONG; mijn favouriete vis! Vorig jaar was het in mei en juni te doen (zij het niet in "massa's"). Het volgende vangstbericht zal dus lang op zich laten wachten maar dan hopelijk met beter nieuws. In de tussentijd iedereen die toch de waterkant op zoekt: Geniet! En sleep ze eruit!
De Middelburger.

=== Dinsdag 08 Maart 2011 ===

Hallo zeevissers,

Zondag 6 maart een vroeg getij gekozen om eens te checken of de vangsten inderdaad teruglopen aan de Walcherse stranden. Heel vroeg vanuit Limburg vertrokken om nog met donker de eerste lijnen uit te werpen. Het weer was goed, windje in de rug en met worpen van over de 100 m kwamen voorzichtig binnen een uur enkele botjes het strand op. Dit ging zo door tot laag water, daarna werd het (nog) minder. We kunnen concluderen dat het inderdaad afgelopen is met de scharrenvangst zoals het de laatste weken is geweest. We hadden in totaal met 3 man, ca 20 vissen, meest bot, waarvan 14 voor de pan. Leuk was de vangst van een gul van pak weg 4 cm. Aan alles kon je zien dat het een gul was, zelf aan zijn gretigheid. Hij zat aan de haak met een pier die 3 x langer was dan hijzelf. Verder maakte een zeehond de leuke dag kompleet. 4 uren na laag opgehouden en terug naar de Carnaval.

De Drie Limburgers

=== Maandag 07 Maart 2011 ===

Hallo Zeevislanders.

Vandaag de eerste kantwedstrijd gevist van WSV Reimerswaal bij Waarde 14.

Sja�.wat moet ik daar van vertellen. Het woord postzegelverzameling kreeg ik te horen vanmiddag .

En inderdaad �..daar leek het op ja. Bijna alles wat boven kwam waren botjes van postzegelformaat. 10, 11, 12 cm. met een enkele uitschieter tot wel liefst 18 cm.

Maar baas boven baas �.die blijf je altijd houden . Jan wist er eentje te vangen die was we 26 cm .

Nou, voor vandaag was dat dus echt een joekel .

Maar goed , de eindstand van vandaag was dus  het volgende : 19 senioren , 7 junioren met in totaal 39 visjes.

De nr. 1 , Kees, had 7 visjes met in totaal 86 cm. Dus ja, gemiddeld dus 12 cm. per vis . Postzegelsverzameling dus.

Gr, E. de Rooij

=== Zaterdag 05 Maart 2011 ===

Gisterenmiddag(avond) nog maar eens wezen vissen aan het Nollestrand in Vlissingen.
Toen ik daar om half 6 aankwam, waren ze al volop bezig met de voorbereidingen voor het opspuiten van het strand.
Het was best wel lekker weer, alhoewel het later behoorlijk afkoelde.
Ik had de wind in de rug, dus je kon de onderlijnen een behoorlijk eind de zee in werpen.
De ene hengel met dwarrellijnen en de andere met stalen afhouders met allebei haakjes no. 4.(aan allebei ongeveer evenveel gevangen)
Als aas had ik versgespitte pieren en wat steekzagers. Het was om 8 uur laag ,en ik heb doorgevist tot half 10.
Het eerste uur geen beetje gehad, maar toen het begon te schemeren , begon ik toch regelmatig beet te krijgen.
De eerste mooie beet was een bot van 40 cm (later nog 1 gevangen van 38 cm).
Toen viste ik nog een onderlijn op, met alleen nog een kop van een platvis eraan. :shock:
Maar om half 10 had ik gevangen:5 bot, 6 schar, 3 wijting en een meuntje.
Op 2 scharren (28 cm) en 1 wijting van 32 cm na zwemt alles weer.
Toch weer een leuke vissessie gehad. Tot een volgend bericht,

Groeten Jan B.

=== Vrijdag 04 Maart 2011 ===

Keuzes maken
Op de dag dat heel Nederland zich met een rood potlood in een stemhokje moest wringen moesten wij de keuze maken waar we zouden gaan vissen. Gezien de vangsten in het Europoort van afgelopen weekeinde viel dat even af, evenals de Oosterschelde visserij op het Schouwse slik. De keuze viel op de Westerschelde en wel aan de boulevard van Vlissingen. We visten tussen de leugenaar en het stemburo in de zeevaartschool, hoe gepast kun je vissen op "stemdag"?. Als aas hadden we alleen pieren en een handjevol belegen slikjes. Johan viste met 2 lange stokken, ik met een lange stok een een zware feeder. Bij de tweede worp op de verre hengel kwam er al een maatse bot aan de kant, bij de derde worp een maatse schar. Intussen was het topoog van de feeder gesneuveld en viste ik daarmee noodgedwongen dicht onder de kant. Lekker handig, zo'n bosje reservetoppen voor de feeder die gewoon thuis in de kast staan! Op dezelfde feeder kwamen er achtereenvolgens een duo kleine scharren en twee scholletjes aan de kant. De laatste draai aan de lange hengel bracht nog een meuntje mee. Bij Johan bleef de vangst beperkt tot een minigulletje, een maatse schar en een grote wijting.
Zo rond 11 uur savonds was het water flink opgekomen en werd het tijd om de laatste pieren van het krantje te schudden en huiswaards te keren. Zaterdag mag ik weer aan de bak, dan start de competitie weer van HSV Dreischor.

Niek Romijn Team Cordes Travel en HSV Dreischor

=== Woensdag 02 Maart 2011 ===

Gisteren samen met mijn zoon  gevist in de waterweg bij het haven hoofd in maassluis, de vangst was 1 bot en een zestal missers. Waarschijnlijk was de vis te klein om de gulhaken nr 3 mustad, goed in de bek te nemen. Wij vissen met het jojosysteem met lood waar je je aashaak aan kan zetten, zodat er gestroomlijnder ingegooid kan worden Het lood varieert, afhankelijk van de stroming tot 200 gram.

Vandaag zijn we meer in de richting van stormvloedkering gereden, pffff wat een vissers, we stonden mannetje aan mannetje, ik denk dat de mond tot mond reclame, van er zit gul in de waterweg er debet aan was.

Maar goed, ze hebben gelijk er zit inderdaad gul uh tjes, mijn zoon had er 2, 1 van 48 cm en 1 van 54 cm, ik zelf had meer geluk....ik had er 1 van 42cm, dat was dus een stuk minder sjouwen en werken als wat hij moest doen. Op de rij vissers die er zaten heb ik enkele gulletjes zien vangen en enkele zien verspelen aan de rand van de vaargeul, het was jammer dat het rond hoog water te hard stroomde met last van vuil, dus hebben we een uurtje pause moeten houden. Al met al toch een geslaagd dagje want we hadden eindelijk de vis die we wilden hebben. Heb geprobeerd ze terug te zetten echter de vis was denk ik toch te vermoeid, dus toch maar geslagt en meegenomen. De derde leek goed te gaan maar kwam na 2 minuten weer boven drijven, dus alsnog er uitgeschept.

Als aas hadden we mestheften die het al 3 visdagen( maand oud) hadden uitgehouden.

groetjes ies en ies

Dramatische visserij bij koppelwedstrijd Zeenaald

Ook de eerste grote wedsstrijd van dit jaar zit er weer op. Bij gebrek aan de SBCC was dit jaar de koppelwedstrijd Zeenaald de eerste grote zeeviswedstrijd. Namens Team Cordes Travel gingen we zondagmorgen om half 7 van huis. De koppelwedstrijd betekende in dit geval: Met 2 man in een koppel vissen we twee wedstrijden van elk 3 uur met 2 hengels op in totaal 4 parcoursen. In totaal kom je dus aan 12 hengeluren per persoon. Ik zat met Wim in een koppel, Marcel en Johan in het andere koppel. Er waren zo'n 25 koppels aangetreden. De eerste wedstrijd was in de Dintelhaven met de ene groep achter het pomphuis, de ander groep onder de windmolens. Ik kwam terecht halverwege de stuk bij het pomphuis. Daar hadden we de wind en de regen in de rug en met beschutting van de auto konden we daar nog een soort van comfortabel vissen. Twee lange hengels opgetuigd met splinternieuwe onderlijnen geaast met slikjes, piertjes en zo nu en dan een witje. De vangerij was er zoals daar na een lange periode van kou te verwachtten was: Spaarzaam, in totaal zo'n 60 stuks vissen, bestaande uit een paar botjes, een paar grote botten en een incidenteel rondvisje. Het enige spektakel van de eerste wedstrijdsessie bestond uit een 4 baks duwboot die onder invloed van de wind een rare zwaai maakte en een rijtje vislijnen kapot trok. Mijn eigen resultaat na 3 uren intensief vissen bestond uit een stuk koperen pijp, begroeid met mossels en oesters, omwonden met een kluwen vislijn en een lap stof, dat ik met vereende krachten uit de modder aan de overkant van de Dintelhaven mocht trekken. Vismaat Johan ving er een behalve werkhandschoen ook twee vissen. Marcel en Wim vingen op het andere parcours hun vissen. Marcel ving er 3 stuks ieniemienie botjes die net beneden de 10 cm grens bleven, van de de 3 vissen van Wim mochten er twee wel op de kaart. Na afloop konden we onder het genot van een bak soep in De Pionier weer een beetje opwarmen.

Ook vistechnisch konden we ons een beetje warmen, s'middags zouden we aan het Calandkanaal vissen. De recente vangstberichten gingen daar over 30 stuks vissen per hengel, en daar zouden veel fraaie wijtingen bij zitten. Kortom; ruim voor de tijd stonden we al bij de radarpost opgesteld en te popelen om te beginnen. Het was intussen droog geworden, maar er stond een smerige westenwind dwars over het water. Door het tij waren we nog gedwongen bovenaan te blijven staan, dus veel wind en grote lussen in de lijn dat beloofde een middagje kantklossen en breien worden. De verwachte 30 vissen per persoon werden net niet gehaald. De teller bleef hangen op de helft, maar dan voor de 50 deelnemers tesamen. Van deze wedstrijd kwamen we alle vier met een vette NUL terug. Hier bestond het spektakel van de wedstrijd uit een grote zeehond die voor de ogen van Herbert aan het wateroppervlak een maatse zeebaars verslond. Ik en Johan waren nog getuige van een ander mooi moment, een groepje bruinvissen kwam middenin het Calandkanaal meerdere keren met hun sikkelvormige rugvin aan de oppervlakte.

Door de slechte vangsten duurde het niet lang voordat de uitslag er was, Marcel en Johan vielen net nog in de prijzen, wim en ondergetekende vielen er net buiten. Een pluim voor de mannen van de Zeenaald, die zorgen voor een goede organisatie, voldoende controleurs, een gratis bak soep waar je lepel in bleef staan en een snelle prijsuitreiking. Zo rond half 8 s'avonds waren we weer thuis. Alleen jammer dat de visserij voor Europoort begrippen dramatisch was. Voor een complete uitslag zie http://www.zeenaald.nl/

Niek Romijn Team Cordes Travel

Gisteren (zondag) nogmaals getogen naar mijn stek aan de Westerschelde

Goed altijd voor wat Schar. Zo ook gisteren maar wat opviel is dat nu 3 a 4 weken later de Schar qua maat een stuk kleiner werd.

Gevist van Hoog naar laag en de beste kansen waren bij laag water. Vorige keer was de gele kraal favoriet deze keer de rode afstand houder.

Gevist met pieren. Wel een zeer mooie Bot kunnen landen. Maar de vangsten lopen zeker terug zo ook de maat.

7 Scharren allen terug (waren wel behoorlijk dik) en 1 Bot ook retour. Gevist met 2 Beastmaster Shimano 4.50 en 2 x Spro Incognito .

Allen voorzien van Trabucco gele lijn nylon 0,25/100 met voorslag 45/100.

Jack

22 Adrie Verwest 19 1 19
23 Bram Zonnevijllen 18 1 20
24 Piet Roskam 0 0 24

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------