INDEX

Sudavik
Juli 2008

============================================================

Deze heren hebben hun vakantie geboekt bij: www.www.cordestravel.nl
Zij hadden de accommodatie Nesvegur in Sudavik (Westfjord/IJsland)

-------------------------------------------

IJsland  8 Juli 2008

Onze eerste trip naar IJsland, geboekt via www.www.cordestravel.nl en na meer dan 10 jaar Noorwegen was voor ons een nieuw avontuur.  Na een voorspoedige vlucht van Amsterdam naar Keflavik en een korte binnenlandse vlucht naar Westfjord kwamen we aan onze verblijfplaats Sudavik,en na een korte uiteenzetting konden we beginnen aan onze jaarlijkse visvakantie.Ondertussen was het al 21u savonds ,maar we besloten toch nog uit te varen en daar het toch niet donker word probeerden we enkele plaatsjes in de fjord . Meteen werden er enkele gulletjes en koolvissen gevangen maar geen grote exemplaren. Maar met een goed gevoel vaarden we terug naar de haven en kropen vermoeid in ons bed

DAG 1
S�morgens was het windstil en we besloten om ineens naar buiten te varen(open zee) en na 2u varen bereikten we een visplaats die was aangeduid op onze visfinder en we besloten om hier onze kans te wagen , we vingen hier zeer veel gulletjes van 2 tot 5 kilo en ook enkele koolvissen van 4 a 5kg maar geen grote vissen ,en na een hele dag vissen begonnen we al te twijfelen of er hier wel grote vissen zaten ,we vingen deze vissen met shad en pilker en aan kleine koolvis kregen we geen enkele beet

DAG 2.
Prachtig weer en we vaarden  naar een andere plaats,links aan de ingang van de fjord en weer vingen we zeer veel kleine gul 3 tot 6kg en koolvis, maar hier vingen we in de namiddag drie mooie kabeljauwen van rond de 13 kg en nu wisten we dat de grote vissen er wel zaten .

DAG 3
We vaarden naar dezelfde stek en we maakten we hier onze beste dag van onze visvakantie mee we vingen die dag 17 kabeljauwen van boven de 15kg .
Met als mooiste vis eentje van 23kg ,21 kg 20 kg  enkele van 19 kg en18 kg en nog vele andere mooie gullen ,De grootste vissen werden gevangen met kleine koolvis. S�anderendaags moesten we deze vissen afleveren in de vismijn en we hadden meer dan 450kg vis op de weegschaal en we hadden dan nog vele vissen teruggezet.

DAG 4
Het weer was zeer slecht en we konden niet naar buiten varen en in de fjord vang je
veel kleine vis en soms  ook zeewolf en zeeduivel.

DAG 5
Onze voorlaatste dag was ook nog zeer goed  met prachtige kabeljauwen ,van 21kg 20kg ,19 kg en nog 7 stuks boven de 16kg en  zeer veel gul en koolvis tussen de 3 en 10kg.

DAG 6
Op onze laatste dag maakte we ��n drift van meer dan 4u in de gietende regen en we vingen  zoveel gulletjes van 3 tot 6kg totdat we onze armen niet meer voelden , en we moesten stoppen omdat we te moe waren (nog nooit meegemaakt)

DAG 7
Alles opruimen en inpakken om huiswaarts te keren

Voor ons was het een geweldige visvakantie met zeer veel vis , alles was goed georganiseerd door www.www.cordestravel.nl , de akomodatie was zeer goed en de boten zijn ook zeer goed en we danken Raffie en Linda en de mensen ter plaatse voor deze fijne vakantie en deze is zeker voor herhaling vatbaar.

Marcel , Filip , Eddy , Peter , Willy

============================================================

Wilt u zelf op (vis)vakantie naar IJsland ??
ga naar:
www.www.cordestravel.nl

Raffie & Linda staan voor u klaar !