INDEX

"Ebro-Spanje"
Door:  Cisca

Reisverslag Ebro � Spanje 10 juni 2006 � 17 juni 2006

In juni zaten mijn vriend en ik tv te kijken en zagen een programma over vissen op de Ebro.
Op dat moment zei Wim, die een fervent visser is, dat wil ik ook doen!!
Hij vist in Nederland met en op van alles, al vanaf klein jongetje. Op dat moment is alles in een stroomversnelling gegaan. Eerst op Internet gezocht bij welke organisatie dit geboekt kon worden. We kwamen dus vanzelf op de site van Zeevisland. Direct hebben we een mail gestuurd en er was nog een plekje vrij in de week van 10 juni. Een vissersbungalow.
Wij waren niet gewend om via Internet iets te boeken, maar hebben het toch gewaagd. Wel een beetje eng, want we gaan vissen in Spanje, wat geregeld wordt door Nederlanders, die in Noorwegen wonen en weer tussenpersonen zijn van een Duits reisburo. Je snapt dat we toch zoiets hadden van: komt dit wel goed?

Nou, we hadden ons geen zorgen hoeven maken, we hadden een perfect contact via de mail met Raffie en Linda.
Voordat we vertrokken kregen we nog alle benodigde papieren toegestuurd via de mail �n de post.

De dag was aangebroken dat we vertrokken vanuit Zeist naar Barcelona. De vliegtickets hadden we zelf geregeld. De vlucht verliep perfect en in Barcelona aangekomen was het spannend of onze auto wel klaar stond. En jawel, keurig geregeld allemaal.
Wij met routebeschrijving op naar Wels Camp. Eenmaal daar aangekomen wisten we niet wat we zagen�wat een schitterende omgeving en wat een rust!!! Zelfs geen telefonische bereikbaarheid, dus echt weg van alles. Het enige wat je daar hoorde waren fluitende vogeltjes.
We werden direct door Stefan, de visgids, verwelkomd met een drankje. Hij liet ons onze accomodatie zien. Wat een schitterend huisje, alles erop en eraan en gelukkig met airco, want het was toch erg warm al in juni, zo�n 30 graden.

We kregen direct een boot toegewezen en afgesproken de volgende dag maar eerst eens met Fokke, ��n van de visgidsen, te praten die ons met een kaart/plattegrondje liet zien waar de visstekken waren.
We zijn de hele week heerlijk vroeg opgestaan, rustig ontbijtje bij de bungalow, want tenslotte hebben we ook vakantie, en om 9.00 uur zaten we iedere dag op het water te vissen tot eind van de dag.

Op sommige plekken aan de kant was het zo helder dat je de karpers langs de steile wanden zag zwemmen. Ontzettend groot waren ze. Fokke had al verteld dat 20 tot 40 pond heel gewoon was daar. Wij van alles eraan gedaan om ze te vangen. Het voer, zoals mais lusten ze daar niet echt. Het werd niet echt een vangsucces.
We zaten al te grappen dat we beter paella hadden kunnen maken, tenslotte zijn ze de Spaanse gerechten gewend!! We hebben wel wat klein grut gevangen en een snoekbaars. Wellicht hadden we toch een visgids mee moeten nemen voor een hele dag. Op de een of andere manier waren we ook wel blij dat we niet zo�n grote meerval gevangen hadden, want hemel, hoe krijg je zo�n monster binnen. Het blijft toch heel spannend als je dobbertje in het water ligt en je geen id�e hebt wat er aan komt��..
Wat we niet goed gedaan hebben om ze te vangen is nog steeds een raadsel. Wim is toch een doorgewinterde visser. Ook Stefan en Fokke snapten niet dat we bijna niets gevangen hadden, het materiaal was goed, het voer was ok�. Misschien toch net het verkeerde stekje op het verkeerde moment�...

Toch, ondanks dat we niet veel gevangen hebben, was het helemaal geweldig!! De omgeving, het Camp, de bungalow, de beheerders waren hulpzaam, het weer zat mee en alles was perfect geregeld door Raffie en Linda.
Ik heb ze, na aankomst, snel een mail gestuurd, met complimenten.

Alles was perfect geregeld!

We gaan zeker volgend jaar terug, want we kunnen het niet verkroppen dat we weinig gevangen hebben en dat monster ligt vast nog te wachten om door ons gevangen te worden����

Wim en Ciska uit Zeist

Wim en Cisca hebben deze accommodatie geboekt via Raffie en Linda
van
www.zeevisland.com

Wilt u ook vissen op de Ebro ?