vissen in denemarken langeland

"Langeland"

Mei 2011

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook een Visvakantie naar Denemarken ?
Klik hier voor de vakantiehuisjes
>>klik<<

Hallo Raffie en Linda.

Dit is ons weekverslag van onze visreis: Langeland 2011 � 28 mei t/m 4 juni 2011.

Vrijdag
Zijn we vetrokken rond 20 uur richting Fynshav ,dat is van bij mij thuis 751 km. Ik had de boot om 08:00 uur besteld maar we waren er al om 05:50 uur. We mochten toch al mee met de boot, een 50 tal min. varen en we kwamen in Bojden aan om 07:00 uur. En dan was het nog eens 75 km rijden naar Osterkov en daar waren we ook al rond 09:00 uur. We kregen onmiddellijk de sleutels, normaal is dat maar om 14:00 uur. Dat kwam allemaal goed uit.. Uitpakken en alles klaar maken voor het grote avontuur. Naar onze boot gaan kijken en zo�n Raider Cuddy 18 dat is top om met vier te vissen. Zaterdag avond zijn we vanaf de kant gaan vissen niet ver van ons huisje , hebben maar 2 platvisjes gevangen� niet lang gevist  want het begon te regenen .Terug naar ons huisje en gaan slapen.

Zondag.
Rond 07:00 uur opgestaan en een goed ontbijt genuttiged, alles in de auto geladen en weg waren we naar onze boot te Bagenkop. Er stond veel wind maar we zijn toch buiten gevaren. Eens we buiten waren, dacht ik om terug binnen te varen omdat er zo veel wind was� het was toch zo een 4 � 5 BF west. Maar ik zei tegen de visvrienden dat ik de boot eens stil zou leggen om te zien wat de boot zou doen . Al bij al viel dat heel goed mee, dat zijn stabiele bootjes die Raiders 18. We hebben gevist tussen Bagenkop en Gulstaf op een diepte van rond de 12 meters en laten driften naar 7 meters. Na een paar uurtjes vissen hadden we toch een mooie portie vis, hoofdzakelijk gul.

Maandag.
Vroeg opgestaan en rond 8.00 uur vertrokken naar de boot. Het was een prachtig weer en er waren momenten dat het water een spiegel was. We hebben zo wat overal aan het vissen geweest.
Veel gevangen, maar ook veel kleine vis. Rond 16:00 uur binnen gevaren, de vis gekuist en ingevroren.

Dinsdag.
Ongeveer juist hetzelfde weer als de maandag . Op de steiger kwamen we twee  Belgen tegen,  twee toffe kerels. Die kwamen daar al 4 jaar zeiden z e en dat kon je zien aan hun visvangst. Toen we vroegen waar ze hun vis hadden gevangen verwezen ze ons naar de rode boei DW 56. Daar moet je zijn zeiden ze.  Dus wij allemaal in blijde verwachting  voor de woensdag.

Woensdag.
Vroeg uit ons bedje gekoppeld aan een stevig  ontbijt. We keken naar de bomen in onze tuin: �amai� zeiden we wat een wind , maar een de makkers zei ,�oh, dat is niet zo erg, dat valt goed mee�. Met de moed der wanhoop toch  op weg naar Bagenkop. We kwamen aan de jachthaven en wat zie ik, golven die bijna over de kaaimuren kolkten, zoveel wind stond er. Niemand waagde het om uit te varen.  We hoorden dat rond 17.00 uur de wind zou gaan liggen.  We zijn dan maar eens naar de forelput gaan zien. Er waren wel wat vissers  en er waren al mooie forelletjes gevangen . Om 18:00 uur toch buiten gevaren, nog wat wind maar dat viel goed mee. We zijn tussen Gulstaf en de witte vuurtoren gaan liggen op de platvis hadden we er toch wat mooie aan boord  van rond de 35 cm. Rond 21:00 uur terug binnen gevaren.

Donderdag.
Rond 06:00 uur opgestaan  en met spek met eieren  moesten we de dag doorkomen. Om 8:00 uur waren we al aan het varen, richting de rode boei. Op een diepte van 23 meter kenden we een goede visvangst met verse pieren en de tappen dat we van thuis meegebracht hebben . We kochten onze zagers daar. Een duur affaire: voor 300 gram is het 140 kronen en dat is ongeveer een 20 euro. Volgende jaar brengen we ze van thuis moeten mee. Een mooie dag gehad  en veel  vis. De mooiste gullen rond de 1,5 kilo en mooie bot en schar van om en bij de 35 cm.
Rond 17:00 uur binnen gevaren, vis gekuist en in de vriezer gestoken.

Vrijdag.

Waren we ook al vroeg weg. Rond 9:00 uur lagen we al aan de rode boei te vissen. Prachtig weer was het, zo rond de 27 graden.  Er was  geen wind, het water was een spiegel en er stond zo goed als geen stroming, dus driften deden we niet . Vis vangen dat ging wel goed. Om 16:00 uur moesten we stoppen want onze bak zat zo goed als vol. Naar binnen gevaren, de vis gekuist en ingevroren. Daarna zijn we terug naar de jachthaven gereden en hebben zoals goede Belgen frietjes met kip gegeten. Na het eten hebben we de boot helemaal afgewassen en het materiaal terug naar Haus und Boot gebrachte. We hadden nog ongeveer 25 liters benzine over en hebben 35 euro terug gekregen. Vonden we tof. Ons huisje opgekuist, ingepakt en het bed in.

Zaterdag.
Om 7:00 uur iedereen het bed uit, het laatste ontbijt en verder ingepakt. Als laatste onze vis. We hadden een grote en een kleine koelbox en daar paste onze vis niet in. Achter ons huisje nog een koelbak gevonden, die hebben we afgewassen en zo hebben we al de vis kunnen meebrengen. Om 9:30 uur zijn we vetrokken richting Bojden daar had ik de boot besteld om 15:00 uur. We waren om 10:45 aan de opstapplaats. De aangemeerde boot zat vol en we moesten wachten tot de volgende boot  om 11:00. Na 50 minuten varen waren we aan de overkant Fynshav. 108 Euro voor wagen, vier personen en een aanhangwagen en dit heen en terug. Rond 21:30 uur waren we terug thuis in Merksem bij Antwerpen. De vis werd verdeeld en we hadden rond de 20 kilo gekuiste filets de man. Zeker niet slecht, zeker voor een eerste keer in Denemarken.

De visweek ligt achter de rug en we hebben meteen terug geboekt voor volgende jaar. Zo zijn we zeker dat we hetzelfde huisje terug hebben en zeker de boot.

Groetjes van Peter, Ronny, Oscar en Fredje.

Linda en Raffie het was een toffe visvakantie tot volgende jaar op de beurs .
En veel succes met jullie verhuis�

>>Fotoserie - 01<< >>Fotoserie - 02<<

Ook een Visvakantie naar Denemarken ?