vissen in het mooie denemarken langeland vistrip visreis

Langeland

Denemarken

Juli 2011

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vroeg in het jaar 2011 hebben we besloten om dit jaar eens naar Denemarken terug te keren, 2 jaar geleden waren we hier ook geweest. En nu gingen we voor de grote vissen !!! Eerst hebben we via Linda en Raffie van Cordes Travel een leuke vakantiewoning geboekt, wat een service toch elk jaar weer!! Ook hebben we daar onze boot voor twee weken geboekt, die Limbo 699, een uitstekende boot.

Na het lange wachten was het dan toch zover gekomen, op 23 juli vroeg in de ochtend (of midden in de nacht)zijn we vertrokken naar Langeland. Dit jaar zijn we met zeven man gegaan, Corn�, Heidi, Bjorn, Peter, Jeffrey, Anja en Reno. Na een lange tocht van 13 uur (nog nooit zoveel file in Denemarken gehad, maar ook daar waren de vakanties begonnnen) kwamen we aan bij onze vakantiewoning voor de komende 2 weken!! Het weer zat nog niet echt mee, regen, maar dat maakt niet uit. De kinderen wilde gelijk schommelen en buiten spelen en zo konden wij de auto�s uitladen. Daarna zij we naar de haven van Spodsbjerg gereden en daar hebben wij de boot in ontvangst genomen. Na een heerlijke maaltijd en een gezellige eerste avond lagen we op tijd in ons bedje om de volgende dag fris te beginnen aan de eerste visdag!!

De volgende dag werden we al op tijd wakker en we keken buiten, zo het leek wel herfst, veel wind en regen. Dat was balen, want oh wat wilde we graag gaan vissen. Dan maar ons aas verzorgen wat we meegenomen hadden. We hadden verse zagers, mesheften en gezouten pieren meegenomen en het aas zag er goed uit. Verder heel de dag binnen vermaakt en �s avonds lekker een makkelijke maaltijd gehaald en hout voor de allesbrander. Heerlijk warm was het daardoor die avond.

Toen we de volgende dag nog vroeger wakker werden, scheen het zonnetje al!!! En wat bleek het  zonnetje heeft 2 weken lang geschenen! Heerlijk, we kunnen gaan vissen. Eerst nog een goed ontbijt genuttigd en daarna zijn we met zijn vijven vertrokken om te gaan vissen. Natuurlijk hebben we eerst flink wat aas meegenomen, je kan het natuurlijk niet 2 weken goed houden, dus we gingen eerst op de platvissen vissen. Wij naar de gele paal gevaren en daar ons anker uitgegooid op 15 meter  diep en vissen maar. Wat een platvissen zitten daar, je vangt ze gewoon per 2/3 tegelijk en dan zijn het nog grote scharren en botten, 40 centimeter zeker! Na een bak vol platvissen gevangen te hebben zijn we nog verder gevaren naar de groene paal. Daar nog een aantal driften gemaakt, en we vingen een aantal gullen, van een centimeter of 60. De jongste visser van de dag, Reno 9 jaar is hij ving de grootste van de dag, 70 centimeter gul. Wat een pracht zicht is het toch dat die kleine mannen ze lekker aan het vissen te zien. Thuis gekomen stond er een heerlijke maaltijd klaar. Daarna de vissen schoonmaken en invriezen. Het was een geweldige visdag.

De volgende dag vertrokken we met zijn vieren. Vandaag gaan we voor de grote gullen. Dus wij voorbij de groene paal gevaren en daar een heleboel drifts gemaakt, en wat hebben we toch veel gullen gevangen. De meeste vingen we tussen de 20 en 35 meter. Een heleboel van tussen de 50 en 70 centimeter,en een paar van tussen de 70 en 80 centimeter, maar de grote van boven de meter hebben we helaas niet te pakken kunnen krijgen, ook de dagen daarna niet. Maar wat een pracht weertje, zon en bijna geen wind!!! Dit is toch echt genieten zo�n vakantie.

De volgende dag was het bewolkt eerst, maar toch gingen we met zijn allen vissen, met zijn zevenen. De jongste visser Bjorn ging ook mee, 3 jaar is hij. Er waren toch best wat golven vandaag, maar dat maakte de kinderen helemaal niet uit. We gingen de haven uit en dan links, daar hebben we voor anker gelegen en weer een boel platvissen gevangen. Het aas was nog steeds goed. De zagers/mesheften begonnen wel wat minder te worden, maar de gezouten pieren zagen er prima uit. Schol, bot, en schar van weer ruim 40 centimeters. Peter ging proberen een geep te vangen en wat bleek hij ving de ene na de andere. De kinderen  hebben ook flink gevist, platvissen en geep gevangen. Daarna gingen we nog even naar de bermuda driehoek, maar daar was de zee toch wat omstuimig, dus maar 1 drift gemaakt. Corn� had gelijk beet, maar helaas kwam er geen vis aan boord. Toen maar weer terug gegaaan.

De volgende dagen was het prachtig weer en zijn we weer voorbij de groene paal gaan vissen. Echt veel gul van tussen de 50 en 90 centimeter en waren tussen de 3 en 6 kilo. Jammer genoeg ook deze dagen geen meter gullen. Misschien moeten we het eens heel vroeg gaan proberen, dachten we. Dus wij op tijd naar huis, de bbq aangestoken en heerlijk gegeten. En die avond op tijd naar bed, zodat we de volgende dag heel vroeg op konden staan. Wij vroeg uit bed, we doen de gordijnen open, mist���. Dat is dan wel balen hoor. Naar het strand gelopen om te kijken of het op de zee ook mistig was, pech het zat potdicht. Weer terug naar huis en dan maar weer ons bedje in.

Later die dag toch maar gaan vissen met z'n vijven. We gingen weer vissen bij de groene paal. We visten met shads en pilkers op ongeveer 40 meter diepte. Maar we hadden ook gezouten pieren, inktvis en mestheften bij, zodat we ook met aas op de gul konden vissen. Na een paar driften kreeg Anja een beet. Maar deze voelde anders dan anders��..wat zou het zijn?? Na een korte drift kwam de vis boven, wat bleek het was een leng!! 4 kilo en 85 centimeter. Leuk om dat in Denemarken te vangen. Verder weer de nodigen gullen van tussen de 3 en 6 kilo,deze vingen we op shads en pilkers.

De volgende dag maar eens naar het stadje Rudkobing gegaan. Leuk even met zijn alle gewinkeld en op terrasje gezeten, wat is het toch herlijk om vakantie te hebben, na ook nog wat boodschappen gehaald te hebben gingen de mannen weer vissen. Vlakbij het huis was ook een strandje. Waar je lekker kon zonnen en zwemmen, de zee is uitstekend geschikt voor kinderen omdat je heel ver kunt lopen voordat het dieper wordt. Met de garnalen-netjes heeft Heidi ook platvissen gevangen, hele kleintjes, mooi is dat die kleine scharretjes en botjes van ongeveer 5 centimeter.

Maar we zijn er toch om de grote vissen te vangen, dus de volgende maar weer vroeg uit de veren. Weer mistig. Maar deze trok al vrij snel weg. En weg waren we. Voorbij de groene paal. Daar aangekomen merken we wel dat er een andere wind en stroming stond. De wind trok al snel aan, waardoor wij maar een aantel uren hebben kunnen vissen. Jammer, geen grote vissen. Wel een hele gezellige middag op het strand gehad met zijn allen en daarna weer heerlijk gegeten.

We hebben ook Langeland nog bekeken, het noordelijke deel, de haven van Lohals en we zijn een dagje naar Legoland geweest. Dat was een hele leuke dag. Wat er toch allemaal niet gebouwd kan worden met legoblokjes. De kinderen gebben zeker genoten die dag. Het was wel anderhalf uur rijden. Maar het was een geweldige leuke dag.

De laatste 2 visdagen waren even succesvol als de dagen daarvoor, maar helaas konden we geen hele grote gullen vangen, zoals onze buren/collega vissers. We hebben grote gullen gezien!!! Zowel van 16, 13, 11, en 11,5 kilo. Echt mooie gullen voor Denemarken de laatste jaren.

De laatste 2 dagen stond er ook heel veel stroming en meer wind waardoor de driften ontzettend snel gingen. Op vrijdag was er weer mist in de morgen, dus die dag niet meer gevist, de boot schoongemaakt en weer ingeleverd. Thuis alles weer ingepakt en onze laatste vakantieavond gevierd. Op zaterdag zijn we weer op tijd vertrokken naar huis. In Duitsland nog wat file gehad maar op zich was de reis weer goed verlopen.

We kunnen terugkijken op een geweldig leuke en gezellige vakantie!!! En met genoeg vis, alleen jammer dat we de hele grote vissen niet hebben kunnen vangen, maar dan hebben we volgend jaar weer een uitdaging!!

Corn�, Heidi, Bjorn, Peter, Jeffrey, Anja en Reno.

>>Fotoserie-1<<  &  >>Fotoserie-2<<

Ook een Visvakantie naar Denemarken ?
Klik hier voor de vakantiehuisjes