Boot-vangstberichten

Zeevisland, sinds 2002

Sinds 2002 de grootste vangstberichten website van/voor Nederland en België. Meer dan 3000 bezoekers per dag.

vrijdag 19 juli 2019

Op 18/7 weer eens wezen vissen met de Tarka van schipper Sjaak van der Bij.
Met 5 man aan boord plus de schipper
Half 8 uitgevaren met windkracht 3 richting de wrakken .
Op het eerst wrak toch weer veel steenbolken die binnen een mum de hakken leeg vraten en de Gul geen kans kreeg om te bijten.
Dus op naar de volgende wrakken waar het beter ging en we goed gul en ook grote makrelen vingen plus een polak .
De weers berichten hadden aangegeven voor vandaag windkrachtr 2/3 maar in de loop van de dag werd het toch een dike 5 maar we gingen door met vissen.
Ondanks dat wij en Sjaak allen zijlen moesten bij zetten om te blijfen staan en te kunnen vissen.We hebben op diverse wrakken nog goed kunnen vangen veel onder maatse gul terug gezet maar ook mooie maatse gullen kunnen meenemen.
Sjaak weer bedankt voor je goede schippers werk op de wrakken, Je hield de Tarka weer goed op zijn plek.En bedankt voor de lunchpaketten. Was weer een topdag namens Jan Marco Lex Hiddo en Gert-Jan .

Gert-Jan Oosterveen

oosterveen

vrijdag 19 juli 2019

Met de estrella vandaag op de makreel.
Ik had er 64. Gemiddeld werd er een halve emmer pp gevangen.

Ton

dinsdag 16 juli 2019

Vandaag dinsdag 16 juli weer een keertje met Hank Perree mee met de Ms Wiesje.Na een weekje vanaf de Neeltje Jans te hebben gevaren voor de Sharkatag lag de Wiesje weer op haar vertrouwde plek in de Vlissingsehaven.Gisteren met Hank contact gehad over wat de mogelijkheden waren voor vandaag.We kwamen uit op het volgende programma:optijd vertrekken dan hebben we het tij mee. Opzoek naar de makreel en tussen door kijken of we nog wat wrakken aandoen.Nou de start was niet echt soepel. Een van de matrozen in de file en wat te vlug aan boord geplaatste spullen die in de wegstonden werkte ff niet mee.

Eenmaal door de sluis gas erop een op zoek naar de meeuwen,na een klein uurtje hadden we ze gevonden en ja hoor volle haken met mooie grote makreel gelijk bij de eerste draai. Na ca 15 minuten waren we ze weer kwijt .De rest van de dag diverse wrakken aangedaan en veel gevaren met het resultaat dat IEDEREEN ZEER RUIM in de vis zat en over de gehele dag gevangen hebben en veel plezier hebben gehad. Op de wrakken waren de gul wel afwezig en was het hoofdzakelijk de makreel en een enkele wijting die boven kwamen.Al met al een hobbelige start met een prima visdag met voor allemaal een mooie klus vis. Hankie bedankt voor je super inzet om de emmers gevuld te krijgen en de goed verzorgde dag. Tot de volgende keer. Nog een tip voor vissers Zorg dat je ijs bij je hebt dit behoud de kwaliteit van je gevangen vis met hogere temperaturen. Groeten De kaayenploeg

Henrie van der kaaij

vrijdag 12 juli 2019

11 juli op de makreel geweest met de Estrella vanuit Scheveningen. Een geweldig mooie dag met heel veel makreel langs de kust. Rond de 100 stuks gevangen, mijn aatje had er ook flink wat. Dat was lang geleden om zoveel makreel te zien. En zeemeeuwen (-:

Judith Paanen

donderdag 11 juli 2019

Hier weer eens een berichtje van mij:
Ik lees overal best mooie vangstberichten echter op de oosterschelde blijft het achter.
een enkele keer vang je eens een baars maar verder is het slecht.

Normaal vangen we haaitjes en scholenbaars, nog niet gezien!
Wat is er aan de hand hier?

Willem
delta 500

willem

donderdag 11 juli 2019

10 juli met de mijntje yvonne van tonie op de makreel geweest na veel zoeken had hij ze toch gevondenik had een 80 tal mooie makrelen. tonie bedankt en tot snel

ton

zondag 7 juli 2019

Zaterdag 6 juli op de makreel met de zeearend vanuit Neeltje Jans.
Na lang zoeken toch de juiste stek gevonden ver uit de kust.
Hadden 200 stuks met zes man.
Bedankt schipper, je waart top !!

Thomas Daniel

vrijdag 5 juli 2019

Vandaag met de Maatje Adriaana op de makreel geweest. Om 7 uur weg en op weg en de jacht kon beginnen. Was mooi weet en een rustig zeetje. Gelijk in het begin al makreel voor de kust,dus gas erop. Er zat een groep meenemen maar de vangst was niet echt veel. Dus doorstromen maar betere plekken. We gingen richting Rotterdam daar had de schipper meer meenemen gezien. En wat daarop volgende was echt fantastisch,een groote groep meenemen en jawel vis erop. Volle lijnen regelmatig met 9 tegelijk en het ging maar door wat een feestje had er zelf 192 stuks. Wat een fantastische topdag.

Eric

woensdag 3 juli 2019

Op 2 juli met de Big Marlin de grote plas op. We gingen proberen haaitjes te vangen hoorde we om 06:45 toen we aan boord stapte. Het weer was mooi dus proberen maar. Tussen de Banjaard en de Neeltje Jans voor anker gegaan en vissen maar.
Binnen 10 minuten was de eerste binnen en er volgde met enige regelmaat een haaitje. soms een steenbolkje of heel af en toe een platvisje. Tot net na de kentering ging het goed maar toen viel de beet weg. In de middag zijn er nog 2 gevangen, daarmee kwam het totaal op 33 haaitjes met 8 man. Niet slecht zou ik zo zeggen. Zelf had ik er vijf.

Marcel

woensdag 3 juli 2019

Afgelopen zondag mee geweest met het nieuwe schip de Maatje van sportvisserij Hoogerwerf. Voor het eerst in jaren weer grote scholen makreel voor de kust. Dit hebben we geweten, wat een berg vis deze dag! Emmers vol. Kortom: top schip, top vis en top dag!
Schipper en vriendelijke bemanning bedankt voor deze prachtige visdag!
Binnen twee weken zijn wij zeker terug.