Kant-vangstberichten

Hengelsportbeurs Utrecht

29 & 30 november en 1 december

Hengelsportbeurs Jaarbeurs Utrecht
Bestel je kaarten nu online en maak kans
op een visreis naar IJsland t.w.v. 6000,- euro
www.hengelsportbeurzen.nl

dinsdag 12 november 2019

Vandaag dinsdag 12-11-19 zal (als alles soepel verloopt) de nieuwe website van Zeevisland online gaan. Vandaag 12-11 worden er vanaf 09:00 geen berichten meer ingevoerd, dus stuur dus vandaag GEEN berichten in !

We denken dat deze vandaag rond 19:00 online is.

Morgenochtend zou alles moeten werken !

Heel veel plezier !!

maandag 11 november 2019

Parkeren parking Zwarte Polder!

Bij het oprijden van de parking staat duidelijk aangegeven dat er dient betaald te worden tot 15 november.Opletten geblazen.

Ronny

Dagje Zuidpier Ijmuiden.
Vaak beet, echter veel klein spul. ondermaatse wijting of steenbolk. Een gulletje gevangen van 43 cm en een scharretje wat net aan de maat was. Wel heerlijk weer en een gemoedelijke sfeer op de pier. Fijn vissen zo!

Henk

zondag 10 november 2019

Terug van vissen cadzand zwarte polder. Met eigen gestoken zeepieren gevist van 16hr00 tot 20hr30. Constant wijting gevangen. Geen andere vis te bespeuren . Totaal van 43 wijtingen waarvan 25 maatse vissen. Grootste was 33cm

Marc Geerts

Zaterdagavond tussen 15.30 - 20.30 u gevist met 2 man, samen 3 hengels op het strand van Middelkerke (België). Zolang het licht was enkele botjes, een zeebaars van 35 cm en 2 maatse pladijzen.
Vanaf het donker was het wijting. Elke draai vis. Meer dan de helft was mooie maatse wijting tot 34 cm. Dit was een prachtige avond met de laatste draai nog een maatse zeebaars van 44 cm.

Willy Mechelen

zondag 10 november 2019

Vandaag aan Terneuzen gevist. De westelijke buiten haven. Daar zit de vis nog niet. Geen beet gehad.

Ivm parkeren aan de zwarte polder. Vanaf 1 oktober is het GRATIS parkeren in cadzand en omstreken. Ik zou de boete dus zonder meer aan vechten. Wel licht zijn het fraudeurs die bonnetjes leggen in de hoop dat je betaalt?

Mark

zondag 10 november 2019

Vandaag 10 november gevist in de waterweg.in Maassluis. Prachtig weer. De vangst bestond uit 14 steenbolken 2 wij tingen waarvan 1 aan de maat en 1 scholenbaarsje. Er wordt al 3 jaar geen gul gevangen in deze regio. Ik denk dat het met de 2e maasvlakte te maken heeft. Daardoor is de stroming anders geworden. Jammer.

M.Wesseling

Hallo allemaal,

Als het goed is is de nieuwe website dinsdagavond online, mits alles soepel verloopt. We hebben hem al een paar keer laten testen en alles werkt goed, nog wat kleine puntjes en dan zijn we er klaar voor.

Maar we hebben ook wat aanpassingen gedaan, zo verdwijnt de markt, dat had niet zoveel zin en zijn heel veel andere websites voor.

En we hebben wat klachten gekregen van sponsoren, zij maakt zich boos om het feit dat vissers en ook bedrijven reclame maken op Zeevisland, zonder sponsor te zijn en daar hebben ze eigenlijk wel gelijk in. We zien dat steeds meer vissers de winkel noemen waar zij hun materialen halen en/of hun aas kopen.

Aardig natuurlijk om wat reclame te maken voor de winkelier, maar een ander bedrijf betaald daar wel 21,- per maand voor en dus krijg je een oneerlijke strijd. We hebben dit heel lang geaccepteerd, alleen toen er steeds meer sponsoren gingen stoppen omdat andere bedrijven gratis reclame maakt, moesten wij wel even goed nadenken natuurlijk en moeten we één lijn trekken.

Zeevisland moet eerlijk en oprecht zijn en moet iedereen gelijk behandelen, dus reclame maken ofwel de naam vd winkel noemen waar je je aas/materialen hebt gekocht mag, mits hij sponsor is van Zeevisland, de kosten zijn het natuurlijk niet, want waar maak je voor 21,- per maand nog reclame ? En dan ook nog eens gericht op het publiek wat bij je winkel past.

Het was zelfs zo erg dat bedrijven zelf vangstberichten maakte en daar hun eigen bedrijf helemaal ophemelde en dat kan natuurlijk niet, we zijn daarachter gekomen en dat bedrijf gewaarschuwd, maar het is vaker gebeurd.

Kortom, we halen de namen van bedrijven weg die geen sponsor zijn en dat is denk ik voor iedereen de beste en meest eerlijke manier. En als het voor die visser zo belangrijk is dat hij verteld met welke opstapboot hij is mee geweest, welke winkel hij zijn spullen heeft gekocht, vraag hem dan sponsor te worden, mag hij elke week zijn reclame maken.

Ik hoop dat jullie dit begrijpen en ook accepteren, we willen één lijn voor iedereen, iedereen gelijk behandelen.

zondag 10 november 2019

Vanmorgen vanaf het strand op de Maasvlakte gevist. Eén hengel met zagers en één met pieren van Hengelsportzaak Ahoy.
Eindstand 5 zeebaarzen waarvan de kleinste nog geen 20 cm en de grootste 35 cm en een schar van 20 cm....

Frank

zondag 10 november 2019

Vrijdagmiddag samen met Imar gevist aan de Zwarte Polder. Mooi helder weer, een echte vismiddag. En zo dachten meer vissers er over, want het was druk. Rond een uur of drie waren we geïnstalleerd (LW 17.36) en we hebben gevist tot ca. 19.00 uur. De buit bedroeg elf maatse wijtingen voor Willem en vijftien voor Imar. Een flink aantal wijtingen waren onder de maat en zijn weer terug gaan zwemmen. Na meerdere keren met vrijwel lege handen teruggekeerd te zijn was dit wel weer eens lekker hoor. Terug bij de auto lag er een uitnodiging (boete) om € 63,70 te betalen. We waren in de veronderstelling dat het na 1 november gratis parkeren was ...............kennelijk niet. De vis wordt duur betaald........

Willem

zaterdag 9 november 2019

Vendaag ik dacht werd mooie weer ma helaas pokke weer veel wind onderweg naar scheveningen . Dit keer ma op ouwe kop gestaan van wege takke wind.samen 3 vrinden gevist. Omde 5a 10min ophalen zonder dat je beet zag. Dubbel trippel 10 tallen keer. .
Ik had 6 zeebaarsjes ondermaats dat zag je wel duidelijk aan beet verder 1paling wijtintingen bende tellen biggen ma niet aan 3 man anderhalf jumbo zak vol. Als extraje zo een grote tong had ik nooit gezien 48 cm. Wat een lap zeg.. en paar scharetjes . Dag afgesloten uur of 3 middag alle ondermaatse vis zwemt weer. Tot de volgende keer ma.

zaterdag 9 november 2019

Lekker dagje op de Noord Pier in IJmuiden. Flinke wind en pittige buien teisterde de visdag. Maar er werd dan ook matig gevangen. Maar de sfeer was goed. En toch een paar leuke gullen weten te vangen.

Michel-Robert-Mattise

Vandaag 9 november
Gevist aan de banjaard met pieren
Een klein 35 vissen gevangen het meeste waren kleine wijting en een kleine tong als zwemt weer

Mario faasen

zaterdag 9 november 2019

Gisteren, vrijdag wezen vissen bij De Banjaard.
We waren mooi op tijd, ca. 14.30 uur, maar er stonden al veel vissers binnen de ketting, dus dan maar 500 mtr naar links.
Vanaf het begin veel beetjes, dus veel kleine wijting en voor de rest niks
Gevist met tap, pier en gez. pier, en dwarrellijn.
Om 19.00 uur ingepakt en geen vis schoonmaken...
Groet
ray en ben

sorgedrager

vrijdag 8 november 2019

Vrijdag 8 november gepland om in Vlaardingen te gaan vissen.
Donderdag telefonisch 100 pieren gereserveerd, dus eerst daar naar toe om ze op te halen. Wat schetst mijn verbazing : Geen pieren meer. De eigenaar vertelde me dat hij vijf bestellingen had deze ochtend en dat die allemaal waren opgehaald. Hij had, ter goeder trouw, geen naam opgeschreven en mijn bestelling mee gegeven aan "iemend" die onterecht gezegd had dat hij de pieren had besteld. Wat een kater!! Dat niet iedereen even eerlijk is, weten we allemaal, maar dit is toch wel een hele vervelende streek.

Wie Vlaardingen zegt en uiteindelijk ging ik dan toch met mn 100 piertjes richting de kop van de haven. Om elf uur, twee en half uur voor hoog water, gingen mijn twee lijnen te water. Binnen twintig minuten stond de teller al op 4 vissen, drie botten en een scholenbaarsje. Dat beloofde nog wat! Helaas viel het daarna een tijd stil, waarschijnlijk ten gevolge van de inkomende vloed stroom. Toen ik om half drie de boel ging opruimen, stond de teller op negen stuks. Zeven botten / botjes, 1 scholenbaarsje en een wijtinkje van een cm. of 25.

Prachtig weer, af en toe een visje, geen enkele reden om te klagen dus.
Alleen jammer dat het ritje Rotterdam voor niets is geweest. Hopelijk heeft de "pierenpikker" minder gevangen dan ik.

Jan Verkade

vrijdag 8 november 2019

Ik wou vandaag een lijntje uitwerpen aan de dijk van Ritthem. Pech een bootvisser had over een heel lang stuk een net uitstaan... dan maar naar Neeltje Jans echter zonder succes. Was wel een mooie visdag.

Wim

vandaag 8-11 wezen vissen op de landtong aan het caland kanaal 2 uur voor en 2 uur na hoogwater 5 x wijting 1 x baars ( 41 cm ) alles zwemt weer

donderdag 7 november 2019

6-11-2019 haven Rotterdam
en daar ging ik weer vissen,alleen weer me maat is erg druk op dit moment.
Aas op gehaald op de Egale Rotterdam.,zo rond half 10. mooie pieren net binnen gekregen. 40 stuks voor me zelf vond ik het genoeg voor een uurtje of 4. ja het zal druk zijn in sluisjesdijk zij die tegen me Erik van de Egale , Maar daar was ik al bang voor. Maar ik ging toch die kant op,of anders naar Schiedam of Vlaardingen.
Toen ik aan kwam schrok ik toch wel zeg man man wat druk. Zelfs het zij kanaal stond vol.
toch even nog kijken achter het gebouw, kijken 2 heren stonden daar zo die ik kon. En ik vond daar een mooie stek vond ik zelf,mooi op zo kruising. De heren hadden hun visje al gevangen,maar wel veel klein spul. Het was op komen water ,rond haf 12 hoog dus mooi om te gaan vissen,dat dachten die dag nog meer. Bij de eerst worp gelijk prijs,wijting. Wel ondermaats dus terug. Andere hengel even later er ook bij. Het ging weer best goed een bot van 23 cm. De heren naast mijn mocht de vis meenemen. Je weet ik vis om te vissen niet om ze te eten. Even later weer een wijting mooie maat 28 cm,dus ook weer weg geven. Even later buigende mijn linker pook,wel erg hard door,tong grote bot paling? nee een wijting van bijna 36 cm,eerst dacht ik gul had toen ik hem binnen draait. Wat ging dat zwaar zeg.
Ook deze gingen naar me buren toe.
Ik had 12 vissen op 1 bot na allemaal wijting,geen steenbolk dit keer yes.
De ander die rechts van mijn stonden hadden bij niks,ze kwamen uit Zeeland ook nog eens. Wel rot voor die mensen.
Gestopt rond half 3. was weer een leuke sessie. Heino nog bedankt dat ik vlak bij je mocht staan.
Volgenden sessie staat gepland op dinsdag weer.
Aas zagers

donderdag 7 november 2019

Samen met 2 visvrienden gaan vissen op strand Mariakerke ( België ) op dinsdag 5 en woensdag 6 nov. , telkens met ieder 2 hengels en iedere keer enkele ondermaatse visjes netjes terug gezet. Wijting nog niet gezien , slechts een 10 tal scharretjes en 4 zeebaarsjes op 2 dagen.
Hopelijk volgende keer wat beter.

Eric

woensdag 6 november 2019

Vandaag besloten we, Nico Machielse (de zeehondentemmer) en ik om opnieuw ons vissersgeluk te gaan proberen bij Zoutelande. Precies een week geleden hebben we hier ook gezeten en hadden toen aardig gevangen.
Natuurlijk zoals al jaren perfect zeeaas opgehaald bij de vriendelijke fam. v. Dixhoorn te Yerseke en na te hebben bijgepraat op weg naar Zoutelande.
Omstreeks 15.30 uur zou het laagwater zijn en om 12.00 uur lagen de onderlijnen in het water. Terwijl we stonden te wachten op onze eerste aanbeten werd het stilletjes aan drukker met de vissers en al gauw telden we rond de 20 a 25 vissers in de vakken naast ons.
Wat betreft de vangsten natuurlijk.......die vielen helaas tegen. Pas na ruim 3 uur mocht ik een eerste schar naar de kant halen en Nico mocht zijn eerste schar na 3.5 uur naar de kant halen en voor de rest bleef het akelig stil, geen beetje , geen beweging op de toppen, helemaal niets. Wie wel de lachende partij was waren de krabben, die waren er volop, na 10 minuten alle haken kaal.
We hadden al een beetje afgesproken dat we nog een uurtje in het donker wilde vissen en dat was gelukkig een goede beslissing. Omstreeks 17.30 uur werd het donker en toen begon het circus. Bijna iedere keer bij het indraaien wel een schar of een wijting, vooral bij Nico ging het goed. Ook af en toe een doublet van wijting en schar en dit ging zo een beetje door tot halverwege opkomend tij. Daarna was het gewoon weer krabben voeren en dus vonden we het omstreeks 19.30 uur welletjes.
We hebben allebei leuk schar en wijting gevangen met daarbij een een enkel scholletje en een longpaling.
Al met al toch wel enigzins tevreden naar huis maar we hebben afgesproken dat we nu gaan wachten dat de watertemperatuur naar beneden gaat wat de vangsten m.b.t. wijting en schar ten goede moet komen.
Ook vermoeden we dat de vangsten overdag wat tegenvielen doordat het doodtij was en dat de wind uit diverse richtingen kwam. Daarentegen was het heel goed te vertoeven aan de waterkant wat betreft de temperatuur.

met vriendelijke visgroeten, Johan Frijters

Johan Frijters

woensdag 6 november 2019

Vanmiddag samen met mijn zoon Daan (10jr) naar Westkapelle getogen om een gezellig middagje samen te vissen. Het was heerlijk windstil weer met af en toe een zonnetje. We hebben gevist aan de dijk van 13.00 tot 16.30.
Over de vangsten kan ik kort zijn. Mijn zoon Daan had een mooie schar van circa 26/27 cm. Verder helaas geen beetje gezien.
Volgende keer beter!

Hartelijke groet,
Jaco en Daan

Jaco en Daan van Poortvliet

woensdag 6 november 2019

De Zeevisland doneer-actie is gesloten !
We hebben het doel, 3000,- gehaald !

Een ENORM succes, een enorme dank aan alle vissers en bedrijven die een bijdrage hebben geleverd.

Prachtig om zoveel steun te zien !
Wel willen toch nog even extra duidelijk aangeven dat we reeds voor deze actie besloten én gemeld hadden dat Zeevisland een nieuwe website ging maken, de nieuwe website was dus niet afhankelijk van de doneer-actie.

De vraag om te mogen doneren kwam vanuit de bezoekers van Zeevisland, die Zeevisland wilde bedanken voor de afgelopen 17 jaar en hun steun willen laten zien voor de nieuwe website en dat is de mooiste opsteker, het beste compliment wat men ooit kan krijgen !

Door deze actie en meer dan 700 e-mailtjes hebben wij een enorme boost gekregen en realiseren we ons nu pas dat Zeevisland een begrip in de Zeevis-wereld is.

Nogmaals een grote dank aan alle donateurs en het motto blijft, Zeevisland voor en door de zeevissers.

Het aftellen is begonnen, de nieuwe website zal snel online zijn.

woensdag 6 november 2019

We hebben nog maar 43,- nodig om het doel van 3000,- te halen voor de Doneer-actie van Zeevisland.

Op dit moment 07:50 (woensdag 6 november) staat de teller op 2957,- euro, nog 43,- euro en we zijn, maaaaaar om 10:00 stopt de actie, dus nog 2u te gaan.

Mike

Dinsdag 5 november
Een dagje op stap naar het nollestrand in vlissingen.
Prachtig weer geregeld. Op het strand stond nog 1 visser.
Omstreeks 12.00 de eerste hengel richting zeeuws- vlaanderen gesmeten.
Stil en het bleef stil. Om half twee de tweede hengel erbij maar het maakte niet uit, het bleef stil. Uiteindelijk nog twee zeebaarsjes gehaakt maar verder helemaal
niets, amai wat jammer. Gestopt om 18.00. Volgende reis beter dan maar, wel
lekker opgefrist

Groet Ton

Ton luijten

dinsdag 5 november 2019

Zoals ik gisteren al van plan was vanavond de rest van de wormen opgevist. Dit keer gekozen voor de dijk bij Ritthem. Begonnen om half zes en gestopt om acht uur. De vangst was redelijk, maar wel veel ondermaats. Dit keer gevangen:15 zeebaarsjes en 2 wijting.Alles teruggezet.Grootste baars was 40 cm. Leuk gevangen, en lekker gevist, Groeten Jan B.

Jan.B

Hallo Vis vrienden, vandaag 5 Nov op strand v Zoutelande gevist tussen 1200 en 1500. Met Prima vers aas v de B.D. store te Middelburg. Geen stootje op de hengel toppen gezien. Volgende week nog eens proberen! Hou ons op de hoogte via deze vis site. Gr v Brom.

brom

dinsdag 5 november 2019

Maandag wezen vissen omgeving vlissingen
De verwachtingen was niet hoog, nl. Bijna doodtij.
En inderdaad was het bagger...
Zelf een beetje gehad, en uiteindelijk 1 mager scharretje.
Mijn medevisser had 1 wijtingtje, en dat was het...
Er stond smorgens nog een venijnig windje op de kop!
En dat terwijl we precies een week geleden volop vingen, tja.... vissen blijft een mooie en verrassende sport
Gevist met. Gez. Pieren, verse pier en tappen daar lag het niet aan.
Verweg, dichtbij... er stond gewoon geen stroom en dat moet je toch hebben.
Volgende keer maar weer eens proberen
Groet
Ray en Ben

Sorgedrager

maandag 4 november 2019

Nog maar eens een keertje gevist.Ik ben vanavond een drietal uurtjes gaan vissen aan de haven van Vlissingen.Op de steiger stond niemand, dus daar maar geïnstalleerd. Na een uurtje, nog steeds geen vis die interesse had in de verse pieren.Dat viel dus tegen.Dan maar eens proberen aan de buitenkant. Gelijk al beet, en een grote steenbolk.Met de tweede hengel een maatse wijting. Dat ging dus beter dan op de steiger.Later toen het water lager werd, veel materiaal verlies. Om half tien gestopt met als vangst:maats 7 wijting,3 grote steenbolken en een mooie schar.Ik heb nog aas over, dus morgen nog maar een poosje proberen, Groetjes Jan.B.

UPDATE

Nog maar 268,- euro en dan is het doel van 3000,- behaald en is ons doel behaald. Woensdagochtend om 10:00 sluit de Zeevisland doneer-actie en het zou toch helemaal TOP zijn als we dat doel zouden halen.

Ook goed nieuws is dat de nieuwe website van Zeevisland waarschijnlijk deze week al online zal zijn en met deze website zullen 99,9% van alle problemen verholpen zijn en wordt de invoer van berichten en fotos veel makkelijker en zijn alle fouten verdwenen.

Nog heel even geduld...

Wil jij ook nog doneren om die laatste 268,- te halen ?
Klik dan hier:  https://www.doneeractie.nl/zeevisland-doneeractie/-38720

De eerste sponsor die nu een leuke donatie doet komt de 1e week van december een week lang bovenaan de pagina.

maandag 4 november 2019

3-11-2019
Zeevissen haven Rotterdam sluisjesdijk
ik had nog wat aas over van een donderdag nog,30 pieren en wat zagers.
Dus geen voetbal voor mijn kijken maar lekker vissen. Ik was alleen me maat kon niet helaas,zelfs de eerste 2 weken niet. Dus alleen dan maar.
Ik ben rond een uur of 11 ochtend begonnen,was nog even druk met vissers. Maar naar na een uurtje of 2 ging het regen,dus gingen er een hoop op huis aan. We stonden dus later met 5 man.
Binnen nog geen 2 minuten had ik al vis,ja me vrienden steenbolk, wel een mooie matsten.
Even later een botje en wat kleinen wijting. Later nog wat bolkjes. ruim tegen 3 uur echt een mooie wijting van 32 cm. Me ander lijn zat door me andere hengel heen,wat een zooitje was dat zeg. De vis los gemaakt en daar na de schaar in gezet.
De regen was gestopt ik had nog een piertje of 6 ,dus nog 1 keer dan maar. Andere hengel al in gepakt,en ik ving nog een kleine schar.
Gelukkig had ik me paraplu bij me. Ik had 13 vissen bij elkaar.
Tot de volgenden sessie weer.
Aas zagers Pierre

zondag 3 november 2019

Vandaag onze 6 de wedstrijd gevist van t,Schietertje uit de Fijnaart.
parcours deze keer Callandkanaal bij de kering.
prima weertje , wind 4 beetje op kop maar ja droog!!
om 08 .00 uur gingen de eerste lijnen in t water en al snel begon men vis te vangen, voornamelijk wijting tussen de 18-28 cm en enkele zeebaarsjes die wel gelijk gemeten werden om dan terug te zetten.
vis moest men ver halen , wat bij de ene beter lukte als bij de andere.
wat wel steeds meer voorkomt is het vastzitten, 5-6 jaar geleden totaal niet en nu met regelmaat werden er lijnen stukgebroken door t vastzitten.
winnaar had toch dik in de 30 vissen en dat met 1 hengel valt niet tegen.
volgende wedstrijd aan de Boulevard in Vlissingen, maar eerst nog onze jaarlijkse Bootwedstrijd vanuit Vlissingen volgende week 10 nov.
gr ger

ger lips

Aas opmaak sessie
Zondag middag de buien afgewacht en daarna naar Colijnsplaat gereden om de laatste aasjes op te vissen. Met in totaal 50 piertje en 10 plakzagers in de box. Het eerste uur vissen leverden alleen maar een enkele wijting op en een botje. Het tweede uur bracht een bolkje en een maatse wijting op de kant. In het water intussen een open zee zwemster, compleet met reddingsboei. Toen bleef de onderlijn nog op zn plek met n torpedo nummer zes, later moest er een orinair noklood of n hoefijzer aan te pas komen. Die stroming bracht wel vis op de kant, de laatse 4 worpen waren goed voor 8 wijtingen. Intussen waren er schitterende dubbele en drievoudige regenbogen. Tegen half zes na drie uurtjes netto vistijd het bivak opgebost en de krantjes leeggeschud. Net voor de buien zat ik weer in de auto op weg naar huis. Het was weer mooi geweest, dit weekeinde. Komende week weer andere plannen dus even niet vissen.

Niek Romijn HSV Dreischor

Niek Romijn

zondag 3 november 2019

Vendaag gevist op scheveningen ik was daar best vroeg uur of 5 ochtend. Iemand had 2 pakke aas achter gelaten bedankt alvast.
Op komend water 1gul 50ger op afstand later begon de wijtingen bende van ene naar andere 10seconde wachten was veel , 6 dikke scharren er bij als extra je.
3 man overde 15kilo wijting gevangen alles grote maten en nog Berg trug laten zwemmen. Het was uitstekend dag wijnig wind mega veel vis.

zaterdag 2 november 2019

1 en 2 november sochtends gevist aan de zwarte polder.
1 november n 60-tal wijtingen. veel ondermaats grut
2 november 4 scharrtjes, 1 bot en een wijting of 30, wel iets beter van formaat

Alleen vis gevangen met afgaand water zoals altijd daar. Vanaf dat het begint op te komen is het compleet gedaan. Geen idee of dat aan cadzand bad ook zo is.
Aan de zwarte polder ook geen tong gezien.

Vang ze

Mark

Duo wedstrijdje Dreischor Oosterschelde
Vandaag onze 7e competitiewedstrijd gevist aan de Banjaard, samen met zustervereniging Oosterschelde. Op de heenreis viel de regen nog met bakken neer, maar eenmaal op het strand werd het droog en kwam er zelfs een zonnetje door. Tegen half elf klonk de toeter voor een totaal van 13 deelnemers.
Zes Dreischorse vissers en zeven Oosterschelde vissers. Ik kwam terecht midden in het parcours naast vismaat Johan, die begon de wedstrijd goed met een draai van 2 scharren. Mijn tweede draai leek een goede te worden, er kwamen 3 scharren op de kant samen met de onderlijn van Johan. Echter alle scharren zaten aan de haken van Johan, dus die kwam daarmee op vijf vissen in twee draaien. Verder op naar de hoge nummers ging Wim als een speer in twee draaien kwamen er twee baarsjes en twee wijtingen op de kant. Verder was het sprokkelen voor een visje, zowel voor de echte smijters als voor de peuteraars. Na een uurtje kwam ook ik van de nul af met een mooie schar, aan mijn eigen onderlijn deze keer. Intussen deden Johan en Wim nog een paar dubbeldraaien en liepen steeds verder uit. Maar ook de andere deelnemers wisten een visje te vangen. In het derde uur kwam er bij mij nog een echte schol op de meetlat. Na vier uurtjes vissen werd de balans opgemaakt, de grootste uitschieters waren er bij Oosterschelde, Johan met 9 vissen en Wim met 7. Bij Dreischor waren de aantallen wat minder:
Henk 3 vissen
Niek, Dirk Adrie, Kees 2 vissen
Han 1 vis.

De gevangen vissoorten waren in hoofdzaak schar, wat botjes, een grote bot, wat scholletjes, een paar wijtingen en een paar baarsjes.
Opvallend was dat we helaas het nodige materiaalverlies hadden aan de Banjaard, zowel op volle afstand als het randje dicht onder de kant bleven weer wat onderlijnen zitten, jammer hoor.

De mannen van HSV Reimerswaal stonden een stukje verderop, die zaten dik in de vis met in hoofdzaak wijtingen.

Over vijf weken doen we de laatste wedstrijd al weer van het seizoen, dan vissen we met de drie kantvisverenigingen om het Schouws Kampioenschap.

Niek Romijn HSV Dreischor

Niek Romijn

Hallo allemaal,

UPDATE doneer-actie

De teller staat op 2600,- een mega bedrag en nooit verwacht, buitenom het financiële ook een enorme blijk van waardering, want het blijkt toch wel dat Zeevisland erg geliefd is.

2600 en de website gaat rond de 3000 kosten, dus dan is het doel voor een heel eind behaald en daar mogen we met zijn allen trots op zijn.

De donaties van bedrijven vallen wat tegen, alleen Cordes Travel visreizen en De Visbar in Domburg hebben, zover wij weten, een donatie gedaan. Juist die bedrijven kunnen doneren en dit ook nog eens vd belasting aftrekken en duizenden vissers hadden hun naam gezien, want de actie is, schrik niet, de doneer-pagina is 11.389 maal bezocht, dat was een dikke reclame geweest.

Achter de schermen gebeurd er veel meer met Zeevisland en Zeevisland is niet zomaar een website, zo hebben we rond de 2.5gb dataverkeer op de website, dit ivm alle fotos, daar betalen we dus maandelijks extra voor daar het een zware website was en gaat worden. Dan moet de website 99.9% vd tijd online zijn, ook met een storing, ik denk dat Zeevisland in 17 jaar 3x offline is geweest, maar goed daar moet je dus wel een dubbele op een dubbele backup op laten draaien. Verder is Zeevisland ook nog nooit gehackt, dus ook daar wordt aan veiligheid veel gedaan, kortom Zeevisland is niet zomaar een website, niet zomaar een pagina het is een grote zware volwassen website.

Woensdag gaan we de actie sluiten, dat zal ook de tijd zijn dat de nieuwe website online gaat komen, de datum horen jullie nog.

Woensdagochtend 10:00 zal de doneer-actie sluiten, dus tot die tijd kan men nog een donatie doen voor de nieuwe website en als dank voor de afgelopen 17 jaar en om de site vrij te houden van vervelende reclame banners.

Wil je nog doneren dan kan dat hier:  https://www.doneeractie.nl/zeevisland-doneeractie/-38720

Gisterenavond Cadzand-Bad

72 maal wijting
5 maal bot
6 maal zeebaars ( allemaal rond 38 cm , dat belooft voor de volgende jaren al iedereen zijn verstand gebruikt en zich aan de regels houdt )
5 dikke najaarstongen , ze zitten er dus nog wel degelijk , je moet ze gewoon weten zitten ( en vangen natuurlijk ) .

Vang ze

Frank

31-10-2019
zeevissen Vlaardingen
ik en me maat wilden eens ergens,anders gaan vissen. Ik zij oké ik weet best nog wel wat stekken,waar je leuk kan vangen,en niet te ver weg is. Vlaardingen dus,ik zelf ben er wel eens meer geweest. Maar het is best wel wat veranderd daar zo zag ik. Eerst het aas ophalen bij wout van leeuwen. 60 pieren en een ons zagers. Wat een mooie pieren en zagers hebben ze daar toch zeg.
Om half 4 gingen onze ijlen te water. We waren 2 uur voor tot 2 uur na.
Het eerste half uur geen beet te zien, zitten we hier wel goed of woord het vandaag niet veel?
Het was erg koud deze dagen zelfs nacht vorst. en een stevige oosten wind ook nog eens.
De paraplu eens maar op zetten. En dat scheelden 2 jassen wel. Na zo 40 minuten ging het toch lopen. Me eerst bot en me maat John 2 boten te gelijk die bofkont. Toen de stroom er goed in zat en bijna hoog water was,en donker werd ging het los. Aanbeten volgenden elkaar op. Boten tong ,John had er zelfs een tong van 32 cm er bij. En Die van mijn 30cm.
Ik had 13 vissen en John er 9. wijting steenbolk tong en bot,grote bot ook hoor. En Jhon had zelfs nog een hele mooie schol.
Aas zagers pieren.

vrijdag 1 november 2019

Hallo, ik ben net thuis van een avondje vissen op het strand van Dishoek. Ik ben begonnen om half acht en gestopt om half één. Het was heerlijk weer, en de vis werkte ook mee. Het was om half elf laag water, dus vrij vroeg begonnen. Als aas verse pieren en steekzagers. Gevist met één hengel wapperlijntjes en één hengel met verzwaarde onderlijn. Later met alleen wapperlijntjes.In het begin liep het nog niet echt storm, maar later kwam de beet er goed in. Vooral met opkomend water.Wel veel ondermaatse wijting. Op het strand stonden nog drie andere vissers en die zag ik ook regelmatig een visje vangen. Ik heb teruggezet ongeveer 15 wijting, 4 schar en twee zeebaarsjes (1 van 40cm).Dan meegenomen: 14 schar, 12 wijting en een tong.Dus ik heb weer lekker gevist en goed gevangen.Nog een biertje en dan slapen. Tot een volgend berichtje, Groetjes Jan B.