Kant-vangstberichten

Visreis t.w.v. 6000,- winnen ?

Wil jij een visreis naar IJsland winnen twv 6000,- ?
Klik dan hier eens >>>

donderdag 19 september 2019

Nogmaals naar een vergeten stek.
Van de week nogmaals een lang verloren visstek bezocht. Door weinig tijd en weinig aas werd het maar een korte sessie maar dat was voor n try-out niet erg. Deze keer de steun neergezet op een van de lokale zwemstrandjes in de Oosterschelde en gevist vanaf een uurtje na hoogwater en aflandige wind. In de aasbox het absolute minimum waar ik ooit mee naar de waterkant ben geweest, 10 zagertjes en 15 pieren. Toen het zonnetje nog boven de horizon stond kwam er geen vis op de kant, maar wel een mede sportvisser met positieve inslag en vooruitstrevende ideeen. Na een uitgebreid praatje pot opnieuw beaast en van de zonsondergang genoten. In het donker kwamen er een paar aanbeten waarvan ik er twee kon verzilveren. De eerste vis op de kant was een baarsvis van net geen 40 cm, de tweede kwam maar tot de helft daarvan. Ivm huislijke verplichtingen na anderhalf uur vistijd de boel weer opgebost en de lege krantjes opgeruimd. Het was weer een mooie experiment.

donderdag 19 september 2019

Vandaag naar de Waterweg, voorbij de kering in het laatste vak, gegaan om op finten te jagen. Gevist van 1100 tot 1500. Tussendoor natuurlijk koffie en broodje gegeten.
Uiteindelijk toch nog 21 stuks gevangen. Ze zijn nu wel kleiner dan in de warmere maanden, maar is toch nog een leuke visserij, die nu op zijn eind loopt.
De finten gaan naar hun winterverblijf.
Allen gevangen met deltavisjes van 9cm wit parelmoer.
Loodje 20-50 gr en lijn (+/- 100cm) er achter met deltavisje.

leo

Leo

woensdag 18 september 2019

Vandaag eindelijk weer eens een vissessie kunnen doen met mijn vismaat Nico Machielse. De laatste die we hadden was februari dit jaar maar gelukkig konden we vandaag eindelijk weer eens samen naar de waterkant. Rekening gehouden met het getij enz. wederom gekozen voor onze oude vertrouwde favoriete stek Waarde.
Zoals vanouds wederom perfect zeeaas opgehaald bij fam. v. Dixhoorn in Yerseke. Na even daar bijgekletst te hebben waren we omstreeks 15.00 uur bij onze stek. Over de dijk aangekomen zagen we al een andere visser zitten op "onze" stek dus maar opgeschoven naar de rechterzijde.
Het was prima weer, een lekker zonnetje, bijna springtij maar helaas de wind komend vanachter de dijk en dat voorspeld daar meestal niet veel goeds.
Onder het intuigen zagen we dat de andere visser toch een tweetal zeebaarsjes naar de kant trok dus dat gaf ons wel wat moed.
Na ongeveer 15 minuten mocht ik ook mijn eerst zeebaarsje van 15 cm naar de kant trekken en dat ging zo een beetje door tot hoogtij wat was om 18.15 uur. Omstreeks 18.00 uur mocht ik nog een tongetje van 20 cm naar de kant toehalen.
En vismaat Nico, nou die moest wat langer wachten maar zijn eerste vis(je) was een botje van ongeveer 20 cm. Tot hoogtij mocht Nico nog een zeebaarsje erbij vangen.
We hebben met afgaand water nog 1,5 uur gevist maar ik mocht helaas geen enkele beet of vis meer krijgen terwijl Nico nog een zeebaarsje en een mooie bot ving.
Eindstand was Nico 4 stuks, 2 zeebaarsjes en 2 botten, ikzelf 3 zeebaarsjes en een tongetje.
We hebben gevist met enkel pieren. De andere visser had in totaal 9 zeebaarsjes gevangen. Een mooi gelijkspel dus.
Al met al een wat schamele vangst maar aan het mooie weer lag het niet. We gaan nu even de wijting afwachten en hopen dan op betere vangsten.

met vriendelijke visgroeten,
Johan Frijters

Vergeten kantstek bezocht.
Gisteravond met Henk naar "het lichtje" bij Zierikzee geweest. Gevist van n paar uurtjes na hoog tot n paar uurtjes voor laag. Beiden met pieren en zagers in de aasbak. Henk ging eerst ook nog aan de gang met n dobber en n dikke zager eronder, daar waren spectaculaire aanbeten op maar zonder dat er vis op de kant kwam. Pas met de schemering kwamen we van de nul af, en dat bestond uit bolkjes en wijtingkjes, niks aan de maat. Ik kwam tot 6 vissen, Henk kwam niet verder dan 2. Mooi op tijd weer huiswaards gekeerd. Blijkbaar is de wintervis al gearriveerd. Er is dus nog hoop voor de sportvisserij in de Oosterschelde.

Volgende keer maar weer een andere vergeten stek bezoeken.

dinsdag 17 september 2019

Vanmiddag mijn laatste aas opgevist. Nu gevist aan de dijk bij Ritthem t.h.v. het wormenstrandje. Één hengel met afhouders en één met wapperlijntjes. Twee uur voor hoog begonnen, tot een uurtje na hoog.Als aas dus pieren en een paar steekzagers.Het was lekker weer, dus lekker in het zonnetje gezeten. Helaas was het aas binnen no time er af.Na een kwartier al mijn eerste beetje, en dus een klein baarsje.Later weer beet en nu ging het vrij zwaar, en ik voelde vis.Maar helaas was het een 30cm baarsje met 2 krabben. Later nog drie baarsjes erbij gevangen, maar niets aan de maat. Volgende keer beter, Gr. Jan.B.

Jan.B

15-09-2019 zeevissen Rotterdam
en daar ging die weer zeevissen? Hoe wel ik vind het haven vissen in Rotterdam.
John had de zagers al gehaald bij Egale zaterdag en we wilden net 3 uurtjes voor hoog wat gaan vissen. En rond een uur of 3 aangekomen zat er best nog wat meer vissers.
En de lijnen lagen al gauw in. Er werd niet echt best gevangen, ,soms een tongetje bolken ja brasem
van maar liefs 60 cm.
Zelf ving ik toch nog bij elkaar 7 vissen,1 brasem 4 botjes een steenbolk grondel .
Helaas me maat ving niks. Daar begrepen we niks van. Ook werd er niet echt veel gevangen toen wij er waren. We zijn door gegaan tot half 10 avond ,en we zaten daar met ze 2 de andere waren al weg gegaan.
Vrijdag bootvissen op de Oosterschelde ,dan hopen we rog of haai te vangen.
Ps helaas kan ik niet altijd de zelfde dag het verslag in sturen.
Groetjes jack

jack

dinsdag 17 september 2019

toevallig heb ik ook gevist in kijkduin zondag ik heb een paar scharren gevangen
gr van Ton

Ton

dinsdag 17 september 2019

Gisterenavond gevist van 20.00 uur tot 24.00 uur in Westkapelle. Gevangen 1 botje 1 scharretje 1 paling 2 noordzeekrabben en 1 tong. Alles zwemt weer behalve de tong is mee naar huis gegaan. Het wachten is nu weer op de wintervis

Martin

maandag 16 september 2019

Vanavond gevist aan de Buitenhaven van Vlissingen. Als aas verse pieren en steekzagers.De laatste weken niet gevist wegens lichamelijk ongemak (rug).Dus maar niet te veel sjouwen, en vlakbij de auto vissen. Begonnen om half 7 en gestopt om half 10. De vangst: 10 steenbolken, 1 bot, en 3 ondermaatse wijting.Niets voor de pan, maar leuk gevist. Binnenkort weer.Groeten Jan.B.

Jan.B

Hallo allemaal

Gisteravond maar weer eens geprobeerd ergens een visje op het droge te krijgen. Samen met Jan-Kees Noordhoek naar de Banjaard gereden en de auto bij de Reddingsbrigade geparkeerd.
Eerst nog even aas gehaald bij Yvo de Bruin in Noordwelle en dat was al een verhaal op zich. Maar om een kort verhaal lang te maken….Alles was prima geregeld zoals ik eigenlijk gewend ben. Yvo, bedankt voor het super aas!!! Zeker die slikkies en witjes!!
Verder hadden we kleine verse steekzagertjes en verse pieren en nog wat oude zagers die ik van afgelopen dinsdag over had en intussen al een gerijpt aroma verspreidden; de specialiteit voor op de tong.
Om 18:30 uur kwamen we op de Banjaard aan en rap naar de waterkant. 1e Hengel opgetuigd met een Portugese onderlijn; slikkies en witjes op de haak en onder het kantje leggen. 2e hengel optuigen, Jan-Kees helpen, weer teug hengel optuigen, 1e hengel staat te rammelen en ja hoor 2 kleine zeebaarsjes onder het kantje. Hop snel even wat vers aas er bij op de haak geschoven, inwerpen, iets afremmen en klats….. de lijn sloeg in een plooi van mijn hand en 0,10 mm gevlochten brak alsof het naaigaren was. Dat is het makke van gevlochten. Dan maar de andere molen er op en ja, ik was een man met een missie, (maar daar een andere keer meer over) dus een lijntje met gewoon 3 lange dwarrels. Ook die onder het kantje gedrapeerd. 2e hengel eindelijk in kunnen werpen en op ca 100 mtr gelegd. Jan-Kees had de eerste vis van afstand te pakken, een leuke bot van ca 25 cm. Langzaam werd het donker en ging de zon onder en wel in zulk een pracht door de onderbroken wolkenvelden dat ik jullie een fotootje niet wil onthouden.
We bleven proberen; onder het kantje en dan weer ver weg, maar er kwam weinig op de kant. Jan-Kees pakte zijn 2e visje : een wijting van ca 20 cm. Voorzichtig onthaakt en zachtjes in het water gelegd en daar zwom hij weg. Ik heb daar al eens eerder wat woorden aan gewijd. Veel vissers flikkeren zo’n visje met een pisboog terug en vinden het niet eens meer gek dat hij even later aan komt spoelen. Deze jonge wijtingen zijn zo verschrikkelijk kwetsbaar dat je ook zo moet behandelen.
Goed: uiteindelijk is er niet veel spannends gebeurd. Gezellig steeds even een babbeltje en grappie, biertje en happie en zo kabbelde de avond verder. Om 23:30 uur opruimen; het was weer mooi geweest. Jan-Kees 5 visjes ( 2 botten, 1 wijting, 1 steenbolk en 1 tongetje) ik 4 visjes (2 zeebaarsjes, 2 botjes en 1 portugese onderlijn die met de laatste trek toch nog naar binnen kwam).
Ik heb in ieder geval weer met plezier gevist, maar was wel teleurgesteld in de vangst. Maar met N. Oosten wind kan je het op de vingers uittellen dat je geen emmers vol vis mee naar huis neemt. Volgende keer maar weer de feeder meenemen voor het onder-het-kantje-werk waardoor je toch minder risico loopt op lijnbreuk.
Jan-Kees, bedankt voor de ballen zonder, de marsen en het biertje en natuurlijk je altijd gewaardeerd gezelschap. Graag een volgend keer weer, maar dat moet niet weer 3 maanden op zich laten wachten.
Iedereen verder: strakke lijnen, sleur ze er uit.

Groetjes
Jan Romeijn – lid HSV de Krabbe, Burgh-Haamstede

Jan Romeijn

maandag 16 september 2019

Zaterdag van 11.00 tot 18.00 gevist met mn maat aan de waterweg t.h.v. de waterkering. het was volle maan die dag, geen vangst, helemaal niks, geen eens beet. Heeft de volle maan iets te maken met de slechte vangst wellicht?

Groeten,
M.T.

Hallo allemaal,

We krijgen een aantal reacties en mails over het feit dat sommige berichten niet zouden kloppen en ik geef eerlijk toe, ik heb ook wel eens de twijfels aan bepaalde berichten. Maar wie zijn wij om te beoordelen of een bericht wel of niet eerlijk is ?

Wat we wel doen is het unieke IP adres registreren vd berichten die we in twijfel trekken en dan eens kijken of deze visser telkens een andere naam gebruikt of altijd enorm goed vangt. Blijft een bepaalde visser spook-verhalen insturen dan sturen we een bericht naar zijn provider en dat wordt hoog opgenomen. Zij krijgen dan een officiële waarschuwing die gaat over pesterijen en vals nieuws verspreiden, een zware categorie bij de providers, vaak wordt er dan ook gekeken wat deze persoon nog meer doet op internet.

Voor de lezers, geen aandacht aan besteden, gewoon volgende bericht aanklikken en deze persoon/personen laten doen, zijn vaak vissers die nooit iets vangen en niets anders te doen hebben, zij vinden het leuk om andere personen/bedrijven te pesten. Zij weten niet dat wij, als we het echt zat zijn, zo de adresgegevens online kunnen zetten, hun IP bekend kunnen maken en hun anonimiteit openbaar maken.

Vang je niets, heb je niets anders te doen of wellicht een hekel aan Zeevisland, kijk dan niet, laat Zeevisland lekker met rust en zoek een hobby, zo niet, dan zetten we je gegevens openbaar.

Mike, Team Zeevisland

zondag 15 september 2019

Gisteren op strand kijkduin gevist, super vangst, 25 tongen 40+, 30 zeebaarzen 60+, maat naast mij had 40 gullen 50/60 cm. Verder buren naast ons minimaal 100 grote scharren en wijtingen van 40 cm.
Nu ga ik weer lekker slapen (of dromen).
Groeten,
Murat 2.0

Hallo,

Zaterdag mijn neef eens uitgenodigd om een dag Neeltje Jans visserij te beproeven. Was een beetje een risico, want die heeft op buitenlandse visreizen al wel menig aantal stevige vissen bovengebuffeld...en de kantvisserij in onze Noordzee kustwateren is nu meestal niet zo heel spectaculair. Gestart omstreeks laagtij en doorgevist tot een tweetal uren na hoogtij, lange visdag dus. Verschillende technieken toegepast, en uiteindelijk konden we volgende vangst scoren: een 15-tal ondermaatse pollakjes, 4maatse pollakken, 15-tal bolkjes, 1 scholenbaarsje en als kers op de taart (toch nog spektakel) 1 haaitje.

Greetz,

Tim

Vijfde Dreischorretje
Gisteren de deelnemers maar eens meegenomen naar het Schouwse Recreatiestrand waar ik zelf aardige vis-technische succesjes kon boeken de afgelopen maanden. Met zes man aan de start om twee uur met opkomend tij. De eerste worp konden we nog op het bankje staan maar daarna liep de mui achter ons al vol. De meeste deelnemers deden dat nog met droge voeten, maar ook bij een enkeling bleek de mui te diep of waren de laarzen te kort. Gelijk kwam er al bij Leo een maatse bot op het zand. Bij de andere deelnemers waren het kleine botjes en klein baarsjes die de wedstrijdkaart moesten vullen. Daarnaast kwamen er ook nog andere soorten op het droge. Bij mij was er nog een glasgrondel en Henk wist ook nog een tarbotje, een tongetje en een dorade te vangen. Ook op het gebied van aantallen wist Henk, vissend op het kopnummer, de lijst aan te voeren, hij ving er 14. De tweede plaats was voor mezelf met 5 vissen. Twee deelnemers kwamen tot 2 vissen en er waren ook nog twee nullen. Alle vissenbeesten werden dichtbij gevangen. Opvallend was dat onze meester-peuteraar Adrie deze keer met een NUL van het strand afkwam. De laatste vis van de wedstrijd was voor Leo, om vijf uur, op de toeter, had hij nog een bot van 20 cm. Helaas waren er nog BBQ verplichtingen anders was ik beslist nog een poosje blijven vissen om te zien of we met afgaand water nog meer vis konden vangen. Nu gingen we met roodverbrande koppen en een tevreden gevoel weer naar huis.

zondag 15 september 2019

Zondagochtend v half 5 tot half 9 met schoonzus op strand Bergen aan Zee (bij de botenclub) met 2 hengels en zeepieren. Twee botten. Hoop wier aan de lijn. Hoog water om half 6.

Jack

Gisteren gevist bij Bath,aas bij Jurgens gehaald, verse steekzagers.
Gevist drie uur voor hoog water, resultaat, paling en vier zeebaarsjes. Vaak beet, maar korte stootjes. Op naar de wijting

Peter van lommel

Hallo heren.
Gister na een lange tijd hup naar scheveningen. In ochtend vroeg gestart uur of 5. Afgaand tij het aanbeet jes begon al gelijk met eerste worp steenbolkjes zat ik had 11 mooi scharren dik aande maat 2palingen die zwemmen weer en nog gul 50ger - maat naast mij had mega tongen grootste was 42. Hij had stuk of 8 tongen— links rechts dikke gullen werd getakeld 40gers 50gers.. en op laats zag iemand met dobber en dood aas er aan mega zebaars er aan op gemeten ja hoor 68cm . Meeste vangsten waren aan binnen Kant op afstand of dichtbij overal zat vis. Ape haar viel best mee met afgaand tij
Het was supper leuke dag

Murat

vrijdag 13 september 2019

Vandaag aan de Baaiweg gevist, leuk vis gevangen.
Ik heb gevangen 11 platvis en 2 baars en 1 harder.
Gelukkig geen apenhaar, kortbij niets gevangen alles op de verre hengel.

Peter

vrijdag 13 september 2019

Vanmorgen de laaste ochtend in haamstede gevist op het strand naast de kering. Resultaat vandaag 1 grote baars en een zeekrab een vantasiese week gehad met mooiste momenten de vangst van mij haai morgen naar huis einde vakantie

Corwin

Vandaag een dagje Wijk aan Zee. ( Noordpier ) Maar eens proberen of er al wat te vangen was na alle slechte berichten. Met afgaand tij gevist en het beste resultaat met ingezoute pieren. Erg veel apenhaar, maar dat mocht de pret niet drukken. Was weer een mooie dag.

Sil

donderdag 12 september 2019

Na anderhalf uur rijden vanmorgen om half 6 bij Eagle hengelsport zagers gehaald en doorgereden naar MS2
Om 7 uur stond ik klaar op het strand om er een leuke dag van te maken.
En dat werdt het ook, gevist van 7 tot 19:00 uur en over de dag 21 scholen zeebaars gevangen en een bot.
8 stuks rond de 20 cm
9 stuks rond de 28 cm
3 van 40 cm
En 1 van 48 cm
En een bot van rond de 30 cm
Bijna alles weer netjes terug gezet op 1 na, die van 48 had nog nooit in een auto gezeten dus mocht hij mee.
De bot was zo gulzig dat ik hem dood moest maken dus ook maar mee genomen.
Al met al was het een leuke dag met een lekker zonnetje.
Toch waren er weer vissers die kleine ondermaatse zeebaars in een hoop zand tegen de duinrand gingen begraven om deze bij vertrek snel in een zak te doen en mee te nemen.
Drie kwart van de vis gevangen met mesheften schijnbaar hadden ze daar meer zin in dan zagers.

Fred

donderdag 12 september 2019

Vandaag weer geprobeerd op het werk eiland al snel een schole baarsje wat later nog 1 de wind trok aan hengels van de steun geblazen nog 2 aanbeten van haaije gehad maar haak uitgebogen.

Corwin

Hier een berichtje van een teleurgestelde sportvisser. Gisteren de Westerschelde afgestroopt ( tussen s’ gravenpolder en baarland). Het vissen van de kant is daar onmogelijk gemaakt door de vele steenstortingen. Ik vis hier al 40 jaar en heb hier altijd veel vis gevangen maar is dat allemaal voorbij. Gisteren veel materiaal verspeeld en alles al bij de eerste worp. 5 a 6 stekken geprobeerd. Overal het zelfde elke keer zo vast als een muur. Hier hoef je dus niet meer te gaan vissen want alle stekken zijn kapot gemaakt. Dus denk ik dat de stekkeninformatie ook niet meer up to date is. De enigste plekken waar je nog kunt vissen is waar bij eb alles droogvalt en waar bij hoogwater maximaal 1 a 1.5 meter water staat. Jammer dat het zo is want op den duur kun je alleen nog maar van het strand vissen. Conclusie: op de Westerschelde kun je niet meer vissen en op de Oosterschelde vang je niets meer ( komt volgens mij door de stormvloedkering).

Martin

woensdag 11 september 2019

10-09-2019 Zeevissen Europoort.
Jhon en jack wij gingen weer eens samen op pad om te gaan zeevissen.
We gingen 15 uur weg,eerste het aas op gehaald bij wout van leeuwen.
Zo rond 16 uur gingen onze lijntjes te water. Jhon met 2 strand hengels
ik met maar 1 strandhengel en een spinhengel onder de kant.
Het was laag water en prima weer.
Bij elke draai had ik vis,hoefzaak steenbolk. Maar er kwam ook wijting boven.
En het was veel al klein spul. Jhon die had alleen steenbolken gevangen.
Ik nog 3 wijtingen,maar ondermaats. Ik had zeker 50 vissen bij elkaar.
Jhon had er ook zeker 30 stuks. Rond half tien avond gingen we weer richting huis.
Mooi maar zeker voldaan.
Aas zagers

jack

woensdag 11 september 2019

Zuidpier Ijmuiden, gisteren vanaf 1600 tot 2000 prachtige middag maar geen vis. 1 toevalstreffer naast me,klein gulletje maar verder niemand iets zien vangen. Drama, visspullen te koop??

Piet P

dinsdag 10 september 2019

Weer een experimentele sessie.
Gisteravond nog eens op pad geweest met Marco. Te getij was niet gunstig voor strandvissen of dijkvissen dus het werd een sessie op een zoute stek die niet aan getij onderhevig is. Iets over zevenen de aangepaste hengelsteun vastgeklemd en elk met een hengeltje in de hand aan de gang. Lekker zitten op de viskist tussen twee bootjes in, loodvrij biertje dr bij, een krantje pieren tussenin en lekker hengelen. Gelijk al vis bij mij op de eerste draai en zo ook bij draai nummer twee, drie en vier en vijf, dat ging lekker. Bij Marco wilde het nog niet zo lukken. Intussen waren we getuige van een innige omhelzing tussen een aalscholver en een paling zo dik als n fietsband. De paling probeerde zijn leven te rekken door zich om de hals van de aalscholver te wikkelen, maar verloor na 20 minuten de strijd en ging zo het keelgat in. Jammer voor/van de paling! Intussen stond bij mij de teller op 15 vissen, en kwam ook Marco, tussen de krabben door, van de nul af. Toen het donker werd viel de vangerij stil, ook andere afstanden en andere onderlijnen brachten geen verbetering in de vangst. Na bijna drie uur vistijd vonden we het weer mooi geweest. Tijd om het laatste piertjes uit te strooien als voerstek voor de volgende keer en huiswaarts te keren. Het was weer een mooie sessie, maar ook deze keer geen panvissen. Bij mij eindigde de teller op 25 vissen, bij Marco een stuk of 10 minder.

De volgende sessie is er weer een met de club, zaterdag-middag doen we onze 5e competitiewedstrijd van dit jaar.

dinsdag 10 september 2019

Vandaag naar haamstede geweest op het werkeiland met mij maat Marcel super middag 4mooien baarzen en een haaije ook nog 2verspeelt door lijbreuk

Corwin

Vandaag op de zeebaars met kunstaas, bij Westkapelle. Een aanbeet en verspeelt door lijnbreuk, de lijn schuurde langs een steen. Daarna was het gelijk gedaan met vissen voor de rest van de dag. Er kwam weer een bootje die dwarrelnet uitgooide bij elk palenhoofd en met de motor de vissen erin jaagde. Belachelijk dat ze dan net op 25 meter uit de kant eruit gooien en mogen vissen op deze manier. Dat je daar toevallig staat als sportvisser hebben ze het schijt aan en gooien gewoon hun net voor je neus uit. Daar hoef je dus de komende week niet meer te komen.

Eric

maandag 9 september 2019

Gisteren noordpier om kort te blijven. Geen vis en een hoop apenhaar.

Dirk

Op zondagmiddag ging Lars met zelfgestoken pieren naar het strand van Dishoek, ter hoogte van de strandweg. eindresultaat: 1 ondermaatse zeebaars, 1 maatse zeebaars en een haai

Lars

zondag 8 september 2019

Een avondje voor de buis? Of toch niet!

Gisteravond de bank en de buis ontvlucht en nog een graai in de wurmenkoelkast gedaan. Met deze keer alleen pieren de aasbak naar een Schouws recreatiestrand afgereist. Het werd een sessie met moeilijke omstandigheden. Gierende stroming, dikke branding, dik water, lange rollers en zo nu een dan een golf om bang van de worden. De vangst bestond uit 2 botjes en 1 baarsje, die kwamen alledrie in het eerste half uur van de sessie. Toen elke worp een vracht aan apenhaar begon op te leveren ben ik van ellende maar naar huiswaarts gekeerd. Het werd dus een korte sessie. Volgende keer beter.

zondag 8 september 2019

Zuidpier IJmuiden. 1baarsje vandaag. En ik was niet de enige. En ik zie ook vlak bij mij twee scharren. En bij het terug lopen zie ik twee man vissen en verderop zie ik dan een meeuw een schar eten. Dat was dus ook raak. Dan in de haven tegen de sluizen. daar vangen ze steen bolkies. De vis is weer in aantocht. De vaart komt er weer in na een lange stilte. Groetjes martijn nieuw vennep.

martijn hoogkamer

zo vandaag gaan vissen bij waarde met me broer omdat ik voer veel overhad
vroeg vertrokken dus alles in de auto en op weg met af en toe motregen .
aan gekomen was het water aan het komen dus ons plekje baraceren.
de eerste hengel klaar gezet alle bij er zaten veel krab om de 10min leeg
maar aan vullen we konden niks te kort .
ik haalde om 10.55 op en wat denk je de 1 zeebaarsje .
klein maar toch niet zien bijten terug me broer had en niet meer hij dacht
krijg ik weer een pak slaag en jawel tot een uur of 14.00.
niks mee gevangen omdat er geen beweging was en het werd donker
op tijd gestopt want het kwam er goed uit veel wind en regen .
dus maar gestopt en na huis gegaan .
zo afzender jan de strandjutter en nico de zeehondetemmer.

de strandjutter

zaterdag 7 september 2019

Vrijdagavond eindelijk weer eens gelegenheid om te gaan vissen. Heerlijk aas van can Dixhoorn mee om de tongen te gaan belagen in de Waterweg. In totaal 8 tongetjes gevangen waarvan de grootste 29 cm. was. Verder nog 3 botten , een steenbolk en jawel , ook een paling. 48 cm. lang was die gladjanus. Hoeveel jaar het geleden was dat ik die gevangen heb weet ik niet maar volgens mij was dat in de tijd dat ik nog geen grijze haren had. 😁
Heel lang geleden in ieder geval.
Met visvriendelijke groet,

E.de Rooij

donderdag 5 september 2019

Vandaag 5 september bij Maassluis gevist. 3 uur voor hoog en nog een uurtje erna blijven staan toen het donker werd gestopt. 1 kleine zeebaars. 1 botje en 2 steenbolkjes. Ronduit slecht. Ben bang dat het merendeel van de vis bij de monding al opgevangen wordt door middel van staandewand netten. Op deze manier geen leuke hobby meer. Wanneer wordt er nu eens paal en perk aan gesteld. Ook de hengelsportzaken zien op deze manier de omzet vreselijk dalen. Mischien in november nog eens proberen op de gul.

m.wesseling

woensdag 4 september 2019

Vandaag nog een paar uur aan de Baaiweg gestaan met twee hengels, het enig wat ik mee bracht uit de te ruwe zee was apehaar..
Ben na een drie uurtjes gestopt en helemaal niets gezien...
Gaat najaar worden schat ik...

Ruud

woensdag 4 september 2019

Gisteren met neef Wim een dagje gan zeebaarsvissen met de spinhengel. Aangekomen bij de stek waar we gingen starten viel de wind behoorlijk tegen. Verkassen dus. Begonnen bij Burghsluis: niets. Dan maar naar de zeelandbrug: niets.
Uiteindelijk gekozen voor een wat ongebruikelijke stek om te spinnen: Zoutelande vanaf het strand.
Na een kwartiertje hing er bij mij een wel zeer ambitieus tarbotje aan mijn pilkertje, netjes gehaakt in het lipje :)
Even later, na het wisselen van pilker, een knal op mijn hengel: zeebaars! Met zijn 43cm past hij netjes in mijn pan :p
Voor de rest nog een paar missers gehad...
Bij Wim wou het die dag niet lukken. Een mini-botje en een garnaal waren zijn deel... Ook hij heeft een paar missers gehad.
Eerst nog even de innerlijke men s versterkt en dan, lekker uitgewaaid, naar huis.
Vis ze!

Rikske Vis

** Aangepaste openingstijden + Leegverkoop Winkel!!**

Deel dit bericht en win 1000,- aan materialen naar keuze*!

Hengelsport Wesdijk verkoopt haar winkel aan de Gouwe leeg in de maanden September en Okober!

De Webshop wordt uitgebreider en krijgt een Showroom!

Alleen In de winkel:

15% Korting op alles bovenop de Opruimingsprijzen!
Alle kleinmateriaal: 4 halen = 3 betalen!
25% Korting op showmodellen

Openingstijden winkel:
Maandag: 12:00 - 17:30
Dinsdag: Gesloten!
Woensdag: Gesloten!
Donderdag: 09:00- 17:30
Vrijdag: 08:00 - 20:00
Zaterdag: 08:00 - 16:00

Op = Op, dus weer er snel bij!

* Online aankopen zeer scherpe prijzen + Kado!

Wesdijk gaat.....om te Blijven!!

Veel visplezier en graag tot snel,

Team Wesdijk

*(advies prijs)

hengelsport Wesdijk

dinsdag 3 september 2019

beste mensen mijn vangst bericht is maar half komt misschien door mij zelf ik weet het niet ........

zondag 1 september ving ik de zeebaars
(links op groene hand doek ( 52 cm ) aan de vissers haven nabij Yerseke bij monument het mosselmannetje ......aan een dobber een lijn van 1.50 cm en een zager aan de haak en nog geen 2 meter uit de kant

maandag 2 september zelfde plaats ,,,hengel ,,,dobber ,,,lijn en haak alleen andere zager ving ik binnen 30 seconden die andere zeebaars op de foto en die was ( 49 cm )

dinsdag 3 september weer zelfde plaats,,hengel ,,dobber,,lijn en haak maar weer een andere zager ving ik deze keer een zeebaars van ( 47 cm ) maar wel pas na een uur hier is geen foto van OVER TOE VAL GESPROKEN

Hans van de Kreeke

dinsdag 3 september 2019

Zaterdag wezen vissen in de antwerpse haven op de tong met 2 man ik had 3 maatse tong en men maatje had er 2 maatse geen beet op pieren en geen beet op de verse zager. Maar wel op zagers van een week oud die al aardig stinken is soms toch een goed aasje zoals nu weer.

Benny

maandag 2 september 2019

Zelfde kunstje, ander resultaat
Gisteravond nogmaals naar mn favoriete strandstek getogen, deze keer samen met Wullum. Een paar uur eerder aangekomen dan de vorige keer dus iets ander tij, meer wind, meer branding, meer golven, meer reuring dus betere omstandigheden. Ook nu weer andere hengelaars aan de waterkant. Deze keer werden we geplaagd door veel drijfvuil, wier en apenhaar. De vangerij was nu totaal anders, geen grote baarzen, alleen vis in de catagorie te klein en veel te klein. Er kwamen in totaal 8 vissebeesten op de kant waarvan 3 draaien met een duovangst. De score was:
5 botjes
2 baarsjes
1 tongetje
Nog met de zonsondergang zagen we al dreigende donkere luchten aankomen, we waren op tijd weg van het strand, de druppels vielen toe we net wegreden van de parking.

maandag 2 september 2019

Maandag. Morgen. Op de zefde stek zelfde. Dobber zelfde. Vis llijn. Alleen. Een. Andere. Zager. Ik zet. Mijn fiets weg. Werp. In en nog geen 30. Seconde later beet. En haal een zeebaars. Boven 49. Cm. Wat. Een. Stek

Hans van de kreeke

zondag 1 september 2019

Deze ochtend strandsessie op De Banjaard samen met 2 maten. 3 noordzeekrabben en een joekel van een kreeft gevangen. Geen vis gezien op een mini botje en minibaarsje na.. al bij al zeer leuke voormiddag!

Bart

Weekeinde visserijen.
Vrijdagavond nog even ter gelegenheid van de eerste werkweek naar een Schouwse recreatiestrand geweest. Nog een belrondje langs wat vismaten gedaan maar geen medevisser kunnen strikken. Dus lekker alleen naar de waterkant waar ik net nog voor de schemering het bivak kon opmaken. Opvallend veel medevissers op het strand, ik telde er een stuk of tien. Hengels in de bekende setting voor eentje verweg en eentje dichtbij. In de koelbox een halve lieter gerstenat als koelelement, een bakje met witjes, een krantje met slikken, een pak pieren, een pak zagers en als aanvulling een krantje plakzagers van Johan. De eerste draai was er een zonder vis. Daarna kwam de vis even los, ik werd eerst opgeschikt door ondereind van de dichtbijhengel, die stond intussen horizontaal te balanceren in de driepoot. Bingo daar kwam de eerste maatse baars van 45 mee op het droge. Tja daar stond ik even voor een dilemma, de eerste maatse baars meenemen zou betekenen quotum voor die avond volgevist en gelijk naar huis gaan, of?
Inderdaad baars teruggezet en uitgezwaaid. Na deze mooie vis de slip van de molens maar wat lichter gezet en weer opnieuw de peuterstok beazen. Rie-rie-rieieieieieieieie deed de slip van de verre hengel. De vis nam nogmaals een sprintje van een meter of tien toen in de hengel in de hand had, wat een run!!. Op het gemakje de vis naar de kant gedraaid, eenmaal met de voorslagknoop in het zicht was er nogmaals een run, maar daarna rolde hij met een golf op het stand. Een dikke bodembaars van 65 was in de pocket. Daarna volgden er achtereenvolgens nog een botje, twee baarsjes van 35 cm en een tongetje van 26 cm. Na de eerste acht worpen binnen het uur en zes vissen op de kant viel de vangerij een paar uur stil, en moest ik tot na middernacht wachten. Na het leegschudden van de krantjes kwamen er nog twee hengels nog twee tongetjes van 27 en 29 cm in de emmer alvorens ik het bivak op ging bossen. De buurman links was toen al weg, voor zo ver ik weet ook met een baars in de emmer. De 3 buren links waren duidelijk in de vakantieganger-modus, jonge gasten, korte broek, teenslippers, ieder een hengeltje en samen een plastic tasje met materiaal. Hun enthousiasme was er niet minder om, regelmatig was er tumult uit hun richting en zag ik vis bij het licht van hun koplampjes. Tegen eleven kwamen ze even langs om advies te vragen. Een van hun was gestoken door een pijlstaartrog en had een zichtbaar steekwondje op zijn knokkels. In mn beste steine-kohlen-deutz heb ik ze maar naar de HAP doorverwezen. Het was weer een mooie visserij op mn favoriete Schouwse strandje.

Niek Romijn HSV Dreischor.