INDEX
TERUG

"Boot-Vangstberichten"

Heb je zelf een recent vangstbericht, mail ons die dan door.
e-mail: Boot-vangstberichten

Dit zijn de meest recente vangstberichten van:

=== April  2003 ===
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Mesheften"  een  z��r  goed  aas !!
Lees meer  >>KLIK<<

===Woensdag  30  April  2003===

Hallo Vissers

Op 28 April vaarden Dhr. van Enthoven en zijn maten uit met twee van onze bootjes.
De paling werdt binnengehaald vanaf de Orka 500.
Verder bestond de vangst uit wat steenbolk,bot en wat schol,en schar.
De vis werdt gevangen aan kweekzagers ter hoogte van de Goese Sas.

Groetjes allemaal
Ilona Clements

===Zondag  27  April  2003===

Zaterdag 26 april zijn we vertrokken vanuit de haven van Breskens om 09.00 uur om te gaan vissen in de monding van de westerschelde. Het weer begon goed, maar veranderde na een paar uur. We hebben de rest van de dag alleen maar regen gehad, maar gelukkig weinig wind.
in totaal hyebben we 10 tongen gevangen, 70 a 80 wijtingen en zo'n 20 verschillende platvissen.

Rolf Hoving

www.sportvissersschip.nl

beste visvrienden

even een visberichtje zaterdagavond weggeweest   vanuit bergse diepsluis met de HENDERIK H.  gevist voor wemeldinge bij de radarpost.
vangst met 22 man aan de magere kant.
4 tongen 1zeebaars 20 scharen en wat steenbollen
en wat ander klein spul.

grt theo

Halo Raffie,zeevisland team &petrusbroeders

Zaterdag 26 april onze 3e reeks van zeehengelclub Umicore Hoboken (Belgi�) vertrokken uit Scheveningen met rederij TRIP.
Vandaag ging ook het Scheveningen festival door ,de  bekende 2 daagse wedstrijd.
De deelnemende boten lagen allemaal rondom ons, zo een klein uurtje uit de kust.
De stroming was er uit, als ook de bijtlust het was wachten tot de vloed er door komt .
Af en toe werd er ewel en Wijtinkje gevangen waarvan de meeste onder maats.
Op de middag kwam de vloed eindelijk  opzetten en kwam er meer bijtlust.
Enkele Scharren , Botten en Wijtingen ( met wat geluk een maatse) werden er binnenbak gehaald.
Er was een Schol of 4 aan boord waarvan een maatse.Ik had zelfs een Makreel en ��n Tong was ook van de partij.
Een Gulletje aan boord maakte het verschil voor de dagwinnaar.Gemiddeld ieder rond de 20 maatvissen.
Gevist met zeepieren,tappen, zagers en zeemessen. De zagers en mesheften & tappen  gaven toch niet zoals verwacht.Op de middag werden dan  hemelsluizen
open gezet, en alles en iedereen doornat

Zeehengelclub Umicore Precious Metals
Secretaris/Fesstbestuurder
Pauwels Eddy (viking)

===Zaterdag  26  April  2003===

Beste visvrienden

Gisteren gaan vissen met Dixhoorn op de Oosterschelde  met schiternd weer wij zijn gaan liggen voor wemeldinge op 30 meter en gevist met zagers

Langs mijn kant van de boot heeft mijn vriend 1 gul van 80 cm gevangen wij waren verbaast .

Toen heb ik nog vier grote scharren en nog 3 maatse pladijzen en 1 zeebaars van 45 cm

Ik kreeg nog een paar tikken en toen mijn lijn boven kwam hing daar een pladijs aan van 50 cm groot  en 1.200 gr dit heb ik nog nooit meegemaakt . Langs de andere kant van de boot werd niets gevangen .Dus dit was toch een mooie dag toen wij aankwamen hadden wij niet veel hoop om iets te vangen want de zee is in de bloei en de zagers zijn aan het zwemmen.

Groeten  Van Nuffel Michel

[email protected]

===Zaterdag  26  April  2003===

vis vrienden, hier zoals belooft een bericht van tong vissen op de oosterschelde.
22-4-2003 voor de eerste keer er op uit met de boot ,beekman.
2 uur opkomend water gevist en niet te vissen van het
apen haar zoals wij dat noemen,rond hoog water (21.00  was het gedaan met het vuil en de eerste tong kwam aan boord.
zo vingen we nog 11 stuks en nog wat wijting,steenbolk,schar en bot en zijn om 22.20 terug gevaren, geen slechte avond gehad maar uit ervaring wordt het allen maar beter ,hopen we want in 2002 hebben we ook veel tong gevangen

groetjes henri

===Woensdag  23  April  2003===

Hoi allemaal,

Voor de verandering eens goed nieuws:ben net terug en met eigen boot (orka 535) vanuit thuishaven Stavenisse gaan vissen. Eerst geprobeerd om op wrakje een baarsje te vangen,de fishfinder gaf wel eea aan maar echte vissen bleven uit.

Vervolgens tegen een plaatje aan gelegen in Brabants Vaarwater en op 13 meter diepte een geweldige visserij gehad. In 2 uur maar liefst een 30-tal vissen weten te vangen aan zeepieren.

Veelal bot maar ook wat kleine schol en aardige wat leuke scharretjes. Diverse tripletten en doubletten geland. Echte leuke visserij dus en niet ver hoeven te varen dus. moet wel zeggen dat bot aan de kleine kant was maar ja kan niet alles hebben natuurtlijk !!.

Is weer echte leuke avond geweest en vooor iedereen goede vangsten gewenst.

Emile learbuch

Hallo Medevissers.

Zondag 20-04-2003 met John faasen meegeweest het rruime sop op te proberen een gullemans te vangen.
Het weer was perfect ,bij het eerste wrakje aangekomen en het anker de diepte hebben ingestuurd duurde het niet lang of de pook stond al te klapperen,na een ferme dril bleek het geen gullemans te zijn maar een flinke schol van zo,n 45 cm die de haak 6/0 tot de achterkant van zijn lichaam had ingeslikt.
Voor ons betekende deze platvis dat we niet goed op het wrak lagen , en na verkast te hebben en opnieuw de lijnen naar de diepte te hebben gegooid bleven de hengels dood stil naar de horizon gericht  geen enkellle gul was er te vangen.
Na enige tijd een ander wrak zo,n 17 mijl uit de kust opgezocht, daar vingen we wel enkele gullletjes maar zeker niet te veel, als slot besloten we maar om wat wijting en platvis te gaan vangen en dat lukte aardig want wijting is er nog genoeg maar of je ze aan de maat kan vangen is een ander verhaal.

Leo Stoutjesdijk   see- fish team

Beste Raffie,

Ik zei gisteren nog tegen je, bij de wedstrijd van de
Edelkarper, dat ik zo�n visser ben die nooit iets op
het net zet. Maar bij deze heb ik toch een keer een
vangstmelding voor je.
Afgelopen vrijdag, 18 april, heb ik gevist op een boot
vanuit de Bergse diepsluis met mijn vader Cees en
broer Ferry. We hebben gevist tussen de Bergse
diepsluis en Strijen. Ik ving er 17, mijn vader 11 en
mijn broer 8. Driekwart van de vis was ondermaats,
veel kleine scholletjes en enkele maatse scharren. Met
17 vissen had ik de meeste van de boot.

Groeten Ralph

Beste medevissers,

Afgelopen zaterdag met de beatrix 2 wezen vissen, het weer was eigenlijk
ronduit slecht te noemen door de harde wind. Gelukkig kon ik me achter op de
boot achter de kajuit verschuilen waar het wat aangenamer was. In totaal had ik
4 platvisjes (bot, schol en schar), de grootste was 26 cm wat tevens goed was
voor de eerste prijs. De vangsten waren eigenlijk slecht te noemen terwijl Aad
de schipper toch een keer of 5 verkast is en er toch nog voor kon zorgen dat er

de salamander 2 vanuit de bergse diepsluis
mooi weer en veel vis de eerste had er 35
gemiddeld had iedereen een stuk of 15
voornamelijk schol schar steenbolk en redelijk aan de maat

ger

hoi vissers;
zondag zijn we gaan vissen met de neeltje jans en er was heel veel wind te veel om te vissen maar de schipper zei dat we konden vissen.Toen we eenmaal op de visplek waren sloegen de golven over de boot heen met als gevolg geen vis en alles nat.Toen zijn we wat korter op de kant geweest op de wijting en schar maar ook niets dan.Na een uurtje of 2 hield de schipper het voor gezein en zijn we treug binnen gevaren.Met als gevolg op de hele boot zijn er maar een wijtingkje of 7 gevangen en een schar of 5 en dit met 47 man aan boord.Volgende keer beter;

Hallo visvrienden,

Eindelijk weer eens een vangstbericht van mij!
Ik ben 16 april weer eens het zeegat uitgeweest. Deze keer met de Gemini 3 vanuit Maassluis. De bedoeling was om wat gul bij de wrakken vandaan te gaan vissen. En dat is gelukt. We hadden zowiezo een schitterende dag qua weer, en de vangsten waren ook aardig. Zelf had ik 11 gullen, waarvan de grootste 70 cm lang was, verder nog wat steenbolkjes en een wijting.
Ook de anderen aan boord hebben leuk gevangen, dus we zijn niet voor niets weggeweest.

Hierbij ook nog een paar foto's

Groetjes Hans uit Bodegraven

Bootberichten van een kantvisser

Afgelopen donderdag met een grote huurboot meegeweest op de oosterschelde. Vanuit Yerseke met de Beatrix 2 van schipper Aad de Schipper (Je vraagt je af hoe komt ie aan die naam). Je weet wel die van sportvisserijbeatrix.nl. Schitterend weer met veel zon en iets te veel wind.  In het eerste uur van visdag hebben we met afgaand water gevist bij Wemeldinge op diep water. Op advies van de schipper eerst met pieren gevist en wat scharetjes en scholletjes gevangen. Het meerendeel van de vis was onder de maat, maar voorruit je vangt wat en je mag dus niet klagen. Zelf ving ik een knaap van een knorhaan. Na de kentering viel de vangst geheel weg, en de schipper besloot te verkassen terwijl wij even den inwendigen mensch konden versterken. Toen we na een poosje varen weer konden gaan vissen lagen we ergens op een zandplaat richting tholen met twee meter water onder kiel. Volgens de schipper konden we hier met grote stukken zager grote botten vangen. Een uur een drie botten later weer verkassen, nu naar heel diep water. Hellaas daar zijn we niet aangekomen, na een poosje laveren tussen de mosselpercelen liep de boot vast in minder dan een meter water. Het anker ging bijna helemaal onder water, alleen de harpsluiting stak nog boven water. Ook hier hebben we nog wat botten kunnen vangen. Regelmatig zaten er witte vellen, je weet wel waar vroeger de zagers inzaten aan de lijn. Toen de muiterij van de vissers zijn hoogtepunt bereikte was het intussen halverwege de middag en werd er nogmaals diep water opgezocht. In een geultje ten westen van de verswaterinlaat bij Yerseke zo tegen hoogwater kwam er in het laatste uurtje nog een mooi zooitje vis boven. Zelf had ik hier wat net maatse schollen en een schar van ongeveer 30 centimeter. In totaal had ik vissend met een hengel en twee haken een visje of tien/twaalf gevangen. De echte fanatiekelingen vingen met twee hengels en drie haken zo�n twintig vissen per persoon. Als uitsmijter kwam er in het laatste half uur nog een zeer fraaie paling boven water. Jammer dat we maar zo kort op diep water konden vissen. Maar toch een mooie visdag met een goede schipper.  www.sportvisserijbeatrix.nl

Groeten Niek Romijn

===Zondag  20  April  2003===

Hallo Visvrienden in Zeeland
Hier een berichtje vanuit het hoge Noorden de Eems en Dollard.
We zijn de laatste drie weken iedere week een keer geweest om op de Eems te kijken of de Wijting en de Gul er nog waren.
Helaas beperkt het zich tot een enkele gul wel goed aan de maat, maar ja twee op een hele dag is wel erg weinig.
De Bot doet het beter als we er echt op gaan vissen dan lukt het wel een 10 a 15 stuks te vangen met een enkele schol er tussen door. Ik heb mijn boot er dit weekend uit gehaald om vanaf 1 Mei t/m 4 Mei met nog drie visvrienden in Zeeland te gaan vissen.
We logeren in Collijnsplaat van waaruit wij afhankelijk van het weer het willen proberen op de Noordzee of Oosterschelde.
Wie ons nog wat informatie kan geven voor dat weekend houden we ons aanbevolen, alleen maar varen om zelf vistekken te vinden in zo's korte tijd is ook jammer.
Mochten er Zeevissers zijn die het ook willen proberen op de Eems dan kan ik informatie geven waar je moet zijn. De beste tijd op de Eems is overigens van september t/m december de zomer is alleen voor de paling. Mijn Imail adres is: [email protected]
Vrgr Hans

===Zondag  20  April  2003===

hoi medevissers,Om 4.30 mijn wekker loopt af.Alles klaar en vertrekken maar.Eerst mijn vrienden oppikken en richting grevelingen.Een heel fijne dag,maar heel veel wind,en weinig vis .Ikzelf had de meeste vis gevangen namelijk 8 stuks haring.Volgende keer beter.

Hallo allemaal !!!

Vorige week op de Stedenbanden volop visgevangen  Schar,Wijting,Schol en Bot.
Vandaag No 5 oplopend naar 6 volgens de berichten het weer was niet ideaal om vis te vangen.
Toch geprobeerd op hoop van zege.De wijting pakte nog redelijk goed , gevist met pieren,beseften, tappen en rotte zagers.
Tegen de middag dan geprobeerd tegen de plaat aan ,enkele Botten(^platvis) gepakt en nog een enkele Wijting, vervolgens meer naar Neteltje Janus geprobeerd ,1 papgulletje
(was verloren gelopen)Opnieuw naar binnen (rustiger wateren) geprobeerd iets voor Colijnsplaat.Veel schuim!! op het water
Het was weer een mooie dag spijtig van de wind maar we hebben niet te kiezen.
Het water was zoals erwtensoep en Noordenwind er bij is zeker niet bevorderend voor de bijtlust.
Nog een beet kleur op gedaan en gezond lucht nen bak friet met nen frikadel, en zeker thuis voor de buis in slaap vallen.
Men madam zal weer lachen.
Nog wat foto's van 12 april te Scheveningen

===Vrijdag  18  April  2003===

16-4-2003.     2.15uur wekker loop af, kijk buiten en zie dat de toppen van de bomen stil staan .
snel koffie zetten want om 3.15uur wordt ik op gehaald.
aan gekomen bij neeltje jans zie ik dat er nog meer vroegen vogelszijn.
om 6.00 uur trossen los ,even door de sluis en op stoomen naar het eerste wrak.
1uur op gevist resultaat 6gulletjes aan boord
zo nog 5 wrakken aan gedaan maar de vis wouw niet bijten,oorzaak dat het water zo bruin zag als mijn koffie.
dit komt omdat de tempratuur zo hoog is op een korte termijn dat je een algen en bacterie explosie krijgt
werd ons vertelt en komt ieder jaar voor en duurt ongeveer 14 dagen.
om 15.00uur terug naar huis met als resultaat met 47man 65 gulletjes.
aan de schipper heeft het niet gelegen die heeft zijn best gedaan.volgende keer maar beter want de vis zit er heus wel
op de wrakken, dat is gebleken want een week eerder hadden we met 3man 96 gulletjes.
17-4-2003 de beekman weer in de antiefolie gezet en het water in gedaan om op deoosterschelde weer op de
tong te gaan vissen meesstal 2keer in de week.ik zal proberen om iedere week een berichtje te sturen.

groetjes henri

hoi medevissers

vandaag 18-04-03 gaan vissen op de grevelingen mooi weer wel veel wind en geen vis mijn buurman toen wij weg gingen 8 haringen niet veel dus morgen maar eens gaan kijken of de zeebaars terug uit vakantie is

doei medevissers

DRINGENDE  OPROEP

Beste bezoekers en lezers,

Zoals u heeft gemerkt wordt Zeevisland steeds groter en uitgebreider, binnenkort ook informatie over zeevissen in Noorwegen.
Zeevisland trekt dan ook steeds meer bezoekers ( gemiddeld 700 per dag op dit moment ), dit is een toch een teken dat de site wordt gewaardeerd.

Maar we merken ook dat er steeds meer "kijkers" op de site komen, dit zijn bezoekers die elke dag komen kijken waar ze kunnen gaan vissen, maar zelf nooit een vangstbericht insturen.

Als er straks m��r "kijkers" komen dan "schrijvers" dan zal de site minder interessant worden voor de actuele vangsteninfo en zullen we genoodzaakt zijn om een password in te voeren zoals reeds bij verschillende andere goede sites is gebeurd. Dat password krijgt men dan als u zelf ook iets instuurt, maar laten we hopen dat dit niet hoeft te gebeuren.
Wij blijven er naar streven om de site voor iedereen open en toegankelijk te houden.
En daar zit per dag een heleboel werk in, denk aan minimaal 2 uur per dag, met op drukke dagen wel 3-4 uur werk om alles netjes op de site te krijgen.
Dit doen wij heel graag voor u, maar help ons aub ook een beetje.

Bij deze willen we dan ook een dringende oproep doen aan alle vissers die komen kijken voor de vangstinfo, maar zelf nooit een vangstbericht insturen, Vissers stuur uw vangstbericht in.....
We vragen geen gedetailleerde stekbeschrijving, we vragen alleen de plaats waar u bent wezen vissen, wat u heeft gevangen en welk soort aas of onderlijn u heeft gebruikt.
Natuurlijk zijn foto's en m��r info van harte welkom.

Als we met z'n allen berichten blijven insturen kunnen we voor iedereen een interessante site blijven, want de schrijvers die er nu zijn willen ook wel eens een vangstberichtje van een ander lezen.

En laten we eerlijk zijn, Zeevisland is er voor en door de Sportvisser, want zonder jullie redden wij het ook niet.

groetjes en alvast bedankt voor jullie medewerking

"Team Zeevisland"

===Dinsdag  15  April  2003===

Hallo Raffie,

Zondag 13 april hebben wij met z'n 3en (mijn broer Siu en vader Andries de Moor, woonachtig in Friesland) een bootje gehuurd bij De Schelde bootverhuur. Het was even zoeken, maar uiteindelijk kwamen we toch op de goede plek aan. De eigenaren Frans en Ilona stonden geduldig op ons te wachten. Mijn broer was vandaag de kapitein en voer ons naar de visplekken op de Oosterschelde. Een mooi zeewaardig visbootje met een fishfinder dat is wat wij al een tijdje over dromen en vandaag was het even werkelijkheid. We hadden 8 ons zagers besteld, hetgeen veel leek maar ze gingen nagenoeg op. Gelukkig stroomde het niet heel hard, zodat ik ook met een spinhengel kon vissen met een jojo bezemsteelsysteem en 150 grams loodje zonder ankers. Als haak gebruikte ik een circlehook. We hebben veel bot en schol gevangen. Ik zelf ving 4 botten en 4 mooie schollen. De ��n na grootste was 47cm en de grootste was 52 cm en woog 1400 gram.
We hebben een zeer mooie warme dag gehad. Wij alle 3 waren bijzonder tevreden over de boot en goede service van de verhuurders Frans en Ilona.

Groeten,
Jelle de Moor uit Amsterdam.

===Dinsdag  15  April  2003===

Hoi Raffie,zeevisland team & alle Petrusbroeders

Zaterdag 12 april was onze tweede wedstrijdreeks te Scheveningen.
Schitterend weertje volop zon en  een zee zo plat als een biljartlaken.
De vangsten zouden iets beter zijn dan over veertiendagen , maar afwachten was de bootschap.
Na een uurtje op de plaats geankerd was het toch een tijdje wachten voor de eerste vissen (visjes) binnen bak kwamen.
Na dat de tij wat begon te lopen werd er meer gevangen.De Wijting was opnieuw op het appel, enkele Scharren en nen enkele Bot
kwam uit het sop.De mannen langs links zaten volop in een aangenaam zonnetje en de mannen die rechts achter de cabine stonden zaten
te bibberen uit hun vel in de schaduw wat toch enkele graden scheelde, wat een verschil.Enkele Gulletjes van maat lieten zich ook verleiden.Staf de Gullemepper pakte natuurlijk weer zijn Gulletje mee.
En Rudy de zaag had in jaren geen paasei meer gehad en ging er ook voor.
Iedereen tevreden na een leuke en zonnige visdag.Bij aankomst werden de paaseieren en de gevulde paasvissen uitgereikt aan de winnaars.
Met de ploeg van 18 toch 171 maatvissen gepakt en goed voor 55 kg
Onze vistrip volgende week met de Big Mick (Chris) valt tot ons groot spijt in het water na de pech die hij op het water heeft gehad (zie in de vangst berichten)
Dan maar vrijdag 18 april met Gusje (seks) van Colijsplaat een dagje uit
Iedereen een vrolijk Paasfeest

Uitslag na selectie boot 2003.

12 april jl werd er de laatste na selectie vervist.Er waren in totaal 3 na selectie�s gehouden na het NK boot vissen.Uit deze na selectie�s werd er bekent wie er na het WK gaan.Het WK boot word dit jaar vervist in Ierland,in het plaatsje Downings.

Het was een zeer spannende na selectie,en het kwam eigenlijk op de laatste wedstrijd op aan wie er door zou gaan.Op 29 maart werd er ook op de Noordzee gevist,maar op 6 april was de zee te ruw om op zee te gaan,dus men had er voor gekozen om die dag op de Oosterschelde te blijven.Gelukkig kon er op 12 april wel op zee worden gevist,en hoe!!!!!De vangsten waren gewoon super te noemen.Dr� Vriends de schipper en eigenaar van de Big Marlin had koers gezet richting de Gootebank,en met succes.Er werd hoofdzakelijk wijting en gul gevangen.In totaal werden er ruim 50 gullen gevangen,en heel veel grove wijting.Ook werd er tussen de gullen en wijtingen regelmatig een mooie schar gevangen.Ook werd er een mooie schol gevangen,die beslist niet in de pan paste.Tevens wist Mart van Est een schelvis te vangen van ruim een kilo,en dat komt toch niet vaak voor.Omdat het hier om bovenmaatse vis gaat gingen de ondermaatse terug.Toch wisten de tien deelnemers meer dan 150 kilo vis te vangen.

Als winnaar kwam Mart van Est uit de bus met 19,690 kilo waar onder 10 gullen en in totaal 64 stuks vis.

naam

1420 gram

11760 gram

21730 gram

De eerste 5 gaan door naar het WK bootvissen te Downings in Ierland.

Dus Mart van Est, Rene de Back, Arjan Rijnberg, Piet de Kramer en Sjaak Verburg gaan naar de wereldkampioenschappen.Tevens als men de berichten een beetje heeft bij gehouden gaat Sjaak Verburg ook naar het WK kustvissen.

Hoi Raffie,

Naar mate het weer beter wordt, worden ook de vangsten beter en met name de lengte's van de vissen.
Het record in de Zeehengelsport wedstrijd van Sam Sterckx werd zaterdag overtroffen door Marcel de Graaf uit Vlissingen. Marcel ving een prachtige schol van 47 cm en de rest van de vangst was ook heel aardig.
Zondag echter kwamen er 3 vissers uit Friesland, die wederom een prachtige vangst mee naar huis brachten, ze hadden maar liefst 20 schollen en botten gevangen, en de grootste werd gevangen door Jelle de Moor deze schol was 52 cm lang en woog 1400 gram.
De vis werd gevangen bij de Dortsman, op een diepte van 9 meter met kleine zagertjes.
Laten we hopen dat het mooie weer en de prachtige vangsten voortzetten.

Ilona
www.descheldebootverhuur.nl

===Zaterdag  12  April  2003===

11 april  om  6.15  richting neeltje jans gevaren om de gasten op te halen,  om 6.25 begint de boot te trillen , alles nagekeken en vastgestelt dat er niet veel aan de hand kon zijn ,misschien wat vuil in de schroef ,rustig doorgevaren ,na 200 meter een klap en we komen stil te liggen.klanten gebeld dat ze huiswaarts konden vertrekken .kustwacht opgeroepen en om 7.00 kwam reddingsboot harder ons slepen ,na overleg ons doorgesleept naar kats waar we meteen geligd  zijn.conclusie as gebroken en schroef weg.

Tot einde van de maand kan er niet gevaren worden,tijd voor groot onderhoud.met grote dank aan kustwacht ouddorp en de bemanning van reddingsboot harder voor de goede zorgen.

chris schipper big mick.

===Zaterdag  12  April  2003===

8 april vertrek neeltje jans om 7 uur ,leuke ploeg brabanders met 3 ongedoopte zoetwatervissers erbij.1 e wrakjes gedrift geen visje te vangen en het water bruin van de bloei,wat verder weg geprobeert om helder water te vinden ,helaas zonder succes,tot op 43 mijl geweest maar moeilijk om een vis te vangen ,terwijl het een prachtig zeetje was en een goed tij.alle gasten toch wat vis gevangen en een mooie dag gehad.
chris schipper big mick  06 128 550 91

Op vrijdag  11-04-2003 met een bootje vanuit
Yerseke de oosterschelde op.
gevaren richting wemeldinge ,
Een tijdje geprobeerd bij boei 3 en boei 1
Niets gevangen. Rond de middag overgestoken
richting gorrishoek .voor de mosselbanken een paar kleine
scholletjes.Te klein om mee te nemen. En een scholletje van 33cm.
Rond half 4 terug richting boei 3 bij wemeldinge
daar nog een mooie schol van 43 cm dit was met afgaand tij.
5 uur terug naar Yerseke. Weinig vangst maar redelijk goed weer.
Toch wel een leuke visdag geweest ondaks de mindere vangst

De Groete van [email protected]

===Donderdag  10  April  2003===

Jeugd  Bootvisteam

Beste medevissers,

Op 29 april 2003, vind de eerste training plaats van het eerste jeugd bootvisteam van Nederland.
Leden van het team zijn tussen de 11 en 15 jaar oud. Dit initiatief is mede tot stand gekomen door een verzoek van onze zuiderburen, die ook een team aan het samenstellen zijn. Bedoeling van het jeugdinitiatief  is niet om de kinderen te onderwerpen aan een keiharde competitiestrijd, maar om het klein bootvissen en de zoutwater visserij in zijn totaliteit een nieuwe impuls te geven onder de jeugd.Dhr de Greve uit Belgi� en wij de Schelde bootverhuur en een klein aantal enthousiaste mensen zijn bereid dit nieuwe initiatief te begeleiden. Wij hopen erop dat zowel uit andere provincies uit Nederland en Belgi�, mensen bereid zijn een jeugdteam te vormen en te begeleiden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Frans Clements
telnr. 06-53564702
E-mail:  [email protected]
Website:
www.descheldebootverhuur.nl

De onderstaande jongens zullen voor het Orka team uitkomen:
Joeri  uit Vlissingen
Kay uit Wemeldinge
Dennis uit Vlissingen
Hoofdsponsors zijn:
Shakespeare, De Schelde bootverhuur (Hobim Boats), Brammetje Dump Goes, Lowrance Eagle en Topsy Baits

===Dinsdag  8  April  2003===

Hallo Zeevisland

Op zaterdag 05 april voer dhr van Hoorenbeeck uit Belgie, samen met zijn vismaat en twee kinderen uit, vanuit Wemeldinge met de Orka 535 SX.
Ondanks de woelige oosterschelde die dag brachten ze een mooie vangst mee terug naar de haven.
De topper van die dag werd gevangen door de 12 jarige Sam Sterckx uit Geel.
Deze prachtige pladijs meete maarliefs 47 cm en woog exclusief de ingewanden 948 gram. Sam leid hiermee tot nu toe de Zeehengelsport wedstrijd voor de langste vis.
De pladijs werd gevangen aan drie kleine maar levendige zagertjes op een haak.

Ilona Clements
De Schelde bootverhuur

===Zondag  6  April  2003===

Ha die Raffie ,

Vorige week ben ik niet aan de grote zoute plas geraakt maar afgelopen vrijdag
ben ik er nog eens met een collega van het werk op uit getrokken .
Niet met de strandhengels ditmaal maar met een spinhengeltje om vanuit een
eigen bootje ( Shetland Shelty van mijn collega Eddy B.) de haring te belagen op
het Grevelingenmeer . Na lang  zoeken , ankeren , driften , enz.... begon het pas goed te lopen wanneer het water in de Grevelingen werd gespuit . De scholen haringen kwamen dan pas  met grote regelmaat onder de boot onderdoor , verschenen op de dieptemeter en lagen enkele seconden  later in de bak en wellicht later in de pan .
Op het eind van een ontspannende visdag lagen er een  flink aantal Haringen in de bakken en dat is toch best leuk te noemen .
Op haring vissen verloopt vaak zonder materiaalverlies en dat is bij het strandvissen vaak anders , maar toch ..... strandvissen blijft leuker , dus laat die scheefsmoelen maar komen.

Visrijke groeten vanuit Beerse  van den Dave

===Zaterdag  5  April  2003===

Vrijdag 4 april een dagje wezen vissen met MS Neeltje Jans op de wrakken.
Het weer was volgens de berichten twijfelachtig maar het pakte goed uit met
afnemende wind in plaats van toenemende wind zoals afgegeven. We waren met
40 man aan boord en vingen 150 gul waarvan enkele erg mooi, zo rond de 6
kilo en de meesten 1.5-3 kg. Zelf had ik er twaalf en mijn maat 7. Mooie
maatse gullen. Er werd gevist met zagers, mesheften en zelf had ik nog een
antal erg dikke pieren. De zagers heb ik dan ook niet gebruikt.
Waarschijnlijk door een gebrek aan voldoende pieren dat er voor zagers was
gekozen. Opvallend was dat met een goede werptechniek en goed contact houden
met de bodem, bij het laatste wrak de ene na de andere gul boven kwam. En
niet iedereen had dat door gezien de geringe vangsten over de rest van de
boot. De eerste twee wrakken die we hadden bezocht leverden geen vis op. Dan
is de dag gauw om en verwacht je er op de duur niet al te veel van. Maar
gelukkig al met al een goede afloop en tevreden naar huis.

Herman Bin.
Zierikzee

===Team Zeevisland===

hallo Bezoeker,

Achter de schermen zijn wij druk bezig met het maken van een nieuw onderdeel op onze site.
Het is namelijk de bedoeling om Zeevisland nog groter te gaan maken en Zeevisland uit te breiden met info over h�t Visparadijs in Europa "Noorwegen".

Zeevisland biedt u nu al een ruime keuze aan info over Zeeland daar komt extra dan nog Noorwegen bij, dit om de stap naar dit prachtige visparadijs voor u als bezoeker kleiner te maken.

Voor het uitbreiden van ons onderdeel Noorwegen hebben we nog veel plaats voor allerlei onderwerpen, hoofdstukken, links, informatie, foto's en reisverslagen.
Wij hebben daarom weer uw hulp nodig, op deze site voor en door de visser.

Heeft u "Noorwegen-ervaring" of denkt u ons te kunnen helpen stuur dan een e-mail naar ons "Noorwegen-team" en laten we er met elkaar weer iets moois van maken, want zonder uw hulp redden we het niet.

Bij deze willen wij dan ook iedereen nog eens extra bedanken voor de vangstberichten en uw eigen bijdrage aan onze site, met z'n allen zullen we ervoor blijven gaan.

"Team Zeevisland"
[email protected]

"Team Noorwegen"

===NK  Bootvissen===

Onderstaand treft u de uitslag aan van het NK Bootvissen op zondag 16 maart jl. Deze uitslag is nog officieus en wordt op 25 maart officieel. Eventuele protesten dienen uiterlijk maandagmorgen 24 maart door de NVVS te zijn ontvangen. De deelnemers aan het NK en hun verenigingen ontvangen de uitslag per post.

Aan het NK vanuit Neeltje Jans hebben 30 personen deelgenomen, verdeeld over 5 boten.

Er werd gevist nabij "De Meerkerk". De vangsten waren voornamelijk botten en ook wat schar, enkele wijtingen en 1 gulletje. Alle ondermaatse vis werd natuurlijkm terug gezet.

Nederlands Kampioen met 13 vissen en 5790 punten werd Hans de Vries van HSV Starfish op "Duikwacht 2", terwijl Arjan Rijnberg van HSV 't Scharretje en Ren� de Back van HSV Zuid-West Nederland resp. het zilver en brons wisten te behalen. De nrs. 1, 2 en 3 ontvingen ook het gebruikelijke Delfts blauwe bord.

Van dit NK worden de nrs. 1 en 2 van elke boot afgevaardigd naar de naselectie bootvissen, welke op 29 maart, 6 april en 12 april wordt gehouden vanuit Neeltje Jans met de Big Marlin. Deze 10 deelnemers zijn lid van de nieuwe Nationale Selectie Bootvissen 2003.

KLIK  hier voor de.......TOTAALUITSLAG

===Woensdag  2  April  2003===

Weekverslag Big Mick

Big Mick 0612855091

16 maart   met vaste zondagploeg gevist op 4 wrakjes ,leuk gevangen  maar over het algemeen toch veel kleine vis

17 maart  prachtig weer gladde zee diverse wrakken aangedaan ,maar hier en daar een visje te vangen.

18  maart met leuke ploeg die goed  kan vissen 11 wrakken aangedaan ,overal slecht vis te vangen ,niet aan de pier,zagers.,mesheften of pilker .te sterke stroom.schipper big mick 0612855091
21 maart  met goede moed en met prachtige weersvoorspelling naar de verre wrakken ,1e wrak collega aan het driften volgende wrak op 38 mijl weinig vis 3 mijl verder aangekomen stond er al ruim 1 meter  ,waardoor besloten werd om wrakken op een 25 mijl uit te proberen 8 wrakken gedaan ,maar weinig vis

23  maart  gezellige ploeg belgen  ,mooi weer en goed vis gevangen ,wel ver weg geweest vandaag,alles gevangen aan mesheften.

24 maart op naar het wrak van zondag niets meer te vangen ,nog 4 andere wrakjes aangedaan,nog leuk gevangen ,wat laat terug vandaag ,de vis beet niet voor 2 uur.

25 maart op een zomerdag in maart ,dus op de boot 20 graden ,windstil, zeehonden ,dolfijnen ,nieuwe ploeg,en leuk vis gevangen op anker,zeer geslaagde dag.chris.

26 maart  windkracht 2 gladde zee ,en ploegje van 5 man uit valkenswaard op naar een ver wrakje ,op 1 wrak gevist en zeer goed gevangen alles aan mesheften,inktvis en garnalen ,weer een geslaagde dag.

27 maart met nieuwe ploeg in de potdichte vis de noord in ,de eerste 5 wrakjes niets te vangen,op naar een nieuwe stek zelf hier nog nooit gevist ,tip gehad van duikers,piepklein wrakje gedrift maar niets te vangen,op anker vol in de vis.mooie dag met mooie vangst de grote vis was weer aanwezig.

28 maart op naar de verre wrakken eerste wrakken geen vis ,6 mijl verder lag neeltje jans te vissen (had een 24 uur trip) nog 5 mijl verder,maar ondertussen weer potdicht van de mist,even op anker gelegen en goed vis aan het vangen ,maar de scheepvaart kwam te dicht bij ,daarom besloten om te gaan driften.,nog redelijk vis gevangen ondanks de toenemende wind en golven.

29  maart gladde zee maar weer mistig ,op naar de stek van vrijdag.op de route klein wrakje opgepikt waar volop vis zat ,ook vissen van 8 kilo werden er gevangen. na een 2 tal uuren goed gevangen te hebben,kwam een collega driften,na 30 minuten driften geen staart meer te vangen.gewacht op het andere tij en rust op het wrak en het duurde niet lang of gullemans werd weer goed gevangen.moe maar voldaan terug naar  colijnsplaat.

chris schipper big mick 06 - 12 85 50 91.

===Dinsdag  1  April  2003===

Hallo visvrienden,

Afgelopen zaterdag (29 maart 2003) zijn we lekker wezen vissen op de Oosterschelde. Om 8.00 vertrokken we uit de jachthaven van Wemeldinge. Met de Orca 535 SX van de schelde bootverhuur. Het was windstil, helaas was het zicht slecht door de mist en de bewolking, het weer is heel de dag zo gebleven. Met een lekker gangetje zijn we de vaargeul overgestoken en hebben we een plaat opgezocht. Het water was er zo�n 7 meter diep. We moesten wachten tot 10.00 uur voor de eerste vis; een mooie bot. Al snel volgde nummer 2 en in zo�n 20 minuten hadden we 4 mooie botten en 2 prachtige schollen. Allemaal goed aan de maat. Zo plotseling als ze begonnen te bijten, stopten ze er ook weer mee. �s Middags om 15.00 uur vingen we pas nummer 7 van de dag. Vismaat Quintus pakte de grootste van de dag, een flinke bot. In totaal hadden we 15 mooie platvissen, dat is toch wel eens minder geweest. Een prima visdag voor ons doen. In ieder geval hebben we erg genoten. Bij terugkomst maakte Ilona een paar foto�s voor deze site. We zijn benieuwd!!

Groetjes,

De Ichthus-vissers

===Dinsdag  1  April  2003===

ATTENTIE...!!!!

Zeeviswedstrijd Salamander

Helaas moet ik je mededelen dat onze jubileumwedstrijd d.d. 5 april 2003
geen doorgang kan vinden. Wegens een tekort aan deelnemers is deze wedstrijd
geannuleerd. Wij weten niet wie er allemaal misschien die dag naar Castricum
zouden willen afreizen om aan deze wedstrijd mee te doen en om
teleurstellingen [en vooral onnodige kosten] te voorkomen, proberen we via
de bekende zeevissites die mensen te bereiken die misschien plannen
hadden/hebben om aan deze wedstrijd mee te doen.