INDEX
TERUG

"Boot -Vangstberichten"

Heb je zelf een recent vangstbericht, mail ons die dan door.
e-mail:   [email protected]

Dit zijn de meest recente vangstberichten van:

=== Januari 2005 ===

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kijk ook eens op de Solo-Pagina

>>Solo-Pagina<<

Den Helder 28-01"05

Na het zien van de weersverwachting voor vrijdag 28-01, heb ik direkt kontakt gezocht met Rutgert Oosterhuis van sportfishing "Het Sop".
Als groep zijnde hadden we al diverse malen afgesproken om een dag met Rutgert mee te gaan, echter telkens was de wind de spelbreker.
Zo niet deze vrijdag.
Donderdag al mijn benodigde visspullen meegenomen in de auto en gewerkt tot 23:00 uur.
De volgende dag ging de wekker om 5:15.
Na een goede rit vanuit Hoogezand naar Den Helder, zonder gladheid, kwam ik mooi op tijd aan.
De spullen ingeladen, en daar gingen we.
Omdat de meeste leden van mijn team, niet mee konden, had ik een groep kompleet vreemden voor mij.
Maar zoals vaker wanneer je onder zielsverwanten bent, het kontakt was snel gelegd.

Voor dit avontuur had ik mijn Shakespeare Black Tiger 10-50lbs meegenomen, met daarop een Mitchell 7500 GV Pro. De Black tiger heeft een prachtige top aktie ondanks het gewichtsklasse
Verder had ik een Shimano Tiagra 30-50 Boat uitgerust met een Penn 114 HLW. Deze was meer als proef omdat ik de Tiagra net nieuw gekocht had, maar nog geen waterdoop heb kunnen geven.
Na een uurtje of twee varen kwamen we op het eerste wrak. Als laatste had ik mijn lij in het water, echter als eerste ving ik een Gul op mijn pilker a 190 gram met daarboven een pilkeronderlijn van Spro...
Het beestje was niet gigantisch, ongeveer 65 centimeter, maar het beloofde een mooie dag te worden.
Na enkele driften, die vruchteloos belven, besloot Rutgert een ander wrak te bezoeken.
Ook hier werd door niemand iets gevangen waardoor de vangst op 1 vis blijf staan voor het hele schip...
Het volgende wrak bleek meer succesvol.
Je kon erg mooi zien hoe Het Sop over het wrak ging, want er waren allemaal buigende hengels voor het donderende geweld van de gullen...
Bijna iedereen ving toen een mooie vis, en ook ik.. Deze was groter als de eerste, ongeveer 75 centimeter.
Deze ving ik op een nieuwe onderlijn van Spro met Japans rood en een lichte bananepilker van 175 gram.
Daarna leek het of de gullen ons doorhadden waardoor er onderlijnen sneuvelden door gulllen die aanbeten maar direkt het wrak in zwommen...
Geluk bleef de schade voor mij maar beperkt tot 1 pilker, terwijl er medevissers waren die de vierde onderlijn al weer aan het moteren waren...

Daarna op naar het volgende wrak. En toen gebeurde het, ik werd me een partij beroerd...
Nu vis ik al jaren op zee. Met grote boten, kleine boten, in de zomer wanneer het warm en windstil is, in de winter wanneer het ijs en ijskoud is, in Nederlandse wateren en in buitenlandse wateren, nooit werd ik zeeziek. Ik had duidelijk de regel overschreden van een goede nachtrust te genieten zodat je fysieke conditie beter is en je beter over het slingeren van de boot kunt.
Ondanks dat, moest ik natuurlijk wel door blijven vissen... Het resultaat? Twee steenbolken...
Om de dag niet nog completer te maken viel de motor uit...
Eerlijk gezegd was mijn vreugde enorm, toen Rutgert besloot om rechtomkeerd te maken naar de haven omdat hij de motor niet vertrouwde. Wellicht mag ik dit niet zeggen, maar inwendig juichten al mijn organnen...
Met mijn twee gullen kwam ik er redelijk vanaf, want diegene die het meeste ving had er vier.... Ook was het zo dat van de tien opstappers, meer dan de helft het goed te pakken had.

Aan wal gekomen was uiteraard alles een stuk beter, en na de nodige plichtpleegingen, ging ik weer op huis aan....

Met vriendelijke groet,

Alfred Hulsebos

dag 30 Januari 2005 ===

goedemiddag visliefhebbers, hier een berichtje van een viertal vissers. Vandaag een bootje gehuurd van dixhoorn proberen een paar visjes te vangen op de schelde, ondanks de slechte vangstberichten. t,was prachtig weer, met s,morgens voor de kentering allemaal  een visje!  alles onder de maat dus alles zwemt weer. De vangst 3 scholletjes, 8 botjes, en 4 puitalen,met opkomend water geen beet of visje meer gezien. Gevist met een mix van mooie zagers en pieren verzorgt door dixhoorn.  ik hoop dat als de vangsten aantrekken dit te lezen op vangstberichten. succes!

mvgr. a.v.m

dag 30 Januari 2005 ===

Stella Bel 29/01:  vandaag een afhuur. De wind zou noorderlijk 4 worden �s middags maar het heeft heel de dag tussen oost en zuid-west ingezeten. De wind was niet meer dan 3 bft. Dat viel gelukkig erg mee. Er stond nog wel een beetje deining van de vorige dagen, een enkeling kon hier jammer genoeg niet tegen.

Vandaag kon iedereen een maaltje vis vangen, niet super maar zeker ook niet slecht.

Blue Whale 29/01: vandaag zeer ver gevaren maar dit had weinig nut, op het eerste wrak een enkel gulletje maar niet bijzonder. Vandaag heel veel wrakken afgevaren om grote te zoeken en dit lukte pas toen we eigenlijk naar huis moesten. Maar ja er kwamen net mooie gullen dus vandaag een uurtje later thuis. Gelukkig had iedereen een flink maaltje vis kunnen vangen maar het was niet echt goed te noemen. De grootste gul van vandaag was ong 7,5kg.

Met vriendelijk groet,

Namens Sima Charters

Ruud Lievaart

Zaterdag 29 januari
S'morgens om 8.30 uur vertrokken naar de spijkerplaat gelegen bij de HSS scheidingsboei, met afgaand tij constant beet gehad, veel ondermaatse vis maar toch ook 2 maatse wijtingen en 2 gullen, de grootste ca. 2 kg, nadat we gekeerd waren bij opkomend tij  om 13.00 uur niets meer gevangen en zelfs nog maar twee keer beet gehad, om 15.30 weer vertrokken naar de binnenhaven na een heerlijke dag vissen met weinig wind een prachtig zonnetje maar helaas met weinig vis.
Peter den Brabander

Donder
dag 27 Januari 2005 ===

Blue Whale donderdag 27/01/05, vandaag vertrokken met een zeer mooi weertje. Zuid 2 bft. Op het eerste wrakje alleen maar steenbolken dus snel verder. Op het 2e wrakje dikke wijtingen en een paar gulletjes maar niet overtuigend. Hier begon de wind iets aan te trekken en te draaien, nu Noord 4 bft. Op naar het 3e wrakje trok de wind opeens flink aan naar 5 soms 6bft. Als deze wind uit het noorden komt bouwen de golven zeer snel op en dus al snel een paar mensen met protesterende magen. Gelukkig kwamen hier wel regematig mooie gullen boven maar op een gegeven moment stonden er nog maar 2 te vissen en de rest had interne problemen. De mensen wilden dan maar om 12.00 richting huis. Maar de wind was toen al afgenomen en ik als eigenwijze schipper wilde toch nog wat proberen. Tijdens het verkassen rustig gevaren en de meeste mensen kregen gelukkig weer een kleurtje. Ook op dit wrakje regelmatig mooie gullen maar de meeste mensen werden toch weer zieker. Zodoende weer rustig naar een ander wrakje gevaren (richting huis) en ook hier weer een paar mooie gullen. Al met al was de visserij niet top te noemen maar zeker ook niet slecht. Er waren geen grote aantallen gullen maar de meeste die kwamen waren mooi aan de maat (grootste vandaag 9kg). De wind was ondertussen helemaal weggevallen maar de deining was nog niet weg. Toen dus maar besloten om naar huis te varen,  zodoende vandaag vroeger dan gepland thuis maar tot groot genoegen van een aantal vissers. Jammer genoeg is het weer zo veranderlijk dat het toch heel moeilijk te voorspellen blijkt. De golven zouden pas in de middag toenemen tot 1 a 1,5 meter maar na de middag was hij al over de 1,5 meter (gemiddeld dus met flink hogere toppen ertussen).

Hopen maar op een keer een echt rustige dag

Met vriendelijk groet,

Namens Sima Charters

Ruud Lievaart

dag 26 Januari 2005 ===

Hoihoi
vandaag 25-01 wezen vissen met 6 vrienden op de grevelingen met de ms Theo.
bij het schip aangekomen bleek dat er nog maar 3 mensen meer meegingen,
dus we waren met z'n negenen dat betekende dat we veel ruimte hadden.
eerst op 34 meter gelegen en redelijk gevangen maar toen de beet eruit was
maar vertrokken naar een andere stek alleen hier was het ook niet beter.
de schipper (theo) deed z'n uiterste best om toch vis te vinden, dus naar een
paar keer verkassen hebben we toch allemaal lekker wat vis gevangen v.n.m
wijting.
ikzelf ving nog een heek of iets wat er op lijkt van 3 kg en voor de rest hebben
wij met z'n zessen +/- 150 wijtingen gevangen.
het was echt een mooie dag, mooi weer en een goede schipper, wat wil je nog meer?
Theo bij deze bedankt voor vandaag.

maarten uit middelburg

dag 26 Januari 2005 ===

Hoi visvrienden, voor het eerst dit jaar zijn de panvissers uit Heist O/D Berg gaan vissen.Nu was het op de Grevelingen met de MS Theo, vertrokken met zo'n 25 vissers en met een zon die goed aanvoelde en een weinig wind dus voor een dagje van plezier en een mooie vangst na afloop,dit alles voor de haven van scharredijke.
De vangst zelf was met een gemiddelde van 25 -30 stuks maatse wijting goed en er waren grote bij van 40cm en meer.
Verder ook wat steenbolk en enkele schollen.Zeker het vermelden  waard was een mooie schar en ook al een haring, Voor meer info en sfeer beelden, www.panvissers.be  .
groetjes en tot later  vanwege alle panvissers en Tjeeke

Maan
dag 24 Januari 2005 ===

hallo allemaal
vandaag zijn wij (mijn vader ,een vriend.en ik )  met de Zuiderzee vanuit Brouwershaven gaan vissen op de grevelingen.
de weersvoorspellingen waren niet zo best maar toch vol goede moed vertrokken wij vanuit de haven richting het open water.
na een stuk gevaren te hebben gingen we vissen met het zonnetje op ons gezicht(de voorspellingen kwamen niet uit) en al vrij snel kwam er op het achter dek een visje naar boven maar bij ons aan de voorkant niets .schipper Wil had dat snel door en ging contakten leggen met de schipper van een andere boot en we gingen verkassen en dat bleek een hele goede beslissing want al heel snel kwamen ook bij ons de eerste mooie wijtingen en steenbolken boven .
Mijn vader heeft een bot gevangen van 46 cm dat was wel de enigste voor ons .
Verder wil ik de schipper en zijn maatje bedanken voor de perfecte verzorging van eten en drinken en een zeer vis rijke dag .
Iedereen had vis en de meeste boven de 15 stuks zelf heb ik er 28 gevangen.
Ik heb vandaag met een lijn gevist die ik in de laatste Zeehengelsport heb zien staan en die lijn met het paraplutje werkten echt goed .
veel visplezier allemaal
tony

Zon
dag 23 Januari 2005 ===

beste vissers

Zaterdag Met 2 man vertrokken met de Marcella uit Oostende.
Een uitgelezen dag, Na de storm van de afgelopen dagen, was de zee in het begin iets minder rustig, maar dit werd na de middag veel beter.
Eerst een poging gedaan om kort bij de kust op anker te vissen, maar het werd al snel duidelijk dat dit niets ging worden.
Onze schipper Remie besloot dan maar om verder te gaan en op wrak te vissen ipv op anker.
Een geluk, dat hij die beslissing genomen heeft, want iedereen is met voldoende vis naar huis gegaan.
Ik en mijn collega Eric DL, hadden ons verdeeld over de boot, waardoor we genoeg plaats hadden.
En zijn beiden in het totaal met 8 gullen en nog enkele kleine andere vissen naar huis gegaan.
De dikste van de boot zijn door mij gevangen in de laatste seconde.
De schipper had reeds afgeblazen toe ik nogmaals alles op alles zetten en zowaar een doublet van gullen bovenhaalde
De grootste +/-8kg en de andere +/-5kg. Een schitterend dag die ik lang niet meer zal vergeten.

Koen Streulens

Vrij
dag 21 Januari 2005 ===

Afgelopen zondag zijn we vanuit Stellendam vertrokken richting de Maasvlakte met de Delta Queen van Henri Karremans.
Het was al een paar keer afgezegd i.v.m het slechte weer van de afgelopen weken, maar het wachten was meer dan de moeite waard. We vingen zo'n 110 scharen waarvan bijna de helft boven de 30 cm.

m.vr.gr. Andre Horians.

Donder
dag 20 Januari 2005 ===

nu eens een berichtje  van twee gekke die het in der hoofd haalde om afgelopen zaterdag met oostewind  ( WINDKRACHT4OF5`) te gaan vissen met de boot nadat wy ons aas zyn gaan halen by mart brouwers nog bedankt voor de tips mart                 te laat weg gegaan richting grevelingen de eerste uurtjes noppes de bok
toen onze buren maar eens in de gaten gaan houden
wij lagen in een putje van 40m diep enzij deden regelmatig een wijting vangen
toen kwamen we er achter
het zaakje naar de bodem laten zakken en dan 18 slagen  binnen draaien
en jawel we vingen vis
maar dat was maar van korte duur  toen maar eens gaan verkassen
40 meter opzij 25meter diep op de bodem en we konden het niet bijbenen
de een na de ander wijting kwam boven
ik zij de gek had er 31 en dat op 2uurtjes tijd en mijn maat jo shit  (JO VAN OSTA)
HAD ER 43 WIJTINGEN
baas boven baas
bedankt voor de les jo

(helaas zonder afzender..!!)

dag 19 Januari 2005 ===

juplahoi

zondag 16:01 weest gaan vissen met mijn vriend guy (uit gits) met de marcella oostende we hoorden dat het zaterdag goed geweest was en we besloten om ook ��ns mee te gaan, we begonen op de westhinder te vissen met 30 man aan boord drie wrakken gedaan en maar 5 gulletjes uitgekomen van gans de bood van rond 1kg200 dan maar kleine haaken als onderlijn gebruikt en twas raak de scharren zaten er en wel groote, de schiper vaarde een eind terug en de schar was veel kleiner en minder zo nog drie maal verplaatst en het was niets meer te vangen alleen maar kleine smuffen (wijting) om 5uur lagen we al vast aan de kaai al bij al nog een leuke visdag had hoop op volgende keer beter vangst.

ik: 19 maatse scharren en 11 maatse wijtingen
guy: 9 maatse scharren en 7 wijtingen en veel smurffen

groeten   ghislain uit Ardooi

dag 19 Januari 2005 ===

Op zondag 16 januari zijn we nog eens naar scheur 6 gevaren. We hebben leuk vis gevangen en ondanks de stevige golfjes was het weerom een leuke dag. De vangst bestond uit voornamelijk uit scharren en een enkele wijting.
Na de middag nog even geprobeerd onder de kust maar daar hadden we geen succes.
Een geslaagde dag.....bedankt Gust
Volgende keer spreken we beter af om iets te gaan drinken. Ni dat het nu niet gesmaakt heeft maar met zijn allen is het toch gezelliger. :-)

Vraagje:
Zelf vind ik het zeer belangrijk dat je als visser je aan de minimummaten houdt en bij twijfel worden dan ook telkens de wedstrijdlatten gehanteerd. Nu had ik graag geweten ofdat bij het kuisen van je vis de koppen mag verwijderen (minder afval thuis)........met als gevolg dat een schar van 24 cm er nog maar 22 of 21cm wordt.
Mijn vraag is nu of je dan strafbaar bent ofdat de politie er rekening mee houdt dat de koppen reeds verwijderd zijn.
Graag reactie op volgend mailadres: [email protected]
Groetjes
Vang ze......Bram uit Antwerpen

Dins
dag 18 Januari 2005 ===

Hoi,

Zondag 16/01/05 gaan vissen met mijn maat Toinne in Renesse (Scholderlaan)
dus niet naar Zoutelande of Dishoek gegaan, gevist van 8u tot 18u met pieren
en mesheften.
Onze vangst bestond uit een dikke NUL!!  Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel plezier gehad aan een zeehond die voor onze lijnen kwam zwemmen en die
WEL een mooi visje wist te verschalken :)
Wat scheelt er aan de stek Scholderlaan, moet er ginds mega ver geworpen
worden?? ([email protected])

Volgende keer beter,

Emmanuel

Dins
dag 18 Januari 2005 ===

Zaterdag  15-01-05

Zaterdag wezen vissen op de grevelingen bij scharredijke.
Gevist voor de haven met de orka 535.
Gevist op 32 meter water bij de eerste boei  stuurboord.
Het aas was van goede kwaliteit gehaalt bij van den hoek in moriaanshoofd.
De vangst met vier man was matig een 50 steenbolken en een 50 mooie wijting
maar we mogen niet klagen het was een heerlijk frisse dag en droog

Groeten uit  Tiel.
Ton - Ton - harry.

Vanmorgen om 8 uur van de visbootclub Deurloo uit de haven van Vlissingen
vertrokken. Eerst naar de Spijkerplaat gegaan en geankerd bij de HSS. Daar
hadden we gelijk een gulletje te pakken. Daarna alleen nog maar
ondermaatswe visjes. Hierop zijn we naar de nummer 1 gegaan en daar hebben
we nog 5 gulletjes gevangen. Ook hier weer veel ondermaatste vis zoals
zeebaarsjes en steenbalken en wijting. Het was een beetje ruw maar al met
al toch een leuke visdag.

Groeten,

motorboot STERN

dag 17 Januari 2005 ===

Hallo, vandaag 16/01 afgaande tij gevist niet ver buiten Neeltje Jans, tussen R7 en R5 ( van 10 tot 14h). De eerste uren was het bedroevend ,namelijk niks; geen beweging in de hengels en aas dat niet aangeroerd werd.Als er zo weinig aktie is kan  het winterzonnetje de koude wind niet verzachten! bbrrr...Gelukkig, toen de stroom minderde ( zoals vaak) konden we ons toch wat opwarmen.Twee mooie gullen en vijf wijtingen in korte tijd gaven ons dan toch nog een goed gevoel!

Groeten LucDuke.

Hellokidokie fisherfreaks!!!

Vanuit Roosendaal weer een berichtje van zondag 16 Januari 2005. We zijn vandaag met 7 man uit Roosendaal op de Grevelingen gaan vissen met het geweldige schip ms.Theo. Het was volgens de schipper geen topdag maargoed we hebben (vonden we zelf) toch wel redelijk gevangen. Deze link gaat eigenlijk over vangstberichten toch??? Dan zal ik ze maar geven niet dat ze spectaculair zijn.
Jan: 1 mooie schol niet opgemeten maar dik maats en een stuk of 20 wijtingkies en enkele steenspul en 1 HARING !!!!!!
Antonie: Voor de eerste keer meegeweest had 7 wijtingkies en 1 of 2 steenbollekskes.
Robin: Geen idee hoeveel wijtingkies en een aantal steenbollekies.
Nandor: 1 mooie schol en een iets minder mooie bot (hij mog er wel zeker wezen) ook een stuk of 12 wijtingkies en 1 of 2 steenbollekjes.
Youran: Ook voor de 1e keer meegegaan zij gelijk: Ik ga vaker mee!!!! leuk tog?!?! Hij ving in zijn 1e worp een grote bot van net geen 40 cm en ook redelijk wat wijting en ik weet niet meer of hij nog een steenbolk gevangen had.
Vaders: 1 ondermaats scholletje (de hele dag lopen zeuren hij moest en zou een maatse) netjes in het lipje en terug gegooit, een stuk of 11 wijtingkies (hij dacht dat het karpers waren zo hard sloegtie aan!!) en 1 steenpuist.
Moi: De grootste bot!!!! 42 cm super blij ermee!!! (Oma ook!) 7 wijtingkies en een mooi zeebaarsje volgens mn vader rond de 20 25 cm groot/klein! Natuurlijk netjes teruggezet mag weer verder groeien.

We hebben allen gevist met kweekzagers en pieren maar op de pieren werd niks gevangen.
De schipper + het schip waren perfect en hebben gelijk onderling gezegt: we gaan vaker mee!

Succes allen en mogen gij maar vele maatse vissen vangen!!!

De groeten van : Jorrit, vaders, Nandor, Robin, Jan en Antonie!!!

hoi collega sporvissers

gisteren met mijn broer ed gaan vissen met de ms theo op de grevelingen
om kwart over zeven aangekomen in den osse  waarna de spullen uitgeladen en de boot opgestapt.
daar mijn matrixbootkanonnen ( zie corne' s testpagina)  instelling gebracht op de hoop deze dag een leuk visje te vangen.
na ongeveer 20minuten varen liet theo het anker zakken en konden we beginnen.
na ongeveer 5 minuten meteen prijs in de vorm van wijtingen.
het ging goe maar na ongeveer  1a 1,5 uur was de beet eruit dit tegen de zin in van schipper theo.
we lagen toen op 24meter en gingen verkassen naar 28 meter .
nou jullie zullen het niet geloven maar ik had geen tijd om mijn brood op te eten.
de ene hengel beazen en de andere stond alweer te rammelen.
op de boot is deze dag wijting en enkele schol van mooi formaat en een wat bot en steenbolk.
bij deze willen we theo bedanken voor de superdag .  we hebben echt genoten .
theo binnenkort van ons weer een telefoontje.
oh ja de vangst mijn broer ed had er 46 meegenomen en een stuk of 15 teruggestuurd naar moeder om tegroeien en in had er 41 meegenomen en een stuk 0f 10
teruggestuurd  omte groeien.
groetjes van peter  alias de matrix man.

Hallo,

Gisteren gevist aan boord van de Delta Queen van Henri Karremans vanuit Stellendam..

Gevist in de omgeving van de bekende MV-boei aan de maasvlakte.. Er was deze dag helaas maar weinig stroom en de aantallen gevangen vis bleek tegen te vallen... De maat van de gevangen vis was daarentegen wel goed en bestond voornamenlijk uit grote dikke scharren, enkele oondermaatse wijtingen en Koos Roels wist nog een mooie dikke Gul te vangen van ong 2,5 kg...

Deze dag ook weer benut om eea aan materiaal te testen en oa gevist met de nieuwe boothengel de Platium Multi boothengel van Ulimate... Vismaat Koos Roels wist met deze stok in de middag deze mooie gul te vangen (zie bijlage(s) en met name de topaktie bij deze dril was fantastisch!!

Afin , volgende week weer aanwezig bij de 1ste klapper van dit sezoen..te weten aan het Calandkanaal..

Vandaag nog even gewandeld op de standen tussen Zoutelande en de "strandweg"en de aanwezige vissers konden melden dat er erg slecht werd gevangen.. slechts hier en daar n kleine wijting ...

Met visgroeten,

2 scharren en 3 gulletjes

Ignace

hallo medevissers,
gisteren 15januari vertrokken met mijn boot vanuit blankenberge met 6man aan boord,richting wenduine,de vangst bestond uit een honderdtal mooie scharren en nog een mooi deel maatse wijtingen,geen gulletje gezien.
veel ondermaatse wijting ook die terug zwemmen en kunnen groeien.
groeten c.y.

dag 16 Januari 2005 ===

Voor het eerst van het jaar er weer eens met de boot op uit.Tussen Colijnsplaat  en Wissenkerke gelegen.Bij de eerste inworp gelijk al een doublet:een puitaal en een flinke schar.Dat lijkt wat de beloven.Helaas van alles geprobeerd maar verder niets meer gevangen.Misschien toch maar weer eens buiten de sluis gaan proberen.Wij waren nml. niet de enigen die weinig of niets vingen. Matty

goeie dag allemaal

eerst nog de beste wensen voor een gezond 2005
de rest moeten we maar afwachten toch.
maar ik ben vrijdag met mijn boot vanuit stavenisse richting
zeelandbrug gevaren daar ongeveer 2 uur gelegen het resultaat was bedroevend
twee wijtinkjes twee kleine scharretjes een hele grote schar.(de scharren ving ik op de kweekzagers)
op naar de noordbout ook drie keer niks twee dikke puitaalen
twee botjes en een scholletje en dat was het
ik heb van tien uur in de morgen tot drie uur in de middag gevist met pieren
en kweek zagers het weer was goed
de volgende keer gaan we het gewoon weer over nieuw proberen.

groetjes en veel vis plezier peter uit poortvliet

www.van-der-sterren.nl

dag 16 Januari 2005 ===

Op 16/01 vertrokken vanuit Zeebrugge richting scheur 8 om de schar te belagen. Helaas ginder aangekomen was er net iets teveel golfslag om prettig te kunnen vissen. Dan maar geankerd aan de draai van de oostdam en van 9.30 tot 12 uur veel vis gevangen maar de meeste waren om terug te werpen. Zeker twintig gulletjes van tussen 15 en 25cm gevangen, veel kleine wijting en zelfs 5 mini zeebaarsjes en dat in putje winter. Onze enige vis om mee te nemen was een mooie schar en 2 gullen.

tviskeun

hallo vissers.

hier effe een (vangst)bericht.
vandaag effe met 5 man met een dixhoorn bootje wezen gaan vissen op de ooster. meerdere plaatsen afgevist. de vangst was ni veel
1 schar
1 steenbolkje
het is voor ons helaas niet zo veel vis de laatste tijd.
hopen dat de zomer meer visplezier meebrengt.

gr. 5tal vissers.

dag 16 Januari 2005 ===

zaterdag gaan bootvissen vanuit oostende met de marcella.
eerst op anker gevist op de middelkerkebank
er  werd veel wijting en schar gevangen maar meestal ondermaats  daar gevist tot 11u15 daarna doorgevaren
naar de westhinder en daar een paar wrakken opgezocht
daar al bij al toch nog goed gevangen ondanks een 6 bf
en een redelijke golfslag ( bedankt remi ) is de schipper
mag ook eens gezegd worden
ikzelf had 5 gullen en nog wat steenbolk en 1mooie schar
en nog veel ondermaatse vis dat terug allemaal naar moeder zijn

erik d l

Zater
dag 15 Januari 2005 ===

Hoy zeevissers,
vandaag met zijn 3 man gaan vissen vanuit Blankenberge pas rond 10u30 vertrokken, eerst richting scheur 9, tegen de plaat met een stevige golfslag .
toch nog wel een 30 tal maatse scharren kunnen strikken daar, maar rond 13u werd het daar  wat te wild.en kregen we schuimkoppen.
anker opgetrokken en richting Wenduine, daar toch ook nog wat vertier en in totaal hebben we 37 maatse scharren en een 20 tal maatse wijtingen gevangen;
Zondag terug op Zee maar dan wel met verse pieren ipv bevroren tappen.
Geen gul gezien!! zelfs geen kleintje.

D&E

dag 10 Januari 2005 ===

Oproep Rene, Delta 533

Hallo Rene, bij de bootvangsberichten van 2003 stond een berichtje van je over palingstekking in de Oosterschelde. omdat ik zelf hier ook graag gericht op vis heb ik nog wat vragen en misschien dat je me kunt helpen. zou je svp  een berichtje kunnen sturen?

groeten Jon
[email protected]

dag 10 Januari 2005 ===

Beste raffie hier een visdag op de Grevelingen op 4 januari met de boot Theo
de wijtingen zijn er talrijk
ik als belgische visser vangde er 54 stuks van maten tussen 25�40 cm
wie zegt dat er geen vis en vangsten meer zijn
correct vissen is de boodschap
de nederlanders op de bootkonden weinig of geen vangen
het was windkracht 7
ik hoop dat de lezers er meete vrede zullen zijn

jacobs freddij de zeevisser uit
belgie

Vrij
dag 07 Januari 2005 ===

Hallo team zeevisland

Hier een vangstbericht van Vrijdag 7 jan.van de Grevelingen op Schouwen-duiveland.
Vertrek met sportvisboot Theo vanuit Den Osse met een stevige wind, verder op de dag oplopend naar windkracht 7.
Het was voor geen der vissers een probleem, de Grevelingen is dan nog goed te bevissen.
De vangst van 4 personen was 93 stuks, te weten 56 steenbolken, en 36 wijtingen, 1 grote schol.
Deze vissen zijn alle aan de maat de Wijting vanaf 27 cm de steenbol vanaf 18 cm'(geen maat voorgeschreven)
Voor ons een geslaagde visdag met een super schipper de vangst was over de gehele boot goed

sportgroeten van de Bergener.

dag 06 Januari 2005 ===

Vandaag 05 jan. met de beatrix2 gaan vissen.
Gevist met afgaand tij van 10.00uur tot 16.00uur.
Na een spetterend begin, 4 mooie botjes in 45 min viel de vangst stil.
In de middag nog 2 stuks bij kunnen vangen.
Toen was de oosterschelde leeg denk ik.
Op de gehele boot <20 pers > is er toch redelijk goed gevangen.
Ongeveer 5 a 6 stuks gemiddeld per persoon.
Dit viel eigenlijk niet tegen.
En daar het natje en droogje weer prima in orde was, was het toch weer een
leuke dag op Ad zijn boot.

Gegroet De Strandvisser

dag 06 Januari 2005 ===

We zouden zondag 2 januari met de boot op hansweert mee gaan varen, van te voren afgesproken dat wannneer er problemen waren dat de schipper ons zou bellen .
We stonden daar om 7.30 uur bij de bewuste boot waar niks te zien was.
De schipper gebeld en die deelde mee hebben we jullie dan niet gebeld en wie heb ik dan gebeld
Dus wij weer met 40 euro aas naar huis wat natuurlijk weggegooid kon worden.
Met de beatrix gebeld en met nolet of die zouden uit varen maar niks hoor
Gisteren woensdag met de beatrix meegeweest . Niet veel gevangen maar per man ongeveer 5 visjes schar en bot.
Wij gaan niet meer mee in hansweert want van zulke afspraken hou ik niet

Peter

dag 05 Januari 2005 ===

Vandaag   5 JANUARI  nog op de oosterschelde gevist. Nou ja ,bijna meer gevaren dan gevist. Vertrokken vanuit Yerseke en gevaren richting Wemeldinge nabij boei   023. Daar aangekomen
lag er slechts 1 bootje .We hebben er trouwens maar 2 gezien over de hele dag, tussen Yerseke en Goese Sas wat niet veel goeds beloofde. Zelfs de sportvisboten waren niet te vinden. De vangst bestond voornamelijk uit kleine steenbolk en schar. Na verloop van tijd verkast naar Goese Sas op 35 MTR diepte. Ook daar aleen maar steenbolk, weer verkast naar wat ondieper 12MTR. Ook geen succes, dus weer teruggevaren naar Wemeldinge naar O26 op 17MTR. Andere boten waren ook al weer verkast ,dus ook hier niets te beleven . Terug gevaren naar haven en boot op winterslaap gezet.       goeie vangst in het komende jaar .   gr. tom           [email protected]

dag 05 Januari 2005 ===

een dagje wezen wrakvissen
eindelijk ,na lange tijd eens een keer goed gevangen 32 gullen
en veel bijvangst waaronder weiting en steenbolk .
ook 2 hele mooie gevangen een 16 en een 18 ponder (zie foto)

mvg.    donny

Maan
dag 03 Januari 2005 ===

In de nacht van zaterdag op zondag 1op 2 jan 2005 is er  te Neeltje Jans  de trailer van mij gestolen.
De trailer stond op slot middels een disselslot en een wielklem Achterruit van de auto ingeslagen om de lichtbalk te gebruiken die op de achterbank lag slot geforceerd en  trailer de pist in !
Bootvissers die menen dat hun trailer niet op slot hoeft op Neeltje Jans hebben gelijk  zo hebben ze minder schaden aan de auto Een gewaarschuwd mens is er twee waard
[email protected]

WOENSDAG 29 DECEMBER WAS HET WEER ZOVER, ONS JAARLIJKS DAGJE ZEEVISSEN OP DE
OOSTERSCHELDE MET DE BEATRIX2 VANUIT YERSEKE.
SCHIPPER AD DEELDE ONS DIE MORGEN MEE DAT ER WEINIG OF NIETS TE VANGEN WAS.
GEEN WIJTING EN OOK GEEN STEENBOLK, ENKEL WAT BOT EN SCHAR. HET WAS EEN
PRACHTIGE DAG. NA 2 KEER VERKASSEN HADDEN WE OM 11U30 SLECHTS 2 VISJES AAN
BOORD. DE SCHIPPER ZEI ONS : STRAKS KOMT DE STROMING EN DAN GA JE NOG WEL
WAT MEER VIS  VANGEN. EN JA, HOOR, OM HALF 4 HAD ONZE TOPPER JEROEN 13 MOOIE
EXEMPLAREN, SCHAR EN BOT WAARVAN DE GROOTSTE 43 CM WAS!  IK ZELF HAD 10
PLATVISSEN EN 2 STEENBOLKJES EN WAS 2E. AL BIJ AL DUS TOCH GEEN SLECHTE
VANGST ONDANKS DE SLECHTE VANGSTBERICHTEN. EN WE HEBBEN BOVENDIEN OOK LEKKER
GEGETEN DIE DAG, KORTOM EEN FANTASTISCHE DAG! BEDANKT AD EN PEGGY VOOR DE
GOEDE ONTVANGST EN TOT VOLGEND JAAR!

Kevin Schouten

Note Zeevisland:
Onze excuses voor de Caps-Lock van Kevin
Hij wist niet dat dit schreeuwend overkomt.
Hij zal er op letten de volgende keer.

Hallo visliefhebbers

Allereerst een gelukkig en gezond 2005 toegewenst.
Vrijdag de laatste dag van het jaar zijn we toch nog maar eens een poging gaan wagen op de oosterschelde.
We zijn:Tommy de strandvisser-Toontje-en ikzelf Frans.
We hadden een bootje gehuurd bij het zeepiertje,we kwamen om 8.00uur aan in de haven.
Zoals het eruitzag waren we de enige die deze dag hadden uigekozen om te proberen wat zeebanket uit de schelde
te hengelen.(want de hele parkeerplaats was voor ons alleen)
Met ons mooie aas(kweekzagers en pieren)zijn we op weg gegaan,we hebben gevist van 8.30 tot 16.30.
Tommy had na vijf minuten al de eerste steenbolk boven, waarna meteen zijn andere hengel begon te tikken,
en ja hoor weer prijs een net geboren platvisje.
We hebben nog de hele dag gevist en jawel hoor om 16.30 hadden we toch nog mooi 5visjes bijgevangen.
Maar ik moet wel even vermelden dat Toontje de grootste had gevangen(platvisje van pak hem beet 22 cm)
Dus lezers een echte topdag was het niet maar we zijn toch weer een dagje weggeweest.
Volgende keer hopelijk beter.

Wees gegroet

Toontje Frans en Tom de strandvisser.

dag 02 Januari 2005 ===

Voor de laatste keer nog eens gaan vissen op donderdag 30/12/2004.

We hadden de MS. HOOP  nog eens af gehuurd met 13man dus plaats genoeg.

Over heel de boot niet veel vis gezien wat steenbolkjes een paar wijtingen niet echt groot en nog wat scharren.

Ik zelf had er maar een stuk of acht mooie scharren en een15 steenbolken niet echt veel dus.

Nog een bedankje TONNY en JOHNY voor  de goede zorgen dit jaar en hoopelijk ook voor het volgend jaar .

Groetjes ons ronneke Essen-Wildert.

Zater
dag 01 Januari 2005 ===

Woensdag 29/12/04 gaan vissen met de My favorite lady 2 van Wieger Spaapen.  Door de felle wind zijn we pas kunnen uitvaren om 12u en was het dus niet meer de moeite om op zee te gaan dan maar op de Oosterschelde gebleven.
Voor mij en mijn maat was het de ��rste keer op een boot vissen.

Amaai wat een service op de boot: koffie, hot dogs, snoep, erwtensoep,...  Ook de uitleg van de andere vissers waaronder Corn� Marijnissen en Wieger was goed meegenomen.

De vangst was niet zo schitterend maar elke vis aan de haak is toch wel leuk voor een sportvisser hoe klein die ook mogen wezen!!

Vangst met 6 man:
- 2 Gulletjes van rond de 40 cm
- 5 tal ondermaatse Gulletjes
- 2 ondermaatse scharretjes
- 1 ondermaats wijtingsken
- 1 meuntje

Iedereen een visrijk 2005 toegewenst

Emmanuel en Fr�

PS. Leuk dat Zeevisland meedoet aan de actie Noodhulp voor Azi�!!!!!!
Denk zelf maar eens hoe het zou zijn voor onze geliefden moesten wij als sportvissers (en ginder zijn er velen) niet meer thuis zouden komen.