INDEX

t-Vangstberichten
Maart 2007

E-mail:   [email protected]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sponsor vd week:

Elke week een sponsor van Zeevisland
die ervoor zorgt dat U deze site elke dag kan bezoeken.
Klik eens op de link vd sponsor en bezoek deze winkel of boot eens !

Want juist deze winkels, boten en bedrijven,
maken het bestaan van Zeevisland mogelijk !!!

Rederij Verhoef
>>klik hier<<

Visvakantie
Zeevisland en www.cordestravel.nl
Bieden de onderstaande Vis-Vakantie's aan.

Klik op de onderstaande links:

>>Vissen in Noorwegen<<

>>Vissen in IJsland<<

>>Vissen in Denemarken<<

>>Vissen in Spanje<<

>>Noorwegen Festival<<

Zoekt u een Vakantie met goede service en kwaliteit ?
Bij ons bent u aan het goede adres !!

=== Donderdag 29 Maart 2007 ===

Vanmorgen half negen vertrokken met collega Jack richting grevelingen. Een stuk of tien boten waren ons al voor. Ons bij de rest geankerd. En al gauw ving Jack de eerste. Een mooie wijting. Van alles wat geprobeerd tot ik er iets aan kreeg wat niet graag naar boven kwam. Maar ik heb de strijd gewonnen. Een mooie tarbot van 58 cm en 4700 gram. Al met al een hele mooie dag .

Gr. Cees en Jack

hoi visvrienden
de grote pladijzen heb ik laten zitten voor een volgende keer, vandaag aan de dortsman alleen 4 kleine exemplaren 2 botjes en aan de franse trap nog 2 puitaaltjes. al moet ik wel vermelden dat ik niet echt actief op zoek ben gegaan naar massa's vis (eigenlijk nooit) maar met zo een prachtig weer als vandaag kon ik het niet laten om toch een namiddag op het water door te brengen. gewoon lekker in t-shirt relaxen en af en toe de haken eens van nieuwe piertjes voorzien want krabben waren er genoeg. wat me opviel was dat het water zeer helder was zeker t.o.v. de westerschelde misschien ook daardoor dat de vis minder actief is wie zal het zeggen? die grote pladijzen die zijn voor binnen enkele weken maar als't zondag goe weer is ga ik toch terug de westerschelde opzoeken want het verschil is nu toch erg groot.(toch t.o.v maandag).

Hallo sportvissers,

Op woensdag 28 maart 2007 is sportvisclub "De Forel" uit Roosendaal voor het eerst in dit jaar weer gaan vissen.
Zoals gebruikelijk doen wij dit vanuit de Bergse Diepsluis, met de boot de Eendracht II onder de bezielende leiding van onze schipper Henk Bakker.
Weer of geen weer, veel of weinig vis Henk weet de moed er altijd in te houden.
Over het weer hadden we niks te klagen, volop zonneschijn en praktisch geen wind.
De visvangst was duidelijk minder fraai, met 22 vissers hebben we 38 vissen binnengehaald.
De vangst bestond grotendeels uit grote bot en een aantal grote schollen, we hebben dan ook altijd tegen de plaat gelegen.
De grootste bot was 42 cm.

Met vriendelijke groeten,
Willy Schuurmans

=== Woensdag 28 Maart 2007 ===

hoi vissers, hier een wat laat berichtje van de Panvissers uit Heist O/D Berg. Zondag 25 maart zijn de Panvisres voor het eerst sinds lang nog eens op de Westerschelde gaan vissen , en dit met de M S Festijn vanuit Breskens. Uitgevaren met een strakke oosten wind ging  het vissen redelijk maar de vangsten waren wat onder de verwachtingen. Iedere visser had op het einde van deze visdag maar een drietal visjes, de gevangen vis was gul, bot,schar, wijting en een tong. Voor meer info en sfeerbeelden  www.panvissers.be

Groetjes vanwege Tjeeke en de panvissers.

=== Woensdag 28 Maart 2007 ===

afgelopen weekend(24 en 25 maart) een huisje gehuurd op de roompot om een paar daag proberen een visje te vangen.
over de vangst kan ik heel kort zijn: Zaterdag ��n bot(wel aan de maat), ook nog buiten geweest in het geultje bij  de banjaard en op een wrakje vlak daarbij maar daar ��n beet verspeeld, verder geen beet gezien.
zondag op de oosterschelde gebleven en bij de vlietepolder alleen enkele kleine ondermaatse gulletjes,die dus weer zwemmen. verder nergens geen beet meer gezien en door te veel wind moeten stoppen.
volgende keer hopenlijk beter,
groetjes, marcel uit limburg

delta 1205
27-3-07
bas en sven

Na het werk nog effe snel het water op samen met sven,
nog steeds niet veel te vangen op de schelde.
Na een uurtje vissen een schol en sven een prachtig
gekleurde pitvis.

Beste Zeevislanders,

Na mijn valse start bij See-Fish ( zie kantvangstberichten) stond ik zondagmorgen terug klaar om te gaan vissen.
Ditmaal in het gezelschap van m'n persoonlijke geluksbrenger ( m'n vrouw ). Ook deze "uitstap" op de M.S. Theo
had Roel geregeld. Theo was nog maar net aan boord,en kwam aan m'n vrouw vragen " ga je hem eens echt leren vissen?"

Iedereen goed op tijd, zo konden we om 8 uur vertrekken. Theo zocht een plekje op, even buiten de gele boeien.
Al vrij snel zagen we vis aan boord komen. Na drie kwartier ging ik even een koffie drinken. Toen ik terug aan dek
kwam stond m'n vrouw al 1 schol voor. De nodige assistentie had ze gekregen van Wessel. ( dank hiervoor )
Iets later verspeelde ik nog een tarbot, en dit door mijn eigen schuld, pijnlijk maar helaas.In de loop van de dag
werd de wind minder, en kon de zon haar werk doen.( zalig lenteweer ) Regelmatig kwam er vis op het dek, en op
het einde van de dag had m'n vrouw 3 vissen ( 1 schol & 2 wijtingen ) Ik kon er 9 tellen ( 3 botten,1 schol, 1 wijting
en 4 steenbolken ) Ook nog het vermelden waard, een platvis zien vangen van 55 cm.

Mooi weer, leuke vangsten, de zekerheid dat ik nog een beetje kan vissen,meer moet het niet zijn.
Nu nog een woordje van dank aan Theo, Roel en de twee jonge dames achter de bar.

Groeten, Eddy&Brigitte

=== Woensdag 28 Maart 2007 ===

Vandaag 27-3 met onze boot gaan vissen op de grevelingen , het begon dachten we goed ,voor al onze lijnen inlagen al een eerste beet en de rist haalde er meteen een mooie schol uit en toen ? Toen was het gedaan ! Eerst achter de put gelegen dan verhuist voor de put (waren aan't duiken) daar ook niks , dan nog eens naar naar de havn ingang van Den Osse .Ondertussen hebben we nog twee ondermaatse scharretjes gevangen en sven zijn eerste haring van dit seizoen .Toen was het half twee geworden en waren we het beu , vier visjes met vier man op een halve dag waarvan er eentje goed was voor de pan ,dus naar huis .Tot bijna aan de trailerhelling ,daar lagen nog een paar bootjes en die vangden een paar haringen .Wat doen we ,terug een paar hengels uitgepakt en we hebben ons daar nog 1,5 h goed geamuseert en nog een 100 tal haringen gevangen en was onze visdag toch nog een beetje geslaagd
Vic ,Rist ,Sven ,Nele

Veel vis maar nog klein

Dinsdag gevist met de Big-Marlin van Dr� Vriends.

Zondag 25 maart  de 2e selectie voor het NK boot gevist bij de meerkerk,er was toen al redelijk vis ondanks een hobbelige zee.
Toch was er een boot bij waar marieke het naadje niet kon vinden.
Dinsdag 27/03 terug naar de meerkerk veel schar en enkele botten gevangen.de schar was voor de helft onder de maat.
Het was een mooie rustige zee en een lekker zonnetje erbij, weer volop eten en drinken.
Een super gezellige dag,iedereen weer bedankt.
De dinsdagploeg

Na ettelijke keren van afgelasting, zijn we eergisteren,dus zondag 25
Maart, eens kunnen uitvaren met enkele leden van onze club "DE GENTSE
ZEEDUIVELS". Dit keer stond de celsey van schipper Kristof op de boek.
Na overleg met de schipper gingen we een dicht wrak doen.
Ne keer buiten de haven direct deftige golven.
Na ongeveer een uurke varen kwamen we aan dat wrak.
Zeker vijf keer over gedrift zonder resultaat en dat met zes vissers.
Dan maar naar een ander wrak en het resultaat was net
hetzelfde,,,,,,,,,,,,,,,,GEEN VIS????
Het was niet te doen van de deining op t'water maar de wind viel
eigenlijk wel mee
Dan zijn we voor de kust van bredene gaan liggen en daar zijn er drie
botten gevangen.
Dus resultaat van een dagje vis'''''drie botten,twee zieken aan boord
en mijn gsm versmoord.
T' is niet altijd leuk,maar soms is het beter om een vissing af te
gelasten.

Giovanni van de Gentse Zeeduivels
Vriendelijke groeten,

Ignace
Team Zeevisland
www.zeevisland.com

hoi visvrienden
omdat ik gisteren(zondag) terug naar huis ben gereden(te veel wind) ben ik vandaag eindelijk nog eens naar de westerschelde gevaren. door het kanaal en dan de sluis het is toch altijd even wennen zo tussen die grote boten maar ik kon er nog net bij dus dat was al een goed begin. uit de sluis direct naar mijn stekje gevaren daar waar er twee boeien vlak bij elkaar liggen. op 17m. al direct beet ,een grote bot kwam boven terug beet ,een mooie tong (m'n eerste dit seizoen)had een haak nr1/0 met twee grote pieren vol in zijn bek. en dan begon het pas goed de ene na de andere gul(letje) kwam binnen.helaas de meeste 34cm maar toch eentje over de maat. het was toch meer wind dan gehoopt en wat je natuurlijk hebt op de westerschelde zijn die grote boten die op toch redelijk korte afstand passeren met de nodige grote golven tot gevolg, toen mijn kajuit dan vol koffie lag door zo'n tsunami veroorzaakt door een grapjas die net naast de boei langskomt heb ik maar besloten om voor de veerhaven te gaan liggen want de wind stak dan ook nog een tandje bij. op zo,n metertje of 14 met een "rommelige" bodem daar was het al direct prijs. een knikkende beet en zowaar een gul van 2.5kg kwam boven. ook daar kwamen de gulletjes met wel 3 tegelijk boven. tegen de middag was ik helemaal doorelkaar geschud en heb ik maar ingepakt ,ik moest toch op tijd thuis zijn en aan de sluis kan het soms lang wachten zijn.maar ook nu had ik geluk en kon direct schutten. ik heb van 9u30 tot 12u gevist en had 21 gulletjes 2 botten en een tong. van al die gulletjes waren er 3 goed aan de maat ,de andere zwemmen weer. het was lang geleden dat ik nog zo vele beten gezien heb en al die kleine vis stemt me toch hoopvol voor de toekomst. de volgende keer hoop ik op minder wind en minder stroom en minder grapjassen. toch was het een zeer geslaagde dag met knikkende toppen en veel zon. zeker voor herhaling vatbaar maar woensdag gaan die grote schollen aan de dortsman eruit.

Beste medevissers.

Zondag 25 maart op de oosterschelde gevist met visclub de platvissers uit Etten-Leur.
Eerst echt heel mooi aas gehaald bij Supercatch in St willebrord. Mario bedankt weer voor de goede zorgen en adviesen.
We zijn uit Tholen vertrokken en zijn op de plaat gaan liggen.
Maar zo als de laatse tijd valt het niet mee om op de oosterschelde nog een goed visje te vangen.
Tijden ons wedstrijd gedeelte zijn er maar 8 vissen gevangen.Het waren wel flinke botten van 35 tot 42 cm.
S,middags verkast en daar hebben we er nog 14 bijgevangen en dit met 20 man op de boot.
Gelukkig was het weer goed.
Maar ja volgende keer beter.
www.dse.nl/~~hsvdeplatvissers.nl

Marco Jansen

Hallo,

Zondag ( 25-04-07 ) zijn wij gaan vissen op de Oosterschelde met de Eendracht2 van Henk Bakker.
We waren maar met 9 man maar ondanks de weinige opkomst hebben we toch nog een gezellige dag gehad.
De vangst viel wat tegen omdat we te maken hadden met een ooste wind. Ondanks de wind hadden we in totaal 20 vissen. Waarvan we er 11 op de plaat gevangen werden. Weer een mooi stel botten van gemiddeld 30cm.
Daarna nog 9 stuks op diep water van een meter of 17, 18. Henk en Katrien weer bedankt voor de gezellige dag en het goede eten en drinken.
Tot de volgende wedstrijd.

Visclub " De Welkom "

hallo zevis fanaten
gisteren 26 maart opgestapt met de ms theo.
omstreeks kwart over 7 aangekomen in den osse .
om 8 uur uitgevaren naar de put van scharrendijke.
aa eraan  en gas erop.
meteen werd er op de boot al vis gevangen.
tarbot wijting schol bot.
ikzelf  kreeg naar ongeveer 10minuten beet maar deze niet verzilverd.
daarna ving ik een wijting.
met regelmaat werd er mooie vis gevangen waaronder een mooie tarbot en mooie schollen.
toen moest theo helaas verkassen vanwege duikaktiviteiten van defensie.
theo is nog enkele keren gaan verliggen.
maar ja de put bij scharrendijke is de place to be.
kortom een fijne visdag gehad met veel plezier en lekker eten en drinken.
theo en gonnie bedankt voor de leuke dag.

peter jamers uit valkenswaard

=== Maandag 26 Maart 2007 ===

hallo zeevisland bekijkertjes

deze zondag met mijn boot de vertrokken vanuit Tholen naar de westerschelde
ivm als ik hier op de site kijk altijd leuke vangstberichten zie van de westerschelde
dus de stoute schoenen aangetrokken en ff dat kleine stukkie verder gevaren omdat ik dikwijls aan de franse trap vis is dit ook maar een klein stukje verder varen hier hebben we een paar gulletjes gevangen en een tong en een paar scholletjes
kortom dit was mijn eerste dag op de westerschelde maar zeer zeker voor herhaling vatbaar
ik vis al wat jaartjes op de oosterschelde maar dit was beslist echt niet verkeerd om eens te proberen

grt. Jan

=== Zondag 25 Maart 2007 ===

Van 't jaar gingen we, zoals een jaarlijkse traditie, vissen met C.V. 't Vagevuur
zoals al die jaren dat we zijn gaan vissen zijn we met de Eendracht II gaan vissen.
de dag die we uitgekozen hadden was 24 maart. dit bleek een dag te zijn
waar volgens het nieuws veel regen zou vallen dit viel gelukkig mee.

eenmaal aan boord kwamen de vangstberichten van vorige dagen ten gehore
dit was niet echt hoopvol. uiteindelijk aan het eind van de dag hebben
we 52 vissen gevangen met 28 man aan boord, dit was te verwachten
na de vangstberichten die we gehoord hadden.
wel zaten er een paar aardige botten bij (rond de 30 centimeter)
ook zijn er enkele wijtingen omhoog gehaald en is er een haring gevangen
al met al was het een geslaagde dag.

al met al was het een geslaagde, iets minder succesvol dan vorig jaar, maar
bovenal een goedverzorgde visdag.
we zijn volgend jaar zeker weer van de partij.

met vriendelijk groeten C.V. 't Vagevuur
www.hetvagevuur.nl

=== Zaterdag 24 Maart 2007 ===

Er wordt door sportvissers steevast lovend gesproken over schipper Theo Bogaart, die met zijn sportviskotter, de MS Theo vooral de Grevelingen bevaart, en terecht! Theo spant zich als geen ander in, om het zijn klanten naar de zin te maken. Maar als de vis echt niet wil bijten, kan ook een hardwerkende Theo daar geen verandering ion aanbrengen.

Zo ook op de eerste lentedag van 2007, woensdag 21 maart.

Na de goede en hoopbrengende vangstberichten van vorige week, meldden zich 8 Limburgers �s morgens om 07.20 uur op de MS Theo, tot de tanden bewapend met allerhande uitgekiend hengeltuig en grote emmers met zich meezeulend die ze wel eens vol zouden vangen! Onderweg hadden ze zelfs nog wat extra aas ingekocht in de vorm van heerlijk uitziende sappige zwarte zeepieren.

Toen de datum de week ervoor werd geprikt was het prachtig lenteweer, met in het zuiden temperaturen van royaal boven de 16 graden. Hoe anders kan het in een vrij kort tijdsbestek veranderen!

Een harde en kille Noordenwind van 6 � 7 Beaufort blies recht op de oever van Den Osse en liet de tanige en geharde zoetwatervissers huiveren in hun warmtepakken.

Ook een viertal andere enthousiastelingen uit andere delen van het land hadden het plan opgevat om hun huiselijke diepvries van verse vis te voorzien. Onder hen overigens een mede Noorwegenganger die bij Linda en Raffie van de zomer een optrekje heeft gehuurd in Sotra.

Het werd een dag met veel plezier en weinig vis. Op de visvinder vertoonden zich grote scholen vis, die zich boven de bodem die rond de 43 verwijderd was van de kiel, ophielden.

Na enkele keren te zijn verkast, konden we rond 16.00 uur de balans opmaken. Een oudere heer wist zich kampioen te noemen met 4 mooie wijtingen, waarvan er 1 naar schatting de 40 cm. haalde!

�N Stuk of 5 man hadden helemaal niets gevangen en de rest 2 of 3 stuks de man. De vangst bestond hoofdzakelijk uit grove wijting een steenbolk, enkele schollen en een bot.

Gelukkig laten de vissen zich niet altijd tot een aanbeet dwingen, anders waren onze wateren binnen no time leeggevist en wordt onze sport veel te voorspelbaar. Maar waarom moeten wij dit nu weer treffen?

Maar ja, we hadden evengoed een geweldig leuke dag en dat is ook veel waard, helaas met weinig vis. Maar de volgende keer komen we evengoed weer stug terug, want pech kan toch niet eeuwig duren en aan boord kan het ook nog eens gezellig zijn.

Groeten van een van de zoet- en gelegenheidszoutwatervissers, Peter Gerits

=== Zaterdag 24 Maart 2007 ===

Dames, Heren,

In april hebben wij de volgende dagen als opstapdag gepland: zondag 1 april (geen grap) en zaterdag 28 april.
Wij gaan die dagen sportvissen op de Westerschelde.
Voor meer informatie kunt u terecht op:
www.rederijverhoef.com of www.derra.nl

Prijs per persoon � 25,-

Plaatsen zijn beperkt, en reserveren is noodzakelijk.
Het volledige programma kunt u nalezen op onze site.

Reserveren is mogelijk op:
www.rederijverhoef.com of telefonisch via: 06-43941964 of stuur een email naar: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Erik Verhoef
Rederij Verhoef

=== Donderdag 22 Maart 2007 ===

KOMENDE ZONDAG VISSEN ED EN MARCO OP DE GREVELINGEN

Vis TV presentatoren Ed Stoop en Marco Kraal krijgen voor hun tiende missie, komende zondag 25 maart op RTL-7, de opdracht om minstens drie vissoorten in het zoute Grevelingenmeer te vangen. Daarvoor stapt Ed samen met zeeviskampioen Kees Westdorp aan boord van charterschip Ms. Theo in Den Osse, terwijl Marco zijn missie begint vanaf een kleine kajuitboot.
Marco vist met een soepel verticaalstokje, Ed met de feederhengel. Het vrijwel stilstaande water van de Grevelingen leent zich immers uitermate goed voor ultralicht zeevissen. Al snel blijken de wijtingen actief en trekken de hengeltoppen af en toe bijna onderwater. Ook worden enkele mooie schollen gevangen. De missie verlangt echter nog een derde vissoort. Of die inderdaad in de zeepieren bijt, weet je pas aanstaande zondag.

Vis TV De Missie wordt mogelijk gemaakt door Sportvisserij Nederland. De serie bestaat uit twaalf afleveringen en kent een totaal van 11 missies, terwijl de twaalfde aflevering evenals vorig jaar de verrassingsfinale is.
Vis TV De Missie is steeds te zien op zondagmorgen van 10.00 tot 10.30 uur. Elke eerstvolgende zaterdagmiddag volgt de herhaling. Gedurende de zomermaanden wordt de serie nogmaals in z'n geheel op de zondagochtend herhaald.
In tegenstelling tot eerdere berichten is er vanwege de auto-grandprix op RTL-7 geen uitzending van Vis TV op zondag 8 en zondag 15 april. Voor de finale zul je geduld moeten hebben tot 22 april.

=== Maandag 19 Maart 2007 ===

Halo Petrus Broeders

Zaterdag 17 maart opnieuw met ons seizoen 2007 begonnen met onze zeevisclub Umicore Hoboken.
Voor de eerste keer een visdag gehouden op de grevelingen met de MS Theo.
Met 20 vissers aanwezig op onze jaaropening zeker niet slecht
De grevelingen was voor ons een onbekende en nog nooit op gevist.
Ondanks de harde wind 6 toch een mooie en droge visdag gehad.
Verschillende Schollen van tussen de 35 & 45cm gevangen,flinke maatse Wijtingen,Botten en als klap op de vuurpeil
haalde "Berke" een Tarbot van 50cm (2,100 gr) boven, na een jaar van ongeluk(ongeval) op zijn eerste visdag deze "Kanjer" nen dikke proficiat.
Met 20 vissers een 200 maatvissen boven gehaald.
Niet vergeten nog een dank voor de goede verzorging van onze visdag aan Theo & Gonny
mvg

De Viking

=== Zondag 18 Maart 2007 ===

Wij zijn met 5 vrienden 16 maart om 3.30 uur vertrokken uit Weert waaronder 3 van de commissie zee vissen van hengelsport vereniging St. Petrus Weert naar Stellendamse haven aankomst 5.30 uur konden direct op de boot  ��de happy-fisherman�� kapitein Leo Van Tol. Na een tijdje te hebben gevaren kwamen we aan bij het eerste wrak na wat kleine gul en een paar grote te hebben gevangen, voeren wij verder naar het tweede wrak hier werd ook niet veel gevangen alleen wat steenbolken. Hierna gingen we nog diverse wrakken af maar het viel niet mee om nog meer vis te vangen. Aangekomen bij het laatste wrak eerste drift direct raak met zee pieren, daarna over geschakeld op de sjchat waarmee ik direct een mooie kabeljauw van dik 80cm had gevangen daarna opnieuw laten zakken en toen een mooie Leng gevangen van 59cm, voor mij dus een topdag voor de andere iets minder maar mooie sport beleeft aan mijn shimano seabas 300 havy beastmaster met molen shimano twinpower 5000 FB met 0,14 dynema lijn. Leo nog bedankt voor het maken van de foto�s waardoor ik misschien in aanmerking kom voor mijn eerste ��kanjer badge�� (de wijn smaakte goed).

Johan Biesmans lid commissie zeevissen St. Petrus

Hallo Vissers,

Afgelopen Vrijdag een snipperdag genomen om van het mooie weer te genieten.
En waar kan je dat beter doen dan met je eigen bootje op de Grevelingen.
Het idee kwam doordat collega Wim mij op belde tijdens het werk, om alles neer te leggen en de boot te pakken en het water op te gaan omdat het zo prachtig weer was.
Toen ik daar later over na dacht, Wim terug gebeld of hij zin had om Vrijdag vrij te nemen en mee te gaan met de boot, "meen je dat" was het eerste wat hij zei, en de snipperdag was zo genomen.
Ook mijn schoonvader was vrij dus we hadden met z'n drie�n afgesproken om 08.00u bij de trailer helling te staan op de brouwersdam.
We hadden aas gehaald bij Pim van "Pro-Fish"te Zegge, wat toch altijd wel goed verzorgd is, en waar je ook terecht kan voor juiste advies en stekken.
Zo eindelijk  aangekomen bij de trailer helling stond Wim al vol ongeduld te wachten en had ze hengel al start klaar te staan, (volgens mij was hij daar al om half acht).
De boot te water en spullen erin en varen maar.
Het was vandaag niet druk met de bootjes maar de grote boten lagen al te vissen in de diepe put voor de haven van Scharredijke.
Wij een plekje op gezocht op 45m diepte en snel de hengels in orde gemaakt.
We hadden de hengels nog maar net laten zakken en ze stonden al te klapperen YES WIJTING, om de haverklap haalde we mooie wijtingen naar boven het begon zowaar nog op werken te lijken.
Ik kan je zeggen dit is vele maler leuker!!!
Soms kwamen ze met twee tegelijk naar boven en ik moet zeggen dan is het echt wel takelen want ze waren allemaal mooi aan de maat.
Mijn collega Wim had nog een collega George(ook een visser) aan de telefoon, en die geloofde niet dat er zo goed gevangen werd, tot hij de foto's zou zien, dus bij deze George hier komen ze aan!
Er werden ook nog een paar mooie schollen gevangen maar alleen door Wim de schollen mepper(hoe hij zich zelf noemde).
Zelf heb ik ook nog een mooie tarbot van 45 cm mogen vangen, dat is ook takelen zeg, toen hij aan de oppervlakte kwam heeft Wim deze vakkundig met een kieuwgreep geland.
Al met al hebben we een voortreffelijke dag gehad met totaal 66 wijtingen, 4 schollen, een schar en een tarbot.
Met vissportgroeten,

Adventure.

Monstervangst Westerschelde,

Vrijdag 16 maart was het binnen een kwartier raak. Een kabeljauw van ruim
3,5kg (drie en een halve kilo)!!!!! Dit was de voorbode van wat ons te
wachten stond. Al snel volgde de tweede, helaas een schamele 1,8 kg. Deze
werd gevangen door de schipper van de MPS Derra en het beestje werd terstond
gefileerd en voorzien van een overheerlijk tempurabeslagje en gebakken in
olie. Een welkom tussendoortje en prima smakend bij het door de schipper
aangeboden Schippersbittertje.  De lunch werd uitgesteld in verband met de
enorme vangsten (kleinste exemplaar 30 cm). Al met al mooie zonnige en
vruchtbare dag qua vissen. Ik ging naar huis met een totaal van 4,7kg. Bij
deze wilde ik de bemanning danken voor een superdag. Schipper: ik kom zeker
nog eens opstappen!!!!

Groet,

Martin.

=== Zondag 18 Maart 2007 ===

vrijdag 16/3 laatste dag vissen deze week,want de wind neemt weer toe.
In de voormiddag naar het wrak wederom op een 22 mijl van neeltje jans, met moeite enkele gullen aan boord gekregen.
enkele andere wrakken geprobeerd,maar twas allen een drol van janus
dan maar wezen scharren ,westkapellen, ja hoor goede keuze tripletten kwamen aan boord
totaale vangst 30 schar en een tiental gullen
helaas geen bewijs van de visvangst want mijn vismaat,gooide het bewaarnet overboord,
en daar zagen wij onze vis gaan, ik was zo boos het zonnetje maakte veel goed.
en als straf mag mijn vismaat 300 pilkers gieten

grts delta 1552 jurgen van den topless

Donderdag 15-03-2007

Met dit mooie weer wil je natuurlijk maar een ding en dat is 1 dagje gaan vissen.

Daar de wind ergens anders aan het waaien was, is onze keuze gauw gemaakt .

Tony van de MS MIJNTJE te Stellendam gebeld.

Daar het weer een tijd geleden was, besloten we om weer een dagje te gaan wrakvissen .Collega,s gebeld en aas geregeld.

Dus we waren weer klaar om er een mooie dag van te maken,nou dat werd het dan ook.

Na ruim 2 uur varen op het eerste wrak was het direct prijs.

Mooie kabeljouwen kwamen al vlot boven en met dit weer natuurlijk een lot uit de loterij .Aan het eind van de middag had iedereen weer een paar mooie filets liggen om thuis iedereen van dit heerlijke banket te laten smullen.

Het was weer top om weer een dagje op het water te zijn,en natuurlijk verwende  Tony en zijn broer ons met een lekker pilsje en een heerlijk broodje bal.

Jongens weer bedankt entot spoedig ziens.

DE ODFJELL VISSERS.

=== Zaterdag 17 Maart 2007 ===

Vandaag mee geweest met de Mijntje uit Stellendan naar de wrakken.

Er werden over de hele boot regelmatig gullen en gulletjes gevangen.

Echter het was niet mijn dag, ik moest me tevreden stellen met een 5 tal wijtingen en een klein gulletje.

Aan de schippers van de Mijntje heb het niet gelegen, zij hebben er alles aan gedaan om iedereen een visje te laten vangen.

Mannen van de Mijntje nogmaals bedankt voor de gezellige dag.

Vriendelijke Groet Wim Schouten.

Koudekerk a/d Rijn

Hi allen,

eergisteren en vandaag wezen vissen op verschillende plaatsen tussen de kering en de zeelandbrug op verschillende plaatsen in de oosterschelde.
Vandaag was het goed tot na de middag, dan werd het koud en kwam er veel wind.
Zo goed als niets bruikbaars gevangen.  Alleen enkele scharren.  Wel een aantal kleine papgulletjes  25 cm die allemaal terug zwemmen.
Eigenaardig veel kleine niet maatse maar geen enkele grote ?
Ook een aantal uren !! geen ekele tik....niets...

Is de tijd van vissen voorbij of moet hij nog komen ?

groetjes

Willy en Jos.

=== Vrijdag 16 Maart 2007 ===

Wat een week met prachtig weer...en daar doen we het toch voor... juist, voor die paar visjes ook. Die paar gullen die voor Blankenberge zwommen zijn vertrokken. Dan maar gekozen om een paar mijltjes verder te proberen. De bloei begint redelijk op gang te komen. Hier en daar strepen schuim op het water en algendruppels op de visdraad met bijhorende geur. Boot voor anker en dan maar hopen op de kanjer of de vis van je leven, zo is het toch...een kabeljauw van 30kg, een zeebaars van 10kg of een vis die je totaal niet verwacht. Zo beleven we het keer op keer. Gisteren hebben we toch z'on dag gehad. Geen reus gevangen maar wel totaal onverwacht een leng..deze periode op het jaar en dan nog op die stek? Volgende keer als we op zee gaan zullen we proberen nog harder te dromen.

Peter

=== Vrijdag 16 Maart 2007 ===

hier een berichtje van ivan. maandag met een stralend zonnetje gaan vissen op de oosterschelde vanuit colijnsplaat.we hebben gelegen op een diepte van 32m de vangst van vis was niet zo geweldig een 30tal kleine gulletjes van net niet of net wel aan de maat.de meeste zwemmen terug;waar we wel heel tevreden mee waren was de vangst van 3 kreeften.ik heb er 2 gevangen en mijn vrouwtje(ja die vist ook) 1 dit zorgde voor een onvergetelijke dag.

gr ivan van den dolfijn

=== Vrijdag 16 Maart 2007 ===

Hoi zeeluizen,dinsdag wezen wrakken met ons eigen wrakje den topless.
��rste wrak op 22 mijl .gelijk den bullet spin in de hand (fijn hengeltje) met een pilkertje van 100 gram
en maar sporten,leuke dag gehad,met redelijk wat vis,tussendoor met regelmaat,wel ��ns een papgulletje(torretjes)
mannen wij zetten die terug,zelfs als ze net de maat zijn,heb je toch niets aan,deze papgul zit terug bij zijn vriendjes
grts delta 1552 jurgen

Groetjes uit Denemarken......

Michel is met een paar vismaten aan het vissen in Langeland.
Deze groep heeft via Zeevisland hun visvakantie en boot geboekt voor Denemarken.
Gisteren 14 Maart hebben deze heren een leuke "Gul" gevangen van 85cm op 8m diepte !

Dus de heren hebben het goed naar hun zin !

Ook zin in een vakantie naar Denemarken ? >>klik hier<<

Hoi beste zeevislanders

gisteren wezen vissen met mun maatje linke theo.

Gevist met ons eigen bootje de morningstar vanuit het leushaventje.
Vertrokken omstreeks half 7 richting boei 68 bij het bruin staketsel.
Daar rond half8 geankerd en vier stokken in het water gemept
Gevist met pieren en mesheften en nog wa ouwe steekzagers van een dag of 5 oud
Het eerste uur kan ik kort over zijn nog geen stootje gehad
Daarna een 100 meter verder gaan liggen op een diepte van 22 meter
Daarna ging het een stuk beter gevist tot half 3 en toch nog een 15 tal gullen weten te verschalken
 De meeste aan de maat de grootste was 68 cm
Als bijvangst een 6tal scharren gemiddeld zo,n 25 cm
Al met al toch nog leuk gevangen (was weer even geleden)
Waren om 4 uur weer terug in de leuse haven en vandaar uit met een tevreden gevoel huiswaarts gekeert

Gr van eric de bottenkletser uit sprundel

=== Donderdag 15 Maart 2007 ===

Hallo,vandaag 14 maart gaan vissen in de buurt van de schouwenbanken; lag het aan het dode tij? de vangst was mager!Veel klein spul, bolkjes, gulletjes, pitvissen, scharren enz. Slechts twee mooie gullen konden we meenemen. Daarna nog een uurtje geprobeerd aan de steenbanken aan de MD3, zelfde verhaal: klein grut, daar vooral schar. Maar... wat een heerlijk weer was het!!

Groeten Lucduke en Sharkysax

=== Donderdag 15 Maart 2007 ===

Een dagje weg. Heerlijk. Goed weer, geen mist, geen golven en volop zon.
Alles compleet, zo lijkt het. Op naar de wrakken met een vlakke zee. Fijn
gevist. De vangsten waren echter zeer mager bij ons. Kennelijk lag dat aan
ons, want collega's vingen duidelijk meer vis. We zullen dus nog wat moeten
leren. Dat hoort erbij. Volgende keer graag hetzelfde weertype, alleen met
wat meer vis. Toch genoten.

Pierre.

=== Donderdag 15 Maart 2007 ===

Goed gesprek, lekker bakkie, schrobbelaar en lekkere stoofvlees.

Waarom gaan we met de boot vissen? Ja, deze vraag heb ik mezelf al dikwijls gesteld.
Om vis te vangen natuurlijk, vroeg uit de veren, een collega-visser ophalen in Etten-Leur, beetje bomen onderweg, dichte mist, vooral richting boot vanaf Goes.
Als eerste bij de boot, maar als tweede erop, dus achterop, was onze keus.
Bakje koffie, betalen voor de grootste vissen, plat/rondvis.
Vertrekken naar de stek, waar je denkt je visje te vangen, maar helaas, het mooie weer begon, maar de vangst, wat voor mij betreft liet nog een hele poos op zich wachten.
Rond de klok van half twaalf, een bakje een neut en een goed gesprek met de schippersvrouw.
Ja je moet toch wat kwijt op zo'n dag. Na dit alles, het dek weer op, en wat ik al had gedacht, beet volgens mijn collega, hij had al driemaal de top van de hengel zien bewegen en had aangeslagen.
En ik begon dus maar gelijk in te draaien, wat niet meteen gemakkelijk was, een vloermat dacht ik, en ja hoor een grote tarbot, dat werd scheppen, want op hem of haar aan boord te hijsen was te link om hem of haar nog te verspelen.
ruim 45cm en rond de 2 kilo volgens de schipper, die weet dat uit ervaring. De grootste van de dag, wat de platvis betreft dan, een vrouwelijke deelneemster ging met de prijs van de grootste rondvis aan de haal.
Beide winnaars vormen namelijk de commissie van de kascontrole van 't Looze Vissertje, dit was dan de uitbetaling. Verders werden er voor op de boot nog volop vissen gevangen, maar toch nog enkele vissers die niets hadden, maar die hebben meestal wel de meeste vis als we op de Oosterschelde vissen.
ja verders maar te hopen, dat het jaar goed is ingezet, en dat de volgende reis met de Big Marlin mij ook een succes brengt, al kom ik daar ook niets tekort, maar nog steeds niet het machientje.
Dus heren van de dinsdagploeg opgepast "Wim de sigaar' komt eraan.

=== Woensdag 14 Maart 2007 ===

Jan en Janus zijn geschrokken!

Het is voor een opstapper die dinsdag bij de �Big Marlin� aan boord stapt, niet altijd meteen duidelijk hoe ��n en ander werkt. Nog maar net aan boord gaat de eerste koek al rond , na een poosje gevist te hebben, gevolgd door een borreltje, een kom soep, de niet te versmaden Spare-ribs van de Pionier uit Rotterdam, even later weer gevolgd door een warme kippenpoot van de mannen uit Etten-Leur�. Etc. etc. Allemaal vrijwillig meegebracht.

En dan vissen wij nog ook! Het was een paar uur varen naar de �Goote bank�, zodat de gul 40 cm moest zijn (Belgi�) en als je er dan ��n vangt van 39 cm, ja dan baal je wel even�.. Gek eigenlijk dat verschil�tussen twee buurlanden! Het werd weer een prachtige dag, met volop beet. Wel veel klein spul, maar tussendoor toch ook mooie wijting en schar. Peet en ik hadden alle twee zo�n 30 vissen aan het eind van de dag. En Peet nog een leuke �bovenmaatse- gul. Jan en Janus zijn geschrokken van de hoeveelheid eten, dat wij consumeren. Maar genieten doen wij wel!

Een vis vangen is niet moeilijk, daarom vissen wij!!

Kamperland, 13 maart 2007/Ben Biondina

=== Woensdag 14 Maart 2007 ===

Hoi visvrienden, na lang wachten wegens weersomstandigheden zijn de panvissers uit Heist O/D Berg nog eens kunnen vertrekken met de M S Neeltje Jans. Vertrokken bij een rustige zee, met een dertigtal personen aan boord, en aan het roer Piet Bouwman, ging het wrakvissen van start onder een opwakkerende wind . De vangst voor het eerste wrak die de schipper op zijn programma had viel al dadelijk mee, na het inwerpen  gingen de eerste hengels al bol staan en dit was zowel van de gul als van de steenbolk die het bijten aan het aas nog niet verleerd hadden. Maar vele gul was ondermaats en zwemmen weer beneden om verder te groeien. na twee uur besloot Piet om een ander wrak te bevissen met een iets mindere vangst maar de gul was wel ietje groter om daarna bij een sterke wind een derde wrak te bezoeken waar zowel gul , steenbolk als wijting te vangen was. Al bij al een mooie visdag met per man een zestal gul, vijftien steenbolk en enkele wijtings. Voor meer info en sfeerbeelden  www.panvissers.be

Groetjes en tot later Tjeeke en alle aanwezige panvissers.

=== Dinsdag 13 Maart 2007 ===

hey allemaal

vandaag maandag 12/03
op de westerschelde gaan vissen ,een zeer mooie dag veel zon en bijna geen wind resultaat 49 gullen waarvan 7 over de maat , raar maar waar 2 tongen en nog een wijting . dus niet zo slecht denk ik ,als ge de berichten van de oosterschelde leest  is de westerschelde toch een mooi alternatief .

groetjes  tom van nuffel

=== Dinsdag 13 Maart 2007 ===

hoi visvrienden
omdat er zo'n goed weer werd voorspeld heb ik me zondag toch weer laten vangen om te gaan vissen. met iets te veel koude wind en een waterzonnetje ben ik niet te ver gevaren en tegen de kant gaan liggen. op een gegeven moment werd ik echter volledig omringt door luchtbellen van duikers. omdat dit volgens mij niet bevorderlijk is voor de vis op het wrakje en omdat ik geen haak of een stuk lood in zo'n duiker wou trekken heb ik maar verkast naar een ander wrakje voor de haven. hier kwamen op een uurtje tijd toch een paar (te kleine) gulletjes en een scholletje uit. toen ik terug naar mijn box vaarde was mijn eerste gedachte dat het nu zeker een paar weken zou duren eer ik nog ga vissen. vandaag echter (maandagavond) na al die goede weersvoorspellingen zit ik al te denken om woensdag of toch zeker vrijdag terug het water op te gaan. de aantrekkingskracht van water en natuur zijn toch sterker dan de gedachte aan een  slechte vangst want als visser heb ik toch al geleerd de ene dag is de andere niet en die goede dag die komt wel .

=== Maandag 12 Maart 2007 ===

Hallo vissers
Zondag 11  Maart een visdag gehad met onze visclub
,t sp(B)ieringske uit Tilburg met 20 personen.
Uitgevaren bij Colijnsplaat en bij de roggenplaat geankerd.
Nou het viel niet mee veel kou, veel mist maar weinig vis.
Slechts enkele botten en wat puitalen.
Na enige uren verkast naar een put van 20 meter diep bij Zierikzee.
Hier helemaal niets gevangen ,geen enkele beet.
Dus maar weer verkast en op de plaat op 2 meter gaan vissen en ook hier zaten ze niet.
slecht een enkel visje kwam boven en op het laatst nog een knorhaan.
Gelukkig werd het na 12 uur lekker weer zodat het toch niet helemaal een rotdag werd.
Dus tussen de kering en de brug moet je ook niet zijn om wat te vangen.
greoten
Louis van Diessen

=== Zondag 11 Maart 2007 ===

Hallo zeevislanders,

Gistermiddag van 13.00-17.45uur wezen vissen op mijn bootje vanuit Yerseke.
Kheb m'n boot geankerd voor Wemeldinge op zo'n 18 metertjes diep.
Kheb gevist met 2 hengels en als aas zagers en pieren.
I.v.m. de slechte berichten op de Oosterschelde ben ik toch vol goede moed gaan vissen, ze moeten toch een keer komen!!.....
Begin van de middag ging het harder waaien (naar mijn idee windkracht 6 op zee) maar dit werd later op de middag gelukkig wat minder!!
De vangsten waren ook niet al te goed, maar een totaal van 10 vissen mag ik toch nog niet helemaal klagen??
Ik zie mijn emmer trouwens nog niet overlopen met mooie scharren en schollen, maar we zullen misschien nog een paar weken moeten wachten??
Op het laatste kwam er een mooie verrassing boven water voor begin "maart", een tongetje van 27 c.m. (zeker geen grote maar toch leuk zo vroeg in Maart!!)
Totaal dus 10 vissen gevangen:
-3 scharren
-2 scholletjes
-2 puitalen
-1 bot
-1 wijting
-1 tong
Laten we maar hopen dat de vangsten snel zullen verbeteren,
De scharren zullen toch al snel moeten komen....(denk ik)
Tot het volgende vangst-bericht
Groeten Martijn Boone

=== Zondag 11 Maart 2007 ===

Beste sportvissers en sportlezers van Zeevisland.

Vandaag onze eerste wedstrijd van dit jaar. Met de Eendracht II van Henk en Catharina Bakker uit Tholen. We spraken van morgen met Henk om uit te vissen wat zijn beste advies was. Hij vertelde dat de vangsten heel onregelmatig waren dus hij adviseerde ons om op of tegen de platen te gaan liggen omdat je daar de meeste viskans had, en warempel had hij toch alweer gelijk. De vangsten tijdens het concours waren als volgt 22 platvissen waaronder bot en schol met de variabele lengte tussen de 16 en 41 cm merendeel van de platvissen waren boven de 25 cm. Na het concours zijn er nog 17 vissen gevangen de uitslag van vandaag is als volgt:

Dames

3 Toon Vroegop 34 cm

Jeugd

1 Johan Mol 79 cm

De tweede en derde plaats zijn er geen deelnemers want de rest van de jeugd had geen vis en dat is jammer want zoals wij Henk Bakker kennen doet hij niet zijn best maar wel zijn uiterste best om iedereen toch een vis proberen te laten vangen maar dat heeft de schipper helaas niet zelf in de hand. Maar wij weten voor onszelf dat hij iedere keer weer zijn best doet voor ons en zichzelf om een visje te vangen daarom Henk en Catharina hopelijk tot ziens bij het tweede concours en dat is op 09-04-2007.

Vriendelijk groeten van het bestuur van H.S.V �T Garnaaltje.

=== Vrijdag 09 Maart 2007 ===

In de maand maart is de vis het bakken niet waard

Dinsdag was er te veel wind om uit te varen en de postbode in Kamperland die mij de post bracht lachte al: �Vandaag te veel wind h�!�  Nu leest hij wellicht dat de tocht verplaatst werd naar vandaag: donderdag!  Kan ik ook weer lachen J

Wij waren al vroeg vertrokken met de �Big Marlin� (07.00 uur) en onze 1e stek was een paar mijl voor de ZBJ. Niet best! De 2e stek (ZBJ) was ook mager en ook op de terugreis (richels bij Westkapelle) was het maar matig. Alleen Mart van Est (wie anders�.) wist overal te vangen. Maar 13 vissen op een hele dag voor deze top-visser  is natuurlijk wel mager.

De vis was ook mager en duidelijk afgepaaid. Laten wij hopen dat er van dit broed weer veel kleine vis komt. De mannen uit Etten-Leur (Jan W. en Leo L.) verdeelden de �pot� en het machientje van Dr�. Jan ving een mooie bot en Leo een leuke gul van zo�n 60 cm. Omdat Leo die gul ving vlak voor het �fluitsignaal� van het einde van de dag, kijkt Jan een beetje kritisch op de foto. (anders had hij 2 prijzen gewonnen). Hij toonde zich echter een goede verliezer. Dr� heeft extra uren gevist, om ons in de gelegenheid te stellen toch ons visje te vangen! En dat is natuurlijk mooi meegnomen.

Die laatste gul van Leo was het bakken wel degelijk waard en zo zie je maar weer: geloof nooit alle spreekwoorden!

Ben Biondina

=== Donderdag 08 Maart 2007 ===

hoi visvrienden
vandaag kan ik heel kort zijn, alleen het weer was goed. aan ev1,ev2  dortsman op 18m, op 5m op 12m en tenslotte aan franse trap met 2man 3 puitaaltjes 1 minischar 2 bot(jes) en 1 scholletje en een hele hoop krabben. wanneer komen die grote pladijzen, ik hoop volgende week want al heb ik er nu even geen zin meer in als't goe weer is ben ik vertrokken, slechter dan vandaag kan toch niet.

=== Dinsdag 06 Maart 2007 ===

afgelopen zondag 4 maart vanuit stellendam met mijntje op de wrakken gevist.
het weer was perfect alleen de vangst was zeer teleurstellend we waren met zijn tweeen en maar 1 geul gevangen op de hele boot � 6stuks.
de schipper heeft echt heel goed zijn best gedaan mar wat er niet is kun je niet vangen, op een gegevenmoment brak mijn hengel in tweeen helaas niet door een grote vis maar omdat ik vast zat en de hengel al heel wat jaartjes oud is, ik kon van de schipper gelukkig een hengel lenen(kosteloos nog bedankt).
al met al toch een leuke dag gehad en daar gaat het toch om grt ad en ed

=== Dinsdag 06 Maart 2007 ===

hoi beste vissers,4maart wisten vissen met de eendracht 2 uit bergse diepsluis. s morgens niet veel gevangen,s middags bij de plaat gaan liggen,daar kwamen wel een paar mooie platten te voorschijn.wel mooi weer ,maar weinig vis,met 26 vissers maar 24 vissen.de grootste was 45 cm een bot.maar het was weer een gezellige dag dankzij katrien en henk ook een beetje.gezellig nog wat gedronken ,gelachen en gezongen.henk en katrien bedankt voor toch een gezellige dag tot 1 april

zondag 4/3/2007

omdat de golfjes voor mijn bootje (topless) net iets te hoog waren,opgestapt bij de piraat
charterboot van ren� de back,bij het vertrek kreeg iedereen aan boord een lekker bakje koffie,
Na een uurtje varen, de ��rste pieren richting wrak laten vieren.zonder enig rezultaat.
Ander wrakje, en jawel hier kwamen ze ,de bonkende gullussen.Omdat er vele kleintjes tussen zaten verkast naar een ander wrak.
goed plan van ren� want hier kwamen nog enkele mooie gullen af.mooie dag, iedereen had zijn portie gul.
Bij het naar  de helling varen,nog een biertje met een hapje verzorgd door de vismaat van ren� .perfecte service mannen

jurgen delta1552 topless

=== Maandag 05 Maart 2007 ===

Afgelopen vrijdag 2 maart vanuit Yerseke de Schelde opgeweest met een sloep van Dixhoorn.
Eerst bij de Dorsman gevist boei 4 op zo'n 5 meter diepte. Niets gevangen en rond kwart voor 12 richting Goesse Sas onze favoriete stek met  wedstrijd onderlijnen van Dre Vriends maar ook dat mocht niet helpen.
Toen de vloed er flink in zat heb ik toch nog wat schol en bot gepakt maar het viel niet mee.
Wat wel mee viel was het prachtige weer op die dag, enorm weer genoten van dit prachtige stuk natuur.
Volgende keer gaan we het weer proberen dus hoop op zegen !
big man

=== Zondag 04 Maart 2007 ===

Om 08:00 uur vertrokken we met 9 onervaren zeevissers met de MS Eendracht II uit de Bergsediepsluis te Tholen. Drie kwartier en enige bakjes koffie later bereikten we onze eerste ankerplaats. Er stond zo�n 19 meter water en het was nog laag tij. Zo vroeg in het seizoen moesten we niet te veel verwachten zei schipper Henk en gezien onze ervaring was die uitspraak meer dan terecht.

Allereerst werden er een paar krabben gevangen. Twee puitalen volgden. De schipper en zijn hulp toverde een paar mooie schollen aan dek. Tegen lunchtijd hadden we 17 vissen aan boord weten te tillen, maar er bleven te veel mannen �op nul staan�. Om iedereen in de gelegenheid te stellen zijn visje te vangen stelde de schipper voor om iets te proberen en te verkassen naar �de plaat�; hier stond een paar meter water en is normaliter de plek waar platvis foerageert in de aanloop naar hoog water. Echter, zo vroeg in het seizoen was dit een enorme gok.

Maar het pakte goed uit. Na de goedverzorgde lunch en een college hogeschool zeevissen van onze schipper was het meteen raak. We kregen volop beet en iedereen kon zijn visje vangen. Die middag hebben we 30 platvissen van de plaat getild, vari�rend van 8 cm tot een ware kolos van een schol van 48 cm! Op het moment dat het anker werd gelicht en we terugkeerden naar de haven werd de laatste vis nog aan boord gehengeld. Deze bracht het dagtotaal op 48 stuks.

Voldaan kwamen we aan in Tholen en kon het opscheppen beginnen �

Henk en Katrien bedankt voor de fijne dag.

Bas van Heusen

=== Zondag 04 Maart 2007 ===

hoi visvrienden
vandaag vroeg vertrokken vanuit wemeldinge om nog eens te proberen wat vis te vangen. aangezien er aanwakkerende wind werd voorspeld toch maar niet te ver gevaren en naar een richeltje voor goese sas gaan liggen op 20m. na enige tijd daar wat scharren en een aantal te kleine schollen en een klein gulletje. toen zette de wind een tandje bij juist bij het keren van de stroom met als gevolg zwalpen en lijnen onder de boot. dan maar wat dichter tegen de kant maar ook daar de golven in de zij. omdat het niet koud en redelijk vroeg was dan maar aan een wrakje dicht tegen de haven gaan proberen en al direct 2 maatse gulletjes en een schol. met regelmaat daar een schol en toch wat maatse gulletjes maar ook kleintjes . omdat er veel wind stond werden we regelmatig van het wrakje geblazen maar eenmaal op het juiste plekje had je beet. toen de stroom dan ook nog eens hard kwam opzetten zijn we maar binnen gevaren met een tiental visjes voor de pan. hopende op echt beter weer en grotere pladijzen de volgende keer

=== Zaterdag 03 Maart 2007 ===

hoy beste zeevislandlezertjes en lezers
heb gisteren zaterdag gevist bij de franse trap op een diepte van 21 mtr hebben daar verschillende mooie scharren gevangen
zijn net na de middag ivm vuil verkast naar diepe put voorbij het kanaal achter 2e groene boei 38 mtr diepte
hier geen beetje meer gehad  zijn daarna verkast naar de dortsman op 17 mtr diepte  nog 2mooie scharren en een wijting bijgevangen
daarna op het gemakkie terug naar THOLEN gevaren
op heel de dag 16 vissen met 3 personen vind ik niet verkeerd bij een oosten wind kracht 4 beaufort

grt. JAN

=== Donderdag 01 Maart 2007 ===

Beetje verlaat vangstbericht:

Zondag 25 februari vanuit Den Helder met de MS Finn wezen wrakvissen op kabeljauw. Hoewel er aan het begin van de dag nog een grote deining van 2 meter stond met redelijk wat wind, toch vertrokken. In de loop van de dag viel de wind helemaal weg en zakten de golven in naar < 1 meter, zodat er goed te vissen viel. De Finn is een catamaran die stabiel op de golven ligt. De vangst viel helaas wat tegen, de meeste mensen zo'n 4-8 visjes. Waarbij visjes de juiste omschrijving is, ze waren net aan de maat. Zo'm 10 wrakken afgeweest waar van elk wrak wel een paar visjes kwamen, maar geen uitschieters in aantallen en grootte. Zelf 8 stuks gevangen, dus niet ontevreden, jammer dat ze zo klein waren, maar met een zeebaarshengel en dunne lijn is dat toch leuke sport.