Klik hier om een vangstbericht in te sturen.

Kant-Vangstberichten van februari 2013

----------------------------------------------------------------

Op deze pagina's worden GEEN
berichten meer ingevoerd !

Alle berichten staan op de nieuwe website:

www.zeevisland.com

----------------------------------------------------------------

=== Donderdag 28 februari 2013 ===

op scharrenjacht alleen bij opkomend succes. Boulevard zit je s'avonds heerlijk.

Jan de hengelman

Verlaat vangstbericht
Hierbij nog een verlaat vangstbericht van eerder in de week.

Dinsdagavond nog een korte vissessie met Marco en Teun gedaan rond hoogwater aan de zeedijk bij Colijnsplaat. Marco en ik visten elk met de lange lat, Teun deed het met twee kortere stokken. Als aas waren er verse pieren uit het pakje van Teun en gearomatische pieren en zagers uit mijn eigen aasbak. Marco en Teun hadden al voor de eerste keer ingegooid toen ik aankwam, dus ik had al een achterstand te pakken. Zowel Marco als Teun wisten al snel een botje van handgroot formaat te scooren. Bij Marco kwamen er nog twee bij in het volgende uur. maar bij mij bleef de top van de hengel onbeweegelijk en eindigde de avond met een vette NUL. Aan het aas kon het niet liggen, Marco ving zijn 3 botjes aan pieren van mijn krantje. Teun wist verder ook niets meer te vangen, dus hebben we rond 10 uur svonds het bivak opgebroken en waren we weer mooi op tijd thuis.

Niek Romijn HSV Dreischor en Team Cordes Travel

Niek Romijn

Hallo,

Vanmorgen met NO wind gevist aan het Nollestrand van 07.30 tot 11.30,word een kort verslag,helemaal niks.

Leonard

Dishoek, zaterdag 23 feb van 16.45 tot 20.15

Je weet het al van te voren. IJskoud en noordoostenwind. Geen goede vooruitzichten, maar ja je bent visser en gaat toch. Op kou kun je je kleden en door de windrichting was de stek snel bepaald: Dishoek bij de Zilvermeeuw. Wind in de rug en smijten maar met vier hengels + onderlijnen, waarvan de haken voorzien waren van zeepieren, die als vanouds weer prima verzorgd waren door Pim (Profish). Ondanks de wind een zeer rustige zee. Nog rustiger waren onze hengeltoppen. Toch zat er vis want zo nu en dan werd de stilte onderbroken door wat tikjes van wijtingen, die echter te slim of te sloom waren om toe te happen. Het eindresultaat: twee scharretjes, eerlijk verdeeld over de twee vissers. Maar toch lekker uitgewaaid.

Don (Utrecht) en Sacco (Breda)

=== Zaterdag 23 februari 2013 ===

zraterdag 23 -02-2013 ben vroeg weg gaan met de trein om te gaan vissen in vlissingen,

toen ik aan kwam op bestemming was er niemand die aan het vissen waren,

p.s zijn ze er nog de vis,zo dat ik me hengel klaar maakte om uit te ,

proberen de nieuwe en en de molen ook die er bij zat,

maar ik zat elke keer vast ,ik dacht hoe kan dat ,

toen kwam er iemand en zij dat je hier niks vang want ze hebben hier zand,

op gespoten langs de kant.dus dat was de hoorzaak,

met onderlijn was ik ook kwijt brak af en de lijn zat onder gedraad en de slinger schoot,

ook los die moest ik maken dat ging wel maar dan vind ik niet leuk dat er sommige mensen het ,

leuk vinden om troep achter te laten zodat  er straks daar niet meer kan

vissen zie foto en er lag nog meer ik sluit nu af.

jan de strandjutter

=== Zaterdag 23 februari 2013 ===

Vandaag gaan vissen in Terneuzen.Nul gevangen,héél veel ijskoude wind.

Tom

Goedemiddag,

Vandaag wedstrijd gehad in het Callandkanaal,ter hoogte van de hondenclub.Met 15 man staan vissen waarvan er 2 waren die de man een visje hebben gevangen,verder was er niks.

Groeten,Leonard

leonard wielhouwer

VRIJDAGAVOND  22-02-2013 BEERKANAAL

De eerste wedstrijd HSV Oosterschelde van 2013 is alweer een feit 11 vissers kwamen naar de carpool van Serooskerke.

Waar na wat overleg over de locaties Amazonehaven,Callandkanaal of Beerkanaal werder voor het Beerkanaal gekozen. Daar aaangekomen kwam Kees er nog bij 12man
maar deze keer. Nadat Gerald 12 nummers had uitgezet kon om 20:00 uur de wedstrijd beginnen. Voorsommigen begon de wedstrijd gelijk met vis anderen konden er niet uitkomen draaiden alles af met of zonder vis.

Het was opletten geblazen kijken waar je gooide en de meetse vis werd dichtbij gevangen. Voor veel vissers was het even omschakelen om toch nog en paar visjes tepakken. Maar toen 3 uur later de toeter ging voor einde wedstrijd had 10 man 1 of meerdere vissen te pakken. Gauw even meten en noteren en het  opruimen van de spullen en weer naar boven klauteren. Onder het genot van een hapje en een drankje werd de uitslag bekend gemaakt.

Wateen debuut voor Daniel, voor de eerste keer meedoen met de clubwedstrijden en eerste worden met 11 visjes.

1e D. den Haan 11 vis 241cm  2e W. Merdink 7 vis 170cm  3e G. Verhoek 5 vis 109cm  4e C. Verhoek 4 vis 93cm

Chris Verhoek HSV Oosterschelde

=== Vrijdag 22 februari 2013 ===

Vandaag een dagje wezen koukleumen aan de Waterweg ,met een gemeen koud windje die gelukkig wel in de rug stond .

Gesttan op het grasveldje bij hety vispaleis in de Hoek,normaal een leuke stek maar vandaag een drama met veel moeite uiteindelijk 7 visjes kunnen vangen maar gelukkig wel 5 mooie scharren erbij.

toch nog maar even wachten tot het een beetje warmer wordt.

Groetjes Mischa

mischa

=== Vrijdag 22 februari 2013 ===

Gisteravond gaan vissen in de yangtsehaven. Kan kort zijn over de vangst. Het was weer drama. Alleen maar kleine wijtinkjes en zelfs die waren niet zo aanwezig als normaal. Als er weinig over vangsten te melden valt, zeik ik de dramatische visstand maar af. Ik zie dat mensen zich afvragen waar de vis is.. In deze kou zit de vis in dieper water verder van de kust, maar dat verklaart niet waarom er geen fatsoenlijke hoeveelheid gul meer wordt gevangen dit jaar. Ieder jaar minder gul en ook de wijting laat t afweten. Schol wordt al jaren niet meer gevangen en nu gaat ook de zeebaars achteruit. Rara hoe kan het. Het tijd dat wij als sportvissers de overbevissing door de beroeps aanpakken, laat ze hun gang gaan en ze proberen de zeeën tot de laatste garnaal te steriliseren! Groeten Ruben

Ruben

Als amusement visser ben ik jaren gewoon geweest ter hoogte van Waarde en Kruiningen te vissen. Nu reeds vel jaren is de visvangst in feite nihil. Graag had ik een nieuwe stek daar in de geburen waar het niet te druk is, het is voornaam om de rust te doen, maar een visje vangen mag ook wel. Vroeger, en dan spreek ik echt van vroeger vertrok ik naar de plaat aan Kruiningen met de zekerheid tussen de 7 en de 11 schone platvissen boven te halen. Waar is die tijd?

Guido en co

=== Donderdag 21 februari 2013 ===

antwoord voor  evert jan

bij de vuurtoren van noordwijk en bij langervelderslag ( hoef je allebei niet ver telopen en kan je je auto kwijt )  Aas kun je kopen bij Ahoy in sassenheim ( wel even bestellen)

Dit weekend water themperatuur 5 graden  wind Noord Oost 3-5   gem -3  Water te koud wind ongunstig en striemend koud . ik zou zeggen niet doen

Goedemiddag,

Wij mijn maat en ik gaan het eerste weekend vissen in Noordwijk.

Vraag is waar kunnen wij het beste gaan vissen en waar de pieren kopen.

m.v.g.

Evert Jan

evert Jan Hagedoorn

Beste vismaten.

Gisteren naar de papegaaibek geweest nog maar eens geprobeerd om een visje te vangen. bij aankomst hoog water afgaand en weer opkomend gevist. Gevist met verse en zoute pieren, zagers; de kleintjes, grote of zoute, korte of verre worpen het mocht allemaal niet baten. In totaal 2 scharretjes, 1 meun en 3 x kleine wijting. De krabbe waren soms wel aanwezig maar ook vaak opgehaald met de aas nog geheel aan de haak. Jammer, het weer was in de ochtend zo mooi met het zonnetje in de nek later op de dag draaide de wind van zuidoost naar noordoost. We hebben gevist tot 18.30 uur de 8 andere vissers die aanwezig waren hadden de moet al eerder opgegeven. Twee vissers die om 16 uur het geluk kwamen beproeven zijn nog door gegaan. Toen wij naar huis zijn gegaan hadden die ook nog niets. Wat er wel voelde was, "afval" vooral kranten van zeeaas en andere restanten. Heren ook al is de vangst goed of slecht neem a.u.b. je afval mee. De visstek Missisippiehaven is al afgesloten laat ons de andere stekken niet afnemen door onze eigen schuld.

Theo Hesen

Hallo

Dinsdag nog eens naar het water geweest om te kijken of er iets te vangen was ,het weer was lekker om te vissen, maar helaas een paar te kleine wijtingen die maar terug gedaan ( voor de meeuwen) , hopelijk volgende keer beter

Gr Willem

Willem

=== Woensdag 20 februari 2013 ===

Gisteren op het strand van noordwijk gevist alhoewel of het nog vissen mag heten . Ik gooide wat lijnen in het water en haalde ze weer op . vis niet gezien .

gr

=== Maandag 18 februari 2013 ===

Goedeavomd, vandaag met 2 maten met 6 hengels gevist aan de boulevard in Vlissingen bij Solskin. Prachtig weer en perfect tij!! De vangst was extreem slecht! Totaal 7 wijting en 2 gulletjes. 1 wijting was bovenmaats de rest was ver benedenmaats. Het was druk op het strand met vissers. Allemaal slecht gevangen !! Het was wel heel gezellig en nogmaals we hebben genoten van het prachtige weer!,

Harold van Gestel Etten Leur

Vismaten,

Na het Nieuwe Waterweg drama nu 2 dagen later moesten we naar het Calandkanaal. Ja de sloot aan de andere kant van de Nieuwe Waterweg. Ditmaal was de zeevisclub de Zeenaald de organiserende partij. Vissen van 8 - 11 noopte me om vroeg van huis af te gaan en om 06.45 uur meldde ik me in de Nieuwe Pionier.
Uiteraard was ik niet de eerste en na een hoop visserlatijn en koffie mijn kaartpgehaald. Steknummer 2 had ik en we visten voor de kering tussen de windmolens. 41 vissers deden aan mee en dat is best veel ends betekend dat deze club groeiende is. Rond kwart over 7 de stoute schoenen aangetrokken en op naar het kanaal. Om 08.00 uur dan het beginsignaal vlogen er 41 onderlijnen het water in. Na het straktrekken van de lijn op de spoel zag ik het al Vis!!
Na een doublet wijting en de 3 trekken daarna kon ik al 8 vissen op de kaart zetten en dat was een goed begin maar toen het alsmaar lichter werd stokte ook de vangsten. In de 2 uur daarna kon ik nog 2 visjes erbij pakken. Ver weg en dichtbij mocht niet meer helpen. John Muis stond links van me op nummer -1 en links van me John Voogd op nummer 1 met respectievelijk 11 en 6 vissen. Na 3 uurtjes heerlijk vissen werd er in de nieuwe Pionier de balans opgemaakt en kon ik een 11e plaats bijschrijven. Van de 41 vissers niet slecht maar het kon beter.
De smaak weer te pakken en gaan we er weer voor op de eerstkomende wedstrijd en dat zal de koppelwedstrijd worden van de Zeenaald.

Met vriendelijke groeten, Herbert vd Vlugt Team Cordes Travel

=== Maandag 18 februari 2013 ===

zondag eens geprobeerd om te strandvissen, het was een oosten wind.  we hebben 8 hengels uitgelgd, resultaat einde van de dag, nul komma nul.
zelf het aas was onaangeroerd. kan het zijn dat de oosten wind hier parten in speelde? wie kan hier een antwoord op geven?

dieter

=== Zondag 17 februari 2013 ===

Gister zijn we wezen vissen bij westkapelle. De vanst was triest te noemen 2 sharren een maatse en een formaat postzegel. Na een paar uur vissen kwam naar mijn inzien de boosdoener boven. Een zeehond! Die zwom nog bijna mijn hengel uit mijn steun en we hebben niks meer gevangen. Groeten Boris

Boris

Met Schouwse vissers naar de Walcherse kust.
Na een lange hengelloze periode moest er vorige week toch weer eens gevist worden, ik had eerst nog plannen voor donderdag maar gezien de "code-oranje" weerwaarschuwingen was dat niet doorgegaan. Dus u op zaterdagmorgen samen met Dennis naar Vlissingen/Nollenstrand gereden, onderweg Wim en Djayden opgepikt. Op het strand sloten we om half negen aan bij Henk en Gerald, even later kwam Arjan er ook bij. Het was kostelijk visweertje, temperaturen ruim boven het vriespunt, een waterig zonnetje en bijna geen wind. Gelijk bij de eerste worp kon Henk al een scharretje vangen, dus dat beloofde wat. Ik had behalve de 5 meter K2 ook de pendelstok nog eens vanonder het stof gehaald, dus kon ik daar ook weer eens mee aan de gang. In de aasbak had ik alleen pieren en zagers, als onderlijnen, afhouders, korte dwarrels en lange geclipte dwarrels. Na een uurtje kon ik ook de eerste schar vangen. De gevangen scharren waren beslist niet allemaal groot en het waren er ook niet veel, In onze sessie kwamen er in 6 uur met 7 vissers en 13 hengels zo'n 40 vissen op de kant. Het waren bijna allemaal scharren maar ook een minigulletje, een meuntje en wat vuile scharren. De meest spectaculaire actie was de vangst van een kokmeeuw die in de lijn van Dennis vloog. We konden de meeuw met een paar extra handen ontwaren uit de lijn en nadat hij nog geprobeerd had mij in het gezicht pikken kreeg hij weer de vrijheid. De vreeterij was minimaal, dus bleef er genoeg aas over voor de volgende week. Rond drie uur waren we weer terug bij de auto en op weg naar huis. 's avonds hadden we nog een etentje met het Cordes Travel Team.

Niek Romijn Team Cordes Travel en HSV Dreischor

Niek Romijn

=== Zondag 17 februari 2013 ===

Ik ben in Vlissingen aan de nollestrand gaan vissen om wat scharretjes te vangen om 9.15 gevist tot 01.30 de vangst was 17scharren en een gulletje van 45 cm het was windstil veel mist vond wel een beetje riskant maar vond wel een visrijke nacht

Konings

he visvrienden

gisteren 16 feb. nog eens gaan proberen om wat scharretjes in de emmer te toveren

rond 21u beginnen te vissen ( laag 00u15) en gevist tot 02u

toen we aankwamen was het een mooie heldere hemel vol sterren maar na een uurtje kwam daar wel verandering in

een potdichte mist vanuit het binneland op het strand zodat we zelfs met moeite onze hengels nog zagen

gevist met verse leeglopers , resultaat ik 6 mooie scharren , en patrick 4 stuks

ze zitten er nog wel maar je moet ze ver halen

ik begin al stilletjesaan te dromen van de geep

grtjs

Raf & Patrick

=== Zondag 17 februari 2013 ===

Vandaag 17 febr aan het Callandkanaal onze 2 de wedstrijd gevist van t'Schietertje uit de Fijnaart.

Nog wel frisjes om 08.00uur toen we begonnen maar later in de morgen trok de mist weg en kwam het zonnetje door.

De vangsten vielen wat tegen, verre worpen leverde af en toe een visje op.

De winnaar had 10 vissen

gr ger

ger lips

Visvrienden en vriendinnen,

Gisteren met Henk, Niek, Wim, Jaden, Gerald, Arjan en ik zei de gek gevist aan het Nollenstrand te Vlissingen. We waren er rond half negen en rond negen uur vlogen er allerhande onderlijnen richting de Zeeuws-Vlaamse kust. Als aas hadden we zagers, pieren, witten, inktvis en zoute pieren. Al bij de eerste draai had Henk een scharretje dus dat gaf de burger moed..... Nou mooi niet!!! Het was sprokkelen voor een visje. Zeker vergeleken met vorig jaar. Wat we ook probeerden, met mondjes maat kwam er maar een visje uit. Zelf kon ik zo rond kwart voor twaalf mijn eerste visje pas vangen. Nadat ik ook mijn tweede vis had en weer had ingegooid vond een jonge meeuw het zo 'leuk' om in mijn lijn te vliegen. Tsjonge wat is zo'n beest dan toch sterk. Ik zat met 25/100 nylon dus moest het toch rustig aan doen. Toen hij of zij op de kant lag heeft Niek een doek over z'n of haar kop gelegd en werd ie wat rustiger, want ze willen je dolgraag in je gezicht pikken/bijten. Nadat de lijn verwijderd was hebben we hem of haar los gelaten en de boodschap meegegeven omdat nooit meer te doen!!! Het dier vloog vervolgens met rasse schreden richting de boei. Toen weer over tot de orde van de dag... VISSEN!!!! Toen de vloed er in kwam ging het ietsje beter en kwamen er iets meer visjes op de kant. Wat me wel opviel was dat er wat 'vuile' scharren tussen zaten en die had ik vorig jaar daar niet gevangen. Ik had er zelfs een die was fluor groen!!! Al met al hadden we met  13 hengels 36 scharren en 1 torretje. Vergeleken met vorig jaar tot aan de kerst is dat heel slecht maar misschien zijn we verwend. Het was in ieder geval een heerlijk weertje en we hebben ook weer lol gehad en dat is toch het aller belangrijkste......

Groeten uut Playa del Bru,

Dennis Zwiers, Team Cordes Travel, HSV-t Zijpe, Dreischor en Oosterschelde

Dennis Zwiers

=== Zaterdag 16 februari 2013 ===

Vandaag zaterdag 16 februari gaan vissen aan de zwarte polder in cadzand. Weer was heel rustig met laag water net voor de middag. Met vismaat Dirk gevist met elk twee hengels,. Prachtige dag gehad met netgeteld 2 mooie scharren aan de kant. Voor de rest geen beet gezien. Lux

Lux

Vandaag op de Noordpier wezen vissen 3 botjes verder niets maar wel mooi weer dus genieten

hessel

=== Zaterdag 16 februari 2013 ===

Op vrijdagavond 15 februari 2013 stond de 2e wedstrijd van Eef Hoek Zeehengelsport op het programma. Deze keer aan de Waterweg op de landtong bij Rozenburg (tussen de strekdammen, halverwege bij het parkeerterreintje). Rond 19.00 uur eerst het aas opgehaald en ingeschreven bij Eef in Ouddorp. Tot mijn verrassing kreeg ik nog een mooie Mitchell spinhengel aangeboden in verband met de wedstrijden van vorig jaar. Eef en Ineke bedankt voor dit mooie cadeau!!! Rond 19.45 uur richting Europoortgebied afgereisd en mijn stek ingenomen (deze keer nr. 15), tussen twee supercracks Wim Meerdink en Arjan Geelhoed. Ik verkeerde dus in goed gezelschap. Om 21.00 uur klonk het startsignaal, waarna 20 beaasde onderlijnen richting Maassluis werden gejaagd. Dicht onder de kant peuteren voor een verdwaald botje was het credo deze avond. Een basic-onderlijn, voorzien van haakje 6 en een klein piertje zo’n 20 meter uit de kant. Om een lang verhaal kort te maken, de hele avond maar één of twee schamele beetjes gezien, hetgeen resulteerde in slechts één visje. Om 01.00 uur klonk het eindsignaal, dus snel inpakken en mijn visje (laten) meten. Mijn eindresultaat: één schamel botje van welgeteld 19 cm. De winnaar zal maximaal 4 à 5 visjes hebben gevangen, maar ook veel “nullen”. Een bedroevend resultaat zullen we maar zeggen. Desondanks toch een leuke avond gehad met schitterend weer, waarbij we –zoals gewoonlijk- tussendoor weer zijn voorzien van een overheerlijke versnapering van Ineke.

Eef en Ineke, bedankt voor de gezellige avond en tot de volgende keer!!! De hartelijke (vis)groeten,Kees Overweel

Kees Overweel

=== Zaterdag 16 februari 2013 ===

Vandaag gevist mooi weer windstil 7visjes in totaal niet al te best 5vissen op de zager en 2op de pieren

1ondermaats gulletje 4scharren en 2botten

nikolai

=== Zaterdag 16 februari 2013 ===

Gisterenavond wezen vissen aan het Nollestrand. Begonnen om 9 uur en gestopt om iets voor 1 uur . (half 12 laag).

Er waren al een stuk of 5 vissers actief, maar plaats zat. Als aas verse pieren en een stuk of 10 steekzagers, die zeer in trek waren bij de scharren.

Als ik de vangstberichten lees, is het in het donker beter dan overdag. Het weer was iets aangenamer dan vorige week (sneeuwbuien en koud) maar de vangst iets minder.

Toch viel de vangst echter niet tegen. Regelmatig een visje gevangen, waarvan ook enkele zeer mooie scharren .

Het lijkt wel of de meeste vis zich rond Walcheren ophoudt. Misschien volgende week een keertje proberen bij mijn huisje in Baarland.

Dan aan het eind van de avond had ik 24 scharren van 23+. Weer een mooi resultaat.

Vanavond dus verse schar eten. Toen ik bij de auto kwam , nog even een praatje gemaakt met 3 collega vissers.

Die hadden ook een maaltje scharren en hadden ook een aangespoelde bruinvis gezien (had het niet overleefd)

Dus om 1 uur weer tevreden naar huis.

Groeten Jan B.

jan b

=== Zaterdag 16 februari 2013 ===

vrydag 15-2 gevist aan de nieuwe waterweg een stuk voor de stormvloedkering. gevist van 16:15 tot 20:15

resultaat: 1 ondermaatse gul....:(

Gökhan

Vismaten,
Lekker vissen en ik had er zin in. De 2e wedstrijd van Eef Hoek stond op het programma en die was gepland in de Nieuwe Waterweg in de Europoort. Mooie grillige stek waar je een visje kan vangen als je op de goeie plek staat. Kortom ik was benieuwd of er wel een visje zat. Rond 19 uur was ik in de winkel en na een bak koffie gingen we op pad. Bij het parkeerplaatsje linksaf en ik stond zo bij mijn nummer. Links van me had ik een lange strekker en rechts van me stond Patrick van het Slot. Leuke visser die altijd met zijn maat gaat vissen. Het was heerlijk weer, geen zuchtje wind en het water als een spiegel. Om 21 uur het startschot en een 20 tal onderlijnen gingen het water in. Hoe waren de vangsten dan? Nou om kort te zeggen helemaal ruk. Geen visje en geen beetje kunnen registreren deze 4 uur durende visavond. Alle vis lag schijnbaar gestapeld bij Patrick voor de deur want deze wist maar liefst 5 botjes te vangen op 20 meter uit de kant. En voor de rest kon een aantal zoals ik ook geen vis ter meting aanbieden. Helaas en de volgende keer gaan we er weer voor. Nieuwe Waterweg ga ik weer de komende tijd met een boog omheen!

Groetjes Herbert vd Vlugt, Team Cordes Travel

=== Zaterdag 16 februari 2013 ===

Gisteren, vrijdag 15.2, wezen vissen van 9.00 tot 13.00 uur tussen Vlissingen en Westduin bij de strandovergang. Voor zover ik kon kijken geen visser te zien. Wat de vangst betreft, hadden de thuisblijvers gelijk: geen beetje gehad. Het weer was prachtig, maar er hoort een visje bij.

Henk Mangnus

=== Vrijdag 15 februari 2013 ===

Hallo

Na het winterweer en een griepaanval,na vier weken vandaag met dit mooie weer nog eens geprobeerd wat te vangen, de vangstberichten waren niet zo gunstig, van de week nog aan het strand gaan kilken of er wat te vangen was, maar helaas zowel aan de boulevard als in zoutelande waren de vangsten minimaal,ook waren er geen vissers,in zoutelande waren maar 4 vissers dus de vis is weg denk ik.

Vandaag dus toch geprobeerd wat te vangen en jawel hoor ik vangde 6 kleine wijtingen ze zwemmen weer en ook een kleine zeebaars, de vis was bijna te klein om hem te onthaken, we zullen maar weer een poosje wachten om te gaan vissen tot het wat beter weer word.

Gr Willem

Willem

=== Donderdag 14 februari 2013 ===

Beste vismakkers,

Was al weer een tijdje geleden dat de strandhengels te water gingen, maar gisteren de stoute schoenen weer eens aangetrokken. Samen met Paul eerst wat pierem gehaald bij hengelsport Rik in Beverwijk en naar de Noordpier van Beverwijk gereden. Toen we de pier opliepen was het water al flink aan het afgaan en de vangsten waren slecht. Dat beloofde dus niet veel goeds met dat hele lage water wat ons te wachten stond. Van de enkele visser die er stond hoorden we dat de vangsten sinds half jan. flink waren teruggelopen. Ik besloot om maar zover mogelijk naar voren te gaan (3e plateau) en na het inwerpen even een praatje gemaakt bij de buren, die al uren stonden voor 2 scharretjes. Dat wordt een rustig dagje in het winterzonnetje, dacht ik. Maar toch haalde ik de eerste worp 2 mooie scharren binnen. Ook op mijn andere hengel zat vis. Leek wel gul, maar dat bleek niet zo. Ik had een hele grote bot van 47 en een grote schar. Zwaar werken dus. Kort daarop nog een mooie schar en toen viel het even stil. Toen ruim een uur later het water begon te komen ving ik weer wat schar en bot. Rond 15.30 had ik 9 scharren (7 bakvissen) en 4 botten (3 grote). Paul had 2 scharren en dat verschil kwam echt door de afstand, want ook de vissers om me heen vingen weinig, er werden tussen de blokken nog wel wat kleine gulletjes gevangen maar dat mocht geen naam hebben. Toch een lekker dagje in het winterzonnetje en wat opviel waren de grote aantallen bruinvissen (zeker 20) die rond de kop van de pier aan het jagen waren. Ze waren zeker 2 uur bezig en dat blijft toch schitterens als je dat ziet.

Groetjes

Cor

=== Donderdag 14 februari 2013 ===

Hallo, Gisteren gevist op een stekje tussen baarland en hoedekenskerke. Gevist met gezoutenpieren, zager en wat mesheften. Over de vangst kan ik kort zijn: Niks. Zou dit komen door het troebele water? Groeten Pol

Pol

=== Woensdag 13 februari 2013 ===

Vandaag wezen vissen op de pier van hoek van holland. Van 16:30 - 19:30 uur .De vangst slecht 1 gulletje van 12 cm. Sjonge jonge.

Jeffrey

=== Dinsdag 12 februari 2013 ===

Deze avond gevist te Westende vanaf een golfbreker. Van 19u30 tot 22u30 kou afgezien om niks te vangen. Nul,nul.

Gevist met pieren en ankerlood en afhouders met einde van afgaand tij en begin opkomend, maar zonder resultaat dus.

Morgen vroeg nog eens proberen maar vrees ervoor. Aan de pieren zal het niet gelegen hebben want die waren mooi vers en leefden zelfs nog.

David De Vl.

=== Dinsdag 12 februari 2013 ===

vandaag gevist we stonden met 3 man op ;t nollestrand van 08.00 tot 13.00  totaal 8 mooien scharen en een klein gulletje groetjes uit w brabant

j w severijnen

Gustaaf,

De zwarte vinnen zijn de rugvinnen van de Bruinvissen. We zagen er ook, vorige week zaterdagmiddag bij de Zilvermeeuw.

We vingen toen met 4 hengels ruim 20 scharren.

Jan Willem

J. W. de Wolf

=== Maandag 11 februari 2013 ===

van daag gevist aan het beer kanaal wind in de rug beetje sneeuw gevangen 4 schar allen aan de maat 2 wijting voor de pan en 3 wijting zwemmen weer

k2tje

Vandaag gaan vissen met een vriend in zeebrugge, van 12u tot 17u met 14u hoog water, gevust met tappen. Twas frisjes en redelijk windje maar we gingen voor de gullen! De eerste twee uur opkomend waren nikst daarna was het ook nie te vet maar toch beter, met afgaan zes gulletjes gevangen drie ondermaat en 1 van 37, 1 van 39 en 1 van 46 mee naar huis ook hebben we een bot gevangen die mocht terug de zee in!

Beastmaster

=== Maandag 11 februari 2013 ===

vandaag maandag terug naar vlissingen geweest veel wind en redelijk koud maar toch een vangst van 12 scharren en 1 gul.

we zagen ook zwarte vinnen boven het water uit komen die telkens weer onderdoken kan mij iemand vertellen wat voor vis dat zou kunnen zijn

groetjes somers staf

somers gustaaf

Hallo Allemaal

Vanmorgen zondag 10 feb van 07.15 tot 12.00 uur aan de PPG gevist. Het was er ene ijsmassa dus eerst maar even het talud goed inspekteren. Goed kijkend waar je de voetjes plaatste viel er met alle redelijkheid best omlaag te stappen; wel de hengelsteun als zekerheid mee genomen. Want onder het motto "Gips leveren ze ook in de door jou gewenst kleur (bedankt Frank)" is voorkomen beter dan gipsen. Wij hadden eerst de windkaart bezocht en het leek er op dat wij windje in de rug zou de hebben en onderaan het talud leker beschut stonden.  Mooi mis!!! Wind pal van rechts naar links over de PPG, In de eerste uurtjes viel die nog wel mee. De hengels opgetuigd, de loodjes gedoopd en mijn handen diep verstopt, zodat niemand mijn kromme vingers kon zien. Er stond een puist stroming die niet mis te verstaan was. Het lood, 175 gr. klapankers, liep hard weg, maar vond onderweg dan toch nog wel een obstakeltje om te blijven hangen. Aanbeten waren heel voorzichtig te zien, mede door de harde wind, maar kleine tikken en langzame trekken, dus kleine wijting, terwijl ik hoopte wat vaker die nijdige aanbeten te zien van de schar. Uiteindelijk zo'n 30 wijtinkjes gevangen -  netjes in het lipje gehaakt, behalve tegen het opkomende water - en 1 schar 25 cm.  Mijn maat lag wat dichterbij, pakte iets minder wijtinkjes, maar had wel 3 scharren. Al met al geen vetpot, maar wel zijn nieuwe 5 meter uitgetest en zeker geen slechte stok voor die prijs. Zelf ook even 2 x geworpen en toch met 175 gr. zo'n 115 mtr gehaald en dat met deze zijwind, terwijl ik met mijn eigen K2tjes 4,50 mtr rond 125 mtr weglag. Goed mijn zwung zit er na jaren eindelijk weer redelijk in, dus vol goede moed, op naar de eerst verenigingswedstrijd op 24 feb.

Jan-Kees,  bedankt voor de gezelligheid en leuke gesprekken. Volgend keer weer, maar dan, speciaal op jouw verzoek, met een beetje warmer weer.

Allemaal weer vang-ze!! en de groetjes.

Jan Romeijn - HSV de Krabbe, Burgh-Haamstede

Jan Romeijn

=== Zondag 10 februari 2013 ===

Zondag 10 feb wezen vissen met koos op de waterweg ter hoogte van de stormvloedkering. 2 uur voor hoog en 2 uur na hoog water.

het gehele opkomende tij geen stootje gezien en ook de haken bleven vol beaasd zitten. na de kentering schone haken dus krab. en ja waar krab de is moet ook vis zitten is mijn mening. in totaal 2 mini gulletjes. hoop dat het gauw weer beter gaat worden zoals voor de vorstperiode.

peter

zaterdag 9 februari

Zaterdagmorgen gevist in Zoutelande ,windstil ,niet te koud zelfs later een aangenaam zonnetje

Gevist met ingezouten diepvriesaas (restjes van vorige2 visdagen)

1 schar gevangen en 2 lijnen verspeeld.

Na deze eerste vissessie vers aas gekocht in Westkapelle en de walcherse kust verkend

Nadien naar het Vlissingse strand afgezakt en alles weer opgesteld.

Het weer was ondertussen flink verandert,zon was al lang weg en de eerste sneeuwbuien waren van de partij.

Deze kregen we nog wel meer op ons.

Zodra de duister zijn intrede deed begon de schar zijn best te doen, 1hengel met wapperlijnen en 1 met afhouders,alles werkte

Terwijl ik de ene hengel binnendraaide trilde de top  al van de andere hengel .

Een 30 tal scharren kwamen aan land 10 te klein en zwemmen terug in het grote sop,de rest is voor de pan

Het was een visdag waar ik weer eens van genoten heb en kijk al uit naar een volgende

Marc Gebruers uit Belgi

marc gebruers

=== Zondag 10 februari 2013 ===

Vangsbericht van zaterdag 9 feb 2013.

Met het Carnavalsweekend voor de boeg moesten we toch even kijken of er nog een dag met visbaar weer bij zat. Dat is uitgekomen op zaterdag, dus na de middag vertrokken om enkele uren voor en na laag te vissen, dit keer het Nolllenstrand.

Nou het weer was toch wel anders dan gemeld maar wel goed visbaar. Enkele flinke jagende sneeuwbuien maar verder een lekkere frisse wind op de kop. Bij afgaand water enkele scharren gevangen. Toen het donker werd namen de beten toe. Bij afgaand waren de dwarrellijnen en bij opkomend de afhouders favoriet. In totaal met 2 man een kleine 30 mooie scharren voor in de pan en slechts enkele, te klein, retour.

Een mooie vissiessie beleefd en nu op naar de Carnaval...

Twee van De Drie Limburgers

De Drie Limburgers

=== Zondag 10 februari 2013 ===

Gisterenmiddag om 5 uur begonnen met een vissessie aan het Nollestrand in Vlissingen.

Toen ik arriveerde stonden er rechts al een 4 tal vissers, die net als ik niet bang waren voor een sneeuwbuitje.

Als aas had ik zelfgestoken verse pieren. Nu een keer gevist met een standaard onderlijn met 3 stalen afhouders met kralen en haak no. 4.

Aan de andere hengel mijn vertrouwde dwarrellijn, ook met kralen en haak no. 4. In de vangst maakte dat niets uit.

Het eerste uur niet veel gevangen, maar toen het donker was , kreeg ik volop beet.

De scharren kwamen met regelmaat binnen, soms met 3 tegelijk. Voor de rest geen andere vis kunnen ontdekken.

Wel weer verschillende onderlijnen en haaklijntjes verspeeld. Door de goede vangst gelukkig niet zo veel last van de kou gehad.

Toen ik om 9 uur stopte had ik meer dan 30 scharren van 23 + en ook nog verschillende teruggezet. Een paar kleintjes nog meegenomen (hadden het niet overleefd).

Dus weer een koude maar leuke visavond gehad. Tot een volgend bericht,

Groeten Jan B.

janb

=== Zondag 10 februari 2013 ===

Gisteren naar het Calandkanaal geweest van 11.00 uur tot en met 16:00 gevist.  Tot 14:00 weinig activiteit op de top. Na 14:00 wel regelmatig beet.

Bij elkaar zo'n 10 visjes gevangen. Scharretjes, steenbolk en wijting. Over het algemeen klein en mager. Ook om mij heen werd weinig vis gevangen en meestal klein.

Groetjes Ronald.

Ronald

Hallo zeevisland,

deze avond een uurtje of 2 in Zoutelande gestaan. Aangetrokken door de mooie (Belgische) weersverwachten het erop gewaagd, pieren gehaald bij mertens en koers gezet naar de zeeuwse riviera. Terwijl men voor België rustig en droog weer met opklaringen had voorspeld ging die vlieger in Zeeland blijkbaar niet op, nog niet goed en wel het markiezaatsknooppunt gepasseerd en de sneeuw viel letterlijk met bakken uit de lucht. Tegen beter weten in dit beschouwd als een lokaal buitje. Eenmaal voorbij Goes was de gemiddelde snelheid van 130km/h reeds gezakt naar 40km/h terwijl dat dik wit tapijt dikker en dikker werd. Eenmaal aangekomen te Zoutelande vlug de buienradar op de slimme telefoon nog even gecheckt en die voorspelde niet veel neerslag meer. Dat doet een mens moed krijgen en eenmaal aangekomen op het strand kort voor laagwater was er (helaas) niemand te bekennen. Opgetuigd en pieren richting Knokke. Zo nu en dan ving ik wat lood van andere vissers en wist ook een piepklein scharretje te verschalken. Enkele beten werden gemist maar na een uurtje vissen bleek dat het weerbericht van de slimme telefoon kant noch wal te raken en de sneeuw bleef gewoon met bakken uit de lucht vallen. Mijn handen waren ondanks warme wanten compleet gevoelloos geworden. Dan toch maar de knoop doorgehakt, alles opgeruimd en met de verwarming op 30graden terug gereden naar thuisstad Beveren.

Volgende keer liefst in een iets minder wit decor...

de peulschil

=== Zaterdag 09 februari 2013 ===

Vandaag gevist op golfbreker knokke gewapend met grote haken 4/0 op gullejacht, gevist van 17.30 tot 20.30 resultaat twee dikke scharren en geen enkele gul te bespeuren deze keer... Maandag naar e spotje in zeebrugge gaan proberen hopelijk meer chance!

Beastmaster

Zaterdag 9-2-2013 aan het Callandkanaal gevist. Toen ik om 9:00 uur in de ochtend bij ons plekje aankwamen bleken er nummers voor een wedstrijd uitgezet te zijn. Toen maar uitgeweken naar een stek op het Callandkanaal waar ik nog nooit had gezetten. Gevist van 9:00 uur tot 17:00 uur met 2 hengels met pieren. Hoog water was om 13:47 uur. De teller bleef op 29 stuks steken. De vangst bestond uit 3 scharren (waarvan 2 groot), 1 steenbolkje en 25 (ondermaatse) wijtingen. Afhouders vingen beter dan met een dwarrellijn. Wat opviel was dat ik minimaal evenveel heel felle beten gemist heb. Beten waarvan je bijna een jaarloon om zou verwedden dat ze eraan zouden zitten. Van alles geprobeerd maar ze waren gewoon niet te haken. Een heel leuk water om te vissen maar erg jammer dat alle vis er zo klein is. Toch een hele leuke visdag gehad.

Frank

Pinochat42

Beste vissers,

Deze namiddag een afgaand getij gevist op een golfbreker in Middelkerke, van 14:30u tot 17:30. Niks, nul komma nul, noppes, nada, niente!  Je zag zelfs hier en daar een stukje mesheftvlees dat door de zee op de golfbreker achtergelaten was.  Blijkbaar zit er totaal niets of niemand in het water om dat op te eten.

Geert

=== Vrijdag 08 februari 2013 ===

Net terug van een middagje vissen aan het Beerkanaal. Bij aankomst scheen het zonnetje lekker, maar de zon moest plaats maken voor sneeuw en hagel buien. Gevist van 14:00 tot 19:45 en de vangsten waren een stuk of 20 wijtingen (1 maatse 28cm) 2 steenbolkjes en 3 scharretjes ( 1 van 25cm en 2 van 24cm). Op 1 wijting en 3 scharren na is alles retour gegaan.  Gr. Johan W

Johan W

Gister avondgevist aan Ellewoudsdijk. Met drie man de sneeuwbuien getrotseerd, omdat we de wind in de rug hadden was het qua temperatuur goed te doen. Nu de vangst 1gulletje, waar is de vis in de westerschelde gebleven?

Groeten Pol

Pol

=== Donderdag 07 februari 2013 ===

hallo.ik ben maandag in vlissingen gaan vissen op het strand lekker weertje gehad onze vangst was 16 scharren leuke dag gehad<

somers gustaaf

=== Dinsdag 05 februari 2013 ===

Vandaag weg geweest in de Dintelhaven, onder de Dintelbrug(Spoorbrug). kon je redelijk nog beschut staan tegen de harde wind, hagel, natte sneeuw en regen.

Om 09:00 begonnen met vissen t/m 13:00 door de vele wind kon je niet zien of je beet had. maar toch nog 2 botjes uit kunnen vissen. Bovenmaats

Jammer dat er veel wind stond  anders misschien de andere beetjes kunnen zien

Greets ronald,

Ronald Mertens

=== Dinsdag 05 februari 2013 ===

zondagnacht gevist in blankenberge op pier van 3 uur tot 8 uur opkomende water vangst 2 scharen stonden nog 2 man hadden niks nochtans iedeaal weertje 4 zw waar zit de gul

riks

Gistrn gaan vissen in Zeebrugge , gevist van laag naar hoog. De vangst was goed 8gulletjes van om en bij de 1,5 kg. Alles gevangen aan pieren met meshelften ervoor.

Ives Vanlandeghem

Hallo,

Zaterdagmorgen bij afgaand tij gevist op strand van de gevangenistoren te Vlissingen.

4x schar, 1x schol, 1x meunR

Robin

Hallo,

Zondagmiddag aan Neeltje Jans gevist in de hoop wat gulletjes boven te trekken. De ZW6-wind met stoten tot 7 maakte de keuze beperkt, Oosterscheldezijde in de luwte van de stormvloedkering. Gestart omstreeks 12u30 en doorgevist tot 18u, praktisch een ganse sessie rotweer in onze nek. Vangsten waren zoals verwacht vrij slecht: mijn maat 2 gulletjes, ikzelf 8 gulletjes, allemaal visjes tussen de 20-30cm.. zonder vis naar huis dus. Gevist met pieren en zagers aan lange jo-jo onderlijnen.

Greetz,

Tim

=== Maandag 04 februari 2013 ===

Zondag onze 1ste wedstrijd gevist van t'Schietertje uit de Fijnaart.

Gevist aan het Beerkanaal.

Er stond een stevige wind die veel kou veroorzaakte.

Om 08.00 uur begonnen, en al gelijk een bewaker op ons dak die zei dat wij ons voortaan moesten melden, omdat het terrein van de BP was? Nog nooit van gehoord, het is toch openbare weg?

Verder maakte dat niets uit want al snel werd er vis gevangen, voornamelijk wijting, 20-30 cm.

Om 12.00 uur was de koek weer op en de winnaar kon 21 vissen aan de meet brengen. nr 2 had er ook 21 trouwens maar minder cm.

Onze eerste wedstrijd zit er weer op, allemaal van de nul af, een goed begin dus.

gr ger

G.Lips

hoy,

ben zondagmorgen naar cadzand geweest om hopelijk een gulletje te verschalken

na enige twijfel in verband met de wind maar na een babbel  met jeffrey heb ik vollemoed naast hem beginnen vissen,in het begin moeilijk vissen maar na een tijdje verbeterde het wel.ik heb gevist met lange wapperlijn ook met korte op afhouder maar niets nul komma nul ik zal eens aan de lekkerbek moeten proberen denk ik

grts lorre

lorre

=== Maandag 04 februari 2013 ===

Vandaag even in Noordwijk wezen kijken bij de wedstrijd aan strand . Het was bar slecht ik schat 40 deelnemers  ZW 6 en 3 graden bitter koud en geen vangsten . Totaal 5 vissen  De winnaar had er 2

gauw naar de kachel

gr.

=== Zondag 03 februari 2013 ===

vanmorgen nog eens geprobeerd om een gulleke te verschalken in cadzand wat vrijdagavond niet gelukt was en nee hoor vandaag ook weer niets wel verschrikkelijk veel vuil op de lijnen en ze dreven af gelijk gek een ankerlood van 150 gr ging wandelen alsof het niets was op het einde nog 2 lijnen verspeelt dus dit was het teken om naar huis terug te keren heb veel vissers gezien ma denk niet dat er waren met vis  tzal voor binnen een week of drie worden dan nog es proberen hopelijk dan beetje beter weer en betere vangsten  vang ze

jeffrey

hallo ,

Zaterdag 2/2 gaan vissen op de pier aan de loodsen te vlissingen . 2 X lijnen afgevaren door de loodsen, 2 x vast  en nog niets gevangen buiten 10 krabben.

Hier moet je dus NIET zijn.

groetjes Matty en Tom

matty

=== Zondag 03 februari 2013 ===

Hallo, hier sinds lange tijd weer eens een berichtje van mij.

Ik ben net een weekje terug van een 22 daagse rondreis in Cuba. Geweldig mooi land, en een temperatuurtje tussen de 25 en 30 graden (boven nul)

Heel wat beter dan het weer hier in Nederland.Toen ik vorige week terug kwam, lag er nog een dik pak sneeuw, maar dat was gelukkig snel weg.

Dan dus gisterenavond het Nollestrand opgezocht. Toen ik daar om even 9 uur arriveerde, gingen er ook net 3 andere vissers de trap op.

Dus om half 10 lagen de bekende dwarrellijnen op de bodem van de Westerschelde. Als aas had ik verse pieren, inktvisreepjes en franse tappen.

Een uur later had ik nog niets gevangen, behalve een fikse bui, Zou het dan zoveel slechter zijn dan in december??.

Maar nee, na een goed uurtje mijn eerste scharretjes (Te klein,dus terug). Even later 2 scharren tegelijk, dit keer wel boven de 24 cm.

Toen regelmatig een scharretje gevangen, maar wel kleiner dan de laatste keren. Wel nog 1 schar van 30 cm. Tevens nog een gul gevangen van wel 25 cm !!!.

Wel heb ik nog 2 onderlijnen en verschillende haaklijntjes verspeeld. Om 1 uur gestopt (het laatste uur na het keren van het tij niets meer gevangen).

Al met al weer leuk gevist en ging ik met 18 scharren van 23 + naar huis. Tevens nog wat ondermaatse terug gezet.

Tot een volgend bericht, groeten Jan B.

jan b

=== Zaterdag 02 februari 2013 ===

Hallo allemaal, vandaag met m'n vismaat gevist op de pier Hoek van Holland. resultaat 3 scharren, 2 ondermaatse gulletjes en een zeebaars!!! nou ja zeebaarsje hij was slechts 10 cm.

Arie

Vandaag gevist in het Calandkanaal/landtong van 14.00-17.00 met twee hengels voorzien van zelfgeknoopte dwarrel onderlijnen met twee haken en als aas pieren van hengelsportzaak ahoy. Ik heb 6 wytingen gevangen alle onder de maat en 1 maatse schar. Alles weer laten zwemmen.

groeten Jeroen de Ronde

jeroen

=== Zaterdag 02 februari 2013 ===

hallo beste lezers, Wij hebben vandaag gevist in zoutelande we waren met zijn drieen we hadden er in totaal 9 scharren maar daarvan hebben we er twee terug gegooit want die waren te klein voor in de pan

pedro van sluijs

jow viscollega's gistrenavond eens naar cadzand getrokken na het lezen van de vangstberichten van gulletjes in knokke gevist van 20u tot 23u30 vangst 1 wijting een piepklein gulletje en een schoone beet waar niets aanhangde en dit met 2 man raar toch he, op na de volgende sessie en volgende keer wel een maatse gul mss vang ze groeten jeffrey

jeffrey

=== Zaterdag 02 februari 2013 ===

vandaag gevist in de Europoort, Calandkanaal. Grote schar, wijting net onder de maat.Ook nog grote Steenbolk.

Wat zeer bijzonder was, na passeren van een grote boot kwam er een schijnbaar geraakte horsmakreel aan de oppervlakte.

ik heb in de wintermaanden nog nooit horsmakreel gezien en wil graag weten of deze vis weleens overwintert in het calandkanaal!

Ben Verhagen

=== Vrijdag 01 februari 2013 ===

Vandaag ben ik er even tussenuit geknepen om een visje te verschalken. Ik heb gevist te Knokke op de golfbreker. Gestart rond 9h30, 1,5h voor laag water tot rond 12h. Wind? Welke wind... Regen? Bij momenten veel regen... Maar niet koud, das toch ok al iets. Gevist met 3stokken, leeglopers en tappen Een crab, een zeester, een schar en toch zeven gulletjes, Waaronder 3 maats. Gemiddeld 1,5 kg. Ik ben wel tevreden met dit resultaat. Vang ze

Bart

vandaag zoutelande geweest bij het speeltuintje. het zou zw6 worden, maar uitetndelijk veel minder wel hele dag regen.laag water 11 uur, heb gevist van 8.30 tot 14.30. vangst 3 kleine shar, terwijl mijn hengels er wel heel ver inlagen, met dwarrellijen, korte afhouders, geen afhouders, wilde gewoon niet, was in december wel wat anders. ik denk dat dat ook de reden was dat ik het hele stand voor mij had. wel lekker uitgewaait. gr