"Gambia"
Mei 2007

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na een paar maal Denemarken zaten wij bij de vluchtende visser in Leiden eigenlijk weer voor Langeland te kijken, maar daar we samen waren(er konden 2 maten niet mee) waarvan er 1 net een zeewaardige boot heeft gekocht (Eef)en de kostenplaat hadden berekend zei Jan ......joh we kunnen voor bijna het zelfde geld naar Gambia...nou daar was ik het snel mee eens..Ook de vrouwen vonden het wel goed dus werd er snel geboekt. 11 mei vertrokken we  op tijd van schiphol, en na 6 uurtjes waren we er al. Heerlijk eten aan boord en drankjes is toch ook wel prettig toch.

Wel we werden opgehaald door de mensen van Stala resort waar ons onderkomen was.S,avonds aangekomen namen we een paar kouwe biertjes en toen snel naar bed. S,morgens wakker en rap naar buiten... Wonderlijk wat een uitzicht. Een meter voor de deur stroomde de rivier met zandbanken enprachtige vogels. Witte reigers, Lepelaars, Flamingo,s ijsvogels, pelikanen je zag van alles.en springende vis.De eerste dag rustig aan en daarna 5 visdagen op zee en de rivier, en het strand.Overal zat vis. Snappers wit, rood, rots, veel catfish(meerval) ladyfish , butterfish,barracuda helaas maar 1 kleine voor Jan en ik verspeelde er een net voor de boot Frogfish hebben we aan de haak gehad. Mohammed onze gids leerde ons hoe te doen maar als ervaren vissers hadden we het snel door. Wel apart was dat we de enige gasten op het resort waren, dus we hadden een groot personeelsbestand voor ons(ha ha) We werden dan ook vorstelijk behandeld.

Nou voor avontuurders en rustzoekers.....fantastisch en de vis   gewoon voor de schipper allen de barracuda hebben we laten bereiden met wat red snapper erbij......En het eten overheerlijk bijna elke dag vis rijst , wat kool , aardappel en een lekker wijntje erbij en alles op zijn afrikaans klaar gemaakt... en een heerlijk ontbijt elke dag.. Nou wij vonden het jammer dat de week weer om was, OOk hebben we nog een excursie gemaakten wat van het land en de bevolking gezien, zo ook de vismarkt op het strand.Leuk hoor allemaal en ook zijn we bij een rokerij geweest..................

Groeten  Henk Slingerland en Jan Kortekaas

Ook interesse in een visvakantie naar dit land ?