INDEX

"Langeland"

September 2008

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook een Visvakantie naar Denemarken ?
Klik hier voor de vakantiehuisjes
>>klik<<

Hierbij een verslag van onze trip naar Spodsbjerg.

Zaterdag 13-09-08

Na een zeer voorspoedige reis van z�n 7 uur kwamen we aan in Rudkobing. Ik had verwacht dat ik de sleutel gelijk mee zou krijgen maar helaas. Nou, dan eerst maar even naar de viswinkel om de vergunningen te halen. Gelijk even de weersverwachting op gevraagd en die ziet er niet best uit, de hele week wind uit N-NO. Even naar de haven gereden waar Nicolai al klaar stond om ons de sleutels en toe behoren te overhandigen van de boot. Even een praatje gemaak met deze zeer vriendelijke gozert en wist ons te vertellen dat er gister nog wind kracht 7 stond. Ondertussen was het al 15.00uur geworden en konden we de sleutel van ons huis te halen.

Bij aankomst in het huisje gelijk uit geladen en de spullen in orde gemaakt. Zo nu even genieten van deze prachtige locatie en ons wel zeer aangenaam comfortabele  huis, sauna, solarium en een heerlijk groot bad. Tja ik ben hier namelijk met mijn vriendin en zij is voor het eerst mee om te vissen. Mocht ze het vissen niets vinden kan ze zich toch een week uit haar naad  zweten.

Zondag 14-09-08

S�morgens rustig aan gedaan en om half 10 met de boot uit gevaren. Bij het uitkomen van de haven had ik gelijk al door dat we niet naar de vaargeul konden ivm de grote golven. Nou dan maar naar de gelepaal gevaren en wat op platvis gevist. Bij mijn groot ongenoegen (ik lieg het) vangt mijn vriendin Karin een mooie grote schar, ik dacht dat ze gek werd van blijdschap nou nou nou zeg ik nog dat is echt niet bijzonder hoor waarop zij mij even dood kijkt hahahaha. Ik haal daarna even een stuk lood uit mijn tas van 10 kilo en leg dat even in de buurt. Later vangt Karin nog enkele mooie scharren en ik nog steeds niets, hmmmmm, zal ik het lood nu al nodig hebben!? Gelukkig beet, en ik haal me daar een ver ondermaatse wijting van de bodem af dat ik uit leg dat ik speciaal daar op zit te vissen.......weet zij veel dacht ik maar dat had ze zo door. Grrrrr, @#%**&^%$#ome, mevrouw pak er weer ��n. Ha een mooie beet en ja hoor eindelijk ik ga mee doen, ondertussen was de wind nog wat aan gewakkert en besloten we om te stoppen. Toch nog een paar visjes mee kunnen nemen. S�avonds lekker wat gegeten en het voordeel als je vrouwtje mee gaat lekker vroeg naar bed ;>)

Maandag 15-09-08

Bij het wakker worden gelijk even naar buiten en helaas heel veel wind, kracht 6. Vandaag maar een rustdag en even wezen shoppen in rudkobing, nou na een uurtje terug want daar ben je zo klaar. Even verder ziten in een huisje nog wat aardappel vreters, ik ga er even naar toe om een praatje te maken. Dit blijken Volendammers te zijn, ook zij houden een off-day en hopen net als wij op beter weer, nou ja beter weer hoeft niet wat het is echt prachtig weer maar veel te veel wind. ��n van de drie blijkt een jas te zijn (das een nep volendammer) Ik op mijn beste Rotterdams vraagt waar tie dan vandaan komt en het blijkt een Amsterdammer (Ko) te zijn, Gotver ik heb nog zo�n stuk lood nodig dacht ik ;>) hahahahaha (ze lezen dit ook)

S�avonds viel de wind ineens weg en zijn we toch het water nog op gegaan. Ver varen was weer onmogelijk ivm de grote golven. Bij de gele paal wat scharren gepakt maar nog niet echt wild toch maar even wat verder er uit en op 20 meter gezeten en daar barst het los. We vangen de ene na de andere mooie schar en ik nog een mooie schol ook, het lood kan weer even in de tas. Bij aankomst in de haven waar meerdere boten aan kwamen bleken we spekkoper van de dag te zijn. De vele duitsers hadden bijna niets en onze Volendamse vrienden hadden ook een redelijk emmertje (niet slecht paling vreters) S�avonds een biertje gedronken bij de Volendammers (Bert, John en Ko) Deze jongens blijken ook al in Noorwegen te zijn geweest en ik hoor de mooie verhalen met jaloezie aan.

Dinsdag 16-09-08

Ook vandaag veel wind en wederom onmogelijk om de vaargeul te berijken. We zijn naar het noorden gevaren en daar wat gevist maar niet echt succesvol. Toch maar weer terug richting de gele paal en wederom daar veel schar. Aant het einde van de middag toch weer een mooie emmer schar. S�avonds wat gegeten en een biertje wezen drinken bij Volendam. Bert blijkt uit uitzonderlijke humor te beschikken en haalt zijn praat pop ook nog te voorschijn. Ook blijkt Bert een zeer goede fileer snijder te zijn (ik bak daar niets van)

Woensdag 17-09-08

Tja het wordt eentonig maar weer veel wind. Toch achter de jongens aan gevaren richting het noorden, wel wat vis maar weer niet wild. Terug naar de gelepaal en daar weer volop vis. Deze keer pakt Karin er soms 2 tegelijk waarop ik mijn lood weer tevoorschijn haal. Ik hou hoop omdat de weersverwachting beter word. Het is wel fantastisch om te zien dat mijn vrouwtje het zo ongelofelijk goed naar haar zin heeft. Ik heb het ook prima naar mijn zin maar zie nog steeds de DVD van team zeevisland voor mijn ogen met die grote jongens. Bij aankomst in de haven ontmoet ik een speciale duitser.....hij spreekt nederlands en heeft er 20 jaar gewerkt. Na een aangenaam gesprek nodigd hij ons uit om de volgende dag met hem mee te gaan waarop wij ingaan. S�avonds wederom naar volendam met bier en wederom een gezellige avond.

Donderdag 18-09-08

S�morgens om 9uur in de haven waar Gunter al op ons staat te wachten. Weer mooi weer maar nog te veel wind. Gunter wil met ons naar het zuiden en weet wel een paar goede stekken. Bij de rode boei aan gekomen vangen we toch moeilijk vis en verplaatsen ons om de 10 minuten. Onze Volendamse vrienden die ons volgde houden het voor gezien en gaan thuis een soepie eten. Mmmm, Gunter kan het wel heel goed met Karin vinden en heeft ondertussen een stuk lood van 20 kilo uit zijn tas gehaald ;>)

In de middag nog steeds geen vis en zeg tegen Gunter dat het bij de gele paal nog niet zo slecht is. Zo gezegd zo gedaan, wederom daar vangen we weer veel vis. Aan het einde van de dag danken we Gunter voor de gezellige dag en dat ik dat stuk lood nog op het dek zag liggen. S�avonds nog even een domper want onze vrienden uit Volendam wisten die dag wel kabeljauw te vangen. Even wat gedronken en toen thuis heerlijk in de bank liggen luieren.

Vrijdag 19-09-08

Vandaag alweer de laatste dag. Het weer ziet er prima uit en vandaag gaan we naar de vaargeul richting het noorden. Samen met onze vrienden aangekomen bij de rode boei met ooste wind. Snel naar de groene boei anders liggen we zo weer op het strand. Na wat driftjes begint het uiteindelijk te lopen. Eerst vang ik een pracht schol en karin wat kleine kabeljauw. Later doe ik het nog een paar keer goed over met zeer grote schollen. Karin begint wat grotere kabeljauw te vangen ik ik leg mijn lood alvast weer klaar (tja het is en blijft sport en dan wil ik winnen hahahaha) Deze dag maakt met het vissen veel goed. Ook ik begin wat kabeljauw te vangen en gelukkig (maar helaas) van ik een grotere als Karin (of haar dat uit maakt... niets dus) We besluiten om 2 uur te stoppen en ongelofelijk Karin vangt nog een mega schol, schaaaaaat, dit gaat niet goed ik denk dat ik vast zit. Hahaha, ze moet takelen als een gek en haalt een pracht schol binnen. We maken gelijk de vis schoon en varen terug naar de haven. De boot gepoetst en de spullen ingeleverd bij Nicolai.

S�avonds heeft Bert een kostelijke maal gemaakt van vis uit de stoof pot en wij zorgen voor de frietjes. Ko wordt 340 keer gestoken door een malaria mug en John ruimd de borden op voor ze al leeg zijn. Bert geeft mij daarna nog even een snel cursus fileren maar ik geloof dat me dat mijn vingers gaat kosten. We kunnen terug kijken op een super gezellige week met helaas niet de gewenste vissen maar wel met nieuwe vrienden waar we onwijs mee hebben gelachen. Op zijn Berts �HET WAS TOP�

Ik wil hierbij Chris heel erg bedanken voor de goede info en de manier waarop hij mij heeft geholpen.

En het lood? Dat heb ik gedumd, volgendjaar gaan we weer  lekker samen.

Karin en Mario.

Ook een Visvakantie naar Denemarken ?