vissen in denemarken langeland

"Langeland"

Mei 2011

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook een Visvakantie naar Denemarken ?
Klik hier voor de vakantiehuisjes
>>klik<<

Ingesloten ons verslag van onze reis naar Denemarken geboekt via www.cordestravel.nl

REIS 10 tot 17 juni

DAG 1
Vanmorgend vertrokken om 03u00 voor een reis van 10u naar Bagenkop. Inmiddels al onze 2de keer dat we gaan. Na de nodige rust en koffiepauzes toegekomen om 13u30 en meteen naar Morton. We kregen wederom een vriendelijke ontvangst en de sleutel van ons huisje. Alles uitgepakt de auto terug geladen met ons vismateriaal want we gingen om de sleutel van onze boot om nog een visje te gaan vangen. Niets was minder waar geen tik geen beet gekregen en zonder vis terug naar huis om vroeg in ons bed te kruipen

DAG 2
Er stond wel veel wind maar we hebben het toch gewaagd om op zee te gaan 17 mooie gullen gepakt niet erg veel maar beter dan de vorige dag

DAG 3
Vroeg opgestaan met heel veel moed maar in Bagenkop aangekomen stond er nog meer wind dan de vorige dag en was er geen boot op het water te bespeuren. Naar de havenmeester gaan vragen of het nog zou beteren maar het was verloren moeite voor heel de dag. De volgende dag gaven ze prachtig weer en windstil. Wij zijn dan maar terug naar ons huisje vertrokken en hebben de barbeque aangestoken en een lekker glaasje wijn gedronken.

DAG 4
Om 5u opgestaan vol goede moed en dat werd dan ook beloond. Windstil prachtig weer en de vissen die meewerkte die dag. 70 kg gul gevangen met 2 man niet slecht zou ik zeggen. De uitblinker van de dag was 5 kg . Moe maar voldaan om 17u terug gekeerd de vis gekuisd, gefileerd en ingevroren.

DAG 5
Wederom heel veel wind en moeilijk om je aas op de grond te houden en slechts 9 maatse gullen gevangen. We hebben het toen opgegeven om 14.00 en hoopte dat de wind later op de avond toch nog zou gaan liggen Rond 18.00 terug naar de haven gereden en inderdaad de wind was gaan liggen wij blij de zee op. Na een goed uurtje werd het donker en brak er een onweer los. Geen weer meer om op zee te blijven. Toch hadden we nog 6 gullen mee om de vriezer te vullen.

DAG 6
Geen weer om er een hond door te sturen laat staat om te gaan vissen. Heel spijtig de week zat er alweer op en met spijt in het hart konden we niet anders dan de sleutels te gaan afgeven bij Morton. Bij leven en welzijn komen we zeker terug volgend jaar.

Raffie en Linda bedankt voor de goede organisatie van jullie reizen en Linda veel beterschap gewenst.

groetjes
Roland en Honny

Ook een Visvakantie naar Denemarken ?