INDEX
TERUG

"Boot - Vangstberichten"

Heeft u zelf een recent vangstbericht ?
 mail ons die dan door:
e-mail: boot-vangstberichten

Dit zijn de meest recente vangstberichten van:

=== November  2002 ===

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zelf  eens varen �n vissen  op de Oosterschelde.......??     >>KLIK<<

===Zaterdag  30  November  2002===

Woensdag 27/11 zijn we vanuit Breskens uitgevaren met "TAMARA-2" , een mooie stabiele visboot waar er met 6 personen perfect te vissen is. Met de zeer bekwame schipper-visser-kok Ren� Bracke uit Zaffelare en 5 visvrienden hadden we een  geslaagde visdag. Rond 8 uur waren uit Breskens vertrokken met bestemming "Sluische Hompels",met een matige zuidenwind en een opkomend winterzonnetje kondigde deze dag zich ideaal aan. Omstreeks 9 uur gingen we voor anker en werden de eerste hengels ingeworpen. Lag het aan de matige stroming of had het een andere reden maar aanvankelijk lukte het niet zo best. Een enkele wijting, een mooie schar en bot maar verder was het niet veel soeps. Na ongeveer een uur  werd een eerste gulletje bovengehaald door kampioen Dirk en daarna kwamen de gulletjes en de wijtingen in vlot tempo naar boven. Kort na de middag, toen de beet er een beetje uitging werd er aan de inwendige mens gedacht en na een aperitiefje , tomatensoep, stoofvlees met aardappelen en peren � la chef-kok Ren� en niet te vergeten chocomousse op zijn Marleens, konden wij terug aan de slag om de nodige vissen uit het zilte nat te onttrekken. Toen omstreeks 15.00 uur het anker opgehaald werd waren er 69 gulletjes tussen 35 en 55 cm aan boord en ��n enkele uitschieter van 65 cm. Onze bakboord cracks Luc en Dirk hadden met resp. 19 en 18 stuks het leeuwenaandeel. Verder bestond onze vangst uit veel mooie wijting, enkele scharrren, bot en steenbolk. Toen we terug in de haven kwamen was iedereen zeer tevreden en voldaan, je zou voor minder.
Nog veel visgenot aan alle bezoekers van deze mooie vis site.

Ivan De Smedt
Wachtebeke
Belgie

===Dinsdag  26  November  2002===

hoi zeevisteam, vandaag dinsdag 26/11 wezen wrakken met de m.s de neeltjejans,37 man aan boord [veel te veel]maar goed 6 uur weg half 10 op het eerste wrak.
en gelijk beet 7 gullen eruit gesleept daarna 2km verder tweede wrak maar dat was voor mij[,bakboord voor,] niet zo best toenmaar verhuist naar stuurboord achter
waar ik nog een plaatsje kreeg tussen andere bekenden daar was het gelijk raak ingooien en hup weer een gul ik ving er nog 12 bij waarvan 1er 8 pond woog
met zijn allen hebben we er 700 gevangen waarvan echte kneiters.
het was een mooie dag en iedereen was wel tevreden, eind januari gaan we weer met de groep van b.dump [henk weer bedankt]

gr.Bert Henning

Hoi Raffie,

Vanmorgen vroeg om half 8 vertrokken vanuit Den Oever,
Na ongeveer 3 kwartier de eerste hengels uitgegooid en bijna een uur niks gevangen.
Daarna richting Texel gevaren Plusminus 2 km uit de kust.
Het hek was van de dam op dat punt.
Binnen 2 uur tijd ruim 60 maatse wijting en 8 maatse bot met 5 hengels.
Na die 2 uur nog op een paar andere stekken geprobeerd maar het was niet veel meer.
In totaal ongeveer 80 maatse wijting en 13 maatse bot.
1700 uur weer terug in de haven.
Leuke dag geweest en redelijk veel vis.
Als aas gebruikt: zeepieren en ingewanden van de Wijting.

Even een opmerking als het mag?

Heeft iemand nog een goede rederij aan te bevelen in Scheveningen of Den Helder voor de Noordzee???

Niet Groen in Scheveningen want die belde gisteren voor de 4de keer dat het niet doorging

Groeten Ron en Ricardo

Hallo Raffie

Hebben zaterdag 23 november onze 7e reeks gevist te Scheveningen met de Tender
van Rederij Trip die  een spik splinternieuwe motor heeft gekregen.
Hij loopt nu als een trein maar dan op water.
Mooie zonnige dag met weinig wind, gevist onder de kust nen mijl of  5 denk ik.omdat er veel mooie Wijting zat werd er niet verder gevaren.
Met 14 man 578 maatvis gevangen goed voor 128 kg gekuist.
Meeste vis was Wijting met hier en daar flinke joekels bij , 3 Gulletjes van een pondje of 4 aan boord
2 botten en enkele mooie Scharre.Schar word er op het ogenblik niet veel gevangen.
Dagwinnaar had met ��n hengel 65 maatse Wijtingen goed voor 13,500 gr.
De groeten aan alle Petrusbroeders

Eddy de viking

===Maandag  25  November  2002===

Hallo Team zeevisland,

hier weer een kort verslagje van vissen op de Oosterschelde met ms Desir�.
Afgelopen week elke dag vertrokken vanuit Colijnsplaat met een groep sportvissers en iedere dag tevreden klanten gehad. De vangst bestond uit wijting en ook mooie schar ertussen, gemiddeld zo'n 35 stuks per persoon.
Het beste resultaat werd behaald met de pieren, maar ook aan de zager waren ze te vangen.

Kijk eens op onze site:  www.zoetwey.nl

Groeten Joop Zoetewey

===Maandag  25  November  2002===

Hallo,

Zondag 24 november om 8.00 uur vertrokken vanuit Breskens richting de Spijkerplaat (Stella). Zes stuks gulletjes gevangen van +/- 35 a 40 cm in de volle stroming op 12 meter diepte. Door het aantrekken van de zuidenwind een klein zee-tje waardoor mijn gelegenheid vismaat zijn maag wat omdraaide. Hierna vertrokken naar de boei SS1 voor Breskens. Hier een stuk rustiger gelegen. Na wat klein spul te hebben gevangen (halve emmer wijting en zelfs nog twee zeebaarsjes) toch nog redelijk wat mooie wijting en kleine gulletjes gevangen. Als klap op de vuurpijl nog een mooie kabeljauw van zo'n 65 cm lang en ongeveer 3 a 3,5 kg gevangen. Rond 15.30 uur richting Breskens gevaren na een geslaagde dag op het water. Boot aan steiger gelegd en in het zonnetje nog een biertje gedronken.

Groeten
Serge

PS
Ga zo door met deze site en het is te hopen dat iedereen zijn visberichten hier achterlaat.

===Donderdag  21  November  2002===

Hallo Raffie.

hier een berichtje van de afgelopen wedstrijd die we met drie man van onze ploeg van het Zeevisteam -See-fish hebben meegedaan.Het was zaterdag 16 nov geen wind en een beetje mistig ,de stek die we uit hadden gekozen was voor domburg,om daar onze weitingen te vangen en eventueel een gulletje.Nadat we hadden geankerd en de eerste hengels overboord lagen vingen we al gelijk grote weitingen die soms wel 40 cm waren,maar na een uur viel het compleet stil en moesten we weer zorgen dat we een goede stek konden vinden .Samen met mijn vismaat Sjaak de Visser besloten we om naar het andere eiland te gaan om daar onze kilo,s weiting te vergroten.Eind van de dag na het wegen haddan we 24 kilo weiting met een gul zodat we met de D 417 een 7e plaats wisten te behalen al met al een zeer geslaagde dag.

Tight-Lines   Leo stoutjesdijk
Zeevisteam  See-Fish

===Donderdag  21  November  2002===

Hallo allemaal,

Vertrokken met 4 man  uit de haven van Yerseke met een bootje van Dixhoorn om 07:00 richting Wemeldinge.
Na de haven uitgevaren te zijn kwamen we door foute navigatie en het nog donker zijn op een zandbank vast te liggen.We hebben nog voorzichtig geprobeerd de boot los te krijgen en zelfs nog in het nu al steenkoude water gestaan om terug te duwen, maar dit alles mocht niet baten.  Perry heeft toen toch zijn hengel beaast en is vanaf de zandbank gaan vissen, na een poos werd zijn moeite beloond en hij ving de eerste vis van de dag, een flinke bot. Dat was voor de rest het sein om ook de hengels eens uit te gooien. Om 12:35 was het water weer hoog genoeg en konden we weer verder varen. Omdat we nog maar weinig vistijd over hadden zijn we voor het kanaal nog voor anker gegaan en zijn daar gaan vissen, dit leverde best voor ons ieder een leuk klussie vis op bestaande uit mooie grote wijtingen een enkel gulletje en nog wat schar. Om 16:15 weer terug gegaan naar de haven en dit leverde ons geen problemen meer op.

Ik wil bij deze alle andere visvrienden waarschuwen voor wat ons is overkomen.
Als je onervaren bent met het varen wacht dan tot het licht is, kijk goed op de kaart en mocht het toch voorkomen dat je toch droog komt te liggen vergeet dan niet te kijken op het moment dat je weer kan varen of er water uit de uitlaat van de boot komt anders loop je ook nog eens het risico dat de motor kapot gaat door koelproblemen.

En als laatste Arie Zeenaald was niet de kapitein, maar dat was ondergetekende................

By Zeekip

===Dinsdag  19  November  2002===

hallo zeevisteam.

hier een berichtje uit ijmuiden.
Maandag 18 november wezen vissen ik dacht dat het zeetje vlak zou zijn. maar dat viel erg tegen. op zee toch nog een dikke noorden wind. ben toen maar achter de zuidpier gaan liggen op 17 meter water. heerlijk in het zonnetje had ik heel leuke sport.4 uurtjes gevist. de vangst bij elkaar 30 maatse wijting 14 gullen tussen de 35 en 55 cm 1 dikke tong en een mooie paling. heb me echt prima vermaakt. zo zie je maar je hoeft niet altijd ver te varen voor een leuke visdag.
leuk idee van jullie om bootvissers ook aan het woord te laten.ga zo door t,is echt een prachtsite.
ik probeer elke visdag voor jullie te beschrijven.

groeten uit ijmuiden johan Peekstok

===Dinsdag  19  November  2002===

==Bootvangstberichten==

Hallo bezoekers,

Wij willen buiten deze berichten om een Bootvangstberichten pagina gaan opzetten, het is dan ook de bedoeling dat jullie als schippers (indien jullie uitvaren), een leuk verslag schrijven.

Onder het schrijven van een klein verslagje met eventuele foto's, moet je verstaan een korte samenvatting, dus bv hoe laat met uit voer, welk aas men heeft gebruikt, welke onderlijn, en natuurlijk welke soorten en aantallen vis men heeft gevangen.
Wij begrijpen heel goed dat niemand "zijn" topstek prijs wil geven, maar vermeld minstens in welk water je hebt gevist en als je "buiten" bent geweest op hoeveel mijl je bent geweest.

Mail ons uw Bootvangstberichten door of neem contact met ons op:  >>mail<<

De aftrap voor deze berichten werd gegeven door schipper
Joop Zoeteweij, een zeer ervaren schipper met 25 jaar ervaring, die ondertussen "zijn" stekjes wel weet te vinden.

Deze schipper en zijn vrouw melde ons dat er in de monding van de Oosterschelde zeer goed Wijting werd gevangen en dat er flinke maten tussen zaten.

Wil je ook eens mee op dit prachtige schip, kijk dan eens op hun site:  www.zoetewey.nl  daar vind u alle info over een tocht op hun schip, een modern schip met een capaciteit van max. 26 vissers.

Groetjes Raffie

===Maandag  18  November  2002===

hallo vis vrienden.

zondag wezen wrak vissen met bouwman van uit neltje jans met als schipper piet.
het weer was lekker wind net twee.
de dag was heerlijk lekker wat vis boven getrokken veel gul en wat wijting en wat steen bollen.
ik zelf had 12 gullen en vier wijting verder aan boord is goed gevangen.

met vriendelijke groet johan uit bergen op zoom.

ps.helaas geen foto

===Maandag  18  November  2002===

Beste zeevissers,

Op 15 november gaan wrakken met 8 vissers vanuit Nieuwpoort.
8 wrakken geprobeerd tot 's middags 12u30. GEEN kabeljauw of gul gevangen ! Dan maar richting kust gevaren, op enkele uren tijd, een berg vnl. maatse wijting gevangen met regelmatig een mooie schar tussen. De hengeltop stond practisch niet stil ! Maar hier ook weer geen gul.
Toch nog een geslaagde visdag gehad met mooi weer.

Groetjes, Charles vanuit Schelle (Belgie)

===Zondag  17  November  2002===

Op zaterdag 16-11 eindelijk weer eens het water op.
Ik moest wel even wachten totdat de mist een beetje optrok, maar na 11:00 uur was het te doen om te gaan varen.
Ik ben eens richting Wemeldinge gegaan en ik was daar niet alleen, vele sportvisboten en enkele sportvisbootjes lagen daar ook hun geluk te beproeven.

Om 11:45 uur gooide ik voor de eerste keer in en ik zag dat er behoorlijk stroom in het water zat.
Om 13:35 uur zou het hoog water zijn, dus moest ik even geduld voordat de stroom ging luwen.
Tegen 13:00 uur ving ik de eerste wijting en daarna ving ik regelmatig mijn visje.
Om 15:15 uur viel de stroom er weer goed in en ben ik gestopt.
De vangst was in totaal 14 stuks.
5 wijting, 23-27 cm, 1 bolkje, 7 schar en 1 klein scholletje.

Mijn broer was, met een maat van hem,  vanuit Stavenisse vertrokken.
Hij heeft, vanwege de mist, enkele uren voor het steiger van Stavenisse gelegen en zij hadden geen beetje gehad.
Toen de mist optrok zijn ze naar de zeelandbrug gegaan.
Daar viel de vangst een beetje tegen, zij vingen daar met hun tweetjes maar 27 wijtingen.
Zij hebben daar ook maar 1 uurtje goed kunnen vissen, want de stroming zat er daar weer direct in na het wisselen van het tij.

Tip-- Ikzelf had de meeste vis op de stalen afhouders en bij mijn broer was dat ook het geval.

Groetjes, Dik uit Scherpenisse

Hallo medevissers,

Vandaag uitgenodigd om met een klein bootje mee
te gaan vissen op de Oosterschelde.
Om 7.30 uur vertrokken vanuit Stavenisse.
Door de dichte mist hebben we tot 11.00 uur gevist voor
Stavenisse (en vele collega's eveneens, niemand durfde het
blijkbaar aan om richting Zeelandbrug te varen)
Na 11.00 uur verkast richting KT23.
De vangst was ronduit slecht. Ikzelf had 1 klein scholletje,
1 kleine wijting en een piepklein scharretje.
Mijn vismaat had 2 wijting en 3 scharren.
Gevist met pieren en zagers.
Opvallend was dat we regelmatig zgn "zwemkrabben"
vingen.
Volgende keer hopelijk meer vis
Groeten
Jan-Willem Gouw
[email protected]

Geachte,vissers.
Zaterdagmorgen rond 07.30 h. met eigen bootje vertrokken aan helling neeltje jans,opgestoomd richting dr5 boei aldaar gevisd op een diepte tussen 7 en 9 meter met opkomende tij vangst bestond uit 63 maatse wijtingen, 9 mooie scharren, en 8 gulletjes van rond de 40cm. gevist tot 1400h.
groetjes ronny en ronny uit ekeren belgie.

===Zondag  17  November  2002===

Vanmorgen (vrijdag 15 november) om 8.00 uur vertrokken uit Stavenisse met �De Vrijheid� met Karel als schipper.. Net buiten Stavenisse ge-ankerd en aldaar een enkele wijting en steenbolk gevangen.

Omdat het niet echt liep zijn we verkast richting Zeelandbrug.

Daar was volop wijting te vangen. DUS DE WIJTING ZIT NU OOK VOLOP IN DE OOSTERSCHELDE!!!!!!

Wij lagen bij de boei Ev 1 en hebben daar van een mooie visdag genoten met weinig wind, goede temperatuur, lekker zonnetje en een mooie klus wijting.

Opvallend was de afwezigheid van steenbolken aldaar. Wel enkele scharren waaronder een kamer-brede. Als aas voldeden de kweekzagers prima.

Goede resultaten met de dwarrellijn!!

Een mooie visdag tot ca. 13.00 uur.

Johan G.

===Dinsdag  12  November  2002===

maandag wezen vissenop de grevelingen  met myn vis maaten het weer was prima
maar de vangsten vielen wat tegen dit voor op een boot met 20 vissers
gemidduld vyftien wytingen volgens de schipper was het dichtstaan van de
sluis daar de oorzaak van . toch een leuke dag gehad  maar je kan daar beter
nog enkele weken wachten     toon

===Zaterdag  9  November  2002===

Al maanden stond de afspraak om te gaan vissen met 2 bootjes van Dixhoorn, Zaterdag 9 November was het dan zover, windkracht 5-6 Noordwest......pffff.....dat beloofde wat.

Arie vd Zeenaald was Kapitein van de 1e boot, Piet en Raffie waren de kapiteins van de 2e boot.
S'morgens om 06:30 stonden we dan op de aanlegsteiger in Yerseke, Antwan en Toon uit Den Bosch, en Arie en kornuiten uit de richting Rotterdam, allemaal vroeg uit de veren.

Zoals ik al zei was de wind vrij krachtig en de golfslag was een meter, tja wat doen we...?
We besloten om de Oosterschelde te trotseren en de oversteek te maken, vanuit Yerseke met een Noodwester op naar de "34" aan de overkant, voor zwakke magen was dit geen pretje, maar het waren allemaal Zeebonken, dus geen probleem.

Bij de 34 aangekomen werd al heel gauw duidelijk dat de vis hier op vakantie was, geen briefje of notitie dat ze weg waren, dus jammer geen vis dus op naar een volgende stek.

Onze "leider" van de ploeg bracht ons na een uurtje varen tot 1 km voor de Zeelandbrug, de trip erheen was eigenlijk al een attractie op zich, grote golven en een bonkende boot die af en toe met de romp diep in de golven beukte, Perry was dan ook al goed nat van het buiswater.
Na de trip, waar de Efteling jaloers op is, waren we op de stek.
Hier werd dan ook al snel een visje gevangen, aan de ene kant van de boot wat minder dan aan de andere kant, men werd flink heen en weer geslingerd en nadat de vis er ook vandoor was kozen wij voor hetzelfde en voeren naar de bunker bij Wemeldinge.

Arie had hier een goede keuze gemaakt want al snel bleek dat er een leuk visje te vangen was, op deze laatste stek werd dan ook Gul, Zeebaars, Wijting, Steenbolk, Schar, Bot en krab gevangen.
Ieder wist dus al snel een goed maaltje maatse vis te vangen met als klappers een flinke Wijting en een paar Gullen.

Als aas gebruikte we pieren, zagers en mesheften, als montages hadden we afhouders en dwarrellijnen, het gewicht aan lood was tussen de 250 en 400 gram.

Om 16:00 weer terug naar de haven waar we om 17:30 allemaal weer naar huis reden.

Het was een zeer geslaagde dag en wisten ondanks de slechte windrichting en de wind toch een leuk visje te vangen en hebben we er toch met z'n allen een hele leuke visdag van gemaakt.

ALLEMAAL BEDANKT.........!!!      HET WAS GEZELLIG.........!!!

voor de foto's van bij dit verhaal klik:  >>HIER<<

Groetjes Raffie
Team zeevisland

===Donderdag  7  November  2002===

We ( Pascal- schoonbroer, Hannes-mijn zoon 11 jaar en ik) zijn op zaterdag 02/11 gaan vissen op de Oosterschelde met een bootje van Johnny Meyer. We lagen ter hoogte van Wemeldinge.
Eerste half uur hadden we reeds elk een tiental scharren van om en bij de 30 cm. Plots haalde mijn zoon een mooie gul ( 50cm boven), waarna ook onze lijnen begonnen te schudden als gek. We hadden in totaal 6 mooie gullen op een goed half uur.
Voor de rest een 60-tal mooie scharren, een 6-tal leuke zeebaarzen, 1 steenbolk van 35 cm. meer dan honderd kleine wijtingen die allemaal terug mochten om een beetje te groeien.
In de namiddag viel de vangst stil, behalve de groenten die aan de lijnen bleven hangen
Foto's kan ik niet meesturen, mijn fototoestsel lag thuis op het bureau.
Hopelijk is het eind november terug zo goed, misschien zelf beter als de wijting een beetje groter wordt.
Begin december gaan we op wrak vissen, indien het weer meevalt. Ik zal een seintje geven van de vangst en ik zal proberen mijn fototoestel niet te vergeten.

met vriendelijke groeten
Luc uit Merelbeke ( Belgie)

===Maandag  4  November  2002===

Vandaag zondag 3 - 11 normaal bootviswedstrijd van onze club ezv. Compleet uitgewaaid door de harde wind ZW 7 , dan toch maar met wat diepvriestappen en ingezouten pieren naar oostende gereden en na een lange wandeling beginnen vissen.

Het resultaat viel mee 6 mooie wijtingen 35-40 cm 1 ondermaats wijtinkje en een meun (zwemmen allebei weer). Ook nog 3 krabben gevangen... Er werd op de kop ook een mooie gul van een kilo of 3 gepakt... met verse tappen wel die mannen vingen beduidend meer dan met de diepvries ...

Maar er waren zeilers (zeer kleine bootjes) die op zee gingen, het begon te stormen voor een half uur ofzo, en die zeilers naar binnen zoveel mogelijk lijnen van vissers meenemen :sad: een ervan komt tot 10 m van de pier en hopla mijn lijn met molen ( 11 000 bef) int water... stond ik me daar te vloeken tegen die zeiler zeg, (die doen dat voor hun plezier), ik heb in een rotvaart mijn andere lijn voorzien van een oostende lood om te gebruiken als dreg. Mijn lijn dreef nog maar was ondertussen al zo 'n 60 verwijderd van de pier, ik heb hem met een paar gemikte gooien kunnen tot bij de kant brengen en dan met het lood rond de molen naar boven gehesen ( min 5 m, laagwater)

ik had geluk deze keer, maar die zeilers ....

nu hopen dat het de maandag doorgaar het bk boothengelen, ik wacht in spanning af

vang ze nog, Jeroen Ceuppens

ps op foto twee mooi maatste wijtingen in een slag

===Zondag  3  November  2002===

Hallo sportvissers

02-11-2002 Ben ik wezen vissen op de grevelingen met de boot van Fam van de
Bogaert met nog 19 andere vissers.
Er werd niet veel gevangen,zelf had ik 7 vissen waar onder  5 wijting en 2
steenbolk dit was ook het hoogste score erwerd ook nog 1 paling 2 schol 2
schar en totaal 12 wijtng gevangen op de hele dag.

groetjes
Frans van der Helm

===Zondag  3  November  2002===

Heisan,

Noord-Noorwegen - Tran�ybotn
Noord-westelijke wind, minus 5 graden, sneeuwbuien
Alleen uitgevaren om half zes in de morgen met afgaand water. Het was de bedoeling om rode zeebaars te vangen, maar omdat de stroom tegen de afgrond stond, heb ik voor het merendeel koolvis gevangen. De grootste koolvis was rond de dertien kilo en een paar kabeljau van rond de tien kilo. Totale vangst: ongeveer 80 kilo rode zeebaars,
200 kilo koolvis (gemiddeld rond de drie kilo) 40 kilo kabeljau. Gevist van ongeveer 50  tot 250 meter diep, , maar wel mijn ene boothengel verspeeld en daarom zo goed als de hele vangst met de handlijn gevist (zie foto)