INDEX

=== Augustus 2006 ===

Visvakantie in Noorwegen?

>>Klik hier<<

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Visvakantie naar Noorwegen duur ?

>>klik hier<<

=== Dinsdag 29 Augustus 2006 ===

Hoi zeevissers, op zondag 27/08 zijn de panvissers uit Heist 0/D Berg eens gaan makrelen met de "MS Neeltje Jans" met schipper Piet aan het roer.Met een klein beetje hoop vertrokken want de vangst berichten waren niet denderend. Maar zoals Piet met zijn vak bezig is werd het toch nog een mooie visdag en een gemiddelde van 70 makrelen per visser mag men van een geslaagde visdag spreken plus gratis een mooie boottocht op de noordzee.Ook het vermelden waard is de vangst van drie mooie zeebaarsen .

Groetjes vanwege Tjeeke en de aanwezige panvissers.

=== Zondag 27 Augustus 2006 ===

Hallo, gisteren 26 augustus meegeweest ( ook sax en dave) vanuit Neeltje met de seabird en schipper Henk.We probeerden aan de kering buitenkant en dat lukte behoorlijk.( in vergelijking met de slechte vangsten waarvan we hoorden) Een vijftal tongen, drie gullen, twee baarzen waarvan 1 onder de maat. Verder enkele horsmakrelen, botten, een schol en een steenbolk.We vingen alleen met afgaande tij, bij opkomende hadden we ons verlegd naar de kant van de groene tonnen en kwam er geen visje meer boven.

Groeten Lucduke.

Hallo beste vismaatjes
Vrijdag weer eens gaan proberen om wat paling en tong te verschalken
We zijn s'middags vertrokken van de Speelmans platen de Ooster Schelde op richting Strie'en met me'n bootje de Mup II
Nou ik kan heel kort zijn niks nada nul
Ik heb wel 5 plekken geprobeert maar overal het zelfde ,Slaai Slaai en nog eens Slaai  wat een ellende
Gevist tot ong. 2 uur s'nachts resultaat 1 visje
Zaterdag maar weer geprobeert want ik had nog een berg aas over
Deze keer ben ik achter de 33 gaan liggen maar gewoon weer 't zelfde verhaal Slaai Slaai Slaai
Deze keer ben ik wel 'n hele nacht blijven liggen je weet 't nooit h�
Resultaat 1 schol ,1 paling , 1 tong
Het is niet leuk meer vind ik
groetjes de Mup

Zaterdag 26 augustus

ik ben met een paar vrienden naar nieuwpoort gaan vissen met een boot
de schipper stelde voor om op de tong te gaan vissen want op de wrakken was er niet veel te vangen
we zijn dan richting oostende , naar de sluikboei gevaren en daar op anker gegaan
de vangsten waren er ook heel mager
met vijf man gevist te hebben , waren er drie mooie dikke palingen, en zeventien mooie grote tongen gevangen
het weer was heel goed daar er bijna geen wind was, al bij al hebben we er toch een mooie dag van gemaakt

Leo

Hoi sportvissers,
Vandaag met de goede bedoeling eens een wrakkentochtje te doen aangezien dat het voor de kust maat pover uitviel en te veel krabben zaten, dus hops naar de wrakken samen met een maat en zijn boot een seahunter, DE STEINBIT.
Dus vanmoregn de boot in het sop gestoken , willen starten, maar dat was dik tegen zijn gedacht, batterij zo plat als maar kan. Lappe stond ik daar mooi te koekeloeren... Batterij dan maar verstoken van de toestellen en jajajaja sdat ging al veel beter. De slechte batterij op de toestellen gestoken en dat was juist nipt voor de plotter en de dieptemeter aan te leggen.
Dus na enige vertraging  richting thornthon . Eesrte wrakje aangedaan twee driften kunnen  doen en der kwam een boot bij , zonder compassie hups op anker en toppunt van het waren duikers. Tja met een paar duikers die daar beneden op het wrak aan het wroetelen zijn moet je daar met je pi!lkers niet gaanb  tussenhangen he. Of ge hebt ne duiker in zijn gat vast aan de pilker. Hihihihi. Dus maar besloten naar het volgende wrak, daar kan ik kort over zijn, niks, niks...
Tvolgende ook niks, tvolgende wrak gedrift en bingo een zeebaars. Niet twijfelen en direct geankerd. Twas rap gedaan met de leute, mog een mooie baars kunnen bijvangen en dan niks meer.
Dus wij weer naar tvolgende wrak , ook niks enfin zo kan ik nog effes bezig zijn. We hebben vandaag juist 10 wrakken gedaan en ongeveer 40 mijl gelopen. En veel nafte vervaren.Vangst in totaal 2 baarzen , een makreel en een steenbolk.
Man man man jajaja miserie op de grootste schaal.
Jammer genoeg was ik  niet alleen vandaag die zo slecht vaarde. Ik vraag mij af waar die vissen toch zitten zenne...
Enfin inieder geval de volgende trip die we zullen doen zal hopelijk beter zijn want slechter kan niet zulle...
Tot de volgende trip,
Tommy (boot Miro)

Baarzenjacht!!!,
Gisteren samen met men vismaat met de zodiac vanuit Wemeldinge(oosterschelde) de baarzen het leven wezen zuur maken!
Nadat de wind deels ging liggen en na wat speurwerk....duikende vogels!!!....bingo,een 25-tal mooie scholenbaarzen
(niet de grootste,maar aan licht materiaal leuke sport)aan de haak kunnen slaan,kortom...er zitten nog baarzen op de oosterschelde en ze waren serieus aan het feest...
greetz,
Guy en Luc.

=== Zaterdag 26 Augustus 2006 ===

zo hier weer wat vis nieuws uit playa del bru.gisteravond hadden we een
tongwedstrijd van visvereniging het zijpe op de oosterschelde...
het zou een goeie avond worden zo dachten we met zijn allen.we zijn opgestapt in
burghsluis voor de verandering om een keer de andere kant van de
oosterschelde te bevissen...nou van de spektaculaire tongen is weinig te
zien geweest...EEN HELE TONG VAN WEL 22 CM......
en dat met ik schat zo'n 35 man...dr is nog wel een paling gevangen een gulletje en een zeebaars van 62......en die zeebaars had ondergetekende dus mijn avond kon niet meer
stuk......
maar ik vind het jammer dat er maar een tong is gevangen....ergens
wel logisch want waar wij gevist hebben voeren al een paar weken een paar
thoolse schepen en niet om diesel te verstoken....
maar goed we houden de moet erin en gaan gewoon weer over een paar weken.(dan weliswaar op st maarten maar ach das bijzaak haha).ik zou zeggen vang ze en ik ga echt nog wel eerder vissen.....

groeten uut playa del bru,dennis

=== Vrijdag 25 Augustus 2006 ===

Woensdag 23 en vrijdag 25 augustus heel de dag gaan vissen met mijn boot op de oosterschelde.
Een regelrechte ramp was het, woendag met 3 personen gaan vissen . Het resultaat waren 2 bot dat was het
Vrijdag met 2 personen gaan vissen heel het stuk geprobeerd van Wemeldinge tot de Zeelandbrug resultaat 8 kleine ondermaatse visjes. Ik snap niet hoe al die collega vissers het klaarspelen om op de oosterschelde goede vangsten binnen te halen.
Groetjes Herbie

Makreelvissen

Afgelopen woensdag 23 augustus zijn mijn vader en ik mee geweest met de M.S. Mijntje vissersboot. De boot was al een paar dagen niet uitgevaren in verband met het slechte weer. De weersvoorspelling voor die dag was perfect�21 graden, af en toe zon en een matige wind.
Opstappen was om 07.30 uur. Er waren ca. 23 mensen aan boord. Na ongeveer een half uur varen gingen we het voor het eerst proberen. Dit leverde nog niet veel op. De schipper besloot om verder te gaan. Na een tocht van een half uur probeerde we het opnieuw en met succes!
Volop makreel, de ��n na de ander. Op de terugweg voeren we naar een plek waar volop meeuwen waren. Wat er toen gebeurde was echt bizar! Zelf de schipper kon het niet laten even zijn hengel uit te gooien. 7 makrelen aan 1 lijn�De dag was een groot succes! We gingen met volle emmers naar huis. Thuis lekker gerookt en heel de buurt voorzien van makreel!. Dat gaan we zeker vaker doen! Op naar de kabeljauwvangsten in de winter. Ik kijk er al naar uit!

Joost van Ginneken

woensdag 23/08/2006
trip met neeltje jans naar de wrakken alhoewel we meestal met de snelle charterboten varen
toch eens wat anders geprobeert.
met 5 Vissers vingen we een aantal gullen niet van de grootste slag pakweg tussen 1,5en2,5kg
en een hele hoop steenbolk.al bij al toch een geslaagde visdag.bedankt neeltje jans.

de lembeekse vissers.

=== Donderdag 24 Augustus 2006 ===

Gisteren wezen baarzen,
We kunnen zeer kort zijn wat betreft de vangst 2 baarzen 1 van 3,3kg en 1 van 2kg .
Dit is de derde maal op rij dat de vangsten minder zijn 11 stuks op de 3 laatste vistrips, terwijl we 4 weken terug nog 20 baarzen
Per dag konden vangen. ( gevist op de oosterschelde op verschillende plaatsen )
Groetjes D 1128 Walter

=== Woensdag 23 Augustus 2006 ===

Het resultaat van de vorige wedstrijd op het Grevelingemeer had dan toch wel belangstelling gewekt bij andere leden want voor de nachtvisserij waren er 19 inschrijvingen waarvan er uiteindelijk 18 hengelaars vertrokken.  Om 17.45 uur vertrokken wij met de MS Theo en dit bij onweerachtig weer en een stevig windje.

Even na 18.00 konden wij beginnen te vissen. Steven Van Ostaede had de trend gezet door als eerste een prachtige schol te vangen. Spijtig genoeg was dit bij de hengelaars achteraan de boot het enige wapenfeit�. Reeds van bij de aanvang bleek dat de hengelaars vooraan de boot binnen de prijzen zouden vallen. Mario en zijn dochter Jasmine gaven het goed voorbeeld en haakten al direct enkele mooie schollen. De sfeer op de boot zat er nu goed in.

Her en der werd er nog schol en wat ondermaatse wijtinkjes aan boord gehaald maar goed kon je het niet noemen zeker als je het vergeleek met de vorige keer. En toen kreeg Mario zijn onderlijn niet meer opgedraaid!!! Eerst dacht hij ergens aan vast te hangen maar na enkele pogingen kon hij de lijn los krijgen en dan toch langzaam inhalen. De hengel kromde onder het gewicht van wat gehaakt was. Het had niks van het gehaakt zijn van een vis. Onder het oog van zowat alle hengelaars kwam er uiteindelijk een joekel van een kreeft aan de oppervlakte. Een enorm en vervaarlijk uitziend beest. Blijkt later 2,160kg te wegen!!! Begrijpelijk dat de avond voor Mario niet meer stuk kon. Toen Robert Van De Wouwer dan ook nog een paling van 840 gr haakte, mochten wij op beterschap  hopen van zodra de duisternis zou invallen. Wachten dus en een babbel maken was de boodschap. Robert  en Mario waren in vorm. Toen de nacht viel, kwam de verhoopte beterschap er echter niet, in tegendeel. Er werd nu niets meer gevangen. Een echt alternatief was er niet maar de schipper verkaste toch even naar veel dieper water (22m) om het daar te proberen op de mogelijke aanwezigheid van wijting.

Toen er daar na 30 min niets( buiten ��n palinkje) werd gevangen verkaste hij opnieuw maar nu naar de andere zijde van de geul en lagen wij opnieuw op ongeveer 12 a 14 m water. Daar duurde het niet lang of aan stuurboordzijde kregen wij toch beet.  Nu haakten verschillende hengelaars een paling. Beestjes van een vinger tot een duim groot. Dit luide de finale in. Pierre van Ostaede, die gans de avond niets bovenmaats ving, haakte in dit laatste � uur toch nog een paling, een schol en een tong en kwam zo toch nog verrassend terug.

Rond kwart na middernacht was het gedaan. Wie er nu dagwinnaar zou worden was niet te voorspellen.  Uiteindelijk bleek Jasmine Dobbelaere de meeste vis op de weegschaal gelegd te hebben. Proficiat aan onze jongste.  Onze dank nog aan Theo die ons een prachtige avond bezorgde

Mario

=== Woensdag 23 Augustus 2006 ===

Collega vissers ,
uiteindelijk eens de Noordzee op kunnen varen met goede weersomstandigheden .
Plaats van het gebeuren "muur van Zeebrugge " tongstek bij uitstek . Allez , normaal toch . Buiten een 12-tal ondermaatse tongen zijn de rest van de zagers in no time van de haken gevreten door krabben en ander onvangbaar spul !
Er lagen verschillende boten , verkassen was aan de orde ! Niet goed natuurlijk ......
Komkommertijd !
Greetz , Luc

=== Maandag 21 Augustus 2006 ===

vandaag maandag
nog eens met natuurlijk aas op de baarzeman gaan vissen
resultaat noppes zeer veel wind geen stroom wat resulteerde in een boot die van links naar rechts ging
dus smiddags maar terug gevaren allez ik was al blij dat ik van de regen gespaard ben gebleven .
donderdag als ik tijd heb ga ik nog maar is proberen
groetjes tom van nuffel

=== Zondag 20 Augustus 2006 ===

Gisteren avond zijn we gaan vissen vanuit bruinisse met de mozes
In tegenstelling van west-brabant hadden we geen klagen over het weer.
alleen de vangst viel tegen ,met 14 man 64 vissen.
1 Hugo Roks 12 stuks,  2 Rene Heeren 11 stuks,  3 Davy Hermans 11 stuks, 4 Jan van Strien 7 stuks 5 Antoon Roks, 7 stuks
Grootste platvis 34 cm Rene Heeren         Grootste rondvis 25,5 cm Antoon Roks
vis ze en vang ze
Groetjes Visclub Baracuda Bar St Willebrord

=== Zondag 20 Augustus 2006 ===

Hoi sportvissers,

Zaterdag weest vissen de tong proberen te gaan belagen. Met de gedachten van vorige zondag redelijk goed te gevangen hebben dus erop uit samen met mijn maat Rene en zijn boot de Sielke. Eerst iemand opgebeld aan de slib en hoorde van die persoon dat er goed gevangen werd aan een wrakje. Dus ik daarnaar toe , ginder aangekomen aan het wrakje (dat niet ver uit de kust lag) eens derover gedrift en zag op de dieptemeter dat er wel wat vis opzat. Geankerd maar kon het wrak niet goed passen, der zat bijna geen stroom (doodtij) Dus met die binnenwind ging ik der altijd af. Daar was de vangst dus ook niks.Geen wrak, geen vis...
dan maar besloten om naar de plek te gaan waar ik zondag goed gevangen had.

Daar toegekomen hadden we meer stroom. Toch was het ook gene vetten,integendeel twas infeite een ramp. Met tien stokken vissen en af en toe een visje, man man man....
De krabben waren ook weer van de  partij, de tongen hebben de kans niet om te bijten. Zitten der geen krabben aan dan zijn het zeesterren.
Dan es besloten om richting cadzand te gaan. Daar hetzelfde senario, niks of bijna niks.Wel moeten binnenkomen met een hevig onweer op ons dak. Voor de veiligheid aan volle bak binnengevaren en ze rap mogelijk uit dat water, ge weet nooit.
Voor te vissen van 13 uur tot 19 uur, de vangst 11 tongen en 1 zeebaars.

Zo zie je dat ik ook es een mindere dag kan hebben.maar ja het kan niet altijd bingo zijn. Zo zie je dat je ook een mindere vangst gerust er mag opzetten. Als ze der niet zitten of willen bijten mag je vissen met eender welk systeem van onderlijn en aas.
Hopelijk dat die krabben wat verminderen want als ge gaat vissen maak dan maar dat je aas genoeg meehebt, en hopelijk de volgende trip wat meer succes.
Tot de volgende vistrip
Groeten Tommy ( boot Miro )

=== Zaterdag 19 Augustus 2006 ===

woensdag 15 augustus vanuit neeltje jans geweest
met 2 man 36 tongen voor westkappellen geweest
gevist met zagers ieder met 3 stokken en 2 haken
allemaal mooie tongen met een gemiddelde van 40cm
ook 1 palinkje dat de maat niet had
en enkele te kleine zeebaarsjes om mee te pakken
bij stilvallen van de stroom allemaal kleine tongetjes die we hebbe wergezet
mooie vangst zou ik zegge dit kunne we nogwel eens overdoen

jo uit geetbets (belgi�)
ps denk volgende week nogwel eens terug te gaan als het weer meezit

=== Zaterdag 19 Augustus 2006 ===

Aantal weken wat minder op het water doorgebracht, bar slecht weer, vakantie enz. Als ik zo om mij heen de berichten opvang dan zou ik niks gemist moeten hebben.
De vangsten van platvis zijn dit jaar bedroevend slecht, en ook al heeft de tong zich dit jaar laat aangemeld, ze zitten er in grote getalen.
Maar wij merkte wel dat haakje 6 beter viste dan haakje 4. Ook de paling laat zich met horten en stoten van zijn beste kant zien, zo vanaf 19.30 uur met een beetje bewolking zijn ze al aan het azen op water van 5-6 meter.
Ondanks het "koele" weer mogen we over het algemeen niet klagen. En die dotten wier en sla, dat komt gewoon door het slepen van netten op de schelpdieren. Doe je niks aan, stekje zoeken op een plaatje bied meestal uitkomst.
Maar wat wel bar en boos is dat nog steeds gesleept word met een span, tussen Annaland en de Krammer. Een span wordt bevist met 2 boten, en alles gaat mee. Ik zelf kond geen botje aan de schubben komen, en ook tijdens een aantal duiken waren er aanmerkelijk minder platvissen te bekennen dan 'normaal' .
Volgende week weer rustig verder, de vangsten van dit jaar zijn in overeenstemming met mijn logboeken van 2000-2005 dus over een week of 4 moeten de eerste mini wijtingen bij de Keeten A zitten, afwachten maar.

Axel

=== Vrijdag 18 Augustus 2006 ===

Donderdag 17-8 weest gaan vissen met de BIG-MARLIN van Dre Vriends.
Om 7uur vertrokken met een groepje van een  7 tal vissers  naar een wrak zo een 35mijl ver.
We zouden het eens proberen om een zeebaarsje te vangen met kunstaas.
Dre had de boot perfect geankert voor het wrak maar al snel bleek dat de baarzen er weinig zin in hadden.Mart en ikzelf konden elk 1 baars verschalken
Dan maar besloten om eens over het wrak te driften om een gul te vangen.
En toen was het wel goed raak,direct kromme hengels en de eerste gullen kwamen binnen boord.
Zo kon iedereen toch nog wat gul vangen.
Ronny wist de grootste te vangen 11 pond en daar heb je dan toch mooie sport aan met de pilkerhengel.
Er was een prima sfeer aan boord en zo werd het weer een moeie visdag.
De groeten Erwin

=== Vrijdag 18 Augustus 2006 ===

Gisteren wezen baarzen op het scheld op een wrakje in de buurt van wemeldinge,
Resultaat slechts 4 baarzen grootste 2,5 kg de rest tussen 1 en 1,5 kg er stond niet veel stroom daarom deze mindere vangst
Groetjes Walter D 1128

=== Donderdag 17 Augustus 2006 ===

Hallo visvrienden, vanmiddag een rondje gaan varen met mijn bootje, en ik kon het weer niet laten om even een hengel uit te werpen!!!
Er zaten nog een paar zagers in mn buin duz ja: Waarom ook niet??
Eerst voor de "zeate" geprobeerd (l.w.) een baarsje te vangen maar na een half uurtje 0,0 baars
Toen nog een half uurtje op het perceel voor het mosselmannetje gelegen en daar helaas ook niets gezien!!
Ik zou graag eens met kunstaas op de zeebaars gaan, weet iemand wat ik precies moet gebruiken?? Ik ben namelijk alleen maar gewend om met "natuurlijk aas" te vissen, zoals zagers en pieren
Groeten Martijn Boone

=== Donderdag 17 Augustus 2006 ===

Hallo visvrienden, gisteravond (woensdagavond) weer even geprobeerd wat paling te verschalken op de oosterschelde, dit is deze keer niet gelukt!! Ik heb tot 23.30uur gevist, en zeer veel rommel (zeesla) aan de lijnen en dat vist natuurlijk echt niet lekker!!
Ik heb eerst op de perselen gelegen en daar slechts 1 zeebaarsje kunnen vangen, daarna nog een poosje bij het mosselmannetje gaan liggen tegen de rode kant aan, daar slechts 1 paling gevangen.
Toen ik de haven binnen kwam sprak ik een andere visser en die had ook maar 3 zeebaarsjes en een paling gevangen, hoe zou het toch komen???
Misschien morgenmiddag nog eens proberen op de zeebaars,
tot het volgende bericht,

groeten Martijn Boone

=== Woensdag 16 Augustus 2006 ===

Dinsdag (gisteren) met 3 man een bootje gehuurd bij 't Zeepiertje om een dagje te vissen op de oosterschelde.
Het weer was redelijk, een enkele bui en vrij veel wind.
We hebben gevist met zagers, pieren en spiering. Met vijf hengels vingen we 4 schollen, 5 botten en 1 paling.
Alle vis vingen we in de ochtend, daarna was het over en uit.Dit komt waarschijnlijk doordat we 's middags om de haverklap met kromme hengels stonden om alle zeesla omhoog te hijsen.
Op 2 scholletjes na waren ze flink aan de maat. De paling was 70cm.
Volgende keer een nachtje proberen.
Groet Vincent

=== Woensdag 16 Augustus 2006 ===

Gisteren de Oosterschelde weer eens opgevaren om de zeebaars te belagen .
Wat heen en weer gevaren en hier en daar met kunstaas en zagers geprobeerd . Uiteindelijk een school gevonden en toch effe snel een 25-tal scholenbaarsjes gepakt . Op licht materiaal leuke sport . Geep was nergens te bekennen en makreel ook niet . Mooi weer gehad , een verschil met het binnenland waar het bijna de ganse dag geregend had .

Groeten van Luc en Guy

=== Woensdag 16 Augustus 2006 ===

Hallo visvrienden, gisteravond ( dinsdag ) gaan vissen samen met jurian op mijn boot op de oosterschelde.
Smiddags nog even bij Max Pagee om zagers geweest, en savond bij v/dixhoorn nog wat gehaald.
Om half 9 richting de stortboei gevaren, daar hadden we allebei de eerste worp gelijk een zeebaars, gevolgt door 2 botten.
Daarna was het een poos stil, en vingen we weer 2 zeebaarzen waarvan een van 45c.m., een tong en een paling.
Rond 00.00uur even aan de rode kant gelegen maar daar niets gevangen.
Daarna zijn we nog even bij het mosslemannetje gaan liggen en daar ving ik nog een paling.
Om 01.15uur zijn we naar de haven gevaren, waar we alles op het gemak hebben opgeruimd, er ontglipte nog een paling door de steiger heen, PLONS, weg paling! maar goed we hebben een leuke avond gehad met lekker weer!!
Vanavond weer maar vissen denk ik als het een beetje weer is.
Kortom de vangst was:
Jurian: 2 zeebaarzen en een mooie tong
ikzelf: 2 zeebaarzen, 2 botten en 2 palingen
tot het volgende vangstbericht,

groeten Martijn Boone

=== Maandag 14 Augustus 2006 ===

Gisterenavond een poging gedaan om wat tongen te verschalken .
Richting Breskens getogen met de zodiac op de trailer .
Grote kermistoestanden op de parking en de trailerhelling was onbereikbaar . Ook was er een stevige golfslag op de Westerschelde .
Dan maar als alternatief de haven van Wemeldinge opgezocht als uitvalsbasis in de hoop een paar tongen te vangen in de Oosterschelde . We konden onze kilo zagers toch niet wegsmijten h� .
De vangt was bedroevend , 1 maatse tong en een paar kleine scholletjes waren ons deel . Onze toppen stonden door het vele wier constant onder spanning . Voor de rest was het een z���r rustige droge nacht .
Als je de Noordzee gewend bent dan ben je wel een beetje verwend natuurlijk maar op de Oosterschelde zien ze me voor een bodemvisserij niet meer .
Greetz ,
Luc en Guy

=== Maandag 14 Augustus 2006 ===

Zaterdag 12 augustus weer eens naar de Bergse Diepsluis in Tholen geweest.

Daar hoorde ik tot mijn verbazing dat de boot �Ephyra� van sportvisserijbedrijf Jeroen van Meeteren niet meer in de vaart is. Door de slechte boekingen van opstappers.

Gelukkig was de kleinere boot de �Epico�nog wel in de vaart.

We zijn met 8 opstappers gaan vissen. Aan het weer kon het niet liggen, we hebben de hele dag stralend weer gehad.

De vangsten waren niet overdreven. Zelf hadden we 8 scholletjes en was steenbolkjes. Gevist met pieren. Verder is er een klein zeebaarsje gevangen een mooie schol, en nog wat kleintjes

Toch jammer dat er weer een boot uit de vaart is gegaan. Hierdoor wordt het voor de losse opstapper weer moeilijker om met een boot te gaan vissen.

Groeten

Dick Hagenaars

=== Zondag 13 Augustus 2006 ===

zaterdag met 11man met het sop mee vanuit denhelder.om de makreelen te belagenom half 9 vertroken en om half10 lagen wij te vissen.zo halverwege den helder en ijmuiden {petten] een mijl van de kant af.een school makreel gevonden erlagen meerdere boten,die hadden via de mc verteld dat er makreelen waren .zonder dat er meeuwen waren te zien.
wij gingen voor anker moter uit en vissen maar  we lagen tussen de 7 en 8 mete

diepte hengels overboord zoveel haken zoveel makreel eraan.alleen ze haden voorkeur voor een bepaalde kleur veer wit plus balletje derboven en kleine veertjes {afgeknipt}binnen het uur hadden wij de tonnen vol makreelen toen zijn we met zijn alle nog een uurtje aan het spelen geweest,met diverse onderlijnen pilkertjes,shads,1 veertje, andere kleuren ect.aan het ene ving je niets aan het andere met dat je het water raakten beet !!!

eerst zat de vis op de bodem,en naarmate de tijd volgde zaten ze pal onder de boot.nog een klus erbij gevangen,1 kist vol voor de schipper,die wist er iemand die ze graag wide hebben.wij om half 12 terug gevaren naar de haven met zijn alleen de markreelen schoonmaken we reden het niet in de haven waren we nog niet klaar even voor enen,maar om half drie hingen ze toch in de rook tonnen,we hebben een hoop mensen blij kunnen maken met een portie gerookte markreel.

andre veerman volendam.

=== Vrijdag 11 Augustus 2006 ===

do 10-8 een bootje gehuurd bij het zeepiertje in yerseke
johny meyer gaf ons wat stek informatie en mooie steekzagers
als aas
om 13.00uur uitgevaren naar de stek die john ons aanrade
daar gevist tot 22.00uur met vier hengels resultaat 31 zeebaarzen
en 5 mooie botten we hebben 5 baarzen terug gezet die waren te klein
om meetenemen de gtootste baars was 3.5 kilo
we hadden dit keer geen last van groen en krab dus weer
een perfecte visdag op de oosterschelde.
groeten van bart en henk v.d bovenkamp en de bottenmepper utveen

Met vriendelijke groet / Best regards,

Ben Henken

Hoi sportvissers,
Gisteren toch es besloten om es te gaan proberen achter de tong. Met die wind de laatste tijd kan de mens bijna niet meer uitvaren. Gisteren was het om kwart voor negen laag water en na paar site's gekeken te hebben van het weer zag ik dat ze 2 a 3 beuafort variabel gaven om 18 uur en om 21 uur. Dus niet twijfelen, aas bestellen mijne maat opgebeld en vroeg hem om mee te gaan  en dat moest ik hem ook geen twee keer meer vragen. Dus weg waren we. Toen we buiten de koppen was het niet echt kalm , amai....

Eenmaal toegekomen op mijn plekje ,de eesrte stokken derin en direct bingo. Dit had ik echt niet verwacht. Had al andere vissers gehoord en die zeiden dat het niet denderend was . Dat was bij mij helemaal nie het geval.
Na een tijdje vissen moesten we toch terug naar binnen want die wind nam niet af maar hij nam nog een tandje toe. Dus veiligheid prioriteit ...
De vangst was wel zeeer goed op 1 uur en 3/4 te vissen hadden we juist op de kop 40 tongen en 6 palingen.

Wel veel kleine tongkjes . Die inmiddels terug naar hun moeder zwemmen, allee tis toch te hopen dat ze de weg terug vinden.Hihi.
Hier een paar foto's van de vangst gekuist ,der zat ook ��n albino tong bij. der zaten 10 mooie tongen bij. Uiteraard de vangst verdeeld bij het binnenkomen.
Hopelijk geven ze wat minder wind af voor de komende dagen dat ik terug op het plekje kan gaan vissen. wanty het is het moment daar.
Tot de volgende vistrip
Groeten Tommy (boot miro

=== Dinsdag 08 Augustus 2006 ===

Nog een laat berichtje van onze makreelvangst van zondag.Bij het vertrekken
met de Stella Bel  wist de schipper ons te vertellen dat als we 20 vissen de
man vingen , we goed hadden gevist Maar zie met vijf man viste we er wel veel
meer makrelen en dit om te roken en zo onze clubkas bij te spekken en ieder
aan boord had een goede dag de schipper zocht en vond de vis.Beste man
bedankt voor een prettige dag vissen en tot volgende keer

Roger Goossens

hallo visvrienden,

gisteren maandag nog eens mee geweest op makreel met   MIJNTJE uit
Stellendam.
het was weer 'n top dag .. kort na de middag hadden wij allemaal heel de
boot ,
allemaal meer dan genoeg makrelen gevangen .
zo dat wij al vroeg weer binnen waren, juist voor het heel wat harder ging
waaien.
wij hadden zeer veel makrelen met 4 man en mooie groten er bij.
wij willen zeker nogmaals de schipper en de boot mijntje uit stellendam ,
bedanken voor de prachtigge dag.
wij gaan zeker nog meerdere keren mee met mijntje,ook wrak vissen.
omdat die mensen daar alles doen om ons vis telaten vangen.

vriendelijke  en sportieve  groeten  ,

jean en arnold,

=== Dinsdag 08 Augustus 2006 ===

Vandaag wezen baarzen vangsten waren een stuk minder dan de voorgaande keren.

Gevist bij de peilers van de zeelandbrug  resultaat 6 baarzen ( wel mooie )
Groetjes D 1128  Walter

Hallo,

Vandaag eens een dagje gaan makrelen met de 'Neeltje Jans'. Nog eens mijn diepvries vol vissen dacht ik en ook al op voorhand een aantal collega's op het werk verlekkerd met verse makreel. Viel dat even tegen, het werd de meest frustrerende makreelvis-dag die ik ooit beleefd heb, 7 uren hebben we rond gevaren om een school te vinden, ik denk dat we amper een uur effectieve vistijd hebben gehad. Frustrerend, je hengel voor je hebben staan en uren varen zonder te kunnen vissen. Mijn eindresultaat was 9 makrelen, kan het nog meer miezerig zijn? Een flinke opdoffer als je het mij vraagt, als er nu al geen makreel meer valt te vangen....

Greetz, Tim

=== Maandag 07 Augustus 2006 ===

Zaterdagavond er maar weer eens op uitgetrokken op de oosterschelde. Lokatie schelpenhoek.
Om 20.00 uur te water...wederom waren wij de enigste boot, blijft toch raar, goede trailerhelling, mooi weer (droog) aangename temperatuur..??
Richting plompetoren en binnen 5 minuten hadden wij 2 mooie palingen in de boot...daarna niks meer, verkast en daar nog 3 palingen, 1 zeebaars, 1 platte gevangen.
Niet om naar huis te schrijven maar lekker gevist en geen groen!

David (daan II)

goedenmiddag

afgelopen zaterdag op de noordzee wezen wrakvissen met little johson,zn kipje,ali q en the johnson was ook weer van de partij.
De schipper twijfelde om uit te varen  want er stond nog een lekker briesje maar besloot toch uit te varen en dat hebben er een paar geweten.
na een goede 3uur varen bereikten we het eerste wrak en waren er al een persoon of 5 brak en wisten niet meer hoe ze het hadden.
de lijnen gingen over boord en hier en daar kwamen er wat gulletje en steen bolken boven water maar nog geen vetpot.op naar het volgende wrak en daar werden er mooiere gullen boven gehaald.ali-q en the johnson waren goed op dreef en sleepten er lekker wat vis uit terwijl the little johson niet wist hoe die moest zitten of staan van zn zeeziekte.nadat we nog een paar wrakken hadden aangedaan gingen we om 14.30 weer richting neeltje jans en werd de vis aan boord schoongemaakt en gefileerd door onze meesterkok ali-q.
de vriezers zitten weer vol en little johnson was zo blij als een kind toen hij weer aan land stond
van de week nog maar eens op de makreel proberen en jullie horen nog wel van de vangst.
NWJ en vang ze allemaal

John

=== Zondag 06 Augustus 2006 ===

Hoi lustige vissertjes...

Hier maar weer een leuk berichtje van Marja en ikke de gek (Wil)..Nou het was een hele belevenis wat Marja en ikke mee hebben gemaakt maar het was wel kei goed..Wij hadden een bootje gehuurd voor ons beide  en wel bij het zagertje (Dixhoorn) te yerseke burenpolder 4......en wel voor een hele nacht want wij wilde ook wel weer eens vis vangen na lange tijd ....
Als je daar binnen komt dan voel je dat je al Koning bent want zo word je daar ontvangen en begroed..Nou om 17u30 waren wij al bij het bootje  en de goede heer gaf nog even de nodige instrukties over de boot....En toen nog even  waar wij het best zouden gaan liggen met deze rot wind die er was..Nou alles bij alles zijn wij die kant op gevaren  en ja mijn copiloot hield de visvinder en diepte meter in de gaten met haar scherpe Arends ogen.
Want de kleinste beweging  aan mijn top van de hengel dan hoor ik het al van haar ..Maar verder over het bootje,,Wij wilde voor anker gaan  omdat er veel vis zat volgens Mijn geliefd vrouwtje en ja dan doe je dat want zelver wil je toch een vis vangen..Maar nu komt het anker uit en ja hoor binnen 15 min mijn eerste zeebaars van 42 cm dus dat ging goed ,maar de rest ging niet zo goed want ons anker had zich nergens vast geslagen en zo dreven wij stilletjes af ,,,tot ik zei tegen Marja volgens ons lagen wij voor die boei en er niet achter dus mensen ,door dat de boot lichtjes afdreef trok het anker zich vast in die groene boei ........Ja en nu  zelf al 15min liggen te trekken maar geen resultaat  en ja dan maar  de professor bellen  waar wij het bootje van gehuurd hadden..Die goede heer was er binnen 10 min en jahoor  even kijken en chekken  en ik luisterde naar de instrukties en los waren wij Dus  maar weer anker uit en vissen maar helaas  niets meer te zien.
Toen verkast  naar de plek die wel vis aan gaf en jahoor  weer een baars en er volgde er nog vele ..Maar wij konden daar niet blijven liggen want die rot wind maakte dat het bootje telkens heen en weer schommelde..Dus maar iets meer aan de kant gaan liggen  en wel op 2.10meter diepte..En jahoor daar kreeg ik ook vis en heel veel beten want ik moet zeggen met twee hengels had ik mijn handen vol ..Maar ja zoals vele weten het je hoog water en laag water ,en dat was ik vergeten dat wij naar eb  gingen.
Dus beste lezers  na een tijdje stond ons bootje op den droge en ja dat was knudde want ik zag het telaat ....En daar lagen wij op den drogge  en het was 5u30 en om 7 uur moest het bootje terug binnen zijn...En alles kwam erdoor dat de vis eens heerlijk gebeten heeft en dat vergeet je de rest eens..Maar over de vis wij hadden 15 baarsen  en daar zwemmen er 6 van terug die waren volgens mij iets te klein lengte 30 cm dus die mogen nog groeien tot volgend jaar..Daarbij had ik nog 2 palingen maar die zwemmen ook weer  waren 35 cm en nog een mooie Schol  en wel van 42 cm ,dus mee naar huis 9 baarsen en die mooie schol, en dan moet ik nog vertellen dat ik er zeker  en zonder te liegen  want dat doe ik nooit over mijn hobby heb ik nog wel zeker 30 a 35 mooie aanbeten gehad die ik mis geslagen heb.
De goede Heer van dixhoorn  zagertje heeft de vis gezien en die vond het een hele mooie vangst...Dus nu ziet U allen door al die  spanning  was ik vergeten dat het eb ging worden en daarom lag ons mooie bootje op den drogge..Maar  die mensen van Dixhoorn  het zagertje die hadden er alle begrip voor en hebben ons de nodige steun overgebracht via de radio zender of tewel de 27mc..Mensen onze vriendelijke dank en ook voor al die moeite wat jullie deden ... En dan nog zo vriendelijk zijn ,want als je boot op den drogge komt kun je toch wel stukken maken maar ze waren vriendelijk en hoopte  dat ze ons nog meerdere keren te zien ..Ik kan maar een ding zeggen het is zeker en vast niet de laatste keer want een bootje huren kost wel iets maar dan heb je het rijk voor je alleen..
Dus  al met al was het een hele belevenis voor Marja en mij..En de vis  die zal ons zeker smaken  en dan het hele verhaal maar weer eens boven halen  samen hebben gelachen en genoten van die beruchte nacht..Zo mensen wij wensen jullie allen een mooie vangst en tot kijk aan het water of via internet..

Groetjes van Marja en Wil uit Tilburg...

=== Zondag 06 Augustus 2006 ===

Heej vissers,

Na een drukke tijd op het werk toch weer eens tijd gevonden om te gaan vissen op de schelde. Zoals gewoonlijk zijn we met de Beatrix2 van Ad de Schipper gaan vissen.
Met het '' zooitje ongeregeld''  zijn we deze maand eens in de avond gaan vissen om zo wat palingen en tongen te gaan vangen.
De vissers die zaterdag overdag met Ad zijn gaan vissen waren nog maar net(of net niet) afgestapt of de plaatsen werden al weer ingenomen.
Rond 17uur richting de zeelandbrug gevaren, daar kwamen de eerste platte en palingen al snel naar boven. Helaas moesten we hier door het vele groen weg, dan maar een stukje terug gevaren en het op 27meter geprobeerd.
Hier kwamen weer snel een paar platte en palingen naar boven en nu werden ook de eerste tongen gevangen.
Jammer genoeg werd het hier na een tijdje wat minder en moesten we het dus nog ergens anders gaan proberen.
Voor de boot goed en wel stil lag kwamen er achter mij(ik had nog niet eens ingegooid) al een paling en een tong van 14 meter diepte omhoog.
Als bonus ving ��n van de broers uit hoogerheide nog een flinke rog, echt een flinke rog! Helaas had ik mijn fotocamera niet mee genomen en kan ik er geen foto's van laten zien.
Het was een mooie avond en zoals wij dat zeggen kaai-gezellig!

Martijn Dekkers.

=== Zaterdag 05 Augustus 2006 ===

Hier nog een laat berichtje van de laatste weken baarzen.
Steeds gevist bij de peilers van de zeelandbrug tussen 30 en 52 .
In mijn vorige berichtje van eind July was ik de plaats vergeten te vermelden.
Groetjes  Walter

=== Woensdag 02 Augustus 2006 ===

hallo visvrienden,
hier nog een verlaat berichtje van vorige week vrijdag (i.v.m. kapotte computer).
Vrijdagavond dus wezen vissen samen met Marc, en alles zat een beetje tegen!!
- Eerst naar yerseke om aas: OP!!! Toen terrug naar krabbendijke en daar even wat zagers gehaald
- Bijna een ongeluk met de auto
- Bijna een aanvaring in de haven tegen een andere boot die aan kwam varen (en we niet zagen)
- Onderweg naar de vis-stek viel die afstandbediening van de motor er van.....
- Weinig vis
- Terrug in de haven om 01.30uur stapte ik mis en viel ik met kleren en al midden in de nacht in de haven plons... (bedankt freddy!!)
Dus ja zo hebben we nog wat beleefd...
We hebben gevist van 21.30 tot 01.00uur, allebei maar met 1 hengel
marc ving 2 palingen en ik zelf ving een paling en een zeebaars.
Volgende keer hopen op betere vangsten!!

Groeten: Martijn Boone

=== Woensdag 02 Augustus 2006 ===

Nieuwpoort

Wat zijn de vissen toch rare beesten !
Hier nog een laat vangstbericht van woensdag 26 en donderdag 27 en 28 juli.
Op woensdag nog eens geprobeerd om gul of een zeebaars te verschalken; dat met mijn vrouw patricia.
Van de trip die heel ver ging in zee kan ik kort zijn : drie maal gullekes om terug naar mama te sturen en twee maal zeebaars van dezelfde grootte en een paar makrelen +/- 30 stuks. Dat was de vangst van de trip.
En dat voor een hele tank leeg te varen ! kan je nagaan hoe ik me voelde .

Op donderdag ging ik normaal niet vissen, maar rond de klok van 5 u in de morgen kon ik de slaap niet meer vinden en met zo een temperatuur en weer kan een mens toch al niet slapen !
Nog een duwtje tegen mijn vrouwtje patricia : ga je mee vissen ? En het antwoord was kort : ge zijt ZOT en ze draaide zich.
Wist ik meteen genoeg maar ze zal het geweten hebben !!
Nog snel een vriend opgebeld of die het zag zitten om mee te gaan. Moest het geen tweemaal vragen en wij weg.
Maar wel een heel andere richting dan de dag ervoor.
Bij de eerste drift Bingo : zeebaars. Snel het anker eruit en maar vissen, mooi heel mooi waren ze ! af ik toe een kleintje maar toch echte topsport ! en positieve concurrentie tussen Danny en mij in het vissen.
Moest natuurlijk den Danny niet zijn: hangt hij een flerenpaternoster aan zijn lijn en vangt hij er wel geen vier tegelijk van rond 1.5kg stuk .
Ik ben wel wat gewoon maar mijn mond viel open na het zien van al die mooie vis.
Terug een dag voor mij om niet snel te vergeten ! en ook voor vriend Danny.

Op vrijdag wilde ik terug een andere vriend van het zelfde laten genieten als de dag ervoor omdat hij niet elke keer het geluk heeft in het vissen.Terug naar de zelfde plaats. Komt het nu omdat hij erbij was ? maar de vis was verdwenen... Zelfs ik kon er geen vangen met het zelfde materiaal als de dag ervoor.  We zijn na een tweetal uur terug naar huis gegaan zonder vis ! Sommige hebben nooit geluk, andere wel.
Het blijft toch een sport apart .

Groeten francky en patricia de Bonkie

hey allemaal
het is eindelijk is gelukt
voor de eerste maal eens echt in een school jagende baars gelegen met de boot van alle kanten jagende baars tot een paar meter naast de boot gevist met pilkers en twisters mijn vismaat wist er tot tweemaal toe 2 baarzen te gelijk te vangen we hebben er 17 gevangen waarvan 4 over de maat
veel gelost en veel kleintjes maar aan licht stokje supersport
groetjes  tom van nuffel

=== Dinsdag 01 Augustus 2006 ===

Vorige week een weekje in zeeland op vakantie geweest en de boot meegenomen
om wat te gaan vissen.
Helaas door omstandigheden maar 3x uit kunnen varen en ook niet ver.
De eerste afvaart een beetje in de buurt van het Caison gelegen voor Neeltje
Jans en enkele horsmakreeltjes gevangen.
De tweede afvaart was enkele uurtjes voor het donker op de Grevelingen, maar
dat was dus een flinke tegenvallen, helemaal niets. Volgend de duikers die
op de camping stonden was het water te warm en de vis te lam om iets te
doen, of het waar is of niet daar kan ik niet over oordelen maar dat ze niet
wilde bijten was een feit.
De laatste afvaart was weer een keertje de zee op maar dan richting de
Baidar, ook hier maar weer een paar uurtjes weggeweest, maar wel 16 makrelen
weten te vangen gelukkig. We zijn naar RO6 gevaren en door de stroming en
wind een beetje driftend heen en weer gegaan van Baidar tot RO6.
Al met al niet veel gevangen maar wel heerlijk genoten van het goede weer en
goed verkleurd.

P.S. Was eigenlijk ook de bedoeling om s`avonds een keer op haaitjes te gaan
vissen maar het is er helaas niet van gekomen, volgende keer beter hoop ik.

Vang ze, Erik Verstappen.

Vrijdag 28-07 gevist met de boot van ronny  vanuit Yerseke
Gevist van 22.00 tot 03.00 lw om 00.45 Af en toe wat teveel groen dus is het verkassen maar toch lekker gevist ondanks dat er weinig tij was.
Vangst 10 zeebaarzen aan de maat ,de grootste 2.1 kg ,  5 palingen , 1 tong van 40 cm en 1 mooie bot en ongeveer 10 baarsjes onder de maat die nog mogen groeien .
Vorige week op de zelfde plaats gelegen en  hier 17 baarzen en 13 palingen gevangen met zeer weinig groen.

Groeten  Suiker en Ronny

=== Dinsdag 01 Augustus 2006 ===

Gisteren een dag meegewist met de salamander 2 uit Bergse Diepsluis ,gelegen op 3 plekken maar alles zelfde rsultaat ,ongeveer 7 visjes met 25 man,op andere boten was het niet veel meer.Helaas zat de boot een beetje te vol dus 2 hengels vissen was helaas niet mogelijk.Overdag valt er gewoon helemaal nix te vangen,zelfs de krabben hadden geen zin om te bijten.
Als je dan toch iets wil vangen ,huur een bootje en ga snachts vissen ,dan heb je tenminste nog een kansje.

Hans

ahoi vissers,
hierbij een vangstbericht van 29 juli
heb met de ZORRA met schipper erwin wezen vissen te blankenberge resultaat 2 TONGEN dus heel slecht
spijtig genoeg konden we niet op onze gewone stek vissen
immers kilometers lang was het afgespannen met warnetten
volgende keer beter
marc de slijkvisser

=== Dinsdag 01 Augustus 2006 ===

Dit weekend voor het eerst wezens vissen met een eigen bootje. Vertrekhaven Sint Annaland om zo te varen richting de Zijpe. Echter naast diverse boeien gelegen en ook vanuit de haven richting Sint Philipsland  bij het sluisje echter weinig vis.
Vooral s� avonds gevist in de hoop zeebaars en paling te vangen. Echter de juiste visstekken nog niet gevonden. Op twee verdwaalde zeebaarzen en een enkele botje na namelijk geen vangsten.

Goede vangsten

Richard

dag zeevisser,

Een weekje met mijn boot vanuit IJmuiden wat zeebaarzen proberen te verleiden.
Op wrakken weinig vis en vrij klein. Aan de kust was het veel beter en soms erg goed.
Kleur en gewicht was weer doorslaggevend. Vaak was het een pilker met rode twister, maar ook alleen paarse of lichtbruine slugs aan een zijlijn met een loodje van 25-30 gr. of parelmoer shads, maar dan wel met het betere knip en plakwerk, gewone niet ! 5 gram verschil was ook het verschil tussen vangen en niet vangen. Bij de juiste combinatie volge direct na de eerste worp een aanbeet. Er zijn tientallen zeebaarzen gevangen tot 70 cm, maar voor elke vis moest er alles uit de kast worden gehaald. Wat opviel was dat de zeebaarzen in tegenstelling tot vorig jaar de meesten tegen de bodem werden gevangen. Ook heb ik veel met pluggen gevist, maar dat leverde slechts 1 aanbeet en een lamme linker arm op van het draaien.
De makrelen waren meestal volop aanwezig, maar juist als je in de avond een paar voor de BBQ wilde vangen deden ze het niet.